İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - by_tata

Sayfa: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 31
57
Golf IV / Ynt: GOLF 4 PACIFIC FREN DISK
« : 11 Kasım 2014, 16:56:37 »
Araci ilk aldigimda nerdeyse bitmek uzereydi balata ve diskler ama frenler muhtesemdi cok iyiydi. Aynalar parliyordu resmen paril paril. Hicbir çıt sesi duymamistim. Daha sonra bakim yapiyoruz ya sozde komple diskleri ve balatalari degistirdim. FERODO ve METELLI markalarini mixledi usta tabi aceleleri var ya hemen telefonda parcacisi ile cozmesi lazim isi yoksa baska parca uydurmasi lazim bisi neyse. Tek iyi tarafi ekonomik bir bakimdi onun disindaki gelismeler sunlar:

* Frenler eskiye nazaran daha kotu yine iyi ama onceki gibi degil!!!
* Hic ses cikmazdi simdi ise manevra yaparken küt küt on balatalardan ses geliyor yapisip kalmis da sonradan ayrilmis gibi.
* Soguk ve islak havalarda otme sesi oluyor gecici de olsa ilk 5-10dk otuyor.
* Tik oldu ara ara sert fren yapiyorum diskler asinsin,parlasin ve  daha parlak pruzsuz olsunlar die yok halen matlar 1 seneyi gecti. Oyle ayna gibi degiller.


Bu bakimdan sonra hicbir sekilde parcasiz gitmedim tamirciye veya servise.

FERODO ve diger orta dereceli markalari kesinlikle tavsiye etmiyorum. BOSCH TRW v.s neyse ust class bisi tercih edin. Zaten 5 senede bir degisiyor komple nerdeyse o yuzden kiymak lazim bu konuda paraya.

58
Golf IV / Ynt: dizel golf
« : 05 Kasım 2014, 12:42:26 »
90 HP dizel otomatik Golf4 e bindim daha önce. Takriben 460 bin kilometredeydi. Orjinal motordu ve hala cayır cayır gidiyordu. Bugün keyif için harcayabilecek bir 25 bin TL param olsa hiç düşünmeden dizel otomatik Golf4 alırım. Vites geçişleri güzel. Yakıtı gayet iyi bir depoyla şehirdışı 1000 kilometreyi deviriyor. O arabayı düz vites kullanarak trafikte eziyet çekmenize gerek yok. Kaldı ki tork konvertörlü konvansiyonel otomatik tork arttırımı sağladığı için daha çok keyif veriyor. Siz 1.6 otomatikle kıyasladığınız için sanırım otomatik istemiyorsunuz ama dizelde gerçekten çok keyifli.

Hic otomatik kullanmadim, ama okuyunca cok mantikli geldi ozellikle daha once dizel golf 4 kullanan biri olarak tatmin edebilecegini dusunuyorsun madem bu iste mantik vardir.

Benim gibi ozellikle daha cok sehir ve ulkeler arasi kullanan birisi icin cok rahat olur hem dizel hem otomatik. Zaten bir sonraki aracim ya 6 vitesli olacak ya da otomatik baska secenek yok. Tam yukleniyorum araca havaalani gibi yol var 140km de basliyor bagirmaya deli gibi resmen canımı yakiosun basma diyor arac :) Olsa 6.vites aticaksin susacak ama iste yok.

59
Golf IV / Ynt: dizel golf
« : 04 Kasım 2014, 16:31:55 »
rene`ye katiliyorum dizel her turlu guzel arac. Bu aracin dizeli harbi arac yani istedigin masrafi yap dusunmeden gelecegi de var aracin. Ama bir gercek de var ki dizelde olsa benzinde olsa fazla uzun yol yapiyorsan eger 5 vites yetmiyor 6 vites sart!

Bu sebeple golf4, passat gibi seceneklere bakabilirsin ama 131 lik yani 6 vitesli olanlari makbuldur ha digerleri de candir tabi.

60
Golf IV / Ynt: Gaz pompalarken patlatma yapiyor...
« : 04 Kasım 2014, 09:17:47 »
Arkadaslar, daha once de belirttigim gibi urunu kullaniyorum suanda. Yarim depo benzine yarisini bosalttim. Akdenizlinin belirttigi gibi ara ara tekleme filan yapti. Hatta gecen gun eger marj dinamosundan degilse 2 kez calismamazlik yapti sanki benzinde pislik denk gelmis gibi. Tikandi calismadi filan fazla kasmadim bekledim 2.de de calismadi. Az daha bekledim 3.de calisti.

Bir daha da yapmadi oyle calismamazlik, sanirsam fazla koymus olabilirim o yuzden 6-7 litre benzin daha aldim karisim oranlansin diye. Gaz verirken patlatma isini fazla denemedim tabi suan yok gibi ama zorlarsam fazla olur herhalde.

Ama sunu belirtmeliyim ki : Arac gercekten canlandi yakit azalsin tekrar diger yarisini dokucem. Daha once gaza bastigim halde gitmeme gibi bir sıkıntı vardi boyle baygindi, simdi gercekten az da olsa kesin ve kesin bir canlanma soz konusu oldu. Devirlenme ve hizlanmada farkliliklar goruyorum.

Bu demek oluyor ki 14 senelik arac illa ki pislik v.s tikaniklik bisi varmistir enjektorlerde ;) Gercekten bu araca iyi bakildiginda gerekli yerleri degistirip, yaglandiginda v.s adam olacak aslinda da iste... ustasini bulmak zor o sebeple kendi ustamiz olacaz baska care yok!

61
Golf IV / Ynt: Gösterge değişikliği
« : 03 Kasım 2014, 17:24:29 »
Simdi oncelikle, golf4lerde gostergeler ayni hepsinde. Avrupa ve amerika kita olarak 2 tasarim var tabi onun disinda pasificler veya highline lar chrome cerceveli degiller, sonradan takilan aksesurlar bunlar.

Araci pasifige benzetene kadar al bir pasific cunku ne yapsan da benzemez :)

Arkadas olurda olmaz demis herhalde senin aracin 1.6 SR ondan oyle demistir. 2002 ustu olmasi gerek daha dogrusu gaz, telli degil elektronik olmasi gerek Cc icin.

62
Golf IV / Ynt: Golf 4 ten sonra araç tavsiyesi
« : 03 Kasım 2014, 09:31:55 »
Abim, 2007 1.6 GOLF V aldi gayet memnun ozellikle de yakit gayet iyiymis. Tabi arac cok temiz denk geldi epey de paraydi yaninda yeni yaz-kis lastik takimlari ile birlikte 36.500 e aldi.

Yukarida arkadasin dedigi FSI 6 vites sanirsam 28.000 bine kadar limit demis golf V zor gibi...

63
Golf IV / Ynt: Kaloriferi açınca gelen sünger parçaları
« : 02 Kasım 2014, 12:28:55 »
Malum, golf4 te bir sıkıntı oldu mu herkeste olur. O sebeple bu kaniyi bozmadan ayni durumun bende oldugunu da belirtmek isterim. Polen filtresi kaynakli degildir bende sık degistirirrim genelde. Gecici pisliktir herhalde onlar bende bilemedim. Ama en hızlıda actigimda bende de küspe atiyor bakiyorum da.

64
Golf IV / Ynt: Golf IV'te sert vites geçişleri
« : 26 Ekim 2014, 11:30:50 »
Valla arkadaslar ister inanin ister inanmayin, 10 gun kadar hicbirsey yapmamama ragmen vites gecisleri yag gibiydi. Kemikli vs degildi cok ilginc. Feci rahatti o kadar rahatti ki birsey mi oldu acaba diye tirstim. Baski balata bitmeye yakin vites gecislerinde etki yapiyor benim bildigim ama olumsuz yonde yani gecisler zorlaniyor 1 e takmak isterken 3 giriyor gibi seyler... Ama bu kadar rahat olmasini da hicbir sekilde mantikli bulmadim. Hep oyle olsa yag gibi ne guzel neyse ki kisa sure de olsa keyifliydi :) Simdi havalar cok sogudu ve yine kemikli oldu.

Acaba diyorum yukaridaki gecici durum biryerlerin islanmasi ve daha sonra kurumasi ile son mu buldu. Cunku epey yagmur yagmisti o sira.

65
Golf IV / Ynt: kalorifer sıcak konuma getirince su eksiltme
« : 23 Ekim 2014, 10:34:46 »
Hele ki motor yagi diosun ;)

66
Golf IV / Ynt: ATE blue racing fren hidroliği
« : 22 Ekim 2014, 19:39:12 »
Tezini çürütmek gibi olmasin ama golfun frenleri gayet iyi daha iyi olmasini istersek yapmamiz gereken disk + balata nin kalitesini arttirmak. Sahsi gorusum tabi dener ve gozlemleme firsati bulursan eger sende benim tezimi çürütebilirsin tabi bir faydasini gorursen ;)

67
Golf IV / Ynt: Egzoz manifoldu
« : 18 Ekim 2014, 14:51:32 »
Sesin tam olarak ne yapinca geldigi de onemli yani. Surekli bir ses mi var, sadece gaz verildiginde mi var v.s. Aracin yagi yakinda degisti mi ve nasil yag var onu konusmus muyduk hatirlamiyorum. Cunku farkli konular actin ama sıkıntı hep ses ve devir uzerine anladigim kadariyla. Benim de kafam karisti :)

Ses asiri dendiginde aklima gelenler:

* Bujiler
* Manifolt baglanti noktalari
* Egzos sistemi
* Motor yagi
* Motor kayis ve makaralardaki asinma duzensizlik
* Rolantinin asiri yuksek olmasi
* Hava filtresinin cok kalitesiz veya bir yerlerde hava ile ilgili tikaniklik olmasi
* Lambda sensoru yanlis hatirlamiyorsam islevini tam yerine getiremediginde araci bagirtiyordu.


bunlar disinda aracin sesli calismasina sebep olabilecek bisi aklima gelmedi varsa atladigim listeye eklesin arkadaslar sende sirayla kontrol ettir ;)

68
Golf IV / Ynt: Egzoz manifoldu
« : 18 Ekim 2014, 11:07:07 »
Sen araci yeni mi almistin ayni motor baska arac kullandin ve fark gordun mu acik bariz sekilde ? Aracinda bisi yoktur ya yapistir gitsin sur. Nerde trak orda brak :)

69
Golf IV / Ynt: Egzoz manifoldu
« : 17 Ekim 2014, 21:29:27 »
Sen video cekmis miydin izlemis miydik ?

70
Golf IV / Ynt: rolantide devir
« : 14 Ekim 2014, 19:56:17 »
Baska belirtileri de var ornegin cekis dusmusse, gaza bastiginda yeterince hava islenemiyorsa v.s hem yakit artar hemde performans duser. Ornek veriyorum simdi rakamlari hatirlamiyorum. 650 olsun onceki hali temizledikten sonra pc de baktirdigimda 800-900 gibi rakamlara cikmisti bu devir degil bu hafa akisinin degeri grafiksel olarak pc ile baglandiginda incelenebiliyor.

Sayfa: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 31