İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - dt kaya

Sayfa: [1]
1
Otomobilim / Bu da benim arap atım..:))) Golf MK 6...
« : 16 Mart 2010, 21:32:17 »




Arkadaşlar resimlerini daha bilgisayarıma atmadım attıkça buraya da koyarım..resim koymak biraz geç oldu anca deneme yanılma yoluyla öğrendiğimi düşünüyorum umarım olmuştur ;D

2
Karşılaştırmalar / golf mk 6 vs yeni astra
« : 14 Mart 2010, 11:00:32 »
slm srkadaşlar geçende bi opel bayisine uğradım bursa ya gittiğimde astraya bakayım dedim o kadar uçuk fiyatlara ne yapmışlar dedim(bilginiz vardır mutlaka fiyatlar golf le başabaş)

her neyse ben pek beğenmedim ve de gereksiz pahalı bence bildiğin 1.6 115 motora cosmo düz vites e yanlış hatırlamıyorsam 50 000 tl istiyolardı çok gereksiz bence..sizin fikriniz nedir peki? 

3
Golf VI / OPAK mı METALİK mi???
« : 25 Şubat 2010, 22:37:09 »
Arkadaşlar merhaba bi yakınım siyah renk araç almayı düşünüyor bana da sordu seninki ne diye opak siyah dedim keşke almasaydın çok çabuk solar güneşten etkilenir gibi bayaca dezavantaj saydı opakla alakalı.siz ne düşünüyorsunuz?metalik mi dersiniz opak mı?özellikle siyah renkte...fikirlerinizi görüşlerinizi bekliyorum teşekkürler

4
Golf VI / 7-gang DSG!!!
« : 24 Ocak 2010, 09:02:13 »
arkadaşlar geçenlerde bi haber duydum dsg ile alakalı duyduğum haberi doğrulayan bi şikayet buldum:     
 

--------------------------------------------------------------------------------
 
vw devrim niteliğinde bir otomatik şanzıman sürdü piyasaya: DSG.

DSG nedir: İki tane şanzımanın birleştirilmesinden oluşan bu sistem, çok hızlı vites değiştirmeye muktedirdir. İki tane şanzımanın avantajı, hangi viteste gidiliyorsa o vitesin bir üstü ve bir altının hazırda bulundurulmasıdır. Üst ve alt vites hazır olunca, şanzıman çok hızlı değişikliklere imza atabilmektedir. Ulaşılabilir markalar arasında vw'yi tek yapan bu şanzıman, vw satışlarına çok yardımcı oldu. vw'nin en büyük rakipleri hala 4 ileri tork konvertörlü otomatik ya da robotize yarı otomatik şanzımanlarla kullanıcılarına eziyet çektirirken vw sahipleri Borg Warner şanzıman ve marka üstün Alman teknolojisi arabaları ile milisaniyeler içinde vites değiştirmenin keyfini sürüyorlar.

vw öncelikle 6-Gang DSG'yi piyasaya sürdü. Bu şanzıman pek çok modelde kullanıldı ve başarısını kanıtladı. Bu şanzımanın en bilinen olumsuz özellikleri ise 400 nm'den fazlasını kaldıramamsı ve kick down halinde bazen kafasının karışması idi. Ama bu olumsuzluklar bu şanzımanın başarısına gölge düşüremedi, çünkü ulaşılabilir arabalar içindeki en iyi otomatik şanzıman ünvanını tartışmasız şekilde eline geçirdi. Bu şanzımanın vw açısından en ciddi dezavantajı, yüksek maliyeti idi. Bu yüzden vw daha makul fiyatlı arabalarında kullanılmak üzere yeni bir çift kavramalı şanzıman sürdü piyasaya: 7-Gang DSG.

Bu şanzımanın en önemli özelliği, 6-Gang DSG’nin aksine kuru yapıda olması. Bu şanzıman, özellikle 1.4 TSI motorlarda kullanılmak için geliştirildiğinden sadece ve sadece 250 nm torka dayanıklı. Zaten tüm sorun da burada başlıyor. 1.4 TSI üstün teknolojisi ile fındık kadar motordan 170 hp’ye kadar güç üretebiliyor. Gerçi o motor 160 hp’ye düşürülmüş olsa da, 7-Gang DSG ile kombine ediliyor. 1.4 TSI da 160 hp güç ürettiği yetmezmiş gibi, 240 nm tork da üretiyor küçücük boyuna bakmadan. 7-Gang DSG de sadece 250 nm torka dayandığı için sorunlar burada başlıyor. vw bu yüzden ciddi eleştirilere uğramıştı daha bu motor – şanzıman kombinasyonu piyasaya çıkmadan. Bu eleştirilerin ne kadar haklı olduğu da kullanıcı şikayetleri vw’ye yağmaya başladıkça ortaya çıktı. 7-Gang DSG zaten takır tukur ses çıkaran vites değişikleri ile pek çok kullanıcıdan şikayet alıyor. Şikayetler sadece ses ile sınırlı kalsa yine neyse, arabanın yolda kalmasına ya da serviste günlerce yatmasına kadar giden sorunlar mevcut. vw DSG ile iyi bir iş yapmışken neden böyle ölümcül bir hata yaptı? vw mühendisleri çok mu yetersiz? 7-Gang DSG neden bu kadar sorunlu? Yoksa vw 7-Gang DSG ile çuvalladı mı? Buyurun, işte bir kullanıcı şikayeti.

 


Scirocco DSG'si neden sorun çıkarıyor?
14 Aralık 2009 12:15:00

15 Haziran 2009'da Volkswagen Scirocco Sportline Tiptronic otomobil satın almış bulunuyorum. Bu aracın eski versiyonunu 1982-85 tarihlerinde kullandığımdan satın alma kararımı nostaljik duygular içinde verdim.

Ancak araç beklentilerimi karşılamak bir yana, sürekli serviste, bu yüzden pek kullanamadım! Araç 1000 km olmadan otomatik şanzıman arızası verdi, şanzıman Almanya'dan uçak ile kargo vasıtasıyla getirilerek komple değiştirildi. Araç 8800 km seviyesindeyken, bu seferde motor arızası verdi. Serviste aracın önce bobini değişti ancak sorun giderilmedi. Daha sonra bana bilinci silindir kompresyonunun olmadığını, ne olduğunu anlamak için motorun komple indirilmesi gerektiği herhangi parça değişimi olabileceği gibi blok hatasından da kaynaklanabileceği, bu durumda motorun komple yenilenmesinin (değişimi) yapılacağı bilgisi verildi. Araç şu anda tahminen en az 10 gün serviste kalacak ve sorunun ne olduğu tespit edilmeye çalışılacak. Scirocco'lar da bu tip arızlara sık sık rastlanıyor mu? Eğer böyle kronik sorunlar varsa, distribütör firma bunu müşterileri ile paylaşmalı zorunda değil mi? Aynı sorunlar Almanya'da yaşansa nasıl bir yaklaşım olurdu acaba? Geçici olarak araç tahsis etmek yerine neden aracı yenilemiyorlar?
Korhan Ölçen

Sahibi olduğunuz 2009 model VW Scirocco 1.4 TSl 160 HP DSG 7 ileri vites kutulu aracınızın satın alma sonrasında oluşan olumsuzlukların gerçek bir talihsizlik olduğunu belirtmeliyim. Özellikle 7 ileri DSG vites kutuları ile yaşanmış birçok örnek sonuçda var. 7 ileri olan DSG vites sistemleri ile ilgili en çok şikâyet edilen konu ise 3 bin km'den sonra oluşan vuruntulu çalışma sorunudur. VW yetkililerinin bu konuda yapmış olduğu açıklamalar, bu sistemin yapısının böyle olduğu ve bu seslere alışarak kullanılması gerektiği yönünde. Ayrıca birçok bölgeden gelen bazı zararlı sesler ve sorunlar da dile getirilmiş ve Doğuş grubu ve VW Almanya yetkilileri kontrollerine sunulmuş ve bunun sonucunda bazı düzenleme ve güncellemeler yapılmıştır. Ama yine de bu şanzımanlann yakın vites oranları ile hem daha iyi bir hızlanma hem de makul yakıt tüketimi gibi iki önemli özelliği bir arada sunabildiğini hatırlatmalıyım. Zaten bu düzeneğin daha çok küçük ve kompakt otomobillere göre hazırlandığını, yüksek güç ve 250 Nm'den fazla tork üreten motorlara uygun olmadığı da defalarca söylendi. O yüzden sadece 10 Nm daha düşük, yani 240 Nm tork üreten bir araçta bu düzeneğin sorun yaratabileceğini VW mühendisleri neden düşünmedi, bilmiyorum. Elimdeki veriler benim bu konuda onlar kadar bilgi sahibi olmadığımı gösteriyor ama gelen şikayetler, bu sorunun hiç de yabana atılır olmadığını gösteriyor. Sonuçta bu araçların satış sonrası garanti kapsamında belli hizmetleri kusursuzca veriliyor. Zaten tüm seri üretim araçlarda hatasızlık paylan % 70 dolaylarında, sizin de satın aldığınız kuruluşa ve garanti sözleşmesine kayıtsız şartsız güvenmek dışında yapacağınız fazla bir şey yok. Ayrıca VW Grubu'nun mühendislik ve üretim başarısı da ortada. Motor konusunda ise bugüne kadar kronik büyük bir soruna rastlanmadı. Sizin motor konusundaki sorununuzun şanzımandan farklı olarak, bir talihsizlik olduğunu düşünüyorum, aracınız garanti kapsamında olduğu için de fazla dert etmenize gerek yok. Söz konusu yenilemeler ikinci elde avantaj bile olabilir.


Doğuş Otomotiv-VW Binek Arac'ın konuyla ilgili cevabı:
Derginize başvuran değerli müşterimiz Korhan Ölçen'e ait 34 GM 3002 plakalı, Volkswagen Scirocco Sportline derin Siyah, 1.4 tiptronic, aracın incelemesi uzmanlarımızca yapılmıştır. Müşterimizi mağdur etmemek adına, motor sorununun tamirle giderilmesi yanında kendisinin beklentisi en üst şekilde karşılanmaya çalışılmış olup üreticiye de konu hakkında bilgi verilmesi için gereken süreç başlamıştır.

Yazan : ONNO USTA
Kaynak : Autoshow
 
 

5
Golf VI / Klimatronic acil yardımm!!!
« : 21 Ocak 2010, 20:37:50 »
Arkadaşlar şaşkına dönmüş durumdayım anlatayım durum şöyle: klimayı açtığımda normal değerine ayarlıyorum (sıcaklıktır nereye havayı verecektir falan vs).off a basıp kapattığımda ertesi gün açtığımda lo dan başlıyor ve felaket bir fan hızıyla üflüyor kış günü 5 sn de buz gibi oluyor arabanın içi ve ayrıca kapalı olduğunda da az bir üfleme olduğunda da onu 18 derecede üflüyor nedir bu iş anlamadım!!! yardımlarınızı bekliyorum acilen!!!

6
Golf VI / Comfortline golf 6 ya rcd 500
« : 26 Aralık 2009, 23:55:19 »
Arkadaşlar benim golf e rcd 500 takılabilir mi nerede takılabilir eğer takılıyosa maaliyeti ne olur ve de bi sorum daha olacak park sensörüyle kombine edilebilir mi?(park yardımı highline da var kastım bu)

7
bir karşılaştırmayla fikirlerinizi alayım dedim arkadaşlar..hastanede beraber çalıştığımız arkadaşım 308 premium auto6r almış 1.6 110 bg dizel 46 civarı ödemiş sanırım tam hatırlamıyorum yarın bi bakcğm..sizce bu arabanın benim arabamdan nerden baksanız 5000 tl lik farkı nerden kaynaklanıyor sizce acaba?yalnızca 308 de değil megane 1.5 dci,focus tdci,astra cdti gibi arabalardan neden pahalıdır bir golf???

8
Genel / İlk araba kullanma maceranız:)
« : 13 Aralık 2009, 09:28:28 »
evet arkadaşlar ilk defa araba kullandığınızda kaç yaşındaydınız ne kullanmıştınız ve de nasıl bir deneyimdi???

ben kendiminkini anlatayım:90 model bi bmc kamyonet vardı bizde(direksiyonu çevirmek için 10 kaplan gücünde olman gereken ve de vitesi senin dizinle yolcunun dizi arasında çarpa çarpa gidip gelen)yaşım da tahminim 7 filandı atölyemizin önünde demir doğrama yüklüyorlardı babamla işçiler,velhasıl kelam motor da çalışır durumdaydı ben sinsice gidip oturdum direksiyona el frenini de bi kuvvet indirmişim(nasıl indirdim hala şaşıyorum:) ) herhangi bir vitese takıp debriyajı salınca küt! önde bi direk vardı oraya girdi kamyonet :D Allah tan pek bi hasar olmadı zaten önündeki tampon demirdendi :) yani ilk sürüşüm bi kazaydı :t

9
Genel / Ne önerirsiniz???
« : 12 Aralık 2009, 19:42:07 »
slm arkadaşlar amcamın %94 özür raporu bulunan bir kızı var kendisi engelli plakalı araç alacak yani ötv ödemeyecek dolayısıyla 1.6 ve altı silindir hacminde alması gerekiyor. dizel suv tarzı araç arıyor sizin de görüşlerinizi alayım dedim fikirleriniz nedir acaba???

10
Golf VI / Renk ve çeşitli koruma yöntemleri!!!
« : 12 Aralık 2009, 00:09:20 »
Bu konunun en az arabanın modeli kadar önemli olduğunu düşünüyorum..arabam opak siyah ve boya korumaya sahip(doğuş un bana attığı kazıktan sonra bahsedeceğim >:( )
her neyse sorum şu:opak siyah ın ne gibi avantajları olur ya da dezavantajları?siz olsaydınız hangi rengi seçerdiniz? ayrıca boya ve kaporta ile ilgili herhangi bir koruma yöntemi önerir misiniz???

11
Golf VI / Metal yorgunluğu!!!
« : 11 Aralık 2009, 23:25:48 »
merhabalar arkadaşlar daha önce de yazmıştım yakıt durumu bölümünde bi önceki arabam 2006 trend poloydu bizim evin konumu da düz bir yoldan birden sağa çok eğimli bir yola dönmek suretiyle araba için çok zorlayıcı bir konumda..zamanla da tüm direklerden esneme sesleri gelmeye başladı hatta emniyet kemerinin takıldığı plastik parça bile fitilinden ayrılıyordu! bunun acaba metal yordunluğuyla bir alakası var mı? tam olarak metal yorgunluğu da nedir bilen var mı bir de önlenebilir mi bu durum özellikle uzun yıllar kaza bela olmazsa kullanmayı düşündüğüm arabamda olabilir mi??? şimdiden cevaplarınız için teşekkürler

12
Golf VI / Golf VI kullanıcı sayısı???
« : 06 Aralık 2009, 11:48:19 »
Evet arkadaşlar forumdaki golf 6 sahiplerini yorumlarını şikayetlerini ve de mümkünse araç fotolarını buraya bekliyoruz ben de en yakın zamanda ekleyecğm fotoları.kazasız sürüşlerr

Sayfa: [1]