İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Mekatronik34

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 21
1
Amma boşladık siteyi beyaaa   :'(

2
Polo 6N / Ynt: 35EZ349
« : 07 Nisan 2015, 17:03:13 »
Kardeşim öncelikle ALLAH kaza bela vermesin. Nacizane fikrim 6N2 kapı bantları takman yönündedir  ;)

3
Polo 6N / Ynt: Kendim yapmak istiyorum
« : 07 Nisan 2015, 16:50:51 »
Merhaba ,

Resimde gördüğüm kadarıyla elinizdeki xenon ampülü h1 fakat 6N pololarda h4 tipi ampüller vardır. Eger angel far takmadıysanız tabi  :-\

4
Golf IV / Ynt: GOLF 4 VİTESTEKİ OYNAMA
« : 30 Ekim 2012, 23:48:31 »
Kesinlikle sanziman kulaklari  ;)

5
slm paşa otomotiv yetkilileri benim 99 75 hp polo classıc aracım var ben aracın şanjıman yağını değiştirmek istiyorum böle bişiy mümkünmüdür birde yağ olarak 90 numaramı kullanmamız gerek kaç litredir yağ haznesi özellikle bi marka varmıdır teşekkürler kolay gelsin.... :)
kusura bakmayın cevap vermekte biraz geciktik ama Şanzıman yagı değişimi evet mümkün 2,5 litre sanzıman yagı alıyor ve castrol 75/80 yağ kullanmanız gerekiyor.90 numara yağ koyarsanız kış aylarında sogukken viteslere geçiş çok zor olur.

6
Eyüp/Serkan usta selamlar,Golf 2006 FSI otomatik var bende aracım genelde oldukça sorunsuz ama vites geçişlerinde özellikle trafik yoğunken sıkıntı yapıyor EGR değişti,hava hotumları değişti,adaptasyonu yapıldı ama bende aynı sorun devam ediyor.Aracı calıstırıp şayet yol müsaitse basıp gittiğimde çok sorun olmuyor ama aksam iş cıkısı sirkeci den trafikte çıkıp eve giderken trafik sürekli dur kalk yapınca rezalet bir rahatsızlık veriyor hemen her seferinde vuruntu yapıyor....
forumda benimkine yakın sorun yaşayan arkadaşların önerilerinden vei tecrübelerinden çıkardığım ;
Ya şanzuman yağı değişebilir ,
Ya Selenoidler değişebilir,
Ya da devir sensörü değişebilir....
Bu konuda yardımcı olabilir misiniz,neden kaynaklanıyor olabilir..
Şayet makul bir durum olursa Eyüp ten ziyaretinize gelmeyi düşünüyorum..
Dönüş yapabilirseniz sevinirim..
Iyi çalışmalar
furkan

Merhaba ... Bahsettiginiz sikayetle ilgili bircok aracla ilgilendik genel olarak ariza sanziman icindeki selenoid  valflerden cikiyor . Tahminim sizin aracinizdada ayni sikinti vardir ama bu sadece tahmin asil tespit kontroller sonucu yapilabilir . Olaki selenoidlerin degismesi gerekirse sanziman yagi filtresi ve isciligi parcalar dahil ortalama 1500civari tutuyor . Sanziman beyni yani hidrolik uniteyi komple degistirmek gerekirse 2800 civari bir masraf sozkonusu :(( tespit yapmadan fiyat vermek pek dogru olmuyor ama aklinizda bulunsun supriz olmasin .

7
http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-otomobil-volkswagen-ilk-sahibinden-dsg-golf-hata-boya-yok-89130454/detay/
Mesela bu araçla ilgileniyorum, ne düşünüyorsunuz bu araç hakkında? Fiyat yüksek midir? Forumdan bir arkadaşa ait midir?
Comfortline mı goal serisi mi daha donanımlı?
Bahsi geçen arac DSG diye yanlış bir bilgi verilmiş araç bildiğimiz triptronik vites DSG değil. ama güzel bir şanzımandır bu km lerde pek arıza yapmaz. volkswagen grubunun bütün araçları rampada kayar kaymayan araç aramayın bence. Aracın 1.6 8v motoru golf4 te kullanılan 1.6 8v motorun aynısı sadece biraz restore edilmiş hali ve daha dayanıklı. Esp sanırım 2007 den sonraki modellerde daha sık raslanıyor Araç güzele benziyor ama fiyatı biraz yüksek sanki  :-\

8
Bora / Ynt: boranın altının yere değmesi
« : 08 Haziran 2012, 03:06:30 »
peki arabanın ön tarafını kaldırmak nasıl olur acaba bende de aynı sorun var bir kaç defa sürttüm arabanın altını. Kasislerden geçerken kendimi sıkıyorum :))) ön tarafını kaldırsak sorun olur mu ???
Şükrübey Aracın ön kısmı sadece helezon yaylarının alt kısımlarına aparat yaparak kaldırılabilir. bu araçlar sıfır olarak türkiyeye geldiğinde tırlardan indirip bindirirken altı sürtmemesi için helezonla amortidör arasında özel takozlar vardı bu takozlar PDI denilen ön kontrollerde çıkarılıp sahiplerine teslim edilirdi bazende unutulur araç üzerinde kalırdı böyle durumlarda kullanıcılar araçta yüksek süratte gezme me aracın dengesiz viraj sorunları yaşadıklarıyla alakalı servislere sikayette bulunurlardı. Nedeni ise bu takozların aracın aerodinamiğini bozması sonucu yük dağılımının gerçekleşmemesi. Eger ben bu araçla 100-120 yi geçmem virazjlarada 50 ile dönecek yeri 30 la dönerim acelem yok sakin giderim derseniz bahsettiğim gibi bir aparat yaptırabilirsiniz... Başkada çözüm yolu aramayın yok çünki  :-\

9
Bora / Ynt: boranın altının yere değmesi
« : 08 Haziran 2012, 02:58:13 »
Arkadaşlar burda bahsi geçen araç Şahin değil boraydı sanırım. Bahsettiğiniz demir muhafazaları yetkili servislerde dahi takıyolar buna volkswagen onay veriyorda siz neye istinaden onaylamıyorsunuz anlamadım. Bu araçlarda nereye girerseniz girin motor kendini bırakmaz bırakamazda çünki altta şanzıman kulağı var motorun yere düşme ihtimali mumkun değil .Bilmiyorum volkswagenin güvenlik donanımı hakkında ne kadar bilginiz var ama aracın torpidosunun içinde ön direkler arasında 10cm capında çelik bar var bir kaza esnasında motor o çelik boruyu geçip içeri girebiliyorsa sizi ne emniyet kemeri nede hava yastıkları kurtarır çünki camdan koltukla beraber fırlamış olursunuz... Allah korusun kimsenin başına gelmez umarım . Yüksek süratte muhafazanın ön kısımlarından çıkıp araca takla attırma ihtimali ancak filmlerde olur yada usta öndeki civataları sıkmaz arkadakileride şaseye kaynatırsa bir ihtimal yoldan çıkarsınız.Ama usta montajı orjinal muhafaza deliklerine aluminyum  somunlarla baglarsa ki muhafazayla birlikte verilir bu somunlar önden sert gelen bir darbede arka kısımdan muhafaza yere düşerek sadece kıvılcım çıkarır bide çok ses yapar  :) Bence demir muhafaza bu araçlarda kesinlikle olması gerekıyor.

10
Golf IV / Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« : 07 Haziran 2012, 16:13:54 »
Genel konuşacak olursak Bahsedilen arızanın benzinle veya lpg ile alakasını ben bağdaştıramıyorum siz nasıl bagdaştırıyosunuz. Bahsedilen arızanın sonucuna ulaşmak için bazı ip uçları olması gerekir ben arkadasımızı dinledim ve bu testi yapmaya karar verdim Ayrıca 100 tl komresyon testi için istememin nedeni emme manifoldunun sökülmesi gerektiği için. Bu araç bcb motor kodlu olsaydı yada 16v başka bir araç olsaydı komresyon testi için para bile talep etmezdim.
Komresyon testi insanlarda tansiyon ölçmek gibi bişey. Sizler doktora gittiğinizde başım dönüyo dediğinizde direk beyin ameliyatımı yapıyolar yada hadi beyin nakli yapalımmı diyolar... İlk önce soru soruyolar ve test yapıyolar değilmi en basit testte tansiyon ölçmek.Umarım anlayışı kıt arkadaşlar anlamıştır ne demek istediğimi. Burdan size motorun çalışma pirensibini ateşleme haritasının neye göre değerlendirildiğini lpg nin benzinin oktan ve yanma karakterlerini anlatmaya çalışmayacağım çünki anlamazsınız.

Kimse üzerine bişey alınmasın arkadaşlar zaten yarası olan ileriki günlerde bu sayfada gocunur...

Ben bu zamana kadar forum üyelerine özellikle yardımda bulunmaya çalıştım her zaman hakkımın daha azını almışımdır kimseyi kazıklamak gibi bir derdim olmamıştır olamazda. Bunu benımle çalışan arkadaşlar bilir her birine tek tek sorabilirsiniz...


11
Golf IV / Ynt: Motor Kompresyon(kompresör) Testi
« : 07 Haziran 2012, 15:58:53 »
anlıyorum da kompresyon testi ne için gerekli ki? kompresyon kaçağı olsa benzinde de gazda da sıkıntı yaşatır. çekişi düşük olur, fazla yakar, yağ yakar. üstelik bu kompresyon testi yapmak için kullanılan manometrenin fiyatı en fazla 60-65 tl civarı. yapılan işlem 10 dakikalık bir işlem. 4 tane buji sırayla sökülüp marş basılacak. hepi topu bu yani. lafım sana değil. ustalara kızıyorum ben. para bu kadar mı kolay kazanılır.

sen bilirsin yaptıracam dersen de ben sana sonucu şimdiden söyleyeyim. teşhisi bu işlemle koyamayacak. belki göz boyamak istiyorsa "aslında silindirlerden birinde ikisinde değer biraz düşük çıktı ama bu sorunun sebebi o olamaz. bir iki sene daha motor istemez fakat sonrasında şu şu şunları değiştirmeniz gerekir" filan deyip. "bak erken teshis ettik. hadi yine iyisin" ayakları yapılacak.

lütfen senden tek bir ricam yaptıracaksan da kompresyon testi ile neyi görmeyi umduklarını, bekledikleri sonucun da senin yaşadığın soruna nasıl etki edeceği noktasında açıklayıcı bilgi almaya ısrarcı ol. 100 lira alacaklar sonuç olarak. detaylıca bilgi versinler.
anlıyorum da kompresyon testi ne için gerekli ki? kompresyon kaçağı olsa benzinde de gazda da sıkıntı yaşatır. çekişi düşük olur, fazla yakar, yağ yakar. üstelik bu kompresyon testi yapmak için kullanılan manometrenin fiyatı en fazla 60-65 tl civarı. yapılan işlem 10 dakikalık bir işlem. 4 tane buji sırayla sökülüp marş basılacak. hepi topu bu yani. lafım sana değil. ustalara kızıyorum ben. para bu kadar mı kolay kazanılır.

sen bilirsin yaptıracam dersen de ben sana sonucu şimdiden söyleyeyim. teşhisi bu işlemle koyamayacak. belki göz boyamak istiyorsa "aslında silindirlerden birinde ikisinde değer biraz düşük çıktı ama bu sorunun sebebi o olamaz. bir iki sene daha motor istemez fakat sonrasında şu şu şunları değiştirmeniz gerekir" filan deyip. "bak erken teshis ettik. hadi yine iyisin" ayakları yapılacak.

lütfen senden tek bir ricam yaptıracaksan da kompresyon testi ile neyi görmeyi umduklarını, bekledikleri sonucun da senin yaşadığın soruna nasıl etki edeceği noktasında açıklayıcı bilgi almaya ısrarcı ol. 100 lira alacaklar sonuç olarak. detaylıca bilgi versinler.
 

Tolga bey siz bu zamana kadar bahsettiğiniz gibi üçkagıtcı ustalarla muhatap oldugunuz için bizide öyle sanıyorsunuz sanırım.Komresyon testinin önemli bir ölçüm olduğunu ve neden yapıldıgını bildiğinizi hiç sanmıyorum. Bahsettiğiniz 50 60 tl lik manometereler sadece kaba değerler verir ve asıl amacı gerçek değer okumak değil basınç olup olmadığını kontrol etmek için kullanılır.
Söz konusu aracın Akl motor 1.6 sr 8V olduğunu ve bu aracın emme manifold portlarının nasıl yerleştirildiğini 2.ve 3. silindirlerin önünü kapattığınıda bilmiyorsunuzdur muhtemelen. Benim kullandığım test cihazı bahsettiğiniz dandik manometrelerden değil komresyon basınçlarının hassas değerlerini diagram şeklinde çıktısını veren 2000 eoru değerinde yetkili servislerde kullanılan alman malı orjinal bir cihaz ve bu cihazın aparatları deger kaybı oluşturmamak için silindirlere düzgün basılması içöin dizayn edildiğinden yaklaşık 20cm bujilerin önünde açıklık oluşması gerekıyor. Bunun içinde ön manifoldun sökülmesi gerekiyor Bilmiyorum kaç defa hayatınızda akl manifoldu söktünüz...Bilip bilmeden burda yorum yapıp beni üçkagıtcılıkla suçlayıp yok sana söyle yaparlar boyle yaparlar deyip benim kimliğimi zedeleyemezsiniz.



12
Dstum parça numarası önemli...Eger son harfleri AG ise bende 4 adet sıfır var BN ise çıkma 4 adet var...

13
1- metalcil (Eyüp)
2- Rsb (Reha)
3- Onur (broadway)
4- etikettt (Nazım)
5- Emrah (LBA 10 Polo)
6- mami6848 (Muhammet Ali AY)
7-Mekatronik34 ( Eyüp )

Yarın görüşrüz Beylerr.....

14
Gerçekten diger organizasyonlara göre çok çok daha güzel oldu...Bizi besleyen arkadaşlarımızın ellerine sağlık hakkınızı helal edin. :tamamdir
Bir dahaki buluşmada görüşmek dileğiyle herkese teşekkürler. :tamamdir :tamamdir

Sayfa: [1] 2 3 4 5 ... 21