İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - edincol

Sayfa: [1]
1
Polo 6N2 / İç-Dış Far Temizliği ve Onarım
« : 19 Mayıs 2015, 02:47:05 »
Aslında farı sadece dıştan zımpara ve polisaj işlemi ile temizleyecektim ama içinde far sağ-sol ayarını yapan pimin bağlantısı ve far yükseklik motorunun bağlı olduğu pim kırıldığı için içini açıp temizledim. Aşamalar şu şekilde,

Öncelikle araçtan söküyoruz,



İlk hali



Bir süre masa lambası olarak kullandım :p



Arka kısmı ve açtım, ampullleri ve far yükseklik ayar motorunu söktüm. Daha önce uzun bir süre far arka kapağı yarım açık şekilde kullanılmış, ben arabayı aldığımda fark edip kapatmıştım.



Favori APC ürünüm Amway LOC ile temizliyoruz, farın içini de suyla çalkalayıp temizledim.







Far yükseklik motorunu temizledim, içini açmadan olmaz :)







Plastik sökme aparatlarıyla klipsleri çıkardım



Saç kurutma makinesi ile ısıtarak silikonu yumuşattım ve ayrılmasını sağladım. Ne kadar ısıtmak gerektiği sorusu uygulamayı yapana kadar kafamda hep soru işaretiydi, ısıtıp ara ara gerdirerek kontrol edin, silikon yumuşayınca belli oluyor, kendini bırakmaya başlayacak.



Zamanla sinek-pislik dolmuş



Farı sağa-sola ayarını yapan parçanın far ile bağlantı klipsi. Önce Bison süper güçlü yapıştırıcı daha sonra Pattex Rapid Auto ile yapıştırma ile denemelerim başarısız olunca farın etrafınfan çıkan silikon ile yapıştırdım :D Esneme kabiliyeti çok yüksek, sert ama yoğurulabilecek kıvamda ve aşırı yapışkan bir malzeme, çok işimi gördü :ok:









Çekomastik marka universal siyah silikon sıkıp, üstüne ağırlık ile 24 saat yapışmaya bıraktım.







800-1500-2000-2500-3000 zımpara yaptım, S30 ve polisajla çizikleri aldım. Üstüne Fusso Coat Dark uyguladım. İşte sonuç:



Okuduğunuz için teşekkür ederim, yorumlarınızı bekliyorum :)

2
Jantın kirli hali



1'e 3 sulandırılmış Bilberry ile temizledim. Ürünün kokusu ve temizleme gücü çok güzel, tavsiye ederim. Gariban Woolies fırça ile zor kirlerin üstesinden kolayca geldim :)



Demir tozlarını temizleme için Iron Cut ürününü kullandım. Etkili bir ürün fakat kıvamı biraz daha yoğun olmalı diye düşünüyorum, yüzeyden hızlıca akıyor. Berbat bir kokusu var, açık havada uygulanmalı :kus2:







Ürün fazla da akıp gitmeden fırça ile yüzeye iyice yedirdim.



Jantın temiz hali





Lastik yanaklarında efsane ürün EST F2 kullandım, güzel temizliyor. Şimdiye kadar jantları ve lastikleri hep 1'e 3 sulandırılmış EST ile temizliyordum. Bence f/p olarak başarılı ve geniş kullanım alanı olan bir ürün, tavsiye ederim.



Ön tarafın temizliğine geçiyoruz. Sıralama yine Bilberry üstüne Iron Cut şeklinde







Temizlenmiş, kurutulup kurulanmış, IPA ile son temizliği yapılmış, Mint Rims uygulanacak jantımız.



Uygulamaya başlıyorum, ürün efsane güzel kokuyor, kaşık kaşık yiyesi geliyor insanın. İki kat uygulama yaptım, 3 kata kadar uygulama yapılabiliyor. Kuruma süresi kısa takip etmekte fayda var.



Uygulama sonrası güzel bir parlaklık ve müthiş pürüzsüz bir yüzey bırakıyor.
İşte sonuç fotoğrafları,















Bundan sonra temizlikte 1'e 10 sulandırılmış Bilberry ile devam edeceğim. Temizlik, su iticilik ve ömür testini bu konudan paylaşmaya devam edeceğim.

Okuduğunuz için teşekkürler, yorumlarınızı bekliyorum.

3
Uygulamaya 1'e 30 sulandırılmış EST ile yıkama ile başladım. Jant ve lastiklere 1'e 3 sulandırma ile kullandım. :wsh:



Çift kova yöntemi, yün eldiven, köpük atmak için de Epoca kullandım.



Epoca ile attığım EST köpüğü



Çin'den aldığım fırça ile detaylı temizlik.











Banat banyo fırçası ile davlumbazları temizledim ama kısa tüylü olduğu için çok kullanışlı değil, tavsiyem daha uzun tüylü fırçalar kullanmanız daha iyi olur.




Lastik yanakları için yine Çin'den aldım fırça ve jantlara detay.







Nitril edldiven dayanamadı :)



Kil uygulamasına başlıyoruz, sıcak suda beklettiğim ve iyice yoğurduğum kili, kaydırıcı olarak bulaşık deterjanlı su kullanarak uyguladım. Her panelden sonra yoğurarak kirleri içine hapsettim





Boya koruma işini iyi yapmış yüzeylerde çok hafif kirlenme var :ok:





Kil uyguladıktan sonra bulaşık deterjanı ile tekrar yıkama yaptım, atladığım noktaları detay fırçası ile temizledim.









Uber Blue iyi su çekti :)



BİM'den aldığım Mr.Green bezler de çok başarılı.



Polisaja başlıyoruz. :wax2: Bütün araca LK siyah polisaj süngeri ile S40 uyguladım. Yeni aldığım Bosch GPO 14 ile de ilk uygulamam oldu :) Gördüğünüz çizikler ne yazık ki no name kil uygulamasından kaynaklı :( Arkasından polisaj yapmayacaksanız bu killeri kullanmayın. :dede:

















Yüksek parlaklığı elde etmek için bence ürün miktarı ve ürünün yüzeyde bitmeyecek kadar yedirilmesi çok önemli. Kullandığım ürün miktarı ve çalışma alanını göstermeye çalıştım. Uygulama sırası şu şekilde, makine hep 1. yani en düşük yani 750 rpm devrindeydi, önce bastırmadan ürünü yay, bir tur hafif baskı geç, 2 tur fazla baskı ile ürünün çalışmasını sağla ve sonra hafif baskı ile devam ederek ürünü yüzeye yedir şeklinde. :wax:

Çizik yüzey



Kullandığım ürün miktarı



Çalıştığım alana ürünü yaydım





Ürünü yüzeye bu kadar kalana kadar yedirdim. Bundan sonra çalışmaya devam ettiğiniz taktirde sünger ile yüzey arasında pasta kalmayacağı için oluşan sürtünmeden dolayı çizik oluşacaktır.



Bolca bulaşık deterjanı ve biraz IPA ile yaptığım karışımı sıkıp, duru suda beklettiğim bez ile sildim, kuruladım. Boşuna IPA veya başka temizleyiciler kullanmanıza gerek yok :ok:



Diğer kısımlarda kilin oluşturduğu çizikler



Kaput yarı yarıya



Bu parça sonradan boyanmıştı, kil uygularken fazlaca çizilmiş. Bu parçanın çizikleri tek vuruşta alamadım, ikincide gittiler. S40'ın aşındırma miktarını buradan hesap edebilirsiniz. Öncesi var ama polisajdan sonra çekmemişim.



Sağ ön kapı öncesi ve sonrası





Sağ arka kapı öncesi ve sonrası





Sağ C sütunu





Tamponda dar alanlarda Hardcore Garaj'dan aldığım uzatma aparatı ve 7mm tabla sünger setini kullandım. Gerçekten çok kullanışlı ve çalışması çok zevkli.



Tampon ve bagaj bitmiş hali



Ön tamponda yine uzatma aparatıyla çalıştım. Sis farlarına JSV'nin pastasını uyguladım, güzel ürün. Zımpara sonrası farlara da bunu kullanıyorum 1500 grit izini polisaj yünü ile kolayca alabiliyor.



Tekrar bulaşık deterjanı ile güzelce yıkadım, üstüne yoğun IPA ile tüm aracı bir kat daha tüm artıklarından arındırdım.



Kaputun sağ yarısına ve sağ çamurluğa Collinite 476 s uyguladım



Aracın geri kalanına Fusso Coat Dark uyguladım


Trimlere Tire Wax uyguluyordum ama sadece sağ taraftakilere uygulama yapabildim çünkü vaktim kalmadı. Uygulamayı elimde nitril eldiven takılıyken parmak ucuyla ürünü alıp yüzeye uyguladım, biraz zahmetli ama bıraktığı sonuç çok güzel. Orijinal görüntü ve çok güzel bir yüzey bırakıyor. Tavsiye ederim :ok: Daha önce trimleri melamine sponge ile temizlemiştim, çok güzel bir ürün tavsiye ederim.

Aşağıda ki fotoğraflarda önce ve sonrası şeklinde gidiyor.









Lastikleri Endurance ile parlattım.

Ve final fotoğrafları,









Elimden geldiğince işlemleri detaylı anlatmaya çalıştım, aklınıza takılan olursa yardımcı olmak isterim. :o

Her türlü yorum ve eleştirinizi bekliyorum, okuduğunuz için teşekkürler. :)

4
Daha önce arabama elle uygulama yapıyordum, uygun fiyatlı bir polisaj makinesi ve tabla-sünger seti alarak makine ile uygulama yaptım. Kullandığım makine Max Extra MX6160, gücü yeterli, düşük devirlerde uygulama yaparken bayılma yapabiliyor ama kullanmaya alıştıkça uygun devri kolay yakalıyorsunuz, baskı-devir oranını kolayca ayarlamaya başlıyorsunuz. Polisaj süngeri olarak Befar marka aldım, uygun fiyatlı ve yerli üretim.

Gelelim uygulamaya. Uygulamalarımı derslerimden dolayı gece ayaklı projektör halojen lamba aydınlatarak yaptım. İlk uygulamamda, pasta olarak öncelikle yüksek aşındırıcı Gtechniq P1 ve sert sünger ile derin çizikleri aldım. Uygulama yaparken yüzeyi hem APC hem de IPA ile silmeme rağmen kalan hare-hologramları halojen ışık altında göremedim. P1 çabuk kuruyan su bazlı bir pasta, kurumayı engellemek için arada yüzeye su fıslayarak kullanmak gerekiyor ve kesinlikle trimlere, plastik parçalara bulaştırmamak lazım çok fazla leke bırakıyor. Uygulamayı yaptıktan, arabayı yıkadıktan sonra güneşin altında hologramlar açığa çıktı. Daha sonra bunları gidermek için yumuşak sünger ile düşük devir-düşük baskı ile bir kat daha P1 geçtim ama istediğim sonucu alamadım.
Bu aşamadan sonra hare giderici bir ürün kullanmam gerektiğini anladım ve Scholl Concepts'in S30 ürününü yumuşak polisaj süngeri ile uyguladım ve istediğim sonucu elde ettim.

İşte uygulama fotoğrafları:
Boyanın çizik durumu:



Yazın arabayı bırakmadan önce Turtle Wax Extra Gloss Sealer Wax uygulamıştım, arabanın yarısı ağaç altında yarısı açıkta kalıyordu. Ağaç altında kalan kısımlarda çok fazla kireç lekesi oldu, kil, yıkamacı şampuanı, bulaşık deterjanı, IPA ve sirke ile silmeme rağmen kireç çıkmadı. Cila bu açıdan görevini yerine getiremediğini aracı yeterince koruyamadığını düşünüyorum.




Maskeleme:




İlk polisaj, P1 ve sert sünger ile:
50/50:





50/50:



İkinci uygulama P1 ve yumuşak sünger kombinasyonu sonrası kalan hareler:



Üçüncü ve son polisaj uygulaması S30 ve yumuşak sünger ile(sonunda hedefime ulaştığım uygulama):
Sağ ön kapı öncesi:



yarı yarıya:



sonrası:




Çalışma ortamı:



Yardıma gelen Halil kardeşim ile birlikte:



Uygulama yaparken ben:







Sağ far daha önce kazada değiştiği için yeni, sol fara P1 ve yün ped ile geçtikten sonra JSV Far ve Stop cilası ve orta sert sünger ile son kat geçtim:
Öncesi:



Sonrası:















Gelelim cila uygulamasına. Cila yapmadan önce arabayı kostikli yıkamacı şampuanı ve bulaşık deterjanı ile yıkadım, derinlemesine temizledim. Kuruladıktan sonra son bir kat IPA geçtim. Daha sonra Soft 99 Fusso Coat Dark ürününü uyguladım. Kaputtan başlayarak saat yönünde tüm yüzeylere ürünü uyguladım ve başladığım yerden silerek devam ettim. Cila uygulamak 45 dakika, silmesi 30 dakika civarında sürüyor.
Uygulamadan önce ağırlık:



Cilanın kapağını, üstteki plastik kapak yardımıyla açıyoruz:



Uygulama süngerini önce ıslatıp sonra iyice sıkarak emiciliğini alıyoruz ki cilayı emmesin:




Önce arabayı buraya çekmiştim:



Daha sonra yıkamacı yerin sahibi ben söylemeden üstten toz gelebileceğini ve arabamı Broadway ile yer değiştirebileceğimi söyledi, hemen bir yer değişikliği yaptık:



Yeni mekan:



Uygulama sonrası cilanın ağırlığı:



Kuru sünger:



Cilada kullandığım sünger:



Yaş sünger:



Cila uygulanmış, kurmuş yüzey:



Final fotoları:













Melamine sponge(sihirli sünger, nano sünger) ile dış plastik parçlalar temizlenecek, Soft 99 Tire Wax ile korumaya alınacak, süngerin gelmesini bekliyorum.

5
Polo 6N2 / Rölantide ve tam gazda kesiklik
« : 28 Ekim 2014, 10:34:10 »
Herkese merhaba,

Sabah arabayı çalıştırdığım zaman rölantide sanki benzin kesik kesik geliyormuş gibi çalıştı, gaza basmadan bir süre bekledim ve bu şekilde çalışmaya devam etti, stop etmedi. Biraz gaza bastığımda sorun olmadan devir yükseldi. Yola çıkıp motor sıcaklığı 1/4'ü geçtikten sonra 3. viteste gaza sonuna kadar basarak kullandığımda yine benzin akışı yavaşlayıp artıyormuş hissi yaratacak şekilde hızlanma oldu. Gideceğim yer yakın olduğu için daha fazla deneme yapamadan arabayı park ettim. 40 dakika sonra geri dönmek için arabayı çalıştırdım bu sefer rölanti her zaman ki devrinde ve sabit bir şekilde kaldı, sorun olmadı. Ardından tekrar yol testine çıktım, 2. ve 3. viteslerde kesiciye kadar tam gaz kullandım, kesintisiz ve eskisi gibi düzgün bir şekilde hızlandı. Daha sonra yokuşta 2bin devirden itibaren tam gazda hızlanma denedim, onda da sorun olmadı.
Daha önceleri, ayda bir iki kere, motor soğukken arabayı ilk çalıştırdığımda rölanti devri düşüp, motor duracakmış gibi olur hemen kendini toplama gibi bir sorun olurdu ama son yaptığım bakımdan sonra uzun zamandır hiç olmadı.
Yaptığım son bakımda yağ ve filtreleri değiştirdim, boğaz kelebeğini detaylı şekilde temizleyip adaptasyonunu da yapmıştım(forumda konusu mevcut). Bujiler araca göre parça kodu uygun olacak şekilde yaklaşık 10bin kilometre önce değişti, double platinium özellikli olduğu için ömrü 60bin kilometre. Buji kablolarında herhangi bir sorun yok, ateşleme bonininde de sorun yok gibi. Sadece yakıt filtresini değiştirmedim, onu da 15 bin kilometre önce değiştirdiğim için sorun yaratacağını düşünmüyorum. Her bakımda enjektör temizleyici katkılardan kullanırım. Benzin pompasında sorun yok gibi. Sıcaklık sensörünü arabayı aldığımda orijinali ile değiştirmiştim.

Biraz uzun yazdım ama sorun aklıma takıldı, akşam vaktim olursa bilgisayara bağlayıp arıza koduna da bakarım. Yardımcı olanlara şimdiden teşekkür ederim.

İyi forumlar.

6
Youtube da denk geldiğim dayanıklılık testini izlemenizi öneririm.
http://youtu.be/jGbbmMyu8U0

7
Bayramda filtre ve yağ değişiminden sonra eksik kalan bakımları tamamladım.

Boğaz kelebeğini Teroson marka balata temizleme spreyi ile temizledim. Çok etkili bir sprey, tam bu işler için, fiyatı da uygun. Temizlerken kesinlikle daha basit temizleyiciler kullanılmasını tavsiye etmem çünkü benden önce iyi temizlik yapmayan ustalardan dolayı bazı kirler kurum bağlamış, zor temizledim. Özellikle kelebeğin yanında bulunan iki tane ince hortum girişinin içi çok kötüydü, kulak çubukları yardımıyla güzel temizlendi.

Hava filtre kutusunu Sonax motor temizleyici sprey kullanarak temizledim. Etkili temizleyen ve ardından güzel bir parlaklık bırakan bir ürün.

Son olarak filtre kutusunu ve boğaz kelebeğini takmadan motoru temizleyeyim dedim. Büyük ihtimalle 14 yıl boyunca hiç temizlik görmemiş. Zor kirleri önce balata spreyi ile sonra motor temizleyici sprey sıkarak ve mikrofiber bez ile silerek temizledim. Bezi de yanımda bulundurduğum bulaşık deterjanlı suya batırarak temizleye temizleye kullandım. Son olarak da Çin malı kabloyla bağlayıp adaptasyon ve arıza kontrolü yaptım.
Motor temizliğini çok detaylı yapmadım, daha devam edeceğim :)

Eleştiri ve yorumlarınızı bekliyorum.
İşte fotoğraflar,

Kirli hali,




Elektronik kısmı da meraktan bir kontrol ettim,




Temizlenmiş hali,










Filtre kutusunu temizleyip, yeni filtreleri taktım,









Son olarak motor bölmesinin temizliği ve parçaların montajı,








Sitenin fotoğraf sunucusu galiba çökmüş, resimleri güncelledim.

8
Genel / Boya Koruma Uygulamam
« : 04 Ağustos 2014, 21:12:37 »
Geçtiğimiz hafta sonu 4 haftadır yıkamadığım arabama boya koruyucu ve parlatıcı cila uygulaması yaptım. Arabamı inşaata yakın, ağaç altı yere park etmiştim ve Kıbrıs güneşinde bütün pislik boyaya işlemişti. Öncelikle arabayı yıkamacının pH dengesiz agresif şampuanı ve Pril Power deterjanla, çift kova yöntemi ve yıkama eldiveni kullanarak güzelce yıkadım, kuruladım. Daha sonra eBay'den aldığım kil ile temizlik yaparak boyaya işlemiş bütün kirleri temizleyerek pürüzsüz yüzey elde ettim, kaydırıcı olarak iki damla Zip Wax damlattığım sprey şişesindeki suyu kullandım. Kil uygulamasından sonra kalabilecek kirler için de %30 izopropil alkol ve su karışımı ile bir kere daha temizlik yaptım. Son adım olarak Turtle Wax'ın Extra Gloss Sealer Wax ürününü 24 saat arayla iki kere uyguladım. Sol fara da cila uygulamadan önce JSV Racing Far ve Stop Temizleyici Cila uygulayarak yüzey düzeltme yaptım, bence elle uygulama yapmama rağmen gayet başarılı bir ürün.

Önceki hali,





Sonraki hali,









Su iticilik testi:
http://youtu.be/84RFHN8wcC0

9
Polo 6N2 / Tavan döşemesi yenileme - tamiri ve yalıtımı
« : 02 Temmuz 2014, 22:14:03 »
Öncelikle güneşliklerin ve tutamakların vidalarını söküp, çıkartıyoruz.


Tavan döşemesinin arkası. Yalıtımın yetersiz olduğunu düşündüğüm için yalıtım da yaptım. Sonra ki fotoğraflarda var.



Tavan döşemesinin hali. Kirlenme ve güneşlik tarafından sarkan kısımlar gözüküyor.



Döşemeyi sıyırıyoruz.



Altta kalan sünger tabaka.



Eskimiş süngeri fırça yardımıyla güzelce temizledim.







Çıkan süngerleri kapta topladım. Çok fazla çıktı.



Tavanın temizlenmiş hali.



Döşemeyi yapılştırmaya başlıyoruz. İki tarafa da bali sürdükten sonra ele gelmeyecek kadar kurumasını bekleyip döşemeyi bastırdık. İki kişiyle yapılması gerekli.









Yaz sıcağında yapınca bardaktan su içmek kesmiyor :)



Kullandığım bali. İtalyan malı.





Döşemenin bitmiş hali.



10
Polo 6N2 / Boya Temizleme Uygulaması ve Sonuçları
« : 24 Şubat 2014, 22:38:41 »
Hafta sonu arabama Turtle Wax'ın Color Back ürününü kullanarak boya temizleme yaptım ve çok başarılı bir sonuç elde ettim. Boyada var olan kuş pisliğinden dolayı oluşmuş leke, hareler, derin olmayan çizikler ve diğer dış nedenlerle oluşan oksidaysonu çok güzel temizledi ve parlattı.

Uygulamayı şu şekilde yaptım. Önce aracı iç-dış temizleme yaptım, yıkattığım yer tanıdık olduğu için çalışanlarla birlikte yıkıyoruz. Sonra arabayı iyice kuruladık. Kurulama aşaması önemli, eğer vaktininiz varsa bir gün önceden yıkatın veya sabah yıkayın akşam üstüne araba iyice kuruyunca uygulama yapın çünkü çok az su bile ürünün yapısını bozuyor. Kuruladıktan sonra ürünü mikrofiber bez yardımıyla küçük bir alana eşit miktarda uyguladım ve biraz bekleyip yedire yedire sildim. Bu şekilde küçük parçalar halinde uygulayarak bütün arabayı bitirdim ve ben de bittim. Bütün arabaya uygulamam iki saatimi aldı ama  hakkını verdim. Uygulama yaptıktan sonra Turtle Wax konsantre cilalı şampuan ile yıkadım ve Astonish Spray ‘n’ Shine ile kurularken hızlı cila yaptım. Tabi ki asıl plan bu uygulamadan sonra kil ve ardından Sealer Wax uygulamaktı ama başka haftasonuna kaldı.

Ürünler:
http://www.turtlewaxturkiye.com/index.php/dis-bakim/185-fg6326-renk-yenileyici-hare-giderici.html
http://www.turtlewaxturkiye.com/index.php/yikama-urunleri/134-fg4202-konstantre-cilali-sampuan.html
http://www.astonishcleaners.co.uk/shop/products/Spray'n'-Shine-%252d-750ml.html

İşte sonuç:










Sayfa: [1]