İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - caucasian

Sayfa: [1]
1
benzer sorun benim de başıma geldi. bilgisayara bagladıklarında bogaz kelebegi arızası veriyor. değiştirilmesi gerek dediler ancak ben bir hararet müşirini değiştireyim dedim ve sadece hararet müşiri değişti. arabanın rolantisinde dalgalanma kesildi. ancak seyir halinde klima acıkken stop problemim devam ediyor. kış geldigi için sorunumu erteleyebileceğim için buna da şükür diyorum. not: özel serviste orjinal bogaz kelebegi 575 tl...
yazılanlar dikkatimi çekti şu katalizor ne ise bir de ona baktıracagım :)

2
Polo 6N2 / Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« : 21 Eylül 2011, 09:23:45 »
Benim aracın motor kodu AHW. Ona göre istetti parçacı, diğer motor kodlar da aynı fiyat. Ben 450 liraya aldım parçayı ama internette 425'e de gördüm. 20-25 lira da işçilik alıyorlar. Markası VDO. Siemens'in malı, orijinal.
Ben parçacıya sipariş verdim. http://www.otomaparca.com/index.php?p=show&pid=1684&k_id=0&kn=0  bu linkte aynsı var ama ne kadar güvenilir bilemem. Ben alalı 4 ay kadar oldu, dövizdeki artıştan etkilendi mi fiyatlar bilmem. Biraz önce bakarken 225 liraya da gördüm aynı parçayı ama bir kaç yıl önceki fiyattır, dikkat etmek lazım.

forumda ilgili tüm kısımları okumuştum ve problemimi ucuzdan pahalıya dogru deneyerek bulma yoluna koyuldum. dün özel serviste hararet müşiri değiştirttim. servis ısrarla hararet müşirimin sorunsuz olduğunu sorunun bogaz kelebeginde oldugunu soylemesine ragmen... sonuc mu? 35 tl verdim. hararet müşirini değiştirttim. aracın suyunu ekledik tekrar biraz bekledim ve kontaga bastım. arac çalıştı ve devir dalgalanması yoktu. ben hemen sevinmedim tabi ne de olsa motor sıcakken bu sorunu yapmıyor arac. klimayı actım son kademeye getirdim ve gaz verip verip cektim. arac stop etmedi... defalarca denedim ama stop etmedi. bi mutlulukla aracın önceden yapılamayan bogaz kelebegi adaptasyonunun tekrar denenmesini istedim. araca cihazı bagladılar (wag com degil özel bir cihazları vardı) ve adaptasyonun yapılamadıgını soylediler. sonra mı? başarısız denemenin ardından klimayı acarak tekrar denedim ama aracın stop problemi geri geldi. ben bu işten birşey anlamadım.

bogaz kelebeginin orjinalini sordum servise.575 tl dedi. inanın bu parayı vermek degil zoruma giden... beni düşündüren şey bu parayı ödedikten sonra da aynı sorunla boğuşma ihtimalim.

verdigin linke baktım ragno... bir ay kadar evvel aynı parcayı akşehirden getirten bir arkadaşa sordum. 400 tl vermiş parcaya... yalnız motor kodu farklı idi onun...

son olarak bugun sabah aracımı çalıştırdım ve rölanti devrini 5-10 sn icinde yakaladım. müşir değiştirmeden önce 2 dk ya kadar süren devir dalgalanması bariz şekilde azaldı. şimdi kontagı ceviriyorum rölanti devrinin cok az altında dalgalanma olmadan 5-10 sn kadar duruyor devir ve sonra topluyor kendini. sadece klima halen devrreye giremiyor...

karmakarışık oldu biraz ancak sorunu olan arkadaşlara tecrube olması acısından aktarmak istedim. 

3
merhaba,
çok eski bir efsanenin yeni sevdalılarındanım. bir buçuk yıla yakın oldu aracımı alalı... ilk 6 ay kadar sorunsuz bindim ancak gelin görün ki ilk arızamdan dolayı aracımı özel servise bıraktığım günden bu yana sürekli boğuşuyorum desem yeridir. ilk zamanlar aklıma kötü ihtimaller gelmezdi. nedendir bilinmez ancak güveniyordum ustalara. şimdi mi !! :) maymun gözünü açtı derler ya benim ki o hesap. bulunduğum yerde ustalık ve güven konusunda maalesef aradığımı bulamadım. hani yakıt parasını göze alırım da istanbula kadar yolu göze alamıyorum.
benim aracımın bana en son sürprizi, ilk start esnasında devir dalgalanması ve seyir halinde klima devreye girince aracın hızlı bir şekilde gaz kesmesi ve stop etmesi idi.
bugünlerde viteste seyrederken ayagımı gazdan ceker cekmez arabada yıgılma başladı. forumu baya bir kurcaladım. aracımın bu problemi oluşturmasında bir  kaç etken olabileceği kararına vardım ve en ucuzdan en pahalıya doğru metodları izlemeye karar verdim.
ilk olarak hararet müşirini değiştireceğim. (aracım şehir içinde 80 derece civarında,uzun yolda ise 70 derece gösteriyor).
daha sonra enjektörleri temizleteceğim. (buji ve ateşleme kablolarım 4000 km önce değişti ancak buji kablolarım değişmedi)
en son aşama olarak da Namı ile ünlü boğaz kelebeğini değiştireceğim. (servis temizledi ancak adaptasyon yapılamadığını söyledi)

benim de size tam olarak bu aşamada ihtiyacım var arkadaşım.
ben boğaz kelebeği alırken nelere dikkat edeceğim. orjinal parça ile yan sanayi parçalar arasındaki kalite farkı, fiyat farkı ve parça temini gibi hususlarda bilgilendirilmeye ihtiyacım var. yardımcı olursanız size minnettar kalırım. ve şuna inanın ki istanbul değil de antalyada olsa idiniz bu soruları kaputu açık polomun yanında çaylarımızı yudumlayarak konuşuyor olurduk. :) sağlıcakla kalın.

4
Polo 6N2 / Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« : 15 Eylül 2011, 13:45:57 »
yorumların için teşekkürler ragno.
polo 2001 comfortline 1.4 aracın orjinal boğaz kelebeği markası kodu fiyat bilgisi var mı acaba? ayrıca bu parçayı nereden temin edebilirim.

5
faydalı çalışma olmuş teşekkürler...

6
Herkese merhaba... benim de benzer bir sorunum var. aracın problemlerini aşağıda belirttim. benim sorum şu olacak. Özel servisimin boğaz kelebeğine adaptasyon yapılamıyor o yuzden değişmesi lazım tavsiyesine uyup boğaz kelebeği değiştirsem aynı sorun ile karşılaşır mıyım. (Servis boğaz kelebeğini temizledi ancak adaptasyon yapamadı) Hatta boğaz kelebeği değiştirmeden evvel yapabileceğim daha ucuz mudahaleler var mıdır. Araçta  Atiker LPG vardır. Ekim 2010'da taktırdım...geçtiğimiz ay ateşleme bobinini değiştirdim. 4000 km evvel bujilerim değişti. vs.vs....yardımlarınız için teşekkür ederim.

*Motoru ilk çalıştırdığım zaman rölanti devri resmen sürünüyor...Isınmasını bekliyorum ya da gaz vererek bir an evvel rölanti devrinin toparlanmasına uğraşıyorum.
*Motor rölantide iken klima açtığım zaman stop etmiyor ancak rölanti 200 devir civarlarına iniyor. biraz gaz verip eşiği geçireyim diyorum. gaza dokunup 2000 devir civarlarını görüyorum ayağımı gazdan çektiğim vakit devir o kadar hızlı düşüyor ki, devri sabitleyim desem bile yetişemiyorum ve motor stop ediyor.
*Rölanti devrinde klimayı kaçıncı kademede açarsam açayım (1-2-3-4) farketmiyor aynı sorunu veriyor...
*Araç seyir  halinde iken rölanti devri normale dönüyor. Ancak klima açtığım zaman devri 1200 civarlarından aşağı düşürürsem, araç seyir halinde iken stop ediyor.

7
Polo 6N2 / Ynt: LPG gerçekten sorun yaratıyor mu?
« : 12 Eylül 2011, 09:35:49 »
2010 Ekim ayında atiker taktırdım. bu aya kadar bir sıkıntım yoktu. şu sıralar aşağıdaki sorunlarla karşılaşmaya başladım;

*Motoru ilk çalıştırdığım zaman rölanti devri resmen sürünüyor...Isınmasını bekliyorum ya da gaz vererek bir an evvel rölanti devrinin toparlanmasına uğraşıyorum.
*Motor rölantide iken klima açtığım zaman stop etmiyor ancak rölanti 200 devir civarlarına iniyor. biraz gaz verip eşiği geçireyim diyorum. gaza dokunup 2000 devir civarlarını görüyorum ayağımı gazdan çektiğim vakit devir o kadar hızlı düşüyor ki, devri sabitleyim desem bile yetişemiyorum ve motor stop ediyor.
*Rölanti devrinde klimayı kaçıncı kademede açarsam açayım (1-2-3-4) farketmiyor aynı sorunu veriyor...
*Araç seyir  halinde iken rölanti devri normale dönüyor. Ancak klima açtığım zaman devri 1200 civarlarından aşağı düşürürsem, araç seyir halinde iken stop ediyor. ben de hızıma uygun bir vites secip aracı vurdurararak tekrar çalıştırıyorum ancak bu problem rampa çıkarken başıma gelirse halim biraz perşan olur gibime geliyor :)

dolayısıyla araca lpg taktıracaksanız bu gibi sorunlara hazırlıklı olun ve iyi araştırın derim. ben içine düştüğüm bu sorundan çıkış yolu arıyorum şimdi. sizin tavsiyelerinize de açığım. Servisime gittim ve boğaz kelebeğini temizlettirdim ancak adaptasyon yapamadılar. boğaz kelebeği değiiecek dediler. çıkma bakalım dediler ancak bir boğaz kelebeğinin çıkma olmasına neden olan durumun, benim başımı da ağrıtacağından ben pek yanaşmadım. şu sıralar canım fena halde sıkılıyor... Öyle ki boğaz kelebeğini yeniletsem dahi bu illet beni yine bulur diye düşünmeden edemiyorum.

sonuç olarak zavoli ya da brc gibi markalara maliyetlerinden dolayı yanaşmadım ve 1000 tl ye atiker taktırdım. Eğer içinde bulunduğum bu problem atiker kaynaklı ise atiker ne oldu?? 100 + 500 = 1500... daha ilerde ne çıkacağını da bilmiyorum üstelik. Tıkır tıkır çalışan aracıma haksızlık yaptığımı düşünüyorum.:(


8
Polo 6N2 / Ynt: km de ne kadr yakıyor?
« : 09 Eylül 2011, 11:52:41 »
Aracım; 2001 model 1.4 comfortline, 80 tl gaz doldurdum. 310 km gittim. km de 25-26 kr kadar yakıyor. bu değer birkaç ay evvel 20 kr idi ancak yakıta gelen zamlar, ara sıra 1. kademede çalışan klima ve aracın filtre bakımlarının yaklaşması nedeniyle arttı diye düşünüyorum.

Sayfa: [1]