İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - dt kaya

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 6 7 8
29
Golf VI / Ynt: Klimatronic acil yardımm!!!
« : 21 Şubat 2010, 20:53:36 »
sonunda almanyadan gelen yazılımla düzeltildi sorun ne yazılımsa bu böyle...resim koyamadım nasıl koyulacağını bi söyler misiniz acaba??

30
Golf VI / Ynt: Golf 6 2009un en güvenli otomobili
« : 21 Şubat 2010, 20:45:09 »
bence i20 nin olması şaşırtıcı ???

31
Golf VI / Ynt: Golf VI kullanıcı sayısı???
« : 21 Şubat 2010, 01:34:49 »
2 ay sonra golf 6 kullanıcısı olucz ıns sıparısle geldıgı ıcın hayırlısı 1.4 tsi 122:D

bayadır foruma giremedim arkadaşlar bakıyorum da golf 6cılar artıyor ;D hayırlı uğurlu olsun güle güle kullanın hayırlısıyla.asla pişman olmayacağınız bi araba...

32
Golf VI / Ynt: Golf VI'ya Türkiyede Ilk R Led Uygulaması
« : 15 Şubat 2010, 19:48:27 »
gerçekten harika olmuş nazar değmesin maaşallah kendi stoplarımdan soğdurur bu resimler beni daha fazla bakarsam :tamamdir

33
Golf VI / Ynt: 7-gang DSG!!!
« : 05 Şubat 2010, 22:49:11 »
Teşekkürler cevabınız için eyüp bey 4200 km deyim sorun yok kullanmaya devam :tamamdir

34
Golf VI / Ynt: 7-gang DSG!!!
« : 31 Ocak 2010, 23:09:24 »
Kaya bey siz rahat olun bahsedilen sorunlar dsg 7 deki vuruntular  v.s bu tip problemler şanzımanın mekanik arızasından kaynaklanmıyor tamamen yazılımsal sorunlar yani şanzıman içindeki mekatronikten kaynaklanıyor.Aslına bakarsanız dsg 5 ile dsg7 şanzıman içi hemen hemen aynı sadece 6.7. vitesler eklenmiş hidrolik ünite  geliştirilmiş tsı nin performansı açısından yazılımsal olarak tdı motorlardan farklıdır geri  kalan kısmı aynıdır tdı da sorunsuz çalışmakta bu sistem.


Audi modellerinde de aynı teknoloji kullanılmıyor mu?sadece 8 ileri diye biliyorum onların arızaları yazılım düzeltilmesiyle giderilememiş ondan sordum konuyla ilgili bilginiz var sanırım mekatronik mühendisi misiniz?
TDI ile alakalı olarak ben de hiç şikayeti olan duymadım bi akrabamızda trend tdi 105 bg dsg var o da 10000e yaklaşıyor hiçbir sorun çıkmadı

35
Golf VI / Ynt: 7-gang DSG!!!
« : 29 Ocak 2010, 22:02:55 »
doğru söylüyorsunuz vw e güvenip aldık bakalım nolacak 7 ileri olması beni de düşündürdü ancak tiptronik ve de dizel golf tü tek alternatifim çok şükür 3500 km dir tıkır tıkır çalışıyor :sevgi:

36
Golf VI / Ynt: Klimatronic acil yardımm!!!
« : 26 Ocak 2010, 10:10:02 »
resim de koyarım ne denediysem yok bi türlü olmuyor bi de dediğinizi denerim  >:(

37
Golf VI / Ynt: 7-gang DSG!!!
« : 26 Ocak 2010, 10:05:33 »
yukarıdaki şikayette araç 10 gün yatıyormuş ben sadece debriyaj takılması sebebiyle aracı doğuşa bıraktım 12 gün yatırdılar

sonuç: ilgisizlik
            çalışan parçaların bozulması
            arızanın tesbit ve tamir edilememesi 
            arıza ile ilgili saçma sebepler
            iş bilmeyen ustalar
           sorunu çözmüşler gibi para almaları

yani ozmo söylediklerinde son derece haklısın  :tamamdir


özellikle son maddeye çok daha fazla katılıyorum ;D peki bi sorun yaratır mı benim şanzıman bi fikri olan yok mu arkadaşlar??? :-\

38
Golf VI / Ynt: 7-gang DSG!!!
« : 24 Ocak 2010, 09:05:23 »
DSG nin maksimum 250 tork a dayanabileceği söyleniyor 105 bg tdi aracımda 3500 km dir bir sorun olmadı bu şikayetleri duydukça ben de tedirgin oluyorum açıkçası.konu hakkında bilgisi olan arkadaşlar(özellikle vw servisinde görevli arkadaşlar-dsg konusunda böyle şikayetler geldi mi?bu sorun kronik mi?) bilgi verirlerse sevinirim kazasız sürüşler

39
Golf VI / 7-gang DSG!!!
« : 24 Ocak 2010, 09:02:13 »
arkadaşlar geçenlerde bi haber duydum dsg ile alakalı duyduğum haberi doğrulayan bi şikayet buldum:     
 

--------------------------------------------------------------------------------
 
vw devrim niteliğinde bir otomatik şanzıman sürdü piyasaya: DSG.

DSG nedir: İki tane şanzımanın birleştirilmesinden oluşan bu sistem, çok hızlı vites değiştirmeye muktedirdir. İki tane şanzımanın avantajı, hangi viteste gidiliyorsa o vitesin bir üstü ve bir altının hazırda bulundurulmasıdır. Üst ve alt vites hazır olunca, şanzıman çok hızlı değişikliklere imza atabilmektedir. Ulaşılabilir markalar arasında vw'yi tek yapan bu şanzıman, vw satışlarına çok yardımcı oldu. vw'nin en büyük rakipleri hala 4 ileri tork konvertörlü otomatik ya da robotize yarı otomatik şanzımanlarla kullanıcılarına eziyet çektirirken vw sahipleri Borg Warner şanzıman ve marka üstün Alman teknolojisi arabaları ile milisaniyeler içinde vites değiştirmenin keyfini sürüyorlar.

vw öncelikle 6-Gang DSG'yi piyasaya sürdü. Bu şanzıman pek çok modelde kullanıldı ve başarısını kanıtladı. Bu şanzımanın en bilinen olumsuz özellikleri ise 400 nm'den fazlasını kaldıramamsı ve kick down halinde bazen kafasının karışması idi. Ama bu olumsuzluklar bu şanzımanın başarısına gölge düşüremedi, çünkü ulaşılabilir arabalar içindeki en iyi otomatik şanzıman ünvanını tartışmasız şekilde eline geçirdi. Bu şanzımanın vw açısından en ciddi dezavantajı, yüksek maliyeti idi. Bu yüzden vw daha makul fiyatlı arabalarında kullanılmak üzere yeni bir çift kavramalı şanzıman sürdü piyasaya: 7-Gang DSG.

Bu şanzımanın en önemli özelliği, 6-Gang DSG’nin aksine kuru yapıda olması. Bu şanzıman, özellikle 1.4 TSI motorlarda kullanılmak için geliştirildiğinden sadece ve sadece 250 nm torka dayanıklı. Zaten tüm sorun da burada başlıyor. 1.4 TSI üstün teknolojisi ile fındık kadar motordan 170 hp’ye kadar güç üretebiliyor. Gerçi o motor 160 hp’ye düşürülmüş olsa da, 7-Gang DSG ile kombine ediliyor. 1.4 TSI da 160 hp güç ürettiği yetmezmiş gibi, 240 nm tork da üretiyor küçücük boyuna bakmadan. 7-Gang DSG de sadece 250 nm torka dayandığı için sorunlar burada başlıyor. vw bu yüzden ciddi eleştirilere uğramıştı daha bu motor – şanzıman kombinasyonu piyasaya çıkmadan. Bu eleştirilerin ne kadar haklı olduğu da kullanıcı şikayetleri vw’ye yağmaya başladıkça ortaya çıktı. 7-Gang DSG zaten takır tukur ses çıkaran vites değişikleri ile pek çok kullanıcıdan şikayet alıyor. Şikayetler sadece ses ile sınırlı kalsa yine neyse, arabanın yolda kalmasına ya da serviste günlerce yatmasına kadar giden sorunlar mevcut. vw DSG ile iyi bir iş yapmışken neden böyle ölümcül bir hata yaptı? vw mühendisleri çok mu yetersiz? 7-Gang DSG neden bu kadar sorunlu? Yoksa vw 7-Gang DSG ile çuvalladı mı? Buyurun, işte bir kullanıcı şikayeti.

 


Scirocco DSG'si neden sorun çıkarıyor?
14 Aralık 2009 12:15:00

15 Haziran 2009'da Volkswagen Scirocco Sportline Tiptronic otomobil satın almış bulunuyorum. Bu aracın eski versiyonunu 1982-85 tarihlerinde kullandığımdan satın alma kararımı nostaljik duygular içinde verdim.

Ancak araç beklentilerimi karşılamak bir yana, sürekli serviste, bu yüzden pek kullanamadım! Araç 1000 km olmadan otomatik şanzıman arızası verdi, şanzıman Almanya'dan uçak ile kargo vasıtasıyla getirilerek komple değiştirildi. Araç 8800 km seviyesindeyken, bu seferde motor arızası verdi. Serviste aracın önce bobini değişti ancak sorun giderilmedi. Daha sonra bana bilinci silindir kompresyonunun olmadığını, ne olduğunu anlamak için motorun komple indirilmesi gerektiği herhangi parça değişimi olabileceği gibi blok hatasından da kaynaklanabileceği, bu durumda motorun komple yenilenmesinin (değişimi) yapılacağı bilgisi verildi. Araç şu anda tahminen en az 10 gün serviste kalacak ve sorunun ne olduğu tespit edilmeye çalışılacak. Scirocco'lar da bu tip arızlara sık sık rastlanıyor mu? Eğer böyle kronik sorunlar varsa, distribütör firma bunu müşterileri ile paylaşmalı zorunda değil mi? Aynı sorunlar Almanya'da yaşansa nasıl bir yaklaşım olurdu acaba? Geçici olarak araç tahsis etmek yerine neden aracı yenilemiyorlar?
Korhan Ölçen

Sahibi olduğunuz 2009 model VW Scirocco 1.4 TSl 160 HP DSG 7 ileri vites kutulu aracınızın satın alma sonrasında oluşan olumsuzlukların gerçek bir talihsizlik olduğunu belirtmeliyim. Özellikle 7 ileri DSG vites kutuları ile yaşanmış birçok örnek sonuçda var. 7 ileri olan DSG vites sistemleri ile ilgili en çok şikâyet edilen konu ise 3 bin km'den sonra oluşan vuruntulu çalışma sorunudur. VW yetkililerinin bu konuda yapmış olduğu açıklamalar, bu sistemin yapısının böyle olduğu ve bu seslere alışarak kullanılması gerektiği yönünde. Ayrıca birçok bölgeden gelen bazı zararlı sesler ve sorunlar da dile getirilmiş ve Doğuş grubu ve VW Almanya yetkilileri kontrollerine sunulmuş ve bunun sonucunda bazı düzenleme ve güncellemeler yapılmıştır. Ama yine de bu şanzımanlann yakın vites oranları ile hem daha iyi bir hızlanma hem de makul yakıt tüketimi gibi iki önemli özelliği bir arada sunabildiğini hatırlatmalıyım. Zaten bu düzeneğin daha çok küçük ve kompakt otomobillere göre hazırlandığını, yüksek güç ve 250 Nm'den fazla tork üreten motorlara uygun olmadığı da defalarca söylendi. O yüzden sadece 10 Nm daha düşük, yani 240 Nm tork üreten bir araçta bu düzeneğin sorun yaratabileceğini VW mühendisleri neden düşünmedi, bilmiyorum. Elimdeki veriler benim bu konuda onlar kadar bilgi sahibi olmadığımı gösteriyor ama gelen şikayetler, bu sorunun hiç de yabana atılır olmadığını gösteriyor. Sonuçta bu araçların satış sonrası garanti kapsamında belli hizmetleri kusursuzca veriliyor. Zaten tüm seri üretim araçlarda hatasızlık paylan % 70 dolaylarında, sizin de satın aldığınız kuruluşa ve garanti sözleşmesine kayıtsız şartsız güvenmek dışında yapacağınız fazla bir şey yok. Ayrıca VW Grubu'nun mühendislik ve üretim başarısı da ortada. Motor konusunda ise bugüne kadar kronik büyük bir soruna rastlanmadı. Sizin motor konusundaki sorununuzun şanzımandan farklı olarak, bir talihsizlik olduğunu düşünüyorum, aracınız garanti kapsamında olduğu için de fazla dert etmenize gerek yok. Söz konusu yenilemeler ikinci elde avantaj bile olabilir.


Doğuş Otomotiv-VW Binek Arac'ın konuyla ilgili cevabı:
Derginize başvuran değerli müşterimiz Korhan Ölçen'e ait 34 GM 3002 plakalı, Volkswagen Scirocco Sportline derin Siyah, 1.4 tiptronic, aracın incelemesi uzmanlarımızca yapılmıştır. Müşterimizi mağdur etmemek adına, motor sorununun tamirle giderilmesi yanında kendisinin beklentisi en üst şekilde karşılanmaya çalışılmış olup üreticiye de konu hakkında bilgi verilmesi için gereken süreç başlamıştır.

Yazan : ONNO USTA
Kaynak : Autoshow
 
 

40
Golf VI / Ynt: Klimatronic acil yardımm!!!
« : 24 Ocak 2010, 08:56:50 »
Arkadaşlar bu konuda bilgisi olan yok mu sorun da konu da hala güncel maalesef >:(

41
W benim makine de wolfsburg doğumlu çıktı :sevgi:

42
Golf VI / Klimatronic acil yardımm!!!
« : 21 Ocak 2010, 20:37:50 »
Arkadaşlar şaşkına dönmüş durumdayım anlatayım durum şöyle: klimayı açtığımda normal değerine ayarlıyorum (sıcaklıktır nereye havayı verecektir falan vs).off a basıp kapattığımda ertesi gün açtığımda lo dan başlıyor ve felaket bir fan hızıyla üflüyor kış günü 5 sn de buz gibi oluyor arabanın içi ve ayrıca kapalı olduğunda da az bir üfleme olduğunda da onu 18 derecede üflüyor nedir bu iş anlamadım!!! yardımlarınızı bekliyorum acilen!!!

Sayfa: 1 2 [3] 4 5 6 7 8