Gönderen Konu: Tiprtroniklerde yokuşta kayma  (Okunma sayısı 17751 defa)

Çevrimdışı tanra

  • İleti: 180
    • Profili Görüntüle
Tiprtroniklerde yokuşta kayma
« : 08 Ekim 2009, 13:20:13 »
Arkadaşlar tiptronik araçların hepsi yokuşta kayar mı, mutlaka el freni mi çekilmeli.
Mesela ben audi a3 2004 model araç alacağım, bu araçlarda da varmı bu kayma ?

Çevrimdışı G.T.I

  • İleti: 165
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiprtroniklerde yokuşta kayma
« Yanıtla #1 : 09 Ekim 2009, 17:51:40 »
auto hold olan araçlarda ve eski tip fn42  normal otomatik şanzumanda kaymaz. bazı yeni modellerde kendi sensörleri ile 10sn tutma işlemi yapıyor.bazı araçlarda ise sen düğmeye basarsın. ikiside yoksa kayar:))

Çevrimdışı ADEMÜÇÜNCÜ

  • İleti: 687
  • T4
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiprtroniklerde yokuşta kayma
« Yanıtla #2 : 18 Ocak 2010, 22:53:22 »
Dik rampalarda vitesteyken aracın kayması normaldir düz vitesler için konuşuyorum, özellikle seri şanzımanlı araçlarda. Otomatik veya Triptronicklerde de durum farksız olmalı.

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiprtroniklerde yokuşta kayma
« Yanıtla #3 : 10 Aralık 2010, 15:51:31 »
 soylemek istedigin $ey , arac triptonic 1de ve stop ettin rampada? bumudur ?
acikcasi hic denememi$tim triptonicte birakmayi ama D konumunda asla kaymayacak stop ettiginde ,eger auto hold dugmesi var ise acik yada kapali durumu olmasi lazim. audide varmi bilemiyorum o anahtar dugme yoksa D'de biraksan yeter ama asla tavsiye edilmez?  cunki arac di$lilere binecek ve zamanla uzun vadede a$inma gosterectir. bi sure sonra neden nicindir diye sorularla kar$ikar$iye kalmaniza neden olabilirde yani.

otomatik vitesli araci  stop etmeden once durulur once el freni cekilir sonra parka P konumuna alinirstop edilir en son ayak frenden cekilir... arac once frenlerle kontrol edilmeli park halinde her ihtimale kar$i P konumunda birkailir ve oyle olmali zaten. asla D konumunda yada 1 2 3 siralamasinda birakilmaz. sana diyecegim bunlardir.


Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiprtroniklerde yokuşta kayma
« Yanıtla #4 : 10 Aralık 2010, 18:13:26 »
tiptronik vites hillhold olmadığı sürece yokuslarda geri kaçırır, ama 2 kere fren yapınca doluyor, tam otomatikte kaçırma olmaz, oluyorsa sıkıntı vardır

Çevrimdışı cemdermen

  • İleti: 653
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiprtroniklerde yokuşta kayma
« Yanıtla #5 : 11 Aralık 2010, 14:42:16 »
tiptronik tüm araçlar çok çok dik rampada  kaydırma yapar...o kaydırmayı ayağını frenden çekip, gaza bastığın süre içerisinde hissetmezin...ufak motorlu araçlar için aynı şeyi söyleyemeyeceğim.... 300-400nm tork üreten, 2000 motor ve üstü araçlarda tork konvertörü çok güçlü olduğu için geri kaçırma %99.9 yoktur, örnek bmw mercedes vb...

tork konvertörü : otomatik vitesli araçlarda, torkun tekerlere içinde likit bulunan bir düzenekle dolaylı iletimini sağlayan ve yokuşlarda geri kaymayı da önleyen cihaz  alıntı : tork konvertörü - ekşi sözlük
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2010, 14:43:08 Gönderen: cemdermen »
2006 VW ABT Polo 1.4 Trendline ABS Polo 9n3 ABT Tuning ve Cruise Control

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiprtroniklerde yokuşta kayma
« Yanıtla #6 : 11 Aralık 2010, 22:25:05 »
eski aracima gore ve bindigim diger audi a6 2,5  a8 passat2,5v6 hicbirisi kaydirmiyordu. tork konvertorunden oturu tabiki.

asil merak konusu yani sorulan sorunun daha net olabilmesi icin dile getiriyorum bunu neden el freni cekiyosrun triptonic 1 deiken ayak freni varken. zaten N konumundaiken triptonic 1 konumuna alinan hangi arac olursa olsun ama hangisi olursa olsun mutlaka dolmayi bekler beklemeyen arac markayla alakali degildir bekleme yapmayacak olan araclar SMG ve DSG $anzumanli araclardir. cift kavramali  tam otomatik $anzuman. bunlarda VW audi dsg $anzuman ,  bmw ise smg olarak kullanilir mesela.

birde,
ayak frenine basmadan herhangi bir konuma geciriliyorsa eger , zamanla ileride tamamen yerinden hareket etmeyecek duruma gelecektir zaten :) geriye kaymasi dahada kacinilmaz sonuc olacak hatadan dolayi.

alinti degildir.
« Son Düzenleme: 11 Aralık 2010, 22:29:53 Gönderen: Serhat4Motion »

Çevrimdışı Holigan

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiprtroniklerde yokuşta kayma
« Yanıtla #7 : 19 Aralık 2010, 17:11:32 »
Tiprtroniklerde 90 derece olan Rampalarda kaydırma yapar özelikle ben  denedim müşterimin bu yuzden şikayeti oldugu için gerek sıfır araclarda olsa denedim genel merkez ilede görüştüm kaydırma yaptıgını belirti.. iyi yorumlar..
Şαire sormuşlαr:"Giden midir terkeden,yoksα kαlαn mı?"Şαir der ki;"Kαlαn gidenin gitmesine ses çıkαrmıyorsα,çoktαn terketmiştir.

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiprtroniklerde yokuşta kayma
« Yanıtla #8 : 19 Aralık 2010, 18:27:26 »
Tiprtroniklerde 90 derece olan Rampalarda kaydırma yapar özelikle ben  denedim müşterimin bu yuzden şikayeti oldugu için gerek sıfır araclarda olsa denedim genel merkez ilede görüştüm kaydırma yaptıgını belirti.. iyi yorumlar..

90 derece derken??duvara mı tırmanıyor araç anlamadım

Çevrimdışı Holigan

  • İleti: 19
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiprtroniklerde yokuşta kayma
« Yanıtla #9 : 19 Aralık 2010, 19:40:19 »
90 derece derken tam dik rampalar var  burda kayma yapar ama 2004 modellerde kayma olmaz.
Şαire sormuşlαr:"Giden midir terkeden,yoksα kαlαn mı?"Şαir der ki;"Kαlαn gidenin gitmesine ses çıkαrmıyorsα,çoktαn terketmiştir.

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: Tiprtroniklerde yokuşta kayma
« Yanıtla #10 : 19 Aralık 2010, 23:00:53 »
arkada$im 2004 derken neyi kastediyrosun . 2004 sonrasi bazi araclarda bi ozellikmi var ? vee 2004 hangi mrka hangi araci kastediyorsun. ha zaten  cogu ayni motor ayni $azuman. ama DSG $anzumanla var birde  arti autohold denen olaylar var.

amaa ben haala konuyu acan arkada$in sordugu soruyu anlayamadim , nedemek istedi sorusunda anlamadim.

frene basmadan zaten vitese takamazsiniz ne D konumuna nede triptonic +1 konumuna cekemezsinizki ?cekerseniz ileride hicbiryeri tutmaz boyna kayar  buda aracla alakali degil surucuyle dogrudan  ili$kili bir durum oluyor hataya yonelik.

frene basili d veya 1 koumuna cektiginizde veyyahuta triptonic +1 konumuna cektiginizde 1 2 saniyelik doldurma suresi olacaktir buda normal.


triptonic viteslerde durum daha ileri seviyede buda 2004de degil daha eskidende vardi. ornegin triptonic +1 konumunda ilerliyorsunuz vites 2ye gececek devrine yakla$iyorsunuz 2vites di$lisi hazirda bekiyor ama eski duz triptoniclerde aradaki saniye uzun ve aracta yigilma yapiyordu.

manuel araclarda vites gecislerinde nasil aracin kafasi kalkiyor ve du$uyorsa duz otomatiklerde triptonicklerde bu yuzde 90ortadan kalkar ama haala araca kisa bi sure vardir kayip olarak i$te bu triptonic DSG olanlarda cift kavramali yani, otadan kalkmi$ir.cunki birsonraki vites di$lisi gecmeye hazir konumdadir emri oan gittigii vitesteyken i$lemciye iletir ve hazir konumda gecmeyi bekler..ama eskilerde i$lemci o gorevi gormuyordu.

dahada acacak olursam normal triptonic viteste kolu + konumuna ittiginizde mutlaka  cok belli olmasada zaman farki var geci$te AMA dsg TRIPTONIC $anzumanda cift kavramali oldugu icin , ornegin 4te giderken 5vites di$lisi hazirda oldugu icin +konumuna tikladiginizda  kaldigi yerden devam eder hic geci$ yaptigini hissetmezsiniz. yazarak bukadar anlatiliyor :)

 ve triponic viteslerde redline cizgisne geldiginizde ornegin 4te ilerliyorsunuz vites degi$meyi tamamen $ofor hatasi ile unuttunuz diyelim, arac kendisi bir üst vitese gececektir. konuyla direk alakali degil ama triptonikle ilgili  bilmek istyenle rolursa diye yazdim.

« Son Düzenleme: 19 Aralık 2010, 23:05:13 Gönderen: Serhat4Motion »