Gönderen Konu: felicia yağ kaybı  (Okunma sayısı 26590 defa)

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
felicia yağ kaybı
« : 02 Haziran 2014, 11:00:27 »
merhaba arkadaşlar nisan sonu gibi yağımı değiştirdim araç felicia  1,9d  AEF  motor
km: 184.000   
motorda biraz üfleme var yağda buharlaşma gözlüyorum ve  yurt içi vede yurt dışı  yaptığım km 2800 km olduğunda çubuğu sık sık kontrol ederim gerçi
araç 700 gr kadar yağ eksiltmiş  bu sizce normal midir  yoksa anormalmidir
kullandığım yağ  petrol ofisi 10/40 dizel yağı idi
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: felicia yağ kaybı
« Yanıtla #1 : 02 Haziran 2014, 12:03:32 »
10bin kilometrede 1-1.5 litreye kadar normal. Bundan fazla ise bir kalın yağa geçmek faydalı olur.

Öncelikle kullandığınız yarı sentetik yağ yerine tam sentetik ve kaliteli bir yağ ile kullanmanızı tavsiye ederim. Eğer hala eksiltme devam ediyorsa bir kalın viskoziteye geçilmek faydalı olacaktır.

Her motorda bir miktar üfleme olur ama bunun derecesini bilen birine göstermeden buradan tahmin etmek zor. İsterseniz bir VW servisine sorun büyümeden danışın.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: felicia yağ kaybı
« Yanıtla #2 : 02 Haziran 2014, 12:10:52 »
10bin kilometrede 1-1.5 litreye kadar normal. Bundan fazla ise bir kalın yağa geçmek faydalı olur.

Öncelikle kullandığınız yarı sentetik yağ yerine tam sentetik ve kaliteli bir yağ ile kullanmanızı tavsiye ederim. Eğer hala eksiltme devam ediyorsa bir kalın viskoziteye geçilmek faydalı olacaktır.

Her motorda bir miktar üfleme olur ama bunun derecesini bilen birine göstermeden buradan tahmin etmek zor. İsterseniz bir VW servisine sorun büyümeden danışın.
teşekkürler bilgi için  bir kalın viskosite olarak  15/40 mı olmalı
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: felicia yağ kaybı
« Yanıtla #3 : 02 Haziran 2014, 13:16:15 »
Motor yağlarının viskozitesini gösteren değerler SAE(Society of Otomotive Engineering) tarafından belirlenen skalaya göre kodlandırılıyor.

xW ile başlayan değer soğuk çalıştırma, 40 derece sıcaklıktaki viskozitesini gösterir. Bu değer ne kadar düşük olursa ilk çalıştırmada motorun yağlaması o kadar hızlı olur. Bildiğiniz gibi araç park halindeyken bütün yağ kartere toplanıyor. Aracı uzun beklemeden sonra ilk çalıştırma esnasında, motor yağının karterden yağ pompasıyla pistonlara ulaştırılana kadar geçen sürede motor yağsız çalışır(çok kısa bir süre). Geçen bu süre boyunca motor bir önceki yağlama sonucunda kalmış olan yağ filmi ile korunur. Şimdi ilk değeri ne kadar düşük olursa bu yağsız çalışma süresi o kadar azalacaktır çünkü yağ daha akışkan olduğu için yağ pompası tam basınca daha çabuk şekilde ulaşacaktır. Aynı zamanda yağ çalışma sıcaklığına(100 derece) ulaşana kadar motor daha kalın bir yağa karşı çalışır ve yakıt tüketimi artar. Peki yağ kalınlığı soğuk değeri ile sıcak değeri ile ne kadar viskozite farkı var? Diyebilirsiniz, ortalama 6 kat fark vardır, yani yağ soğukken 6 kat daha kalındır. Bu arada motor aşınmalarının çoğu bu yağsız çalışma esnasında geçen sürede olur. Aynı zamanda kaliteli bir tam sentetik yağ kullanımı, yağ filmininde koruyucu yağ filminin de kaliteli olması demektir.

Yağ numaralarındaki ikinci değer de yağın sıcakken ki viskozitesini gösterir. Bu değerin belirlenmesi motorun tolerans değerlerine göre belirlenir veya motor aşınma seviyesine göre. Bu değerinde düşük olması yakıt tüketimi için daha iyidir çünkü motor daha az yağ kuvvetine karşı rahat çalışır, bu yüzden VW araçlar için 30 değerinden başlamak güncel standartlarda doğru olandır. Eğer motor aşınma fazlaysa, yani yağ eksiltme miktarı 10bin kilometrede 1-1,5 litre düzeyine geldiyse bir üst viskozite olan 40 değerine geçmek doğru olur, yani xW-40 olan bir yağ.

teşekkürler bilgi için  bir kalın viskosite olarak  15/40 mı olmalı
xW-50 olmalı, 5W-50 gibi.
« Son Düzenleme: 02 Haziran 2014, 15:00:26 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: felicia yağ kaybı
« Yanıtla #4 : 02 Haziran 2014, 13:49:00 »
bilgi için çok teşekkür ederim düşündüğümün tersine çıktı rakamlar ben yağı kalınlaştırmayı düşünürken aksine yağlaması kolaylaşması için ilk çalıştırmadaki aşındırıcı kalınlığı hesaplıyamadım muhtemelen ben rahat duramayıp 3000 km daha yapınca yağımı değiştiricem  .

şimdi gerçi verdiğin değer 1000 km için ,bendeki değer 2800 km de  700 gr yağ   5/50 ye geçsem sıkıntı olmaz sanırım belki araçta rahatlar
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: felicia yağ kaybı
« Yanıtla #5 : 02 Haziran 2014, 15:01:39 »
10bin kilometrede 1-1.5 litreye kadar normal. Bundan fazla ise bir kalın yağa geçmek faydalı olur.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: felicia yağ kaybı
« Yanıtla #6 : 02 Haziran 2014, 15:06:22 »


şimdi oldu
Emre kardeşim
benim araç ortaama 6000 km de 1,5lt kayba uğradığını varsayarsak   yağ geçişinde fayda söz konusu 
marka tavsiyen nedir
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: felicia yağ kaybı
« Yanıtla #7 : 02 Haziran 2014, 15:23:33 »
Mobil 1 tavsiye ederim. Kendim kullanıyorum, tavsiye ettiğim insanlardan da hep iyi geri bildirim aldım. Yine de diğer markaları da incelemenizde yarar var.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: felicia yağ kaybı
« Yanıtla #8 : 02 Haziran 2014, 15:34:42 »
baktım şimdi mobilin sitesine  mobil 1  peak life  diye ürünü varmış onu alırım artık
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
Ynt: felicia yağ kaybı
« Yanıtla #9 : 02 Haziran 2014, 16:40:00 »
sıfır volkswagen dizeller bile çalışırken üfler, negatif karter basıncından dolayı

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: felicia yağ kaybı
« Yanıtla #10 : 02 Haziran 2014, 16:41:30 »
baktım şimdi mobilin sitesine  mobil 1  peak life  diye ürünü varmış onu alırım artık

 :tamamdir
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı Golf_ld

  • İleti: 1087
  • only VW
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Golf mk2 1,3 C
  • Şehir: İstanbul
Ynt: felicia yağ kaybı
« Yanıtla #11 : 02 Haziran 2014, 17:00:41 »
sıfır volkswagen dizeller bile çalışırken üfler, negatif karter basıncından dolayı

dediğine katılıyorum üstten egzantrikli araçların hemen hemen hepsinde bi üfleme mevcut bunun ortası nedir onu anlamıya çalışıyorum
ve benim elde ettiğim değerler açıkçası motorumun ömrü ne kadar onu anlamıya çalışıyorum az para değil çünkü 2 sene evvel   golf 3 dizelimin motoru resmen patladı 2500 lira masraf açtı başıma Türkiyede motor yaptırınca 
23 mayısta bulgaristanda sattım arabayı 1400 tlye gerisini sen düşün  o araç tam 200.000 de idi buda 182.000 de
bundada olsa olsa bu gidişle heralde 250.000 ya gider ya gitmez diye düşünmemekte içten değil
1984 1,6 şahin ,1979 1300 mirafiori,1968 w115 220 mercedes,1989 2,0 taunus gls,1990 mazda 323hb,1979 w123 mercedes,1986 kartal ,1997 daewoo tico, 1980 mk1 1,6 diesel golf, 1992 mk3 1,9td,1981mk1 1,6ld

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: felicia yağ kaybı
« Yanıtla #12 : 02 Haziran 2014, 20:07:20 »
Uzun yıllar boyunca kullanılan kalitesiz yağlar sonucu motor ömürleri çok kısalıyor.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı azap5555

  • İleti: 557
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1.2 tsi referance ibiza 2015
  • Şehir: İstanbul
Ynt: felicia yağ kaybı
« Yanıtla #13 : 02 Haziran 2014, 23:55:31 »
aynı fikirdeyim, 500000 görebilecek araç 200000 de motor istiyor bu 10-40 yarı sentetik ve benzeri uygun olmayan yağlar yüzünden.