İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - edincol

Sayfa: 1 [2] 3 4 5 6 ... 126
15
Yağ çarşısı adlı siteden 80 tl ye almıştım 5-40 helix ultra beyaz yapıştırmalı yani doğalgazdan üretilen modelini, zam gelmiş olabir 100 tl yi geçmez yine de. Araba kaç km de?

160bin km de

http://www.yagcarsisi.com/shell-hel%C4%B0x-ultra-ect-5w-30-5-lt-2
Şimdi 136 lira olmuş. Ben Mobil 1 ESP 5W-30 kullanıyorum, kampanya denk geldi mi 90 normal fiyat da 100 liradan alıyorum. Daha fazla para vermeye gerek var mı bilemedim.

16
Shell yağın deterjan özelliği daha fazla olduğundan kurumları çözüp yağ filtresini tıkadı, değiştim 300 km sonra yine tıkadı, henüz çok kurum yapmamış tahmini 100000 km yi devirmemiş motorlarda sağlıklı kullanılabilir, performansa gelince castrol edge titanium un daha ilerde olduğunu kullanıp gördüm.

Benim de kullanmak istediğim bir yağ Shell. Nereden ve kaç liraya almıştınız acaba ?

17
Bildiğiniz gibi sağlıklı yağlama olan bir motorun ömrünü kısaltan iki temel sebep var, biri motora hava ile alınan partiküller diğeri de yanma sonucu oluşan kurum. Motora temiz hava akışı için hava filtreleri kullanıyoruz. Motorda oluşan kurum için de yağ üreticileri ikiye ayrılıyor. Bir kısım bu kurum motorda kalsın bunun etkisini en aza indirelim şeklinde bir görüş. Teknoloji öncüsü olan Mobil, Shell gibi şirketler ise oluşan kurumun yağ içinde filtreyi tıkamayacak şekilde küçük boyutta toplanıp kartere taşınması ve yağ değişimiyle motordan uzaklaştırılması üzerine geliştirme yapıyorlar. Shell yağlar dediğiniz gibi doğalgazdan üretilen bunun avantajı da yağların daha saf bir halde olduğunu belirtiliyor. Diğer şirketler bildiğim kadarıyla mikrofiltrasyon yöntemiyle üretim aşamasında yağdaki partikülleri temizleme işlemi yapıyorlar. Aynı zamanda Shell'in Amerika markası olan Pennzoil reklamlarında Mobil'den bile daha iyi temizlik yapan yağ ürettiklerinden bahsediyor.
Lifter sesinin oluşmasında tıkanan yağ filtresi yol açmış diye düşünüyorum, aynı viskozitede bir yağda lifter sesi oluşmuyorsa diğerinde de olmayacaktır.

18
Polo 6N / Ynt: Garip bir sorun - Acil çözüm aranıyor
« : 06 Mayıs 2016, 16:33:12 »
Geçmiş olsun, tecrübelerinizi ve çözümü paylaştığınız için teşekkürler. :)

19
Listeye diğer markaları da ekleyerek güncelledim. Tavsiyem, farklı yağlar kullanmak yerine, uygun fiyatlı ve düzenli olarak bulabileceğiniz bir ürünü seçin ve aynı üründen devam edin.

20

İlk olarak, aracınız için doğru yağ seçimi, üreticinin istediği şartname ve viskozite sınıfını aynı anda karşılayan ürünü bulmanız ile olur. Üreticinin tanımladığı şartnameler, motorun tasarım felsefesi ve üreticinin motordan beklentileri (güvenilirlik seviyesi ve tasarımın hurdaya gidene kadar göstermesi gereken faydalı ömür) ve hukuki düzenlemelere (emisyon hadleri ve vergi) bağlı olarak, motor yağından istenen asgari performansı tanımlar.

Ancak ürünün şartnameyi karşılıyor olması, o performansın tüm kullanım boyunca görüleceği anlamına gelmez. Çünkü yağ kullanıldıkça katık paketi (çeşitli parçalarda karşılaştığı yüksek ısı ve yüksek basıncın sonucu olarak) yavaş yavaş çökelmeye başlar, yani baz yağdan ayrılır. Halbuki katık paketinin amacı seçilen baz yağın zayıf yönlerini güçlendirmektir. Katık çökelmesi ilerleyen kilometrelerde bu zayıflıkların görülmeye başlanmasına neden olur. Kullanıcılar olarak bizler ise kullandığımız motor yağından, 15-20 bin km aynı performansı bekleriz. Bunu sağlamanın yolu ise zayıflıkları son derece az olan yüksek kaliteli baz yağların seçildiği ürünleri kullanmaktır. Görece eski teknoloji araçlarda da, en yeni teknolojileri taşıyan, zorlanmaların daha yüksek olduğu, dolayısı ile motor yağı performansının önemli olduğu araçlara göre tasarlanmış kaliteli ve performansı sürekli olan motor yağlarının kullanılması, motorların aşınmaya karşı korunması açısından çok faydalıdır. Bu yeni teknoloji motor yağları, yüksek kaliteli baz yağ seçimleri nedeni ile daha az katığa ihtiyaç duyarlar.

Öncelikle güncel olarak 504/507 şartnamesine uygun yağlar tercih edilmeli. Bunların viskozite aralığı 5W-30'dur.
Örnek:
Mobil 1 ESP 5W-30
Motul X-Clean+ 5W-30
Shell Helix Ultra ECT 5W-30
Castrol EDGE 5W-30
Total Quartz Ineo Long Life 5W-30
Valvoline SynPower XL-III C3 5W-30
Liqui Moly Top Tec 4200 5W-30
Eğer aracınız bu yağlar ile ikinci yağ değişiminde bile 10bin kilometrede 1-1,5 litre üzerinde eksiltme yapıyorsa, yine üretici şartnamelerine sadık kalınarak bir üst viskozite sınıfında ürün seçimi yapılmalıdır.(Eğer araç fabrika çıkışı halinde de fabrikanın belirlediği bir yağ tüketimi varsa mesela GTI modeller daha fazla yağ eksiltir, diyelim 10bin de 1 litre eksiltir. Bu tüketimin 2 litre düzeyine gelirse o zaman üst viskoziteye geçilir.)
Üst viskozite olarak xW-40 yağ kullanılmalı, şartname olarak 502.00/505.00 takip edilmelidir. Aynı zamanda low SAPS ve DPF uyumlu ibaresi aranmalıdır.
Örnek:
Mobil 1 ESP 0W-40
Shell Helix Ultra 5W-40
Motul 8100 X-Clean 5W-40
Castrol EDGE 5W-40
Total QUARTZ INEO MC3 5W-40
Valvoline SynPower MST C3 5W-40
Liqui Moly Top Tec 4100 5W-40

Çok fazla aşınma olan eksiltme fazla olan motorlarda 5W-50 veya 10W-60 yağlar kullanılabilir.

21
Otomobilim / Ynt: Royal Blue Golf mk2
« : 01 Mayıs 2016, 17:22:29 »
Maşallah güle güle kullanın. Bir gün ben de buluşmalara katılmak isterim

22
Polo 6N2 / Ynt: Şanzıman ?????
« : 16 Nisan 2016, 21:35:47 »
Rulmanlardan yapıyor olabilir, prizdirek veya debriyaj rulmanı olabilir.

23
Otomobilim / Ynt: BORA'M
« : 16 Nisan 2016, 21:34:45 »
Maşallah, gayet bakımlı ve diri bir araç. Orta direk ile ilgili ben de aynı şekilde düşünüyorum.

24
Otomobilim / Ynt: T(ü)RK MK4
« : 06 Nisan 2016, 22:40:02 »
Elinize sağlık, sade, şık ve kaliteli bir görünüme kavuşmuş. Güzel günlerde kullanın. Umarım aklınızda ki tüm yapılacakları tamamlama şansınız olur :)

25
Bora / Ynt: Bora ön havalandırma ızgara
« : 27 Mart 2016, 22:39:29 »
Paylaşım için teşekkürler  :tamamdir

26
Otomobilim / Ynt: Golf Blue motion
« : 25 Mart 2016, 23:41:04 »
Çok güzel  :sevgi:

27
Polo 6N2 / Ynt: 2001 6n2 yağ kaçağı
« : 25 Mart 2016, 01:50:36 »
Geçmiş olsun  :)

28
Passat / Ynt: acill acilll acilll
« : 23 Mart 2016, 17:15:40 »
Eğer bildiğiniz bir usta yoksa, kendiniz de anlamıyorsanız sanayi ortamında tamirat vakit ve nakit kaybından öteye geçmez, yapılan işin garantisi olmaz. Konu başlığını da "acil" değil de içerikle ilgili bir başlık koysaydınız daha çok kişinin dikkatini çekebilirdi. Kolay gelsin.

Sayfa: 1 [2] 3 4 5 6 ... 126