47
« : 12 Haziran 2010, 14:33:14 »
Gelişmeleri yazmaya devam ediyorum.Belki benim sorunlarım birçok kişiyi sıkabilir.Ama yazmak ihtiyacı duyuyorum.Ya biri çıkıp benim derdime çare olacak ya da ben bu sorunu çözüp birilerine çare olacağım...
Perşembe günü karbüratör flanşını -bu arada markası MEYLE orjinal alman malı-değiştirdikten sonra bir değişiklik olmadığını yazmıştım.Ancak gözden kaçırdığım birşey vardı.Araba rolantide çalışsın diye enjeksiyondan ya da onun altındaki parçalara bir ayar yapmışlardı.rolanti bu sayede düşmüyor düşsede stop seviyesine gelmiyori ve motor sıcakken stop etmiyordu.Motor soğukkense kesinlikle her seferinde stop ediyor gaz yemiyor ışıklarda dönüşlerde ve yokuşta perişan oluyordum.Bu değiştirdiğimiz karbüratör kütüğü ya da flanşının işe yarayıp yaramadığını anlamak için ayarı yapan ustamın yanına gittim ve ayarları geri almasını istedim.Sağolsun dediğimi yaptı.orjinal ayarları bulamaz dediler ama ayarları geri aldı orjinal mi bilmem yada orjinal ayara nasıl alınır onuda hiç bilmem...
SONUÇ:Arabanın stop sorunu ortadan kalktı.Bu sabah çalıştırdım değişen birşey yok aynı dün motor sıcakken nasılsa bugünde aynıydı.Bahsettiğim ayağını gaza atınca stop olayı ortadan kalktı.arabanın gaz yemesi fena değil.Sadece sorun olarak başa döndük rolantinin yükselmesi.motor ısınınca aracı park konumuna getirdiğimde 1500 devire kadar çıkıyor...
Bu sorunu çözmek adınada ilk adımı mı attım ve sabah 8 de bosch car servise gittim.-Bu arada bosch car servise gitmemin nedeni en azından taktıracağım parçanın garantili olmasını istedim-Aracı bilgisayara bağladılar.kablolar gözden geçirildi tüm soketler çıkarıldı tüm hata kodları okundu sonra soketlerin tümü takıldı ve sadece iki hata kodu silinemedi..
0203-rolanti motoru
0204-rolanti motoru konumu
Böylelikle rolanti motorumun arızalı olduğuna karar verildi ve değiştirmek üzere servisle anlaştık.Pazartesi günü sipariş verilecek ve çarşamba günü inşallah elimizde olacak.son durumu ben yine yazacağım...