İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - battal gazi

Sayfa: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 20
57
Jetta V / Ynt: Jetta önerileriniz..
« : 17 Kasım 2012, 18:14:33 »
Comfortlıne öneriyorum en fulu 2.jettam şu an kullandığım 2 side comfortlıne donanımdı her özellik var.

58
SIVI DİREKT ENJEKSİYON LPG SİSTEMLERİ

Vialle LPDİ : İlk çalıştırma LPG. 4900tl /10taksit. Net %42tasarruf. Sadece Sıvı LPG tüketiyor. Montajda delme biçme yok

Prins LM: İlk çalıştırma LPG 5500tl/10taksit Net %42tasarruf ? Sadece Sıvı LPG tüketiyor. Montajda delme biçme yok?

İKİLİ YAKIT SİSTEMLERİ

Landirenzo %10 benzin+%90LPG İlk çalıştırma benzin. %20-25tasarruf  2500-2750tl/10taksit
Prins Vsi-Di %5-15Benzin+ %85-95LPG Sürekli karma %25-30 tasarruf  3300tl/10taksit

Biraz fiyatlar kabarık eğer piyasadaki diğer firmalarda bu ürünleri vitrinlerine koyabilirlerse rekabet tüketiciyi sevindirecek gibi,en azından fiyatlar bin,ikibin tl ucuzlar.

16.11.2012 ankara'da prins bayisini aradım 1.4 tsı 140 hp araca 2 gün önce montaj yapmışlar,3200 tl peşin,3500 tl 10 taksit diyor şehir içinde %10 benzin %90 gaz şehir dışında %5 benzin %95 gaz ile çalışıyormuş ve %35 tasarruf sağlanıyormuş,ayrıca test araçları bulunmaktaymış gelip kontrol edebilirsiniz diyor.
Sıvı lpg yani direk gazla çalışan sistemin ise var olduğunu fakat bayilerine henüz gelmediğini bildiriyor görüştüğüm kişi.

ayrıca prins forumunda gördüm tiguan 1.4 tsı 150 hp araca lpg montajı yapmışlar.
Artık dünyadaki tüm lpg üreticileri 2005 yılından itibaren Volkswagen bünyesinde bulunan tüm markalarında fsi,tsi tfsi motorları ağırlıklı olarak üretmesi sonucunda pastadan pay alabilmek için bu motorlara özel sistemler üretmeye başladılar,prins,brc,vialle şu anda bu motorlara montaj yapıyor,diğer firmaların bu motorlara özgü sistemleri çıkarması çok uzun sürmez bu da fiyatı indirir.
Ayrıca prins sitesinde lpg montajı yapılabilen motorları listelemiş benim aracımada takılabiliyor bmy koduyla başlayan 140 hp tsi'lere takıyorlar.

59
Golf V / Ynt: 60,000 bakımı
« : 15 Kasım 2012, 23:38:38 »
Yetkili vw servis için normaldir,fakat dışarıda sağlam bir ustaya sanırım 300 tl civarında yaptırılabilir,bana sorarsanız ben olsam yetkili serviste yaptırırdım ama tercih sizin.bende 1  ayı aşkın bir süre önce 105 bin bakımını yaptırdım vw yetkili servisinde akis körüğü de değişti toplam fiyatı 472 tl 7 taksit.Aracın tüm kontrollerini eksiklerini gediklerini inceleyip bana 3 sayfa rapor sunmuşlardı,motor gücü kontrolünden tutunda araçtaki her şeyi inceliyorlar,ve aynı zamanda tüm parçalar ve işçilik 2 yıl garanti kapsamında.Daha önce 2 yıl garanti kapsamı süresinde bir parça değişmişti ücret almamışlardı.

60
Passat / Ynt: passat 1.8 otomatik
« : 14 Kasım 2012, 22:34:54 »
Sorunlu oluyor abicim otomatik vitesler sırf bu yüzden 2004-2005 highline 2 alam hevesim kursağımda kaldı.
Arkadaşımda 2003 passat 1.8 t highline otomatik passat var lpg li 4 yıldır kullanmakta herhangi bir sorun yok.Otomatikte risk manuele oranla fazla olabilir fakat konfor ve rahatlık da o oranda fark ediyor.

61
Jetta V / Ynt: Jetta 1.6 primeline - Jetta 1.4 TSI comfortline
« : 13 Kasım 2012, 18:05:35 »
Ne kadar ekmek o kadar köfte :)
1.6 102 hp 8 valf sanırım 148 tork
1.4 tsı 122 hp turbo 200 tork 16 valf
1.4 tsı 140 hp 220 tork 16 valf turbo&kompresör
1.4 tsı 170 hp 240 tork 16 valf turbo&kompresör
1.4 tsı 160 hp 240 tork 16 valf turbo&kompresör

güç ve performans arttıkça yakıttada farklılıklar olabiliyor sayılan motorlar içinde en zayıfı  1.6 102 hp,arkadaşımda 1.2 tsi 105 hp var vergi avantajlı ve 1.6 102 hp den daha başarılı diye değerlendiriyoruz.

62
Bundan önceki aracım 1.6 fsi 115 hp 6 ileri jetta idi ve lpg taktırmak hiç aklımdan geçmemişti zaten makul bir tüketimi var,bence gerek yok şimdi tüpü taktırdın işlettin en kötü 1,500 tl,sonra her çalışmada sıralılar benzinle çalışıp belli bir ısıdan sonra gaza geçiyor,motorda oluşturacağı tahribat,orjinalliğinin bozulması kurum,performans kaybı,buji ve enjektörlerin değişim aralığı,pompa arızası ve bir sürü soru işareti bence pekte mantıklı değil gaz işi,kısa dönemde değilde 30-40 bin kilometrede  araca ne kadar zarar verebileceği bu maliyetlerin orjinal yakıtından çok daha az mı olacağı enine boyuna hesaplanmalı.

63
Passat / Ynt: Passat 1.6 TDİ Mİ WWCC 1.4 TSİ MI
« : 09 Kasım 2012, 13:18:50 »
Her konuda cc diyorum amcamda 2012 model beyaz renk 1.4 tsı 160 hp 240 tork var turbo ve kompresör 7 ileri dsg çok süper bir araç panaromik sunrof var çok klas bir araç ayrıca bu yıl makyajlamışlar cc'yi çok hoş bir araç,passattan çok farklı işçilik ve dizayn olarak.Dizel elbette az yakacaktır bu araçtan fakat bundaki ataklığı yaşatmıyacaktır.

64
Hayırlı uğurlu olsun nazar değmesin,güzel bir araçtır güle güle kullanın.

65
Bluemotıon start&stop özelliği bilindiği üzere yeni nesil    Volkswagen araçlarının bir çoğunda standart olarak sunulmaya başlandı bu özelliğin artısı olarak yakıt tüketimi düşüşü,çevreye katkı ve trafikte beklemelerde gürültüden kurtulunması  gibi gözüküyor.

Motorun rölantide otomatik olarak kapanıp harekete geçileceği anda otomatik olarak çalışması hususunda  aklımda soru işareti oluşturan konular var;
Turbonun dinlendirilmesi olayı olmayacağı için turbo intercooler eğer konulmadıysa turbo ömrü kısalmazmı?
Akü,marş ve şarj dinamoları ile klima motoru ömrü kısalır mı?

Belkide bu konularda Volkswagen mühendisleri önlem almışlardır,bu konularda özellikle kullanan arkadaşlar deneyim ve çekinceleri varsa paylaşırlarsa ileride alacak olursak en azından bilgi sahibi oluruz.

66
Golf V / Ynt: Golf V FSI motordan gelen ses ve bir kaç sorun
« : 05 Kasım 2012, 10:55:06 »
Merhaba,6 ve 7. şık kodlama ve yarla düzelebilir eğer reset filan atıldıysa bu ayarlar değişmiş olabilir.(akü kutup başı sökülüp takıldıysada resetliyor sanırım)
ilk 4 madde sanki motorda bir kurum oluşumuna işaret ediyor gibi boğaz kelebeğinden egr valfine kadar kapsamlı bir temizlik gerekiyor olabilir,ben kendi aracıma systemclean diye yerli bir firmanın katkısını kullanmıştım depoya karışım yapıp ekletmiştim araç kullanırken yakıtla birlikte geçtiği her alanı temizliyor çok başarılı bir ürün zaten o madde araçta iken araç jet yakıtı almış gibi gidiyor bastıkça roket gibi gidiyor bunu temizlik açısından tavsiye ederim,performansıda artırıyor kurumu temizlemedede çok başarılı,5. seçenek ise sanki egzosta bir delik veyahut egzosta bir tıkanma ki öyle bir durum var ise zaten ilk 5 maddenin kaynağıda o olabilir,ama kilometreye bakıldığında kurum olayı ülkemizdeki yakıt kalitesine bakıldığında 100 bin km'de temizlik gerekiyor motora sizinki 150 bin olmuş motor kurum temizliği yapmanızda zaten bu arızalar olmasada yapılması faydalı olur.BUdediğim katkı direk depoya makineden karışımı ayarlandıktan sonra enjekte ediliyor ve 60 t.l. gibi bir rakama yaptırmıştım geçtiğimiz yıl ankara'da bir serviste.

67
Arkadaşlar genelde forumu inceliyorum,bu konuda daha önce başlık açılmamış sanırım ve arama motorlarındanda bu konuda net bilgiler bulamadım,16 aydır kullandığım araçta kompresör ile birlikte turbo ilk hareketten itibaren aktif,fakat belli bir devre kadar kompresör daha aktif galiba 1500 devirden sonra turbo yavaş yavaş göreve dahil olmaya başlıyor gibi devir arttıkça turbo görevini daha fazla almaya başlıyor,bir görüşe göre ise turbo ve kompresör sürekli çalışarak devir durumuna göre 2'si arasında aşşağı indikçe kompresör yukarı çıktıkça turbo daha fazla görev üstleniyor,buda turbo boşluğu olayını ortadan kaldırıyor.

Benim net olarak öğrenmek istediklerim;
 
1-)Kompresör turbo devreye girince göreve devam ediyor mu?
2-)Turbo söylenildiği gibi ve hissedildiği gibi 1500 devirdemi devreye giriyor,yoksa daha üst devirlerdemi devreye giriyor?

68
Arkadaşlar bildiğiniz üzere 2007 yılından 2009 yılı sonuna kadar Volkswagen 1.4 tsı 140 hp motorlarını jetta ve golfte kullanmıştı,o dönemde 2 tez ortaya atılmıştı;
1. tez: Müşteriler 1.4 tsı 122 hp yi güçlü ekonomik  ama yetmez 1.4 tsı 170 hp'yi güçlü yeter ama çok yakabilir gibi çekincelerinden ötürü ikisini ortası olan 1.4 tsı 40 hp'yi yoğun olarak hem güç hemde ekonomi olarak çok tercih etmesi 122 hp'nin 200 tork 140 hp nin 220 tork ve 170 hp'nin 240 tork ayrıca 122 lerden farklı olarak 140 ve 170,160 hp motorların kompresör(süpercharger) destekli olması daha atak ve daha seri olmasının yanında turbo boşluğununda yaşanmaması,bu anlattıklarımında tam ortası 140 hp olduğundan dolayı Volkswagen müşterilerin genelde 140 hp'ye yönelmesinden satış stratejisi olarak bu hp'yi üretmemesi,sonrasında ise 2 seçenek koyarak 122 hp ve 160 hp güçte olan motorları satarak ekonomi isteyenlere 122 hp güç isteyenlere 160 hp satarak iki sitildede başarılı olmuştur,her ikisini isteyenler ikisinide zevklerinden mahrum kalmışlardır.


2. tez ise 140 hp motorların sorun çıkarmış olduğu varsayımından Volkswagen bu motoru üretmiyordu iddiası bu iddia ise çok komik sebebi ise;tsi motorlar 1.4 versiyonda 122 hp hariç hep aynı mantık hiç bir farklılık yok,1.4 tsi 140-150-160-170-180 hp(tiguan,scirocco,golf,polo,passat,jetta) olanların tek farkı tork ve hp değeri geri kalan her yanı aynı,çift şarjlı turbo&kompresör beslemeli motor.

Yeni nesil golfte kullanılan motor 30 tork artırılmış birde bluEmotion teknolojisi yerleştirilmiş bu artısı,eksisi ise yeni golfte 250 torka dayanıklı kuru tip 7 ileri dsg kullanılmış,eski nesil golf ve jettada kullanılan 140 hp tsi'lerde ise 6 ileri ıslak tip 350 torka dayanıklı dsg kullanılmıştır.

Ayrıca bir noktaya değinmeden yapamıyacağım;Yeni golf 1.4 tsı 140 hp 250 tork bu araç çok plaka okutturur arkasından.Çok şık bir tasarım olmuş golf VII.

69
1.6 fsı 115 hp sınıfında benzinli  1.6 motorlar içinde en az yakanlardan birisidir diyebilirim ayrıca performansıda gayet iyidir,motoru sorun çıkarmaz sadece egr lambası 80-90 binde yanar onuda kurumu temizletince bir daha yanmaz o lamba yanarkende sorun olmadan binebilirsiniz,gayet iyi bir motordur.Bende 1.6 fsi comfortlıne jetta vardı geçtiğimiz yıl iyi bir araçtı ve alıpta pişman olmadığım araçlardan birisi idi.

70
Golf VII / Ynt: Nihayet Golf MK7
« : 24 Ekim 2012, 00:14:32 »
Ufak tefek gözden kaçan ayrıntılar yeniden düzenlenerek bu kasaya uyarlanmış bence çizgiler aracı daha güzel bir kimliğe sokmuş,hiçde fena bir tasarım değil bence başarılı olur.

Sayfa: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 ... 20