İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - never

Sayfa: [1]
1
Benim yağ aldığım yerde bi katalog vardı.Castrol dü galiba, 2000 öncesi golfler için 0w 30 yazıyodu.... Kataloglara inancımı yitirmeye başladığım andır...

2
Golf II / Ynt: Şanzıman üzerindeki delik(?)
« : 05 Kasım 2011, 23:58:30 »
Teşekkür ederim verdiğiniz bilgiler için ışıkla falan bakmaya çalıştım içine doğru, pek bişe görünmüyo, motoru yıkıyacaktım onu farkettim dedim bu ne acaba, anlayamayınca nolur nolmaz diye tıkayıp öyle yıkamıştım, içten içe de merak ediyordum yani, teşekkürler tekrar, bi de bu şanzımanın kodu, seri nosu adı sanı yazıyomudur bi yerlerinde, ben böyle motor şanzıman kodlarından arayıp özelliklerini falan bulma olaylarına ilgiliyim de biraz, ..

3
Golf II / Şanzıman üzerindeki delik(?)
« : 05 Kasım 2011, 22:50:41 »
Arkadaşlar 1.6 dizel düz vites aracımda şanzıman üzerindeki delik şeklinde bir boşluk var bu kısmın ne olduğunu bilen arkadaşlar var mı? Var olan bi özellik için de acaba benim aracımda iptal mi edilmiş (devir saati vs.. gibi) diye düşündüm bi an. Fotoğrafları ekledim.. Bir de bu şanzımanların yağına nasıl bakıyoruz? yağ çubuğu falan var mıdır, ben aradım biraz, göremedim çubuk falan. Yorumlarınızı bekliyorum..




4
Golf II / Ynt: Km sayacı neden çalışmaz ...
« : 11 Ekim 2011, 17:50:40 »
Aynı sıkıntı bende de olmuştu. km teli gösterge panelinin arkasından gevşemişti. gösterge tablosunu sökmek zor değil ama aşağıya doğru dönerek çıktığı için km teli baya sıkıntı yaratıyor. göstergeyi sökmeden önce elini arkasına doğru sokup teli bi bastırmayı dene gevşemiş falan olabilir. kolunu sokabilmen için panelle birlikte teybi falan da sökmen lazım. Ben de ilkinde o kadar sökmüşken göstergeyi de sökeyim noolacak diyip direksiyon gösterge sökmüştüm ne varsa. tekrar takmak baya sıkıntılı olmuştu...(Bende devir saati de yok, o da telliyse daha dikkatli olman lazım)
Arkadaşların dediği gibi çok yüksek ihtimalle telden kaynaklanıyordur. Şanzuman kısmı - gösterge kısmını kontrol et. Kendin de halledebilirsin.. Kolay gelsin.. :tamamdir

5
Arkadaşlar uzun araştırma, hesap kitap (maddi) ve  bütün sat kurtul ısrarlarına rağmen sonunda aracımı yaptırmaya karar verdim. Motor yenileme için 500 TL işçilik + parçalar fiyat aldım. Motor inmişken kaporta-boya yı da revize edeyim dedim. Onun için de 1500 TL'ye anlaştım. Bakalım bikaç gün içinde aracı teslim edeceğim. Yeni bir başlık açıp gelişmeleri fotoğraflarıyla birlikte sizlerle paylaşmak istiyorum...
Fiyatlar hakkındaki düşünceleriniz nelerdir. Motor ndikten sonra parça listesi çıktığında da yine o başlıkta yayınlarım..

6
Bahsettiğiniz ustaların dükkan adları, adres telefon bilgilerini verebilir misiniz?

7
İşte oraya arabayı bırakmamamın sebebi de o, ben rektefiye istiyorum demedim. Adama durumu anlattım bakalım ne gerekiyosa yapalım dedim. adam kaputu açtı bunun yağ pompası değişçek  osu busu diye herşeyi değiştirmeye başladı. Ben o parayı gözden çıkarmaya hazırım zaten motor yaptırmak için ama hiç gereği yokken çalışan bi parçayı atıp sıfırıyla değiştirmek fikrine, ve bu fikre sebep olan herşeyi ben bilirim yaparım zihniyetine karşıyım.
İşin ehli usta da buralarda yok malesef, bunlara da yaptırıp hem rezil olmak, hem de severek bindiiğim arabamı iyice pert etmek istemiyorum.

8
Arkadaşlar sanayiden geliyorum şimdi.  Pompanın ayarıyla da oynaya oynaya iyice güç kaybı oldu motorda. Rampa yukarı 3e attığım yerde 1e düşmemek için uğraşıyorum resmen. Tamam motor yaptırayım dedim karar verdim bu sefer de yapacak usta bulamıyorum. özel bi vw servisindeki usta burdaki rektefiyeciler yaramaz ben de istanbulda yaptırdım dedi. Onda da Audi 100 vardı. Zonguldakta uzun yıllardır motor yenileme işi yapan bi yer vardı oraya gittim. Daha motora dokunmadan marş motoru değişecek, yağ pompası değişecek, baskı balata şöyle değişecek bunun burası böyle yenisi alınacak diye saydı durdu, 850TL işçilik + değişecekler ıvır zıvır 1500-2000 TL fiyat çıkardı arabanın başında. Yapacakları işçilik de çok methedilen bi işçilik değil.

Kısacası, Ankara İstanbul, Sakarya, gibi illerde bu motoru adam gibi tamir edecek, para kazanmak için herşeye yaparız aabi, hallederiz aaabi diyen değil, sağlam, bu arabalardan anlayan, aldığı parayı hak edecek ustalar arıyorum. Daha önce motor yaptırmış olan arkadaşlar yaptırdıkları yeri ve yaklaşık maliyeti yazarlarsa çok sevinirim. ona göre  koyulacam yollara....

9
Arkadaşlar, sorunun tam nerde olduğunu anlayamadık, gaz verdikten donra devir hemen düşmüyordu, bugün pompayı ayarlattım biraz düzeldi ama mavi duman devam ediyor, bikaç gün zorlamadan kullanmaya devam edeceğim, 15-40 yağ da aldım, 10-40'ı boşaltıp yağı değiştirmek de geçiyor aklımdan, fark olmazsa piston sekman girecez motora artık.

10
yarin 10-40 yağ alip komple yaği ve filtreyi değiştirmeyi dusunuyorum.durumda degisme olmazsa sekmanlara baktiracagim. bir de bizim araclarin subap ayari otomatikmis sanirim. ondan tam emin degilim otomatik degilse bi subap ayarina gidicem artik. bi sekilde bulucaz sorunu..

11
Golf II / Golf 2 dizel motor-yağ-devir üçgeni... (yardım)
« : 24 Haziran 2011, 20:08:40 »
Selamlar,
'84 Golf 1.6 Dizel aracımın yağı azaldığı için 2 gün önce 20-50 yağ alıp ilave ettim. ancak yanlışlıkla biraz fazla koydum ve o anda fazla koyduğum yağı geri alamadım. O şekilde eve kadar geldim (yaklaşık 20 km kadar). Motor devri arttığında biraz sallantı yapıyordu ve gaza bastıktan sonra ayağımı pedaldan çektiğimde 2-3 saniye daha motor yüksek devirde çalışıp sonra devri düşüyor. Ben bastıkça o daha çok basıyormuş gibi. Ertesi sabah yağı boşalttım ve yağ çubuğundaki uygun seviyeye kadar indirdim. Ancak sorun düzelmedi. Yağ yaktığı bariz. Egsozdan mavi duman çıkıyor.

Hem yağ kalın bir de ben fazla koyunca motor iyice zorlanıp subap ayarının kaçmış olabileceğinden veya başka bir kalıcı hasardan korkuyorum. Yoksa içindeki yağı komple alıp 10-40 yağ koysam düzelir mi bilemedim. Bilgisi olan arkadaşlar varsa yardımlarınızı bekliyorum..

12
Arkadaşlar listeye beni de eklerseniz sevinirim. Zonguldaktan katılacağım. Hatta denk getirebilirsem Düzce 3yol otoban girişinde veya güzergah üzerinde herhangibir yerde İstanbul konvoyuna yolda katılmak isterim.
Yeni üyeyim katılacağım ilk toplu buluşma olacak.
Bir de buluşmaya gelecek arkadaşlardan tanıdığı falan olan varsa sticker bastırıp ücreti karşılığı orda temin etme gibi bir imkanımız olabilir mi yoksa stickerları kendimiz mi temin etmeliyiz..

13
Arka camlar yan camlara göre daha bombeli olduklarından filmi yapıştırmadan önce camın şekline göre alıştırman gerekir.(Tabi filmi tek parça yapıştırmak istiyorsan, bi ara filmciler arka camı sırf bu işlemi yapmamak için bi kaç parçada filmliyorlardı) Ben sana yapman gerekeni kısaca anlatmaya çalışayım. Bu alıştırma işlemini camın dışından doğru yapmak daha kolaydır. Bu yüzden önce arka camı dışarıdan iyice temizle. Camı ıslat ve filmi camın üzerine koy. Yanlız koyarken jelatinin yönüne yani filmin yapışkan kısmının yönüne dikkat et çünkü alıştırdıktan sonra içeriden uygulayacaksın. Jelatin kısmı üste gelecek şekilde koymalısın. Daha sonra filmi de ıslat ve önce filmle cam arasındaki suyu at ki film cama tutunsun. Bu aşamada çok bastırmana gerek yok, film kaymasın yeter. Sonra filmi cam ebadına göre düzgünce kes. Filmin özellikle köşeleri havada kalacaktır. Bu kısımları da ısı tabancası ile ısıtıp bastırarak bu potlukları yok etmelisin. Bu kısım biraz zaman alabilir, sabırlı olmalısın. Isı tabancası yoksa güçlü bir saç kurutma makinesi ile de yapabilirsin ancak daha uzun zaman alacaktır. Bi keresinde çakmakla yapmıştık ama bu da hem zor hem tehlikeli, pek tavsiye etmiyorum.  Sıcaklığı iyi ayarlamalısın çok ısıtırsan film deforme olur, yamulur düzelmez, az ısıtırsan çekil veremezsin, bu iş biraz meşakkatli yani. Film camın şeklini aldıktan sonra yan camlardaki gibi jelatini kaldırıp içeriden yapıştıracaksın. Olay temelde bundan ibaret ama dediğim gibi sabırlı olmalısın. Alıştırma işlemi zordur biraz. Acele etme, sonlara doğru bi hata yapıp filmi yamultursan tüm yaptıklarını baştan yapmak gerekecek çünkü.

Not: Çok bunalırsan, bir golfün arka camını yaptığını düşün ve aklına şu soruyu getir: " Ulan ya arabam Reanault Clio olsaydı ?" (: Zira bi dönem bu işi yaparken bi clio'nun arka camında 2 kişi 3 saat uğraştığımızı hatırlıyorum.




14
Golf II / Golf 2 dizel -- Yeni Üye
« : 05 Mart 2011, 21:58:22 »
Selamlar arkadaşlar..

Aranıza yeni katıldım. İsmim Erdem, Zonguldakta yaşıyorum. Yakın zaman önce aynı virüsü ben de kaptım ve 2 ay önce kadar 84 model 1.6 dizel bi golf aldım. Her geçen gün biraz daha bağlanıyorum arabama :). Aslında aracı alır almaz sizlerle paylaşacaktım ama birtakım aksilikler oldu :( . Aracın ufak tefek problemleri var, zamanla toplıyacam derken, bi gece geri geri gelirken egsozu kaldırımın köşesine vurdum. Hızlı vurmadım aslında ama egsozu patlattım. :( Aracın orjinalinde egsoz borusunda körüğe benzer metal bi parça varmış esnekliği sağlayan, benden önceki sahibi o parçayı iptal etmiş :(  Satıcı tanıdık diye altına baktırmamıştım ustaya. Egsozu yaptırdım, bir hafta sonra dar bi sokaktan u dönüşü yapmak zorunda kaldım, araç dururken direksiyonu çevirince sanırım direksiyon kutusunda bi diş kırdım. Yarım tura yakın boşluk meydana geldi :( Nazar mı değiyor anlamadım :( Şimdi direksiyon kutusu arıyorum. (Mekanik Direksiyon) Zonguldakta malum parça bulmak çok kolay değil biryerde buldum burda 150 TL'ye. Bulabileceğim bildiğiniz alternatif yerler varsa yardımcı olmanızı rica ediyorum.

Birkaç fotoğraf ekledim.. Herkese şimdiden teşekkürler..






Sayfa: [1]