Gönderen Konu: MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.  (Okunma sayısı 19457 defa)

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.
« : 10 Mart 2010, 13:40:34 »
SLM ARAKDAŞLAR. Bildiğiniz üzere arabalarımızın motorunı yılda en az bir kere yıkamamız gerekiyor. Plastik aksammının krounması motorun daha iyi çalışması için vs. tabi önümüzde yaz mevsimi. Artık arabamıza bakma zamanı.

Soru 1: MK3'lerin motorunu yıkarken nerelerine dikkat etmemiz gerekir?
Soru 2: yıkama yöntemi nasıl olmalı ( tazyikli su, sünger vs.) ?
Soru 3: Yıkamada kullanılacak malzemeler nelerdir?
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Logged

Çevrimdışı nizam

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 9580
  • VW BORA 1.9 TDI 66 kv
    • Profili Görüntüle
Ynt: MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.
« Yanıtla #1 : 10 Mart 2010, 14:51:36 »
dizel ise sıkıntı yok ama tazyikli su elektronik aksama sıkıntı yaratabilir.
 köpüklü süngerle silip temizlemek en güzeli :)
Paylaştığın senindir, biriktirdiğin değil

Yunus EMRE


ARABA ARIYOM BİLADER SORUN MU VAR :)

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.
« Yanıtla #2 : 10 Mart 2010, 16:08:37 »
dizel ise sıkıntı yok ama tazyikli su elektronik aksama sıkıntı yaratabilir.
 köpüklü süngerle silip temizlemek en güzeli :)
Evet ama kesin çözüm değil  ;) Farlara tutma yeter diycem ama onunlada bitmez yıkanır tazikliylede yıkanır ama bozulabilecek elektronik aksamlara dikkat edin kaçak olabilecek yerlere özelliklede distribitöre tutmayın sadece motor bloğunu şanzımanı yıkasanız tazikliyle gerisi kolay  :tamamdir
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.
« Yanıtla #3 : 10 Mart 2010, 22:02:07 »
Evet ama kesin çözüm değil  ;) Farlara tutma yeter diycem ama onunlada bitmez yıkanır tazikliylede yıkanır ama bozulabilecek elektronik aksamlara dikkat edin kaçak olabilecek yerlere özelliklede distribitöre tutmayın sadece motor bloğunu şanzımanı yıkasanız tazikliyle gerisi kolay  :tamamdir

Bizim benzinlilerde distribitörden başka nereyi korumamız gerekir?  Mesela Aracın beyni neresi kısacası motor kaputunun altında nereleri koruma altına almalıyız motoru yıkamadan önce
?
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı infinity3455

  • İleti: 580
    • Profili Görüntüle
Ynt: MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.
« Yanıtla #4 : 11 Mart 2010, 18:37:20 »
aracımızın   özellikle  mk3  de  elektronik  aksamlara dikkat edin   
aracı  motoru  yıkandıktan  sonra  mutlaka  iyice  temizlenip  kurultulması  sart   güneşli  güneşli  günlerde yapın 
aracın  motoru   yıkanırken  siz  yıkammayın   gidin  paraya kıyın   işin  ehli   motor yıkamasını  bilen  yıkamacıya götürün   
tertemiz yapar 
ben  bir  kez   yıkamacının  birine yetirdim  adam   köpük  +  tazzikli  su  yaptı   araba   çalışmadı  :D
işim  var   araba  çalışmıyo  deli  oldum 
pazar  günümü   yalan etti.

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.
« Yanıtla #5 : 11 Mart 2010, 19:55:17 »
aracımızın   özellikle  mk3  de  elektronik  aksamlara dikkat edin   
aracı  motoru  yıkandıktan  sonra  mutlaka  iyice  temizlenip  kurultulması  sart   güneşli  güneşli  günlerde yapın 
aracın  motoru   yıkanırken  siz  yıkammayın   gidin  paraya kıyın   işin  ehli   motor yıkamasını  bilen  yıkamacıya götürün   
tertemiz yapar 
ben  bir  kez   yıkamacının  birine yetirdim  adam   köpük  +  tazzikli  su  yaptı   araba   çalışmadı  :D
işim  var   araba  çalışmıyo  deli  oldum 
pazar  günümü   yalan etti.


İşi herzaman ehline yaptırmakta fayda var ama artık heryerde oto kuaförü adı altında bir sürü işyeri var hepside motor yıkaması yapıyorlar ama sen kendi rızan ile gittiğin için herhangi bir sorunla karşılaştıkları zaman sana yardım etmeyecekleri kesin. ziebart veya sonax gibi işini daha ciddi yapan firmalar tabiiki güvenilir ama pahalı.

İşimizi kendimiz halletmek için;
Mk3lerin beyni nerede?
 Ben iki yerde beyne benzeyen cihaz gördüm. Birincisi arka koltuğun altında anfiye benzeyen bir kutu birde arka sağ stop lambasının altında strafor kalıbının içerisinde bunulunan kutu. eğer bunlar arabanın beyni ise motoru yıkarken distbürütör kapağını, lpgli araçlarda lpg beynini muhafazaya almak yeterli gibi görünüyor.
bilgisi olan payşsın lütfen.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı infinity3455

  • İleti: 580
    • Profili Görüntüle
Ynt: MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.
« Yanıtla #6 : 12 Mart 2010, 01:39:25 »
mk3  lerde  motor  yapısı   motor secenekleri   ile  degişiklik  gösteriyooo  dikkat etmek  lazım 
benim  anlattıgım araba   1995  model  1.8  karbiratörlü  lpg li   idi  _?
ginede   arabasını   çok  sewenler   arabasının içini   dışını   kendileri   yıkasınlar  iş  motor  yıkamasına gelince   işin  ehli  bir  yıkamacıya gitsinler  kendi  acımdan bunları   sölerim  we tawsiyede  ederim...

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.
« Yanıtla #7 : 12 Mart 2010, 09:13:22 »
mk3  lerde  motor  yapısı   motor secenekleri   ile  degişiklik  gösteriyooo  dikkat etmek  lazım 
benim  anlattıgım araba   1995  model  1.8  karbiratörlü  lpg li   idi  _?
ginede   arabasını   çok  sewenler   arabasının içini   dışını   kendileri   yıkasınlar  iş  motor  yıkamasına gelince   işin  ehli  bir  yıkamacıya gitsinler  kendi  acımdan bunları   sölerim  we tawsiyede  ederim...


öyle yapıcaz artık.
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı ismailtunca81

  • İleti: 994
  • 1903 B.J.K
    • Profili Görüntüle
Ynt: MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.
« Yanıtla #8 : 12 Mart 2010, 14:34:50 »
1 kilo  mazot  2 tutam  üstübü 

herşey  yolunda ... :halazn:
TÜRKİYEMİZ  TEK BİR ÜLKEDİR BÖLÜNEMEZ PARÇALANAMAZ

Çevrimdışı htmetin

  • İleti: 5486
  • Hasan Tekin METİN
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Mk4
Ynt: MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.
« Yanıtla #9 : 12 Mart 2010, 16:51:59 »
yaa benim arabanın motorunda dışarıda bir kablo kalabalığı var lpgde takılmış tam olmuş hani..nereye el atsam çıkacakmış gibi duruyor:(
Bir Alman Atasözü Der ki "DAS AUTO"
1998 Mk3 AFT motor sportline manuel +Sunroof - 2003 Mk4 Highline Manuel - 2000 Mk4 1.9 TDI Comfortline

Çevrimdışı cahitarsal

  • İleti: 1096
  • Her zaman soru sorki,cozum urete bilesin..
    • Profili Görüntüle
Ynt: MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.
« Yanıtla #10 : 12 Mart 2010, 18:57:09 »
bende hondamınkını 4 ayda bır yıkatırım.  ;)

hava fıltresını abs beynını xenonları kapattıktan snr kopuk degılde farklı bır sıvı var kokusuda cok kotu ondan sıkılıyor 4-5 dakıka aracın ustunde kaldıktan snr ztn kendı kendıne dokuyor.Tazıklı suyu bastınmı  mıs gıbı temızlerkende aracını calıstırıyorsun sorun warmı yokmu deıye o calısr vazıyetteyken elemanlarda moturu sılıyorlar ustunede plastık parlatıcı sıkıyorlar kapaklar gozuken kablolar fılan mıs oluyor harftada bır aracımı yıkarkende sute benzer beyaz sıvı var onla ıcını lastıklerı motorunu sılıyorum  :melek: :melek: :melek: 
demeyın keyfıme :)
Kzu İbiza Stage 3 Upgrade Pd Engine..

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
Ynt: MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.
« Yanıtla #11 : 12 Mart 2010, 19:21:50 »
bende hondamınkını 4 ayda bır yıkatırım.  ;)

hava fıltresını abs beynını xenonları kapattıktan snr kopuk degılde farklı bır sıvı var kokusuda cok kotu ondan sıkılıyor 4-5 dakıka aracın ustunde kaldıktan snr ztn kendı kendıne dokuyor.Tazıklı suyu bastınmı  mıs gıbı temızlerkende aracını calıstırıyorsun sorun warmı yokmu deıye o calısr vazıyetteyken elemanlarda moturu sılıyorlar ustunede plastık parlatıcı sıkıyorlar kapaklar gozuken kablolar fılan mıs oluyor harftada bır aracımı yıkarkende sute benzer beyaz sıvı var onla ıcını lastıklerı motorunu sılıyorum  :melek: :melek: :melek: 
demeyın keyfıme :)
Söylediğin SÜT SİLİKON onu torpidoya sildikten sonra güneşte bırak bak noluyo  :D Süt silikonu ben bi tek lastiklerde kullanıyorum çok güzel parlatıyo torpido ve aracın içindeki diğer plastik aksamlar için ise sprey şeklinde parlatıcı var ondan sürüyorum sanki torpido boyamış gibi pasparlak oluyo  :D  :sevgi:
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı infinity3455

  • İleti: 580
    • Profili Görüntüle
Ynt: MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.
« Yanıtla #12 : 13 Mart 2010, 09:27:05 »
:)  süt  benzeri şeyler vs güzel parlar  motorda  sürünlünce  toz kapar arabanı dewamlı kulanıyosan haftada toz içinde olur 
örnek wereyim      otobüşlerde kaptanların temizlige  özen  gösterdigini bilirim  kaptan  arkadasım var
torpitoyu   ıslak  nemli  bezle sildiriyooo
dedim  süt  vb  şeyler  neden   kulanmıyom  kullan görürsün  yapiş yapiş toz  olur  :)  dedi
aama  herkez  arabasına  her şeyi kulanabilir  vazelin bile duymuştum bir aralar  xd::)

Çevrimdışı ismailtunca81

  • İleti: 994
  • 1903 B.J.K
    • Profili Görüntüle
Ynt: MOTORU YIKAMA VE RİSKLERİ.
« Yanıtla #13 : 13 Mart 2010, 20:08:50 »
vazelin  doğan ve  şahinlere  iyi  geliyormuş  torpidonun  köşe  çatlamasın diye  :D ;D
TÜRKİYEMİZ  TEK BİR ÜLKEDİR BÖLÜNEMEZ PARÇALANAMAZ