İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Burzum

Sayfa: 1 [2] 3 4
15
Genel / Ynt: boşa korna çalma :)
« : 19 Şubat 2008, 00:13:09 »
Ehliyet sınavına gözetmen olarak girmiştim ve bir soruya verilen cevaplar çok dikkatimi çekmişti:

Sarı ışık yandığında ne yapmalıyız gibi bir soruya sınava girenlerin azımsanmayacak kadar çoğu şu cevabı vermişti:

Önümüzdeki aracı korna çalarak uyarırız.

Bir olay da daha yeni yaşadım dolmuşçu yanından çok yakın geçen bisikletliyi uyarmak için korna çaldı sonuç;
Bisikletli panik olup aracın altına girdi. Ölmedi ama yaşadığı şok yeter.

Teşekkürler.   ;)


16
Polo 6N2 / Ynt: Polo 2001 Lastik Sorunu
« : 13 Ocak 2008, 00:50:43 »
Valla ben de baktım kar lastiği yok o ebatta yani en azından bizim lastikçide yok ;D
Kardeşim şehir dışına fazla çıkmayacaksan sorun olmaz fazla. Şehir içinde de dediğimiz gibi temkinli, sakin...

17
Polo 6N / Ynt: VW Polo 1.4 Sportline Yardım
« : 13 Ocak 2008, 00:42:54 »
Deposu 45 lt dir.
Ağırlığı 950 kg.
126Nm@4400 Rpm
101 Hp@6000 Rpm
Abs, sürücü airbag, klima
15" jant
0-100 km hızlanması 9.8saniyedir ,2000'e kadar üretilmiş 6N kasa kodlu pololar ,sonra
kasa biraz ağırlaştı.


           .                                                   Polo 1.6               1.4 Sportline
Motor Hacmi  (cc)                                         1598                    1390
Silindir Sayısı                                            4                      4
Beygir Gücü (BG/d/d)                            75/4600                  101/6000
En Yüksek Tork (Nm)/(d/d)                        135/2800-360              128/4400
Son Hız  (km/s)                                          172                     188
0-100 km/s Hızlanma (sn)                             12.2                     10.5
Yakıt tüketimi (100 km'de)    Şehir içi (litre)   9.8*                     9.6*
Şehir dışı (litre)                                          5.2*                      5.4*
Ortalama (litre)                                          6.9*                      6.9*
Ağırlık (kg)                                          910                      945
Dingil mesafesi (mm)                             2400                     2400
Uzunluk (mm)                                           3715                     3715
Genişlik (mm)                                          1655                     1655
Yükseklik (mm)                                          1420                     1420
Bagaj Hacmi (litre)                                          245/975                  245/975


arabadergisi.com - volkswagen polo teknik bilgiler


18
Polo 6N2 / Ynt: Polo 2001 Lastik Sorunu
« : 13 Ocak 2008, 00:25:36 »
Polocu değilim arkadaşım ama; lastik ebatının dördünün de aynı olması denge ve yol tutuş açısından önemli ve gerekli. Önler çekiş olduğundan bizler genelde ön ikiyi değiştiriyoruz; ancak önerilmiyor. Yüksek hız yapma, karda buzda lastiğe güvenip virajlara hızlı girme temkinli ol. Kışın ve soğuğun ne yapacağı belli olmaz.
Allah kaza vermesin, iyi sürüşler.
Van'dan selamlar...

19
Bu arada iyi dilekleriniz için ayrıca teşekkür ederim. :)

20
Evet doğru jantlardan kurtulmam lazım acilen. Arabanın daha önce düşüktü yaylar; ancak Van'a gelince malum yolların maşallahı var. Altı sürtüyodu arkaya iki kişi oturunca , yükselttim tekrar ne yapayım.

Aslında amacım arabanın ilk olarak motorunu şöyle adam akıllı bir gözden geçirtmek , sonra şanzımanı ve kaportada bir iki iş, ardından dış boya olabilir , bir far kaşı ve öne karlık...

Bu arada bahsettiğim sorun yağ pompasından kaynaklanıyomuş. Bugün onunla uğraştım. Bu gece rahat uyurum artık...  :D

21
Doğrudur. Ben euro dizelde en çok tercih edilen total anlamında söylemiştim. Sanırım Peugeot ile de bir garanti durumları vardı. Dizelden kaynaklı bir sorun olursa Total garanti servis sağlıyomuş.
Söyleyenlerin yalancısıyım... ;)

22
Polo 6N / Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« : 12 Ocak 2008, 20:55:16 »
arabayla kalkış yaptık, 2. vitese attım. yokuş aşağı ilerlerken ayağımı gazdan çektim. motor devir saati 1800 e geldiğinde kompresörü bırakıp hızlanmaya başlıyor ve daha sonra 2000 devire gelmeden tekrar kompresöre biniyor araba. bu olay 1 saniyeden kısa bir sürede oldugundan arkadaşım araç bi ileri bi geri gidiyor. ancak gaza basınca 2000 devrin üzerine çıkınca böyle birşey yok. yani diğer devirlerde yok. araba dururken hiç bişey yok. 3. vitestede aynı şeyi yapıyor. frene basınca veya gaza basınca devri 1800 - 2000 haricinde bi devre getirince (araç yürürken) normal şekilde ilerliyor. benim anlamadığım neden sadece bu devirler arasında böyle problem oluyorda diğer hiçbir devirde olmuyor. çekişte hiçbir düşme yok. çünkü kompresöre bırakınca çekişle alakalı bişey yok. diğer zamanlar da yani kompresöre bırakmayınca gayet normal gidiyor. hızlanırkende o devirler arasında hiç bir problem yok. sadece kompresöre bırakınca oluyor. umarım yeterince açık olmuştur. ilgilendiğiniz için teşekkür ederim.


Sadece kompresörde olduğunu söylemesen sana şunları söylerdim

Arabanın yağlama sisteminde bir problem varsa olabilir. Özellikle yağ pompasının düzgün çalışmadığı durumlarda araç kompresyon kaybına uğrayabilir. Bu da devirde kısa süreli teklemeye ve daha sonra tekrar düzelmesine neden olabilir. Ancak bu çok kısa sürede olan bir şey hissetmen için gerçekten pompanın tamamen arızalı olması lazım ki oda daha hissedilir sorunlar oluşturur zamanla.

Bundan başka sübab sıkışmasında olabilir aynı sorun. Daha önce yaşamıştım. Araba çalkalanıyordu resmen. Sonra birden düzeliyordu. 2. 3. viteste barizdi. Bu da çözümü olan ancak biraz tuzlu olan bir durum. Sübaplar arızalı değilse sorun çok baş ağrıtmaz. Araba çalışır durumdayken sübapları bujileri deneyerek kontrol edebilirsin. Motor sesi bujileri takıp çıkardığında değişir değişmiyorsa ya o bujide ya bujinin yatağında ya da sübabta sorun vardır.Ateşlemeden de olabilir anlayacağın...

Ama sadece kompresörde ise sorun aracını bir bilgisayara alsınlar. Muhtemelen soket problemi çıkabilir. Yazılımda silerler ve soket değişirse tahminim sorunun çözülür.

Bu arada bir arkadaşımında başına gelmişti benzer durum onun da servisi yakıttan bile olabilir demişti...

Sorunun uzun sürmez inş. ve yardımcı olabilmişimdir umarım.  :)

23
Polo 6N / Ynt: kompresörde 2000 devir kararsızlığı
« : 12 Ocak 2008, 14:53:33 »
Kardeş biraz daha ayrıntılı anlatsan mesela sadece hareket halinde demişsin araç motoru çalışırken herhangi bir titreşim düzensizliği hissediyor musun? Buna benzer olarak yakın zamanda hiç yağ gösterge sinyali kısa süreli de olsa devreye girdimi? Kompresyon sorununun bir çok sebebi olabilir.
Arabanın teklemesi mi yoksa çekişte ani düşüş ve normale dönme mi var.
Vites atar atmaz mı oluyor, yoksa viteste ilerlerken de bunu bir yapıp bir normale mi dönüyor.
Çok şey söylenebilir. Bu nedenle. :tamamdir


24
Genel / Ynt: katledilen mk1 golf
« : 12 Ocak 2008, 12:36:31 »
İşçilik iyi olabilir doğru söylüyorsun ben yakından görmedim; ama bir arabanın ruhu vardır.
Modelin adına yakışır bir duruşu vardır.
Birilerinin yapmasına gerek yok illa yanlışları firmalar bile yapıyor. Bunun örnekleri var mesela Ford Mustang 1997-98 mi neydi gfaliba Show Must Go on falan reklamlarda ama hikaye, sonra düzeltip eski kasaya olan çağrışımları iletip araca tekrar modernleştirdiler.
Gitt e kimse hacı murat değil diyemez mesela; ancak ucube bir çalışma da diyemez bilidiğin Murat 124 işte.
Ruhtan kastım bu
Senin görüşünde bence mantıklı işçilik iğrenç polyesteri alan yapıştırmış bi şeyler.
Sadece  renk güzel bence. ;D

25
Genel / Ynt: katledilen mk1 golf
« : 12 Ocak 2008, 00:36:57 »
Zevk meselsi diyecem millet saldıracak haklı olarak. Abi serçedes neyse o ünlü serçedes aha bu da odur benim gözümde... Bu arabaya para verecek olsam trafikte görmeyeyim diye falan olurdu heralde. Kıllığınada aldığım gün söker atardım ne kadar bodykit varsa üstünde...

Arkadaşım ne kullanırsan kullan tatlı bir abarı olmalı en fazla, adam mühendisliği beğenmemiş olacak ki yeniden yapmış kasayı.

Aracın mk1 olduğunu belli eden ne kalmış? :'( :o >:(

26
Faydalı olabildiysem ne mutlu bana.
Forum bu yanlış anlaşılmalar da olur zaten.
Senin aracın için kullanılsa iyi olur. Özellikle Total diyor kullananlar bilgine sunarım kardeşim   :tamamdir

27
motor yağını ne kdr km önce değiştirdiniz?

Motor yağı 1000 olmamıştır daha...Rengi yoğunluğu baya iyi. Seviyesi de normal.
Ben yağ pompası diyorum son ihtimal. Yarın belli olacak inşallah.

İlginize teşekkürler :)

28
ALINTIDIR
1- EuroDizel yakıtında farklı firmaların farklı oranlarda kullandıkları alkol ( etanol ) vardır. Bu sayede daha ince bir yakıt ve daha sessiz bir yanma sağlanıyor. Çok açık ifadesiyle dizel motor, içine konulan karbon içeren hemen hemen herşeyi yakacak bir mühendislik tasarımıdır. Yani zeytinyağıdan tutun motor yağına kadar her türlü yüksek basınç altında yanabilir nitelikli karbonlu sıvıları içine eklenecek katkı maddeleri sayesinde yakacabilecek bir tasarımdır.

2- Kükürt oranı 7000ppm yerine sadece 350ppm. Bu arındırma işlemi nedeniyle ürünün üretim maliyeti artıyor. Kükürt yani sülfat yanma esnasında havadaki oksijen ve yakıttaki hidrojenle birleşek H2SO4 (kükürt asidi) oluşturuyor. Bu asit yeni nesil dizel motorlar için aşındırıcı özelliği nedeniyle tavsiye edilmiyor. Ayrıca çevre açısından da sülfür atığı ve partikül miktarı azaldığı için yakın ( 3-4 yıl ) zamanda tüm dizel araçlar bu yakıtı kullanmaya başlayacak.

3- Firmaların yakıta ekledikleri koruyucu maddeler sayesinde silindir cidarında ve enjektörlerde tortu oluşumu engelleniyor.

Bu nedenlerle Euro-3 standardı motorlarda Eurodizel kullanılması tavsiye ediliyor.

Euro-3 bir motorda normal dizel kullanırsanız çekişteki hafif düşüşün dışında kısa vadede bir sorun çıkmaz. Yalnız yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı motorunuzda uzun vadede sorunlar çıkması da olası.

Eurodizel kullanımı yakıt sarfiyatında çok az artışa neden olur. Bunun sebebi birim hacim başına düşen C (karbon) sayısının azalmasıdır. Yani ne kadar karbon o kadar güç üretimi.

Teorik olarak motorun silindir hacminden bağımsız olarak, aracın ağırlığı, yerle ve havayla sürtünmesinden dolayı hareket etmesi için gerekli bir güç vardır. Ancak motor teknolojisi/verimi ve aktarma aksamının kayıp toleransı nedeniyle araçtan araca da yakıt tüketimi değişmektedir.

Ancak dizel araçlarda (aslında benzinlilerde de böyledir) gaz pedalının kullanımına daha fazla özen göstermek gerekecektir. Özellikle de akselerasyon (hızlanma) esnasında pedala çok hafif yüklenmek yani aracın yavaş yavaş hızlanmasına özen göstermek gerekecektir. Aksi halde halk arasında “çiğ atma” denen yakıtın tam olarak yakılmadan egzoz edilmesi durumu oluşacaktır.
Tekrar anımsatmak gereken bir nokta da dizel motorun maksimum verimde çalıştığı devrin motorun maksimum tork verdiği nokta olmasıdır. Bunu aracınızın fabrika verilerinden öğrenebilirsiniz. Burada da dikkat edilecek bir hava sürtünme eşik noktası vardır. Yani 5. viteste bu değeri aşmanız durumunda 100km’de tüketeceğiniz ortalama yakıt aynı devirde 4. viteste tüketeceğinizden çok olabilir. En düşük yakıt tüketim değerini ancak yol bilgisayarı olan (ve tabii ki adam gibi çalışan ) bir araçta görebilirsiniz.

Umarım şüphelerin için işe yarar bilgiler içeriyordur. ;)

Sayfa: 1 [2] 3 4