Hoşgeldiniz Ziyaretçi. Lütfen giriş yapın veya kayıt olun.

Gönderen Konu: 1988 Jetta GL Turbo Dizel  (Okunma sayısı 8475 defa)

1988 Jetta GL Turbo Dizel
« : 23 Kasım 2008, 01:45:08 »
Böyle bir sitenin açılmasına çok sevindim.Emeği geçen herkese teşekkür ederim.Ben bir jetta hayranı oldum bağımlılık yaptı.  Benim araba 1988 Jetta GL turbo dizel Almanya'dan kesin dönüş yapan birisinden 12 yıl önce aldık çok memmunuz ailece fakat yedek parça bulmada çok sıkıntı yaşıyorum.İnternette Ebay diye alış veriş sitesi var orda yedek parçalarını gördüm o siteden alış verş yapabilirmiyim bilgilendiren olursa çok sevinirim.
 Bu gün 450 milyon param gitti sırf Jettanın frenine. Sekiz ay öncesine kadar frenler taş gibiydi abs varmış gibi çok iyi tutuyordu bir ara fren pedalı aşağı inmeye başladı tamiciye gittim limitör bozuk dedi çıkaralım dedi bende orjinali bozulmasın diye çıkarmadım yenisini Almanyadan getirttim.Limitör değişti fren yine düzensizdi fren merkezine de Transporter minübüsünkünü taktı ön balatalar çok sıkıyordu ustaya dedim düzelir dedi 8 ay öyle kullandım ön tekerler aşırı ısınıyordu balata kokusu devamlı geliyor frene basınca arka sol teker iz yapıyordu diğerleri yapmıyordu .Bugün ustaya tekrar gittiim fren merkezinden dedi yedek parçacıya gittik golf2 'nin fren merkezini taktık 11o milyona alımıstım o da olmadı parcacı geri almadı elide patladı sonra tüm hortumlarını değiştirdik yine olmadı eski feren merkezini parçaladı aldığım golf2 fren merkezinide parçaldı birinden birine parça değiştirdi eski fren merkezini taktı yine olmadı tabi sabah 8'degittim saat aksam 6 oldu sonra kendinde Jetta1'in fren merkezi varmış ona pul attı  içine  benim arbaya taktı eskisine göre iyi tutuyor ama içim rahat etmedi.Bir de mesten havuzunu da sökelim dedi yok dedim skoda'nın mesten havuzuyla merkezi takalım dedi ama taktırmadım orjinali gitmesin diye.Bu işleme bugün 450 milyon gitti  daha öncekileri saymıyorum ama tam randumanlı olmadı onun için yedek parça bulmak çok zor oluyor .Ebay internet sitesinden alış veriş yapsam Türkiye 'ye gelirmi sizce yardım edersniz sevinirim.Cok uzun anlattım ama yedek perça bulmak çok zor orjinalini tabi.

Ynt: 1988 Jetta GL Turbo Dizel
« Yanıtla #1 : 23 Kasım 2008, 12:37:06 »
           Merhaba bende 89 Golf 2 td var.Fren sistemini Golf 3 'ten alabilirsin belki çünkü benim arka frenler Golf 3 .Önlerin de uyabileceğini düşünüyorum.Golf 3 ya da Golf 4 fren tertibatları uyumlu olacaktır diye düşünüyorum.

Ynt: 1988 Jetta GL Turbo Dizel
« Yanıtla #2 : 24 Kasım 2008, 17:06:38 »
arkadaşım harbi geçmiş olsun aynı sorunla bende iyi uğraştım bendede golf 2 kasa 86 model var bizim arabaların en zayıf yanı fren sistemleri benim geçen sene yaşadığım ne varsa sende yaşamışsın bizde çok
uğraştık ana merkez aldık taktık olmadı fren havasıydı ayarıydı hidrolik yağı idi derken zaman ve para mevhumu artı çekilen stres derken arızanın limitör den olabileceğini tespit ettik.bir kere türkiyede ist.da
bizim arabaların limitörü kesinlikle yok aksarayda sormadığım yer kalmadı çıkma olayınada güvenemedim.
acayip yüksek fiyat çektiler çıkmacılar. Benim tamircim ist.sultançiftliğinde bir frenci tavsiye etti atladık gittik
fren limitörü söküldü yanlış hatırlamıyorsam limitör  4 kanallı imiş aracın yük durumuna göre frenlemede dengeyi sağlıyormuş.limitör iptalinde araç ile  fren yapıldığında spin atma ihtimalin yükseliyor o yüzden limitörsüz olmaz gelelim bizim yaptığımız işleme limitörün tamiri olmuyor ama usta limitörün içini açtı  2 ad silindir ve piston var pistonların çevresinde yer alan 22 yaşındaki plastikleri iptal edip tornacıdan alınan yardımla 2 ad plastik conta gibi sekman ayarladı  limitörü toplayıp yerine taktı.hidroliği tamamlandı havaları alındı ve arabanın frenleri oldu bendende 50 ytl para talep etti çoçuk gibi sevinmiştim arabanın frenleri oldu
diye ustadan allah razı olsun usta yaptığı işe 1 yıl garanti verdi.eğer yine arıza olursa reno megane 4 kanallı
limitör takıp sistemi o şekilde çalıştırabileceğimizi anlattı.ist olsan sana yerini tarif edicem kesin olayı çözersin ismim abdullah cep tel 0533 732 67 40 elimden geldiğince anlatmaya çalıştım kusurumuz varsa
affola ;)
golf 4 1,8 Highline

Çevrimdışı golf-line2

  • golf GTD
Ynt: 1988 Jetta GL Turbo Dizel
« Yanıtla #3 : 24 Kasım 2008, 17:14:54 »
aynı sorun bendede wardı :) ben merkezi değiştim olmadı sonra limitörü tamir ettim biraz kullandım sonra arabaya 4 kişi binince frenler boşalıyordu en  sonunda söktüm attım limitörü allaha şükür iyi oldu frenler bu vwlerin frenleri büyük sıkıntı  zaten yada bizim başımıza gelmiş :D

golf3ün disklerini kullandım ben önlere hawa soğutmalı taktım cokta iyi oldu bu aralar balans waroonlarıda sildirmem lazım...

Çevrimdışı golf-line2

  • golf GTD
Ynt: 1988 Jetta GL Turbo Dizel
« Yanıtla #4 : 24 Kasım 2008, 17:16:48 »
ebaydan anlıyorsan ing. warsa güwenli bi site alabilkirsin 100£ yada $ gecmeyecek yoksa onun icinde ayrı bi wergi var gümrüğe takılır yani

Ynt: 1988 Jetta GL Turbo Dizel
« Yanıtla #5 : 29 Kasım 2008, 23:15:55 »
Abdullah kardeş bilgi verdiğin için teşekkür ediyorum.

Ynt: 1988 Jetta GL Turbo Dizel
« Yanıtla #6 : 29 Kasım 2008, 23:32:52 »
Verdiğin bilgiler için teşekkür ederim.Size bi sorum daha olacak bilginiz varsa yanıtlarsanız sevinirim.Benim jetta model 1988 turbo dizel araba 1 senedir sıcak hava üflemiyordu içeri bu gün baktırdım tamirciye motordan kalarifere giden boruda civalı termostat varmış o arızanmış dedi usta söktü onu termostatsız düz bağladı içeri sıcak hava verdi sonra radyotörü boşalttı antifiris koydu bu seferde su devir dayım yapmaz oldu geri eski parçalrı taktırdım su tine devir dayım yapmadı bi türlü havasını alamdı radyotörün 5 saat uğraştı şimdi araba yolda giderken hararet yapmıor fakat araba rölantideyken hararet ortayı geçiyor hareket halinde geri iniyor usta sökene kadar hiç böyle değildi bu civalı termostatı bulabilrmiyim sizce arba sadece hareket halinde soğuyor durunca hararet yükseliyor su kesin devir daim yapmıyor bu halde 200 km gittim motoru sadece hava soğutuyo bu konu hakkında bilgi verirsen cok memnun olurum iyi aksamlar.


Ynt: 1988 Jetta GL Turbo Dizel
« Yanıtla #7 : 29 Kasım 2008, 23:34:23 »
Kadir kardeş siz bu işlerden anlıyor gibsiniz cevap yazarsan sevinirim iyi akşamlar.

Ynt: Civalı termostat kalarifere giden boru için bulunabilirmi?
« Yanıtla #8 : 29 Kasım 2008, 23:41:23 »
Jetta 1988 dizel için civalı termostat arızalandı motordan kalorifere giden bounun üstündeyi  bulunabilir mi?

Ynt: 1988 Jetta GL Turbo Dizel
« Yanıtla #9 : 01 Aralık 2008, 09:44:04 »
dostum sanki bizim arabalar ikiz yapılmış keyfide aynı sıkıntısı da aynı kadir o konuda ne bilir ama ben tecrübemi aktarayım sana motordan kalorifer sistemine giden suyun basıncını ve devirdaimi dengeleyen bir ad.valf sistemi var  o parça arabanın yaşı ve antifiriz'siz kullanılması sebebiyle yıllar geçtikçe içi kireçlenme yapıp kaloriferin çalışmamasını sağlıyor hiç uğraşma içi temizlenmiyor.aynı sorunu biz yeni kalorifer peteği ve o parçanın iptali ve aynı çapta bakır boru takarak çözdük araç termostatını da bir kontrol ettir bahsettiğin valf sistemi esin ticaret aksarayda var 60 -70 ytl kadar kalorifer peteği 30 ytl civarı bu ara fren
sistemini ne yaptın merak ettim :)
golf 4 1,8 Highline

Ynt: 1988 Jetta GL Turbo Dizel
« Yanıtla #10 : 04 Aralık 2008, 01:11:18 »
Abdullah kardeş mesajıma cevap verdiğn için saol.Fren sistemi jetta 1 in fren merkezini buldum onla idare ediyoz fena değil.Ama kalorifer sisteminde dediğin gibi cival musluk var büyük ihtimal özelliği kaybolmuş gibi çıkarıp boru taktık hareret yaptı araba ama içeri çok sıcak hava üfürdü geri musluğu takınca harert düsüyor bu sefer içeri ısı vermiyor.bu musluk(valf)dediğin gibi devirdaimi sağlıyor.Adanada woswos servisine gittim parça numarasını verdim bilgisayarda basnç borusu diye geçiyor onun için terettüt ettim sipariş vrmeye 121 milyon diyor o parça olduğuna emin olsam sipariş verecektim servisteki elemanda bimiyor.Senin değin ESİN ticarette kesin var mı?benim dediğim parça çakmaktan biraz büyük 3 tane su giriş yeri var aliminyum bir parça  aynı parçamı acaba söz ettiğimiz? İyi aksamlar..

Ynt: 1988 Jetta GL Turbo Dizel
« Yanıtla #11 : 04 Aralık 2008, 11:34:05 »
dostum bahsettiğimiz parça aynı parça gerçektende basınç borusu olarak iş görüyor daha doğrusu devir daimden gelen fazla basınçlı su olursa kaloriferin zarar görmemesi için yapılmış yani dengeliyor direkt boru bağlamayla araba hararet yapıyorsa termostatta sıkıntı olabilir basınç regülatörü diyo geçiyor benim başıma geldiğinde esin ticaret de vardı orjinal parçaydı fiyatı euro olarak verdi ama tam hatırlamıyorum servisteki arkadaş makul fiyat vermiş bir esin ticarete sor bakalım ne kadar diyecek ama parça konusunda yanılacağımızı sanmıyorum.bu ara kalorifer peteğini sakın değiştirme eğer ısı verdiyse sorun yok demektir birde benim anlamadığım arabanın direkt boru bağlamayla aracın hararet yapmaması gerekiyor yakınlarda olsak müdahil olacam olaya ama maalesef uzaktayız maddi anlamda hasar vermiyecekse basınç regülatörünü al ama sen yine direkt boru ile bağlama yöntemi ile işi çözmeye bak kolay gelsin :)
golf 4 1,8 Highline