İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - atiTheSun

Sayfa: [1] 2 3
1
Golf V / Ynt: SİLECEK TAVSİYE
« : 23 Ekim 2012, 23:37:16 »
üstünde gelen orjinal silecek 5 yıl gitti. Ömrü kesinlikle 1 yıl degil. Değişmesi gerektiginde  gittim  servisten gene orjinal aldım, bi kış, bir yaz geçti hala sorunsuz, hala çok iyi. ama çok pahalı. 60-80 arası birşeye taktırmıştım sanırım.

2
Golf V / Ynt: Fsı Motor Ve Lpg
« : 23 Ağustos 2012, 11:08:16 »
Ercan hocam, baslik fsi olmasina ragmen tsi la karisti malesef.. takilacak %100 lpg sistem tsi icindir muhakkak.. fsi icin o sistemi üretmiyorlar..

3
Golf V / Ynt: Fsı Motor Ve Lpg
« : 20 Temmuz 2012, 14:14:37 »
06onur : Onur hocam, ben olaya hep FSI tarafından baktım. O yüzden, FSI dememe rağmen sizi yanıltmış görüyorum maillerimle..

rene : Eren hocam, %10+%90 sistem takılır, neden takılmasın, varsın arıza ışıgı yansın. Ancak bunlardan sonra aklıma gelen, enjektörlerin arızalanması durumunda epey pahalıya çıkacak olmam. Ki, forumda biri, aracının enjektörlerinin her 60-70k km de değiştiginden bahsediyordu passat için. FSI için tamamen sıvı sistem gelmiş olsa durmaz taktırırım. O şekilde bir 10 yıl daha kullanırım aracımı. Piyasadaki yeni çıkan iyi arabalardan nesi eksik. Satılan çoğu yeni araba hala bu kalitede, bu sağlamlıkta, bu dirilikte değil.

 Şimdilik ben aracı ekonomik modda sürmeye başladım ve lüzumsuz ise de kullanmıyorum. Aracım benim dünya üzerindeki karbon ayak izimi azaltmama sebep oldu. Şu sıralarda da bir motosiklet forumunda aktif üyelerdenim :) Hem özgürlük, hem ekonomi, hem heves, hem de düşük karbon...

4
Golf V / Ynt: Fsı Motor Ve Lpg
« : 01 Mayıs 2012, 14:57:22 »
Onur hocam,

geç cevap için kusura bakmayın. tatildeydim. Ben mailimi Hollanda'daki Prins merkezine gönderdim, Türkiye'de bir bayi ile irtibata geçmedim. Hollanda Prins  bana bir çalışmaları olmadıgını söylediler. Mail altında confidental oldugu yazdıgı için genel paylaşamadım.

5
Golf V / Ynt: Fsı Motor Ve Lpg
« : 26 Nisan 2012, 09:26:34 »
Brc italya ve Prins hollandaya mail yazdım. Brc italya mailimi 2a'ya forwardlamış. 2a beni bilgilendirmek istemiş. Oysa ben Mavi Denizlerle konuşmuş ve FSI için sıvı lpg çalışması olmadıgını ögrenmiştim.

Prins ise dogrudan cevaplamış ve FSI için sıvı lpg çalışması olmadıgını belirtmiş. Genede bölge distribütörünün adres telefonunu verip var olan sistemler hakkında bilgi alın demiş.

Üzgünüm ama bu iki markada umut yok arkadaşlar.

6
Golf V / Ynt: golf 5 fsi egr problemim tarihe karıştı
« : 21 Nisan 2012, 13:19:06 »
plastik kırık parçalara diş atılabilecegini ögrendim. yani kalıbı talaşlı tornada yaptırmak yerine diş atılabiliniyormuş. detay ögrendigimde bu mesajı editlerim.

7
Golf V / Ynt: YAKIT ?
« : 20 Nisan 2012, 14:06:10 »
Bende 36 basmıyorum. 36 max bildigim kadariyla. 34 basıyorum ve bana uygun geliyor. Viraja giriş hızımda bile 32 ile 34 arasındaki farkı anlayabiliyorum. Yakıtım azaldıgı gibi, hızlanmam daha iyi. Konfor kaybı oldugunu hissetmiyorum. Aslında denemeside ücretsiz. Bir deneyin, begenmezseniz 32 ye indirirsiniz.

8
sagol hocam, iyi niyetli uyarıyorsun ancak, calisma prensipleri nedir ögrenmekte de fayda var.. araştırma sonrasında hep beraber oturur bi sonyargı çıkarırız.

teşekkürler..

9
Fsi aracıma lpg için bir araştırma yapacagım. Bütün markalara soracagım, Eksik soru kalmaması için önerilerinize ihtiyacım var. soracagım lpg sistemleri kısmi benzin harcayan lpg kitleri hakkında olacak. Cevapları burada paylaşacagım.

Sorular :
1. Manifold delinecek mi? Benzin enjektörümü kullanılacak yoksa manifold delinerek yeni enjektor mu takılacak?

2. Benzin tüketimi hangi koşullarda gerçekleşecek?

3. Aracın benzin enjektörleri kullanıldıgı durumda bu enjektörlerin ömrü ne olacak. (Bu arada volkswagen enjektör fiyatlarını ögrenmek gerek bir parçacıdan)

4. Tasarruf oranı ne olarak hesaplanmıştır? (Şehiriçi / Şehirler arası)

5. Fiyatı nedir?

6. Markanızın diger markalara göre avantajı nedir?

7. Arıza ışıgı yanacak mı?

8. Performans etkilenecek mi?

9. Bujilerin, standart lpg kitlerinde oldugu gibi daha sık değiştirilmesi gerekecek mi? (Malum 4 tırnaklı bujiler çok daha pahalı).

10. Lpg filtresi ne sıklıkla değiştirilmeli.

11. Takılacak kite en uygun LPG yakıt markası nedir?


Lütfen aklıma gelmemiş sorular varsa ekleyin, Fsi için LPG kiti üreten firmalara tek tek soracagım. (BRC / Romano / Lovata / Prins / Emer / ..??? )

10
Golf V / Ynt: YAKIT ?
« : 16 Nisan 2012, 14:00:55 »
yakıt oranlarından bahsedeyim, gece 11 civarı, çankaya yıldız'dan batıkentteki evime hoşdere caddesi, çetin emeç bulvarı, konya yolu, eski şehir yolu ve anadolu bulvarını kullanarak 4.9-5.2 arasında ortalama yakıtla gidiyorum. tersi istikamet, gündüz vakti (sabah işe gidiş saatinden sonraki saatlerde) 7.0-8.0 arası olmakta, cinnah caddesi yakıt miktarını yükseltmektedir.

Lastik hava basıncım 34 bar. 32'de araba yıgılıyor. ne yol tutuşu kalıyor araçta, ne etkili fren mesafesi, nede serilik.. bence bizim araçlar için 32'de kalmamak lazım. zaten 36-38 falan olması lazım lastigin (195*65*15) maximumu. 34 ideal. lastikci 32 basıyor default..

11
Golf V / Ynt: YAKIT ?
« : 16 Nisan 2012, 13:31:12 »
şehir içinde öndeki araçla arana, gerektiginde gazı keserek frene gerek kalmayacak sekilde yavaslayabilecegin bir mesafe bırakırsan çok iyi olur. gazi kestiginde araç kompresöre yükleniyor ve anlık yakıt tüketimi 0 oluyor. frene basmak, aracın kazandıgı enerjiyi boşa atmak gibi oluyor. tıkanmayan ama ara ara yavaslayıp ara ara hızlanan bir trafikte ciddi faydasını göreceksin.

Ankara'da özellikle alt geçitten çıkan araçların, önlerinde bir engel olmamasına ragmen psikolojik olarak frene bastıklarına şahit oluyorum. frene bastıgınız her durumu tespit edin ve sebebini araştırın. bunu frensiz halledebilmek için sürüş stilinizi değiştirin. şirket aracı kullanmıyorsunuz, bu şekilde nazik davranmak hem yakıtınızı azaltır, hemde aracınızın ömrünü uzatır. en azından daha az sorunlu parça olur elinizde.

her gün gidip geldiginiz yolun karakteristigini ögrenin. diger şeritlerden kendinize referans araçlar seçin. bir kaç gün gözlemleyin. bazen düsündügünüzün aksine, başka bir şeridin daha hızlı gittigini farkedersiniz..

sadece aracınızın önüne bakmayın. ileriyede bakın. ilerden giden aracın tepkilerine göre ayagınızı erken gazdan cekebilir ve frene ihtiyac duymayabilirsiniz. önünüzde kasalı araç varsa kurtulun. onlar muhtemelen şirket aracıdır ve önündekinin dibinden gitmeyi severler. sizi hem tedirgin ederler, hemde zincirleme kazaların başlıca aktörleridirler. siz onun önündeki aracın tepkisini göremeyeceginiz için, sadece o araca göre davranmak zorunda kalırsınız ki, siz önünüzdekine carpmaktan kurtarsanız bile, arkanızdaki size carparak, sizi sıkıştıracaktır.
hem yakıt, hem güvenlik için dikkatte fayda var.

benim tecrübelerim, birçok sürücünün sadece önüne odaklandıgı, ilerdeki bir olumsuzlugu farketmekte geciktikleri yönündedir. bu ilerdeki diye kasdettigim olumsuzluk 10 metrede, 100-200 metrede olabilmektedir. bomboş ve üç şeritli yolda saga çekip reflektörümü 100 metre geriye koymama ragmen, reflektörümün dibine kadar gelip çarpmamak için aniden direksiyonu kıran bir çok yolcu otobüsü ve araçla karşılaştım.

ayrıca, trafigin rahat oldugu saatlerde ve rahat güzergahlardan gitmeyi tercih edin. trafik yogunlugu sadece yakıtınızı degil, sinir katsayınızıda arttırır..

12
Ben aracımı Başkent sanayinde (şaşmazın orada) Ahmet usta ya götürüyorum. Ustanın 4-5 yıl toyota servisinde, sonrada 4-5 yıl doguş ta motor ustası olara çalışmışlıgı var. Yalnız kendi aracımda degill, hafta sonu oraya gittigim zaman tamire gelen diger araçlarda da, teşhis süresi ve tespitinin oldukça başarılı oldugunu gördüm. Almanı olan arkadaşlarımı yönlendirmekle kalmadım, Japonu olan arkadaşlarımıda oraya yönlendirdim, hepsi memnunlar. Ahmet usta biraz sessiz bir adam.

Oto Mix servis
Ahmet usta
03122784445

13
Birde bu konuda şu yazılanlara göz atın. Golf 5 altında yazılmışlar..

http://www.vwtr.net/forum/golf-v/fsi-motor-ve-lpg-t22334.0.html

14
Golf V / Ynt: 120-130 arasında aracın titremessi
« : 14 Nisan 2012, 22:22:02 »
bende ilk okudugumda bu balans dedim ama 130 dan sonra kesiyorsa, bu başka birşeymiş gibi geldi. neden oldugunu ögrendiginizde paylaşırsanız sevinirim..

Sayfa: [1] 2 3