İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Sesizlik

Sayfa: 1 [2] 3 4 5 6 ... 13
15
Jetta VI / Ynt: 1,2 TSI motor ne getirdi?
« : 07 Haziran 2012, 14:15:51 »
Arkadaşlar ,

Bu güne kadar sahip olup birebir  kullandığım jetta modelleri aşağıda yer almakta.
Kullanıcı olarak söylüyebileceğim bu araçlar içerisinde en atak ve seri olanı son almış olduğum aracım.Bunu gönül ferahlığı ile belirtmek isterim.

Ayrıca yeni dsg içinde özel bi teste (vw yetkilileri ile beraber) çıktım.İkinci aracımdaki dsg yapısı ile yeni dsg yapısını kıyaslayınca biraz hayal kırıklığım olmadı değil.
İlk söylüyebileceğim elektronik gaz sistemine bağlı olduğunu düşündüğüm aracın ani gaz tepkimelerine vermiş olduğu geçikme oldu.Gaza yarıya kadar basanızda araç yakalaşık 1 sn sonra tepki verip kalkış yapıyor.Bunun nedenine vw yetkililerinin vermiş olduğu cevap ani hızlanmalar sonucu kaza riskini azaltmak için yapıldığı oldu.Bana mantıklı gelmedi.Sonuçta şuan sahip olduğum araç manuel ve tepkime konusunda hiçbir sorun yaşamıyorum.O zaman manuel şanzıman kullanan kişiler kaza yapma riskine açık bırakılıp ne halin varsa görmü deniyor.O nedenle bana biraz saçma geldi. :D

İkinci olumsuzluk olarak şıngırmıngır öten şanzıman.Tamam yapısı gereği aracın şanzımanı bu şekilde olabilir ama vw kullanıcıları yüksek beklentileri olan kişiler.Bunu yapan mühendis izolasyon siteminide yapması gerekmezmizdi gibi sorular ile karşılaşmaktansa ben direk manuel şanzıman tercih ettim.

Performans konusunda 1.2 ve 1.4 motor arasında bahsettiniz gibi 1 sn veya üstü farklar oluşabilir.

Ancak unutulmaması gereken bişey var ki yakıt konusunda 1.2 motor ile aynı seviyelerdede olabilirler. Ancak ara hızlanmalar ve 100 km sonrası devirlenme - çekiş gücündeki 1.4 motorun torkunu hissettirip çekişi yakalaması her daim 1.2 motordan üstün olacağı kesindir.

Herkese güzel keyifli sürüşler dilerim.

Sahip olduğum araçlar  :
1)2007 model Jetta 1.6 102 hp Midline  Triptironik
2)2009 model Jetta 1.4 TSI 122 hp Tour Paket  Dsg
3)2012 model Jetta 1.4 TSI 122 hp Highline  Manuel

16
Golf IV / Ynt: İlk çalıştırmada gaz yememe
« : 30 Mayıs 2012, 00:08:13 »
Adaptasyon önemli.Boğaz kelebeği sökülmeden temizlik yapıldıysa zaten gerek kalmıyor.Ama sök çıkarda adaptasyon mutlaka sart diye biliyorum.Umarım servis atlamamıştır.Bi sorun derim.

Benim başımdan geçen olayda devir kaybına bağlı stop etme vardı.Vw yetkili servis crc motor temizliği + boğaz kelebeği temizliği ile beraber implus diye bir sensör var devir dengesini ayarlayan onu değiştirdi sonra saat gibi olmuştu.Ama bu işlemler biraz tuzlu olmuştu.Tabi ben hepsini yetikili serviste yaptırmıştım.Umarım sensör değildir.Biraz can yakabilir.  :( Geçmiş olsun.


17
Arkadaşlar ,

Yağlı - kuru dsg arasındaki farkları ve şanzıman yapılarını çok iyi biliyorum.Çok kullandım.Fotonun altındaki benim ilk vw marka aracım değil.Vw markasını severim hatta eşim dostum çok kızar o paralara ne mercedesler ne bmw  ler var gidip almıyorsun diye.Bilmezler ki  vw markasının yeri bende başkadır.Ama bu sefer vw bu dsg şanzıman ile istenileni yakalıyamadı.Bunu artık kabul edelim lütfen.Ben kobay olmak istemedim için 3.  kez almış olduğum jetta aracımı manuel tercih ettim.Şeytan kullağına maşallah inanılmaz memnunum.Hill hold özelliği ile beraber yokuşlarda otomatikten farkı yok üstüne birde inanılmaz atak ve seri.Hergün korku içinde marşa basmaktansa.Şimdi sportifliğin tadını çıkartıyorum.

Bu arada içlerinde en iyi yapısal işlevsel tip hangisi dense  ; hiç düşünmeden yağlı şanzıman tipini tercih ederdim.

Herkesin zevk ve düşüncesine saygılıyı olarak iyi sürüşler dilerim.

18
Onur beyin dediği gibi 7 ileri dsg'ler daha yeni bir sistem olduğundan oturma aşamasında garanti kapsamında olmasına özen gösterin,6 ileri ıslak yağlı sistem diye tabir edilen 2.0 tdı gibi güçlü bir motorda kullanılan yanlış hatırlamıyorsam ilk olarak 2003 yılında golf'lerin almanyadaki versiyonlarında uyarlandı ıslak 6,5 litre yağlı dsg ler ve 9 yılda epey yol katedildi fakat 7 ileri kuru tipler daha yeni sistem sayılır2008-2009 da başladı galiba belkide 2007  ilerleyen zamanlarda bu sorunlar kalmayacaktır,size tavsiyem araç ısısı yerine gelinceye kadar 13-14 km yol kat edin(buradaki mantık araç soğukken belirti vermiyor dsg arızası) ondan sonra baktığınız araçta ileri geri yokuş yukarı ilk hareketlerde sağlı sollu zıplama tarzı sendelemeler oluyorsa dsg mekatronik ünite arızası vardır araçta eğer bunlar olmuyorsa sağlıklıdır,ginede iyi bir şanzuman ustasına gösterinde alın aracı,çok zevkli bir sistemdir ve sarsıntısız vites geçişleri eski tip otomatiklere göre çok rahattır ve fazlasıyla memnun eder kullanıcısını.
Onur beyin dediği gibi 7 ileri dsg'ler daha yeni bir sistem olduğundan oturma aşamasında garanti kapsamında olmasına özen gösterin,6 ileri ıslak yağlı sistem diye tabir edilen 2.0 tdı gibi güçlü bir motorda kullanılan yanlış hatırlamıyorsam ilk olarak 2003 yılında golf'lerin almanyadaki versiyonlarında uyarlandı ıslak 6,5 litre yağlı dsg ler ve 9 yılda epey yol katedildi fakat 7 ileri kuru tipler daha yeni sistem sayılır2008-2009 da başladı galiba belkide 2007  ilerleyen zamanlarda bu sorunlar kalmayacaktır,size tavsiyem araç ısısı yerine gelinceye kadar 13-14 km yol kat edin(buradaki mantık araç soğukken belirti vermiyor dsg arızası) ondan sonra baktığınız araçta ileri geri yokuş yukarı ilk hareketlerde sağlı sollu zıplama tarzı sendelemeler oluyorsa dsg mekatronik ünite arızası vardır araçta eğer bunlar olmuyorsa sağlıklıdır,ginede iyi bir şanzuman ustasına gösterinde alın aracı,çok zevkli bir sistemdir ve sarsıntısız vites geçişleri eski tip otomatiklere göre çok rahattır ve fazlasıyla memnun eder kullanıcısını.

Arkadaşlar yorumlarınıza saygılıyım ama aşağıdaki senaryolar için çözüm önerilerinizi rica ederim.

1.Durum : Bu şanzıman arızalı araçlar Türkiye’ye geliyor.Kişi sattın alıyor.Hevesli hevesli  sıfır  aracını teslim alıyor.Adam şanssız çat 1000 km bilemedin daha az km de iken şanzıman su koyu verdi.Servise götürdü.Karşılaşılacak ilk tepki kullanıcı hatası mı bi bakalım.Ama bu arıza sizden kaynaklı ise garanti dışında kalır.Adam pısırık olursa garanti de yalan olur ya neyse.Oralar farklı yer ve zamanın tartışma konusu.Baskı,bağırış,çağırış falan filan derken adam arabayı garantiden yaptırdı.Yapılan işlemler kayıtlara geçti.Aracını satmaya kalktı.Alıcı geldi beraber aracın servis kayıtlarına bakmaya gittiler.Oda ne zamanında bu arabanın şanzımanı indirilmiş o değişmiş bu değişmiş.Adamda kazasız hatasız diye ilan vermiş.Sende buna güvenerek gitmişsin.Soruyorum size o kayıtlardan sonra aracı alırmısınız.???Hadi aldın korkusuzca binebilecen mi ?Satıcı adammı madur etmek bu durumda ne kadar etik bi davranış ? Yada mevcut durum için sorumlu kim ? Ve daha bir sürü soru.

2.Durum :  Araç şanzıman arızası olarak  bir veya iki kere seni üzdü.Garanti dahilinde iken rahattın.Garanti bitince arıza çıkarmıcanın garantisini kim verecek.Garanti bitmeden satarım diye düşündün.İşlerin hep yolunda gidecek diye bişey yok.Garanti bitti ama aracı değişim yapacak kadar finansmanın yeterli değil.Garanti bitti bu süreçte birde arıza çıkardı.Al sana bir yük daha.Bu durumda maduriyetini nasıl gidereceksin.?

Her şeyden önce bu araçlar milli servet.Bence yapılan iş ya tam yapılmalı yada hiç ortaya çıkarılmamalı.İnsanlar kobay gibi kullanılmamalı.


 



19
Aracınız öncelikle hayırlı uğurlu olsun,çalıştığım kurumda bulunan araçlardan birisinde kış lastiği alınmıştı hankok marka ve bende bu markaya önceleri ön yargıyla bakmıştım,kullandıkça performansıyla güzel bir lastik olduğu inancını hepimize kanıtlamıştı.

Yaklaşık 4 tane sağlam otomobil tutkunu arkadaşım ile dün akşam uzun uzun telefon konuşması yaptım.Tabi yaklaşık 20 ve üzeri gerek yurt dışı gerek yurt içi forum sitelerinden yorumlar ve videolar izledim.Lastik için kötü diyenlerin yanında çok iyi diyenlerde hiç azımsanmıcak sayıda.Özellikle Kore'dekiler  bu markayı kendilerince  michelin ile eşdeğer tutuyorlar.Tabi barız kalite farkı var ama işte genel bi yorum.  :)

Sanırım bu lastikler ile teslimatı kabul edip.Biraz kullanıp sonra daha kaliteli bir marka ile değişim yapacam.Kendimde bi test etmek isityorum.

Bu arada vakit ayırıp bilgilendirme ve yorum yaptığın için çok teşekkür ederim.

20
Araç  kazasız belasız geldi arkadaşlar.Dün bayinin otoparkında satış temsilcisi ile beraber yanına gittik. Temizlik ve boya koruma uygulaması yapılacak.Hafta sonu kısmetse teslim.

Araç  : Jetta 1.4 TSI 122 HP Highline Manuel

Yanlız üzerinde ki lastiklerim orjinal hankook geldi.Acayip sinirliyim ve tabii birazda şaşkın.Ne yapıcam bilmiyorum sanırım değiştirmem gerekecek.Ben hiç bu marka lastik kullanmadım.Sizce nasıl lastik.Bu marka hakkında bilgisi olan var mı?

 

21
Golf VI / Ynt: Hangi Motor Seçeneği ???
« : 19 Nisan 2012, 16:30:32 »
Arkadaşlar ,

Araç  kazasız belasız geldi arkadaşlar.Dün bayinin otoparkında satış temsilcisi ile beraber yanına gittik. Temizlik ve boya koruma uygulaması yapılacak.Hafta sonu kısmetse teslim.

Araç  : Jetta 1.4 TSI 122 HP Highline Manuel  ;)

22
Golf IV / Ynt: sonunda aldım golf ü mü
« : 05 Nisan 2012, 09:26:50 »
Hayırlı olsun.Aracın fotolarını görünce bi anda benim eski golf aklıma geldi.Bu kasayı halen seviyorum.

Fotoları görür görmez aklıma ilk gelen ön farlar oldu.Eğer imkanın varsa ön farların içini bi temizlet derim.Bu yapan farcılar var.
Emin ol araç bi başka gelicek gözüne.Tabii bu benim fotolarda gördüğüm ve kişisel fikrim.Uygulamak sana kalmış.

Hayırlı olsun.  :)

23
Golf VI / Ynt: golf 6 1.4 tsi yakıt sarfiyatı
« : 28 Mart 2012, 14:44:43 »
bi abimde var daha 1 hafta oldu sıfır aldı aracı ama lpg takalım buna diyor. ben yazık etme diyorum hem turbolu araç hemde garantisi var daha ama lafımı dinlemeyecek gibi. lpdi ı beklemeyecek atiker falan takar gibime geliyor. sizin yorumlar nedir? şayet takılacak olursa ne takalım? :(

Lpg bence yapmasın.Orjinali neyse o.Umarım pişman olmaz.Tabi karar kendinin.

24
Golf IV / Ynt: arkadaşlar yardım debraj sorunu...
« : 27 Mart 2012, 18:14:17 »
Ben bu şanzıman yüzünden aracımı sattım.Allah şimdiden sabır versin.Yeni şanzıman alacaksanda çok dikkat et.

İki tane farklı şanzımanı bileştirip açılmamış şanzıman diye piyasada satıyorlar.Revizyon görmüş şanzımanlara dikkat.
Ayrıca araca uyum konusunda değişim sonrası belli bir süre herşey çok güzel saat gibi çalışıyor.Belli bi km sonrası tekrarlama durumu olabilir.

Şanzımanı açanda revizyonu yapacak olanda çok sağlam usta olmalı ben güvenemedim için aracımı arızalı şekilde sattım.Alan adamada durumunu söyledim.Alan ne yaptı bilmiyorum.

Benim ki bide otomatikti.Manuel olması biraz sizin için avantaj.Yetkili servis sıfır otomatik şanzıman için 14 bin tl para istemişti.

Bide şanzıman açıldıktan sonra geri dönüşü yok aman diyim çok dikkat edin.

25
Prototipler / Ynt: 2013 Jetta Hybrid Tanitildi
« : 26 Mart 2012, 16:44:47 »
Şu farları highline donanıma koysanıza.Sonrada vur satışların dibine dibine.Bu doğuş oto yok mu bazen beni çıldırtıyor. >:(

26
Bora / Ynt: Boraya jant değişikliği.
« : 26 Mart 2012, 16:11:09 »
Bbs ch tek geçerim.  :tamamdir

27
Otomobilim / Ynt: OffLineR's New Ride
« : 26 Mart 2012, 15:00:38 »
Olay budur.Zaten bi audi kokusu almıştım. ;)

Hem A4 hem 1.8T hemde cabri sol şerit senindir kardeşim.Maşallahın en büyüğü aracın için.
Allah kaza bela vermesin.Şimdiden güzel günlerde kullanman dileğimle.Hayırlı olsun.  :tamamdir





28
Genel / Ynt: Bmw 3.18 is alınırmı ?
« : 23 Mart 2012, 14:31:34 »
Bide bi kaç ufak tavsiye.Aracı almadan mutlaka bi life kaldıttırın.Altında ne tür içrahatlar olmuş bi bakmak lazım.Ön kartel koruması ve marşriyel kısımlarında eğer sürtme ve darbe varsa zaten bişeleri az çok anlatıcaktır.Şanzımanın kenar birleşme noktalarında ve arka defriyansel birleşme noktalarındada yağ kaçağı olup olmadığına bakmakta fayda var.

Alırsanız şimdiden hayırlı olsun.

Sayfa: 1 [2] 3 4 5 6 ... 13