İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - edincol

Sayfa: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 126
57
Golf III / Ynt: HANGİ YAĞI KULLANIYORSUNUZ? Golf mk3
« : 22 Şubat 2016, 14:44:17 »
Motor yağları contaya zarar vermeyecek şekilde formüle edilmiş olması gerekir. Belirttiğim yağın zarar vermeyeceğine eminim. Supaplarda nasıl bir zarar oluşturabilir hayal gücüm yeterli değil. Belki çok kalitesiz bir yağ kullanırsanız ve uzun süre değiştirmezseniz supap iticilerde oluşacak tıkanma dolayısıyla uzun vadede sorunlar yaşanabilir ama yine de supapların zarar görmesi durumu nasıl olur mantıklı bir açıklama bulamıyorum. Ayrıca motorunuzun aşınma durumuna göre ve kaliteli bir yağ zarardan ziyade ne faydası var diye sormanızı beklerdim. Asıl şu an kullandığınız yağ belli ki motor ihtiyaçlarını karşılamayan ve uzun vadede zarar oluşturmuş bir yağ bunu gözden geçirmelisiniz. 200bin kilometrede VW motorunun bu kadar yağ eksiltmemesi gerekir.

58
Golf III / Ynt: HANGİ YAĞI KULLANIYORSUNUZ? Golf mk3
« : 22 Şubat 2016, 00:32:19 »
Yağ tüketimi aşırı miktarda, öncelikle motor kompresyonuna ve yağ basıncına vakit kaybetmeden baktırmanızı tavsiye ederim. Mobil 1 10W-60 yağ tüketiminizi azaltacak, motorunuza uygun bir yağdır.

59
Golf V / Ynt: golf gt iridyum buji ??
« : 22 Şubat 2016, 00:28:58 »
NGK nun sitesinde katalog taraması yaparak uygun olan bujiyi kendiniz belirleyebilirsiniz.

60
Golf VI / Ynt: Ekstra özellik ekleme.
« : 15 Şubat 2016, 18:05:14 »
Söylediğiniz donanımlar lego parçası gibi arabaya eklenen parçalar değildir. Çoğu temel yazılım kontrollü parçanın eş zamanlı çalışmasıyla görevini yerine getiren donanımlardan bahsediyorsunuz, sonradan eklemeniz mümkün değil. Ancak yol bilgisayarında depoda kalan yakıtın görünmesi gibi ufak tefek özellikler veya far sensörü veya cruise control gibi mevcut sistem altyapısını kullanacak şeyler yapılabilir.

61
Süper olmuş  :tamamdir

62
Otomobilim / Ynt: Royal Blue Golf mk2
« : 15 Şubat 2016, 00:11:52 »
Maşallah çok güzel bir araç. Orijinal jantlar ve sis farlı panjur ile görüntü süper olmuş. Güzel günlerde kullanın.

63
Tekrar hoş geldiniz. Ben de Kıbrıs'ta öğrenciyim tecrübelerinizden yararlanabilirim, görüşmek üzere.

64
Golf VI / Ynt: Astra dan Golf e Geciş
« : 27 Ocak 2016, 00:26:12 »
2. El araç alırken çok fazla şeye dikkat etmeniz gerekiyor. Böyle bir soru sorduğunuza göre ekspertiz yaptırmanız kendi kontrolünüzden iyi olacaktır.

65
Yağ çarşısı adlı siteden shell helix ultra 5-40 aldım kargo ile 90 tl ye geldi, temiz kurumsuz motor vadediyor, deneyip göreceğim ayrıca tam sentetik doğalgazdan elde edildiği sitesinde söyleniyor.

Gerçekten kaliteli bir yağ olduğunu düşünüyorum, özellikle Amerika reklamlarında Mobil 1 den daha iyi temizlik yaptığı bilgisi açıkça belirtiliyor. Fiyat da gayet uygunmuş. Hayırlı olsun :)

66
sanayıde sadece vw lere bakan bı dukkana goturdum gosterdım 1. enjektor tam calısmıyormus sokup sorunun ne olduguna bakacak degıstırılcekmı yoksa temızlencekmı bellı olcak devır dalgalanması ve stop sorununuda buna baglı olablır dedı bılgılerı tam okuyamadıgı ıcın olablır dedı ondan snra gazcıya gıdıp ayar yapılcak usta cok yogun oldugu ıcın salı gunu sabah bırakcam arabayı bakalım ne cıkacak enjektor fıyatları nekadar yada enjektor temızlemeyı ne kadara yapıyorlar bırde hazr grmısken yagını degıstrcem hangı tıp yag almalyım acaba

Eskişehir de parça almak için Erkara Otomotiv tavsiye ederim, orijinal parçalar uygun fiyatla bulabilirsiniz. Motor yağı olarak xW-40 viskozitede tam sentetik yağları tavsiye edebilirim. Mobil 1 ESP 0W-40, Castrol EDGE 5W-40, Motul 8100 X-Clean 5W-40, Shell Helix Ultra 5W-40 aklıma gelenler. Bu yağlardan 4 litresi 100 lira olan hangisini bulursanız alın, pahalı olanlara gerek yok. İnternetten sipariş edip kapıya teslim yapmanız da mantıklı olabilir.

67
Emre yazacak bir şey bırakmamış.  :tamamdir

Estafurullah hocam, teorik ayrı pratik ayrı  :)

68
Kullanmayacaksanız çalıştırıp boşuna yakıt harcamayın derim. Hem geceden motor sıvısında donma olur ve fark etmezseniz arıza ihtimali var.

69
Öncelikle antifrizin neden kullanıldığını öğrenirseniz arabanızı bir daha antifrizsiz kullanmazsınız.
Antifrizin görevleri,
1. Kaynama noktasını yükselterek özellikle motor bloğuna yakın aşırı sıcak bölgelerde ısı transferinin düzgün gerçekleşmesini sağlar. Su aniden kaynayacağı için yüzeyle temas azalır ve bölgesel aşırı ısınma olabilir.
2. Donma noktasını düşürür. Soğuk havalarda soğutma sıvısının donmasını engelleyerek sistemin zarar görmesini engeller.
3. Paslanmayı önler. Soğutma sisteminde yetersiz antifriz olması veya hiç olmaması sistemi tamamen paslanmaya açık halde bırakır. Paslanan parçalar geri dönüşü olmayacak şekilde hasar alır.
4. Sistemde tortu birikimini engeller. Kireç gibi tortuların sistemde birikmesi ısı iletimini düşürecektir.

Doğru olan sistemin tamamen boşaltılması, temiz su ile sirkülasyon yaptırılıp sistem temizlendikten sonra %50 saf su %50 antifriz karışımı ile sistem tekrar doldurulmalıdır. Yaşadığınız bölgenin iklimine göre %33 ile %66 arasında sulandırılabilir.
Antifrizi kesinlikle saf kullanmayınız. Saf kullanıldığı taktirde ısı iletim özelliğini ve donmama özelliğini kaybeder.
Kullanmanız gereken antifriz G13 şartnamesine uygun olmalıdır. Uygun antifrizi en yakın yetkili servisten temin edebilirsiniz, piyasada bulunan antifrizler bu şartnameyi karşılamıyor.
Antifrizde bulunan paslanma engelleyici ve pH dengeleyici gibi katkılar zamanla özelliğini yitirdiği için 3-4 yıl arayla sistem komple boşaltılıp, temizlendikten sonra yeniden antifrizli suyla doldurulmalıdır.

Her şeyden önce aracınızın değerini bilerek ileride ağır hasar oluşturabilecek bu periyodik bakımlardan kaçmamanızı kesinlikle tavsiye ederim.
Aynı özenin motor yağı ve filtreler gibi parça seçiminde de gösterilmesi gerekir.

Güvenli sürüşler.

70
Sohbet / Ynt: Sahibinden.com'daki İlginç İlanlar
« : 23 Ocak 2016, 21:27:50 »
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-toyota-satilik-toyomog-214121772/detay

enteresan

Dağa taşa vurmalık :)

Bu kadar farklı motor şasi yürüyeni olan aracı nasıl trafiğe kayıt ettirdiler acaba

Sayfa: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 126