İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - simyaci1

Sayfa: [1] 2
1
Polo 6N / Ynt: polo motor ısınınca stop ediyor
« : 23 Nisan 2010, 22:50:46 »
Evet ben de de motor sıcakken çalışmama sorunu vardı bir kaç aydır. Marşa bastıktan sonra 10 sn kadar gaz vermezsem stop ediyordu. Şimdi dakika başı stop ediyor. Hararet müşürü mü buna neden olan. Halbuki 3 ay önce değiştirdim müşürüü. Ben benzin pompasıyla ilgili bir sorun var diye düşünmüştüm marşı alıp da hemen stop edince benzin yetmiyor diye düşünmüştüm. O kadar basitse iyi.
Bu konuda bilginiz var mı?

2
Polo 6N / Ynt: şırnak'tayım yardımcı olurmusunuz
« : 23 Nisan 2010, 22:44:59 »
Bu arkadaşa yardımcı olacak kimse yok mu? Aynı sorun bizlerde de oluyor çünki. Ben de motordaki teklemeler nedeniyle bir ustanın tavsiyesiyle enjektör temizleyici diye bişey koydum depoya. Koymaz olaydım, araba çalışmaz oldu. Gaz verip de ayağımı çekince rölantide durmuyor ve stop ediyor. Klima açıkken gazdan ayağımı yavaş yavaş çekersem rölantiyi tutturuyor ama gazı 2000 devirlere kadar verip birden çekince rölanti geri kaçıp araba stop ediyor.

3
Motorumdaki sorunlardan dolayı hararet müşirini iki ay önce değiştirmiştim. Kelebeğim kendine kendine gaz vermeyi çok sevdi. Yolda giderken debriyaja bastığımda ya da kısa da olsa boşa atınca nefes alır gibi devir boyuna 900-1700 arasıdan gidip geliyor.
Aslında bir soruma cevap alamadım. Burdaki (gemlik) bosch servisi adaptasyonu yapamadı. Ayarın sonunda kelebek takılı kalıyor ayarı bitiremiyor. Acaba bosch servisindeki bosch diagnostik programı mı yapamıyor. Normal VW servisinde başka bir program mı kullanıyorlar? Eğer öyleyse orda adaptasyon yapılabilir mi?
Sizce Bursaya adaptasyona gideyim mi?

4
Yok daha alırken adam bunun garantisi yok demişti. Faturasıyla elimde kaldı. 420 lira uçtu galiba...
Bahtsız bedevi olayı oldu benimki galiba.

5
Yok ne yazık ki bu da çözüm olmadı. Potansiyometrelerde bişey yokmuş. Kelebek hala adaptasyonu kabul etmiyor.
Yolda giderken kendi kendine gaz veriyor ve rölanti 830'lardayken 1000 lere çıktı.

6
Arabayı iki gündür kullanıyorum ama kendi kendine gaz vermesi geçmedi. Üstelik rölanti de 1000 civarında yani yüksek. Yani araba yine eski kötü günlerine dönüyor galiba. Bosch servisi ellerindeki diagnostik denilen programla adaptasyonu yapamadı. Acaba normal bir VW servisi başka bir alet ya da program mı kullanıyor? Eğer öyleyse onlar adaptasyonu yapabilir mi?
Onlar da yapamazsa boğazım öldü anlamına mı geliyor?

7
Bosch servisinde adaptasyon yapamadılar. Dediğim gibi adaptasyonun son kademesinde kelebek takılı kalıyor ve vınn sesi hiç kesilmiyor. Acaba ellerindeki yazılımdan kaynaklanan bir sorun mudur? VW servislerinde farklı bir yazılım mı kullanıyorlar adaptasyon için?
Araba devirdeki dalgalanmayı saymazsam şimdilik eskisinden iyi çalışmaya başladı ama ne zaman ne yapacağını bilemediğimden tedirginim.
Dediğin gibi biraz kullanayım bakalım.
Teşekkürler...

8
Motorun çalışmama problemi bitti. Çalışıyor ama boşa aldığımda ayağımı gazdan çekmeme rağmen kendi kendine biraz gaz veriyor ve boşta beklersem normal rölanti seviyelerine  (850 - 900 arası) düşmeden önce üç dört defa 1200 ile 1700 arasında gidip geliyor devir.
Ve kontağı açtığımda 2-3 saniye sonra kesilen boğazın kendisini ayarlama sesi kesilmiyor.
Çaresini bilen ya da daha önce başına böyle bişey gelmiş birisi var mı?

9
Benim ne yazık ki o kadar becerim yok. Sökemem, söksem de tekrar toplayamam :-[
Sizin bildiğiniz Bursa civarında boğaz kelebeği tamiri yapan bir yer var mı? Üstelik dediğim gibi, 420 liraya iki ay önce almıştım.
ooof of

10
Spreyin markasını bilmiyorum ama balata temizleyici sprey. Spreyle alakası olduğunu sanmıyorum. Galiba boğaz kelebeğini salak gibi gaz teline basarak açmadım, elimle hafif ittirerek az bişey iç kısmını temizledim.
Şimdi arabayı çekerek adaptasyona gittik ama onu da yapmıyor. Son bir kademe kaldığında açık kalıyor kelebek. Arabayı çalıştırabildik ama rölanti bazen iyi bazen dalgalı. Ve kontağı açtığımda kelebek poziyon tamamlama olayını bitiremiyor ve o vınlama sesi kesilmiyor. Sanki kelebeğin içindeki motor çalışmaya devam ediyor da kelebek doğru konuma gelemiyor gibi.
Ama kontağı kapatınca sorunsuz bir şekilde kapanıyor kelebek.

11
Hayır yapmadım ama daha önce aynısını bir servis yapmıştı ve adaptasyon da yapmamıştı. Ben zaten fişini filan çıkarmadım ki.sadece içine biraz sprey sıkıp temizledim. Adaptasyon mu gerekiyor sizce?

12
Allah aşkına bir yardım.

Bu akşam mesai bitiminde arabamdaki tekleme sorunu nedeniyle boğaz temizliğini deneyeyim dedim. hava filtresinin olduğu ana gövdeyi bile çıkarmadan yalnızca sadece filtrenin kapağını açarak parça temizleme spreyini boğaza sıktım, kağıt havlu ile de sildim. Elimle boğazdaki açılan parçayı biraz iterek kenarlarını da temizledim. Sonra gaz telini çekerek aynı temizlği tekrar yaptım ama yapmaz olaydım. Marşa bastığımda marşı alıyor ama ateşlemeyi hiç bir şekilde yapmıyor.

Sonradan farkettim ki kontağı açınca boğazın kendisini ayarlarken çıkardığı ses hiç kesilmiyor ve boğaz çok hafif bir pozisyonda takılı kalıyor. Kontağı kapatınca boğaz normal kapanıyor. Ayrıca marşa basınca acaip çok çiğ benzin kokusu geliyor. Galiba boğazın hafif açık kalmasından. Bir kere vurdurmayı denedik, zar zor çalıştı ama devir 3500 den aşağı düşmedi, vitese takınca da stop etme noktasına geldi.
Ne oldu bu boğaza anlayamadım, üstelik iki ay önce 420 TL verip orjinalini almıştım. Bir şey olmuşmudur?

Tavsiyelerinizi ve görüşlerinizi bekliyorum.
Araba işyerinin önünde yatıyor...
Yarın eşimle işe nasıl gideceğiz çocuğu bakıcıya nasıl bırakacağız onun kavgasını yapıyoruz.
Bu arada araba 2001 Polo Classic ALM motor.
Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler...

13
Bu akşam mesai bitiminde arabamdaki tekleme sorunu nedeniyle boğaz temizliğini deneyeyim dedim. hava filtresinin olduğu ana gövdeyi bile çıkarmadan yalnızca sadece filtrenin kapağını açarak parça temizleme spreyini boğaza sıktım, kağıt havlu ile de sildim. Elimle boğazdaki açılan parçayı biraz iterek kenarlarını da temizledim. Sonra gaz telini çekerek aynı temizlği tekrar yaptım ama yapmaz olaydım. Marşa bastığımda marşı alıyor ama ateşlemeyi hiç bir şekilde yapmıyor.

Sonradan farkettim ki kontağı açınca boğazın kendisini ayarlarken çıkardığı ses hiç kesilmiyor ve boğaz çok hafif bir pozisyonda takılı kalıyor. Kontağı kapatınca boğaz normal kapanıyor. Ayrıca marşa basınca acaip çok çiğ benzin kokusu geliyor. Galiba boğazın hafif açık kalmasından. Bir kere vurdurmayı denedik, zar zor çalıştı ama devir 3500 den aşağı düşmedi, vitese takınca da stop etme noktasına geldi.
Ne oldu bu boğaza anlayamadım, üstelik iki ay önce 420 TL verip orjinalini almıştım.
Nerde hata yaptım alnamadım. Konuyu yeni başlıkta sordum inşallah cevap gelir. Sorun çözülürse ve yanlış yaptığım bir şey varsa buraya da linkini koyarım.

14
Polo 6N / Ynt: Beyin Arızası
« : 09 Şubat 2010, 11:43:58 »
Çok şükür sorunum çözüldü. Distribitör milinde boşluk varmış. Mili değiştirince sorun ortadan kalktı.
Boğaz kelebeğine verdiğim paraya yanıyorum şimdi.

Sayfa: [1] 2