Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun. Aktivasyon epostanız mı yok?

İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - edincol

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 126
1
Otomobilim / Ynt: BORA'M
« : 30 Ağustos 2016, 23:32:06 »
Kusura bakma ozelden cevapladim diye hatirliyorum cevaplamadiysamda kusura bakma memleketteki evimizde yangin cikti mutfak gitti dolap fayans usta vs 2 haftadir is yogunlugu dugun dernek mutfagin daha 15-20 gun isi var. Kendi far projem bile kaldi.

Geçmiş olsun Metin abi  :(

2
Otomobilim / Ynt: BORA'M
« : 19 Temmuz 2016, 23:19:38 »
Elinize sağlık, farklı bir hava katmış

3
Otomobilim / Ynt: BORA'M
« : 26 Haziran 2016, 00:43:31 »
Güzel parçalar, bakalım araç üstünde nasıl duracak  ::)

4
Ustanın dediği yöntem bence de güzel görüntü verecektir

5
Golf IV / Ynt: VEDA
« : 07 Haziran 2016, 19:51:50 »
Hayırlı olsun, güzel günlerde kullanın. Fotoğrafları bekliyoruz :)

6
Otomobilim / Ynt: 1983 MK1 DX GTİ
« : 07 Haziran 2016, 19:50:17 »

1.8t 20v swap ile yollardayız

Güle güle kullanın  :tamamdir

7
Genel / Ynt: Bugun otomobiline ne yaptin ? konusu...
« : 07 Haziran 2016, 19:41:47 »
s.a

kaç zamandır  yazmıyordum  bir yazayım dedim
forma  girmeyeli  ne sular  aktı ne  sular  gitti  zira  yeni yeniden  buraya  girme  isteği  tabii ki  vw  sevgisinden kaynaklandı.
bu forma  üye olalı  10 yılı  geçti nerdeyse 
ilk arabamı mk2 tdi golf  u aldığımda  üye olmuştum  sonra mk3(golf) mk4(golf) mk5(golf)  sonra jetta(mk1)  sonra  tekrar mk5(golf) sonra  mk2(golf) sonra  seat toledo  ve yeniden mk2 (golf)  10 yılda 8 araba kimine göre  rekor kimine göre sıradan 

işte ben bugün yeni aldığım arabama aşağıdakileri  yaptım.

üzerinde  koliverlerini  olan aracımın koliverlerini  yükselterek  yeni jantlarını  lastiklerini taktım 2 sinde  eğrilik vardı  onları  düzelttirdim.
manifolttan çıkışa  abuk bir  egzoz  vardı  ses için yapılmıştı ama  arabayı  zorladığı belliydi bu yüzden manifolttan sona kadar orijinal egzoz taktırdım.

korna fabrikasyondu  daha  yeni  nesil bir ses  yaptım golf 5 kornası

arka cam su fıskiyesi su hortumu bağlantısını yeniledim.

ön tek farlı panjuruma  yeni jelatin gri şerit  çektim.

bide  iç dış yıkadım  :sevgi:

sevgilerimle
İsmail


Elinize sağlık, eski üyeleri tekrar görmek güzel :)

8
"DSG şanzımanların ilk üretim tarihinden bu yana bir çok gelişim yaşandı ve bu süreçte de oluşan bazı sorunlar da ülkeler bazında farklılıkların olması ile de zaman aldı. Ancak yaşanan sorunların geneline de ne yazık ki kullanım hataları da neden oldu. Bilhassa Debriyaj sistem sorunları hep yoğun trafikte ve yokuş yukarı tırmanma ve kalkışlarda el freni kullanılmaması ile ilgili. Geçe sene başında Türkiyeye özel daha takviyeli debriyajların üretimi ile bu sorun giderildi.  Bu yıl tespit edilip ve giderilen asıl sorun ise yağın içinde çalışan mekatronic işletimin yağda var olan iletkenlik ile etkilenerek sorun çıkarmasıydı. Yeni üretilmeye başlanan iletkenliği olmayan şanzıman yağları ile artık elektronik konusunda sorunlar da giderildi. Sonuç olarak bu şanzımanların kullanımı ile ilgili bir eğitim gerekirken maalesef satış sırasında herhangi bir düzenleme ile gerekli bilgilerin kullanıcıya aktarılmamasının da bedelleri ağır oldu.

DSG şanzımanlarda var olan çift debriyajlı ve bir şanzıman içinde neredeyse iki şanzıman donanımının yerleşik hali ile aracın hızlı vites değişimi hedeflenmiştir. Bu amaç ile kullanılan vitesin bir üst vitesinin hazırda bekleyip vites değişimlerinde sadece debriyaj balatasının birinin boşalıp diğerinin fonksiyon etmesi prensibi ile çalışır. İki debriyaj baskı ve balatanın karşılıklı çalışması ise elektronik bir düzenek ile mümkün kılınır. 
Araç kullanımında yoğun vites değiştirme varlığında iki debriyaj da karşılıklı yoğun bir baskı, yarım debriyaj konumu ile kaydırma ve birleştirme çabasındadır. Bu yoğunluk daha çok yoğun trafik şartlarında dur kalk hallerinde yarım debriyaj kaydırması ve debriyaj baskısına baskı rulmanları ile uygulanan güç ile sürtünme ve ısı üretir. Dur kalk hallerinde viteste olan otomatik özellikli şanzımanda debriyajlardan biri devamlı basılıdır ve kalkışa hazır ancak baskının da zorlamasındadır. Devamlı basılıp bırakılma ve kaydırma sonucunda aşırı ısınma ilk debriyaj bölgesinde oluşur. Bu yokuş çıkarken var olan dur kalk hallerinde daha yoğundur. Hill Holder olmayan araçlarda bu nedenledir ki el freni kullanılması tavsiye edilir. Isınan debriyajın temas ta olduğu şanzıman da gövdesi aracılığı ile ısı transferi ile yağını ve donanımlarını da aşırı ısıtmaya başlayarak kabul edilen bir sınır aşıldığında ısı sensörleri sistemi bloke ederek olası bir aktarma organı sorununun oluşmasını engeller.
Yoğun trafik şartlarında vitesin boşa alınması ile debriyaj balatalarının ikisi de boşta debriyaj baskı ve baskı rulmanları da temassız zorlanmayan bir konumdadır.  Bu temassızlık ve zorlamanın olmadığı ortamda aşırı ısı üretilmesi de engellenmiş olur."

Onno Usta

9
Otomobilim / Ynt: T(ü)RK MK4
« : 23 Mayıs 2016, 22:33:42 »
Vaay mükemmel olmuş, Maşallah. Türkiye'de böyle bir araç gerçekten tek, örnek bir modifiye oldu :)

10
Otomobilim / Ynt: Golf Blue motion
« : 17 Mayıs 2016, 23:39:01 »
Valla ben farları söktüm İlker Kemal Bigeç e verdim kendisi İst te bu konuda en iyilerdendir gerisini o yaptı :) kullandığı malzemeler ; Mercek ; Hella yeni tip Bİxenon mercek ampul; D1s/D2s. Mercek kapakları; Range Rover evoge. Balastlar; orta kalite Çinmalı xenon balast( kaliteli balastları benim araba yakaladı hata verdi mecburen orta kalite bi balasta geçtik). Şu an gayet iyi sorunsuz çalışıyor hem görüntüsünden hemde aydınlatmasından çok memnunum. Fiyatı kendisinin bi arkadaşı vasıtasıyla aldım (arkadaş indirimi)1000  tl ye hallettim.

Teşekkürler  :)

11
Golf IV / Ynt: Motor suyu eksiltiyor nereleri kontrol etmeli.
« : 17 Mayıs 2016, 23:17:44 »
"Motorların soğutma suyunun eksilmesi için iki ana neden vardır. Akıp sızma veya yanarak buharlaşma Bu iki ihtimalin kesin olarak tespiti için ise donanım ve yöntemler vardır. Donanımı ve yöntemini bilmeyenler ise deneme yanılma ile boşuna zaman kaybederler. Kaçak tespiti için radyatör kapağının çıkarılıp aynı yere özel hava basınç pompasın takılır ve 5 bar kadar basınç uygulanarak basınç kayıpları gözlenerek beklenir. Basınç kayıpları gözlenir iken zaten motorun bir yerinden su kaçağı var ise damlamaya veya akmaya başlayacaktır. Bu testin sıcak motorda yapılması gereklidir ki ısınıp genleşme ile bir kaçak başlıyor ise o da tespit edilebilsin. Basınç kaybı veya kaçak yok ise konu conta kontrolüne gelir. Bu iki yöntem ile yapılabilir motorun ısıtılarak gaz vermek ve bırakmak sureti ile 4 gaz analiz cihaz ekzost a takılan hortum ucu radyatör kapağına yaklaştırılır ve HC değerleri takip edilerek yükselen değer oranında yorum yapılır. Yine sıcak motor ortamında bujilerin sökülerek pistonların teker teker ateşleme zamanında üst ölü noktaya getirilerek buji deliklerinden özel bir test aleti ile hava basıncı uygulanarak ağzına kadar su dolu olan radyatör kapağı bölgesinde suda yükselme veya kabarcık oluşumu takip edilir. Hangi silindirde kabarcık veya su yükselmesi oluşuyor ise o silindir bölgesinde conta sorunu vardır."

Onno Usta

12
Bu kaliteli yağlar performanslı kullanıma uygundur. Çok daha fazla zorlama içeren motorları karşılayacak şekilde üretildiği için bizim kullanımlardan etkilenmez bile :)

13
Otomobilim / Ynt: Golf Blue motion
« : 17 Mayıs 2016, 22:58:59 »
Çok güzel eklemeler, iyice yakışıklı olmuş.
Xenon far yapımında kullandığınız malzemeler, işlem adımları ve fiyat hakkında bilgi verebilir misin ?

14
Dediğiniz gibi 5 litre olduğunu düşünürsek fiyat uygun. Arabayı 120bin de aldığımda ilk iş yağ değişiminde Würth motor temizleyici kullandım ve yağ olarak hep Mobil 1 ESP ile devam ettim. Tahminim motorda kurum kalmadığı yönünde. En azından yılda 1-2 kere de Würth veya LiquiMoly enjektör temizleyici ile yakıtın dolaştığı yerlerde oluşacak kurumu engellemeye çalışıyorum. Deneyelim bakalım Shell nasılmış :)

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 126