Gönderen Konu: golf gti mk1 restore(bitti)!!  (Okunma sayısı 355618 defa)

Çevrimdışı kursadgolf

  • İleti: 224
  • nesiller boyu golf
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #168 : 13 Eylül 2007, 21:22:55 »
araban geçmişten geleceğe giibi olmuş önceden lunapark gibiydi içi desen heryerden ışıklar fln karman çorman ama pek fazla söze gerek yokk bu şekli daha ii oldu
kazasız belasız sürmen dileğiyle
GOLF
   LİFE

Logged

Çevrimdışı warlock

  • İleti: 454
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: mk1 GL
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #169 : 14 Eylül 2007, 14:30:29 »
Yok abi karman çorman işler bunlar orjinal hali ile kalsın yaksın araç ama ben bu işleme girişmem.... Gülü seven dikenine katlanır...  Esco lafım sana değil sakın yanlış anlama genel konuşuyorum....  Madem GTı alet binecem diyoruz bırakalım GTI olarak kalsın orayı bızıkla burayı bızıkla onu tak bunu tak hiç bir anlamı yok insanların kendini dertli yapmasının...  Bu araçların normları belli tüp takıp performansı biteceğine cebime göre motoru olan bir araç almayı ve binmeyi yeğleri...  Aklımda aslında yok gibi de değil...   Şuanki aracımı GTI nin tam nimetlerinde çalışır ve bakımlı hale getirdikten sonra garajıma günlük işlerimde kullanmak için bir CL modeli almak hemde eşimde onu kullanır ve hafta sonlarıda GTI min tadını çıkarmış olurum diye düşünüyorum... GTI leri öldürmeyelim diyorum :D
« Son Düzenleme: 14 Eylül 2007, 14:32:04 Gönderen: warlock »

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #170 : 14 Eylül 2007, 14:40:14 »
kardeşim :)sen ya tüplü gti kullanmadın yada kullandığın gti ın lpg sinde bir problem vardı ben 3.yıla geliyor tüple biniyorum arabama benzinde bindiğimde suan için tek farkı flitreden homurtu daha fazla geliyor lpg de daha az tek farkı bu...gazı bazı ince seyleri düşünerek bağlarsan benzinin verdiği performansı yakalar belki üstüne bile çıkarsın ki bnm aracım suan kesinlikle benzinin altında değil lpg ile buna eminim...jetroniğin verdiği gücü başka bir şekilde yine alabiliyorsan hemde bozuk bi jetronikten çok daha az yakarak bence bu yanlış değil ha herkes isterki fabrikadan çıktığı gibi olsun araç ama bizim ülkemizde bunun yolu yok tüpü takan bütün araçlar bi zaman sonra eğer biniliyorsa mecburen dönecekler...şimdi usta bulunur belki yaptırılır bir şeyler 5sene sonra suanda bile çıkmalardan bulunan parcalarda bulunamıycak..sıfr senin için bi sıra video cekip benzin ve lpg de koyucam foruma su inadın kırılsın diye :)

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #171 : 14 Eylül 2007, 14:58:51 »
Şuanki aracımı GTI nin tam nimetlerinde çalışır ve bakımlı hale getirdikten sonra garajıma günlük işlerimde kullanmak için bir CL modeli almak hemde eşimde onu kullanır ve hafta sonlarıda GTI min tadını çıkarmış olurum diye düşünüyorum... GTI leri öldürmeyelim diyorum :D

Alkışlıyorum kardeşim seni  :tamamdir

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #172 : 14 Eylül 2007, 15:07:31 »
Alkışlıyorum kardeşim seni  :tamamdir
keşke imkanlar olsada hepimiz bunu gerçekleştirebilsek...ben yine bi umut sökülen kapar dağıtıcı enjektörleri vb istanbulda güzelce sarıp sarmaladım...olur ya bi şans olur birileri bu işi yapmaya başlar yada ypan vardır biz bilmiyoruzdur haberimiz olur almanyadan felan komple getirtebiliriz diye suan aynı mantıkla beklemedeyim.. :tamamdir

Çevrimdışı warlock

  • İleti: 454
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: mk1 GL
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #173 : 14 Eylül 2007, 22:48:29 »
Cem performans tan kaybetmedi diyorsun peki kmde nekadar litre yakıyor ( ykrş değil )... Performans için gazı fazla vericeksinki araba gitsin yoksa benzinlen gazı kıyasladığın zaman acayip oktan farkı var...  Benzinden iyi performans almak için sanırım 100km de 9 litre benzin yakan araç Gazda 20 litre yakması lazım ki o gücü gene yakalayacağı kesin değil...    Mesala benim araç 100km de en son düzgün ayarları ile 100km sabit hızda 9 litre tüketti... Sonra ipin ucu kaçtı bir hava hortumunun çıkması neticesi arızayı ararken bozduk şimdi kısmetse bitince gene aynı normlarına sokcaz fahrettin ustayla :)

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #174 : 15 Eylül 2007, 01:47:13 »
kmde sehir içinde 295 ykr yakıyor litre olarak hesaplamadım malum öğrenmek istersen verdiğim rakamdan mümkün.bu yakıta olumsuz etki eden 16 jant lastik,yaklaşık 120 kg ye denk gelen hatta gazı fullediğimde dahada artan gaz tankı+gaz,müzik tesisatı,ne ararsan bulabileceğin takım cantasınıda eklersek bnm aracım bence gayet az yakıyor ve gercekten düzgün kullanmam ben aracı asıl önemli olan budur sürekli gaz fren giderim...tüm bu olumsuzlukları ortadan kaldırsam gayet sakin binsem eminim 260 ykrnin üzerine kesinlikle çıkmaz..dediğin konu yanlış neden dersen söle açıkliyim benim aracımda motor gaza göre ayarlanıp sonra rölanti avans vb daha sonra benzine alınıp ayarlanmadıki istenilen performansı gazda almak için fazla gaz ayarlayalım...hatta bunu yapmasınlar diye karb değiştikten 3-5gün sonra taktırmayı düşünürken gazı,karb. şapkasını bulamadık mecburen istediğim gibi oldu yani benzinde bütün ayarları yapıldı :)daha sonra gazı takıp gaz ayarını yaptık...benzinde ayarı yapılmış bi araba yada neyse gazı performansı etkileyecek kdr acarsan zaten araba alt devirlerde özellikle yürümez rolantin 900 de olmaz vb vb sorunlar yaşarsın...bnm aracımda tamamen olması gerektiği gibi her sey ve gerçekten az yakıyor gidişine göre..oktanın ne olduğunu sanırım ya sen yanlış biliyorsun yada ben..oktan yakıtın gücü değil sıkıştırmaya dayanma gücüdür..oktan farkından dolayı 100 oktan koydum daha iyi gitti arabam vb laflarını yazan arkadaşların düşünceleri tamamen yanlış(nette bununla ilgili çok fazla bilgi mevcut)...yüksek oktanda daha fazla sıkışma olduğu(malum sıkışmaya dayanıklı olduğu için patlama daha basınçlı oluyor) için daha doğru zamanda patlar ve sıkışma+doğru zamanda patlamanın etkisidir bu...aslında etki hissedilmeyecek kdr azdır sadece motorun calışması felan daha düzenli olur kişilerde bundan psikolojik etkilenirek direkmen yanma güçünün fazla olduğunu düşünürler...yani 9litre benzin yakan bi aracın 20 lt gaz yakması gibi bi mantık doğru değildir..zaten böle olsaydı benzinden daa pahalıya gelirdi ve lpg dükkanları bu kdr ii iş yapmazdı...bu mantık doğru olsaydı sıralı sistemlerde 4.6 v8 land roverın benzinde kmde 650 ykr yakarken lpg de en az 1250 ykr yakması gerekirdi ama 340 ykr yakıyor...litre olarak hesaba gelirsek benzine göre fazla litre yakıyor tabiki  bu zaten açık fakat bizim konuştuğumuz konu kaç litre yaktığı değil kaç ytl-ykr yaktığı ;)

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #175 : 15 Eylül 2007, 01:53:25 »
bu sırada aracımın benzindeki performansını bu gün kameraya aldım yarında lpg yi alırım zamanım olursa konuya eklerim bölece asıl önemli konunun lpg nin montajı,doğru mixer ve doğru bağlantı yeri ve karbüratörün sağlıklı olması olduğunu anlarız...elinde oynanmamış motor ve tamamen standart jetronik ile aracın gidişini gösteren gösteren gösterge görüntüsü olan varsa koysun mümkünse..gerçi bu sağlıklı olmayacak ama yinede önemli değil okdr fark..

Çevrimdışı mecamir

  • İleti: 1052
  • Doğuştan VW'ci...
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #176 : 15 Eylül 2007, 08:55:06 »
Kim ne derse desin, alet herşeye rağmen (16'' jant, tesisat, bagajdaki ıvır zıvır ve Cem'in göbeği) iyi gidiyor  :sevgi: Weber weber diye bi taraflarımızı yırttık ama sonuç gerçekten çok iyi...  ;D :D Jet tronik vs hikâye, ilerde performans konusunda birşeyler öğrendiklerinde; birçok kişi ya dellorto ya weber takacak!  :saygılar

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #177 : 15 Eylül 2007, 09:07:14 »
Cift bogaz Weber'i takınca tabiki gidecek  :)

Çevrimdışı warlock

  • İleti: 454
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: mk1 GL
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #178 : 15 Eylül 2007, 21:12:04 »
295 ykrş gazda çok deli bir rakam cem nediyosun sen takmanın ne anlamı varki kaldır gidsin daha iyi k-Jetronik te ben benzinde böyle rakamları görmedim...

Çevrimdışı warlock

  • İleti: 454
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: mk1 GL
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #179 : 15 Eylül 2007, 21:17:30 »
Kim ne derse desin, alet herşeye rağmen (16'' jant, tesisat, bagajdaki ıvır zıvır ve Cem'in göbeği) iyi gidiyor  :sevgi: Weber weber diye bi taraflarımızı yırttık ama sonuç gerçekten çok iyi...  ;D :D Jet tronik vs hikâye, ilerde performans konusunda birşeyler öğrendiklerinde; birçok kişi ya dellorto ya weber takacak!  :saygılar

Valla senide tebrik ediyorum kos koca mühendisleri bir çırpıda hikaye ettin karburatorü yücelttin... Ne alakasız bir durum bu yahu... K-Jetronik in amacı kullanılan yakıt ve havayı en verimli şekilde araca uygulaması en küçük iğne deliği kadar bir yerden hava alsa yakıtı arttırır ama bu sistemin amacı gerektiğinde çok ekonomik bir şekilde kullandırtmak ve gerektiğindede yüksek performans değerlerine ayarlamak ama bunu aşırı yakıt beslemesi ile değil çok noktadan yeterli miktarlarla zengin karışımı sağlaması.....   Eğerki Karburator bu kadar verimli bir parça idi neden üreticiler ekonomi ve performans değerleri için fabrikadan bu sistemin üretimine devam etmediler.. Aynı durum yakıtta GAZ içinde geçerli...

Çevrimdışı Firestarter

  • İleti: 2604
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #180 : 15 Eylül 2007, 21:32:57 »
Karbüratör sürekli bakım isteyen bir parça, hele ki weber daha teferruatlı. Benim aracım da da tek boğaz solex var ancak karbüratör kim ne derse desin sıkıntı. Performansını veriyor ama sürekli bakımlı tutmak gerek.

Çevrimdışı escocem

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3258
  • street racer
    • Profili Görüntüle
Ynt: golf gtı mk1...
« Yanıtla #181 : 15 Eylül 2007, 23:46:01 »
gazda değil benzinde :)gazda bunu yakması için en az 2.5 v6 felan olması lazım ;)
295 ykrş gazda çok deli bir rakam cem nediyosun sen takmanın ne anlamı varki kaldır gidsin daha iyi k-Jetronik te ben benzinde böyle rakamları görmedim...