İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - chicknstrew

Sayfa: [1]
1
Polo 6N2 / Ynt: 6N2 Sorun (Marş basmadı)
« : 05 Ocak 2009, 22:24:26 »
Yardımda bulunan herkese teşekkürler sorun bugün belli oldu; usta beni arayıp motorun üst kapağını acacaklarını yanında olmamı istedi vardık.
Üst kapaktaki egzantirik milinin emme kısmının kilitlenmiş olduğunu gördük, motor yenileme ustasına götürüp teşhis ettirdik
sonuc egzantirigin ortadaki mili yatak sarmıs elma gibi soyulmus cıkardı baktık.
Herneyse kapagın yivide asınma yapmıs tamir ederiz ama yenisi gibi olmaz dedi yanaşmadık. Bu arada biraz servis dolaştım ve aynı nedenden yatak saran 4 adet poloya rastladım.
Nedeni ise motorun üst kısmına son gelen yağ kardes oraya uğrayamamış.Böylece sübap falan yamru yumru olmuş.
Başa gelen çekilir allah daha büyük sıkıntı vermesin dedik araştırdık en uygun onarım şeklinde halletmeye calıstık.
Her türlü onarım işçilik arastırırken yaptığım masraflar dahil 1400 tutar
bunun icinde hazır yeri gelmişken tirger seti v kayısı cart curt onlarıda hallettik bu fiyatın içinde.
Yannız bana soylenen cok soguk ve ayaz günlerde araba 10 dk calısmadan gaz verme oldu. Bilmem baska tavsiyesi olan varsa dinlerim.
Bununla beraber deişen parçalar sübaplar deişti, sübap contaları lastikleri cartı curtu, 6 adet bilye vardı ben isimlerini bilmiom ama triger bilyeleri ve v bilyeleri sanırım, 3 adet kayış motor üst kapağı(emme ve egzos egzantik millerinin olduğu)
belki bir 100 150 lira daha masraf olabilir boylece 1500 civarı bir maliyet bekliorm boyle bir sıkıntı yasayan olursa bilgisi olsn.


2
Polo 6N2 / 6N2 Sorun (Marş basmadı)
« : 04 Ocak 2009, 19:45:07 »
Malüm kış günleri lastik olmayınca arabalar zincirde yoksa yatmakta.(arabanın kışlık bakımı yapıldı)
Bulunduğum bölgede de oldukça çetin kış şartları var ve arabaya ihtiyacım olmadığını düşünerek yatmaya bıraktım. Tavsiyeler doğrultusunda günlük yada iki güne
bir çalıştırdım ki akü boşalmasın.
Geçenlerde aksam saatlerinde işten döndüğümde tekrar çalıştırdım 5 dk kadar calsıp stop etti.ARdından tekrar çalıstırdım hemen ardından yağ lambası yaktı, ikaz verdi.
Yağ seviyesini kontrol ettim, akışkanlığına baktım bu arada içindeki yağ(magnatec 10-40) herzamanki halindeydi. Bende filtre yada yağ pompasında tıkanıklık
olmuş olabileceği düşüncesiyle ustamı aradım aynı şeyleri söyleyince biraz rahatladım.
Ertesi gün hava açtı ve ısındı. Ogleden sonra olmasını bekledim ki soguktan kaynaklanmıs olabilecek bir tıkanıklık olmasın istedim.
Çalıştırdım sorun yok lamba yakmadı. Kapadım ve çıktım.
Bir sonraki gün karlar eriyince biraz dolaşmak istedim arabamı çalıştırdım hava oldukca normaldi. Çalıştırdım bir dakika kadar geçti geçmedi araba durdu. Biraz sonra
Çalıştırmak istediğimde çalışmadı yani marş basmadı hiç.Aküde sorun olabilir diye düşünerek ustayı çağırdım takviye ile çalıştırmayı denedi çalışmadı. Araba sanki
bir kez hık edip susuyordu.Ateşleme sesi gelmiyordu marşa basınca.Sorunun akü olmadığıda anlaşılınca marş motorunda bir sıkıntı olabilir yada başka birşey dierek,
arabayı sanayiye çektik.Yaklaşık 500 m mesafe.
Elektirikçi de bir kaç denemeden sonra ateşleme yapmadığını gördü ve 4.vitese takmamı söyledi ileri geri yaptılar arabaya ardından motordan garip gıcırtılar geldi.
Bir motorcu cagırdık oda baktı büyük ihtimal triger koparmış dedi.Sübap(motor ustasının deyimiyle sibop)eğmiş olabilir dedi bakmamız gerekli tam birşey diyemiorm,

Ancak aklımdaki sorun şu, durduğu yerde triger kopartırmı? İkincisi Trigerin kopacağına delalet eden işaretler yokmudur?Ne bileyim ses tıkırtı gibi. Sorunum başka
işe motoru açtırmak istemiorm mesela yağ pompası arızası gibi yardımlarınız bekliorm.
güvendiğimizi bir insan olduğu için bıraktık.
Pazartesi öğlen motoru açıp bir teşhis koymaya çalışacaklar. Bu noktada önerileriniz nelerdir? Sorunum ne olabilir? Bilgisi olan tavsiyesi olan arkadaşlara minnettar kalacağım.
Henüz motor açılmadığı için bir tavsiyesi ve tecrübesi olan varsa Pazartesi öğlene kadar onu yapmaya çalışacağım. Şimdiden teşekkürler.

3
Sohbet / Ynt: kuş pisliği
« : 01 Eylül 2008, 05:14:07 »
cif =kuş pisliği ikiside amonyak ihtiva ediyor hemde bol miktarda...
neyse geçmiş olsun kardes.

4
Polo 6N2 / Ynt: hoparlor hakkında acil yardım!!!
« : 31 Ağustos 2008, 21:46:47 »
bende bu on hoparlor degisimi icin baya arama yaptım ama malesef yoktu internette gecen dikkatlice incelediğimde konuları cevabı buldum. Kapı kaplaması(ic doseme) biraz saglam cekince gelior ancak disleri kırmamak icin hem sert hem nazik cekmek gerekio bilmem anlatabildim mi? baktım hoparlorler yırtık bally ile yapıstırdım cızlama kesildi ama iste ne kadar ii olursa okadar oldu.

5
Polo ve Lupo / Ynt: Yakıt Tüketimi Tek Konu !
« : 31 Ağustos 2008, 15:11:13 »
2001 model 6n2 kullanıcısıyım..simdi benzin 3,27 iken tam depo ile 820 km yaptım ama 80 km sabit hızda bir işkence .....
sehir icinde ise  bir depoya yaklasık 620 km yaptım...

yani sehir dısı ortalama 16-18 kurus, sehir ici ortalama 22-27 kurus.

sunu belirtmeliyim ki yakıt tasarrufu konusunda tüm kurallara uyarsanız oldukca verimli kullanım saglarsınız.
 
bilenler vardır ama bilmeyenlere birkac tavsiye

1. polo 6n2 nin max tork devri 2700 civarı dynoda olcturdum o yuzden 3000 devrin ustunde pek kullanmayın.
2.1. ve2. vitesleri mümkün olduğunca az gaz ve düşük devirde tamamlayın.
3.yokus assagı inerken egime gore 4 veya 5 vitesleri secerek(motor freni yapmamasına dikkat ederek) gaz vermeden inin.
4.uzun yolda 5.vites 2100 devir 82-85 km hız arası seyredin.
5.gaz pedalına nazik davranın enjektorleri tam acmamaya dikkat edin.
6.Rolantide calıstırmayın. 45-50 sn yi gecen duraklamalarda motoru durdurun.Tekrar baslatmak icin gerekli benzin rolantiden daha az kullanırmıs bu servis kitapcıgında belirtilmiş.
7.suyu yağı, yakıt filtresi , Hava filtresi vb bakımları zamanında yapılmıs olursa herzaman araba icin de tuketim icinde iyi olur.
8.Frenleri sert kullanmayın mümkünse durmalar arabanın kendi hızıyla olsun deniyor( kitapcıkta) mesela trafik ısıgını uzaktan gorurseniz uygun viteste kendi hızına bırakın dursun deniyor...

biraz can sıkıcı ama inanın onemli olcude azaltıyor yakıt tuketimini. oyleki sehir icinde 10 litreye kadar cıkabiliyor dikkat etmezseniz. Oyuzden ya tup taktırcaksın yada dikkat edeceksin..

hayırlı gunler

6
Polo ve Lupo / Ynt: Hangi tip polo kullanıyoruz???
« : 31 Ağustos 2008, 14:58:59 »
6n2 kullanıyorum cok memnunum

7
Polo 6N / Ynt: Tavan boyası ve vernik sorunu
« : 31 Ağustos 2008, 14:57:03 »
Selamlar bende aranıza katıldım.
Vernik atması olan bir 6n2 yi 2,5 ay kadar oldu 13000 e aldm. Cunku araba orjinal kazasız,hatasızdı aynı zamanda 60000kmde idi.
bana masrafının 500 ytl oldugunu soylediler, bircok servise ve boyacıya danıstım ortalama fiyattır.

Sonra ne yapabilirim derken bircok arkadasın aklına gelen vernigi tumden soyma islemine giristim. Ön kaputtaki vernikleri kaldırdım. Ardından motip akrilik vernik uyguladım. İlk günkü gibi oldu....ancak uygulama esnasında bazı kısımlara fazla attığımdan gozum rahatsız oldu ve tekrar tam kurumadan kaldırdım.

Vernik atması olan arkadaslar.. boyacılar temiz olmaz die boyadan baska caresi yok diyor bu bir.
Temiz isciligi olan bir boyacıya goturup vernigi temizlenmiş sekilde , boyacının vernik atmasnı saglayabilrseniz 2 3 sene daha idare edecek hale gelebilir.Denedim gordum..

Bir ucuncusu pasta cila asındırıcı etkisi sayesinde vernigi atmamıs kısımların alacalıgını kapatıyor.ustune cila attıgımızda ise o mat goruntu cok yakından bakmadıkca belli olmuyor. resimleri koymak isterdim ancak su an bulamadım.

en kısa zamanda koyarım.

Ayrıca polo6n2 oldukca konforluymus. Yeterli param oldugunda metalik griye komple boyatıp uzun sure binmeyi dusunuorm.

Sayfa: [1]