İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - ozkan golf4

Sayfa: [1] 2 3 4
1
Golf IV / Ynt: Golf IV almak istiyorum ama..?
« : 04 Nisan 2012, 20:53:05 »
istanbulda olsan gel benim tosunu verelim sana 25e diycem ama ankara uzak be pasam. :-X

2
Golf IV / Ynt: bagaj kapagı acılmıyor.
« : 30 Mart 2012, 22:57:28 »
yiğit bey kusuruma bakmayın, size veya golfe  özel söylemedim, genel olarak bütün yaşlı arabalarda sorunlar baş gösterebilir. kronik sorun demek için üretildiğindeki ilk bir iki sene de falan oluşan sorunlar olmalı kanaatindeyim. mesela bi ara üretilen yuvarlak farlı mercedeslerin farları bembeyaz kalıyordu bi kaç sene sonra.

plastik soyulmaları evet genel bir sorun fakat aslında sadece görsel olarak rahatsız edici.
o da kolonyalı mendille falan silince geçiyor soyuluyor üst yapışkan katman hepsi zor da olsa. öyle uzun uzun sök tak boya yap falan hiç lüzum yok.

gereksiz yere mat görünsün diye güzelim plastikleri kaplamışlar bişeylerle... kronik sorun demeyelim ama çok bariz bir "tasarım hatası" zamanında yapılan. ders alıp değiştirdilerse o da sorun değil artık...
sorunsuz kusursuz arabalar değiller elbet golfler, ama zamanının çok ötesinde ve kaliteli oldukları gerçek.
Almanları sevmek için sebep çok:)


sorun düzeldi mi? bagaj açıldı mı sonuç olarak?
ikinci el ya da yaşlı araç kullanmanın en uyuz olduğum yanı bu, ne zaman ne olabileceğini kestirememek... pinpirik tiplere göre değil:)

3
Golf IV / Ynt: arkadaşlar yardım debraj sorunu...
« : 30 Mart 2012, 01:49:01 »
senin araç sırf rengi için bile sevilir be. geçer problemler inşallah ustasının elini öpünce, arabaya darılma.

4
Golf IV / Ynt: bagaj kapagı acılmıyor.
« : 29 Mart 2012, 12:19:43 »
arkadaşlar her başınıza gelene golfün kronik sıkıntısı diyip durmayın.
bakımlı tutmazsanız 10 yaşını aşmış hangi marka model olsa sorun çıkarmaya başlar. kapak kitlenmeden önce arada bir yağlasanız menteşe ve kilitleri hiç bişeycik olmaz. ayrıca fıskiye hortumu konusunda haznesine tavsiye edilen haricinde bişeyler konulup tıkanmaya sebep olabilir. yada oynanmış ve güzel monte edilmemiş olabilir. kapı fitilleri donar kronik olur, bi defa yumuşatmamıştır daha fitilleri...  idare etsin diye bakım yaparsanız herşeye hazır olmanız gerekir haliyle.
biraz anlayışlı ve özeleştirili olun.
aracı sıfır almış olsanız ve onca senedir bütün bakımları en ince ayrıntısına kadar yapmış olsanız ne söyleseniz hakkınız olur.
ama böyle olmaz.

5
Golf IV / Ynt: bahar temizliği + cila = yeni fotolar
« : 21 Mart 2012, 13:31:33 »
eline saglık. Cıla ısını kendin mi yaptın?

evet kendim yaptım, kuyu suyu biraz kireç izi yaptı gibi oldu yıkayınca, bende dedim silmeye uğraşacağıma hava güzel cila yapayım bari üstüne. kolum koptu gerçi ama değdi.



bu arada sizin maşallah diyen ağzınızı yerim ben, tam da aman nazar değmesin diyecektim:)
satarım bu sene muhtemelen ondan çektim fotoları, hava atmak olarak algılanmasın. bildiğin standart 90 bg golf4, sadece azıcık bakımlıdır kendisi:)

6
Golf IV / bahar temizliği + cila = yeni fotolar
« : 21 Mart 2012, 03:16:26 »
selam arkadaşlar bizim tosunu yıkadım cilaladım. güzelleşmişken fotoladım. içini temizlemediydim o kadarının kusuruna bakmayın.






















7
Sohbet / mazot fiyatı 4 tl yi aştı. hayırlı olsun.
« : 15 Mart 2012, 14:29:13 »
bu ülke de dizel araç kullanmayı giderek zor hale getiren şartlar...

mazot 4 tl yi aştı. benzinle arada pek bi fark kalmadı. yeni benzinli araçlar da dizel gibi az yakıyor zaten.
arabistanın,ortadoğunun, rusyanın, avrasyanın dibinde bu fiyatlarda yakıt almak insana çooook koyuyor.
bişey yapmalı. büyük bi eylem falan planlamalı.
mecbursunuz alacaksınız, bizde o kazık vergiyi sizden alıcaz mantığı değişmeli.
araba satışları durmuyorki adamlar anlasın, ekmek gibi araba satılıyor. 6 yıl öncesine göre istanbul falan 2 katına çıkmış misal araç sayısında.
çok mu zenginleştik_?
madem araba lüks olmaktan çıktı, ne bu vergi yükü arkadaş yahu?





8
yolda kühlmitten prufen stop falan dedi. durdum, antifiriz akıyordu yere kırmızı. ustamı aradım aldı. çalıştırdı götürdü öylece, yolda kaldı sayılmazmış aslında,
3 kollu su flanşı değişti, onun motora değen kısmı motorun tornalandı, toplam 200 - 250 gibi bişeydi galiba masraf.
konu güzel.

9
Golf IV / Ynt: amortisör hakkında yardım arkadaşlar
« : 15 Mart 2012, 13:13:16 »
http://www.otostart.com/index.php?option=com_otostart&task=arac&sid=D6YT3PD2IV&likethis=kategori&filtre=90

satın almadan önce kendi aracınızı menuden seçip size uygunluğunu son kez teyit ettirin müşteri hizmetlerinden....

10
Golf IV / Ynt: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« : 11 Mart 2012, 00:39:14 »
sadece baskı balata değişecekse
benim hesapla

volant dahil olursa hareketli set fiyatı 725 tl
150 de işçilik 900tl yi bulur temiz çözüm en az.

volanının durumu iyiyse taşlamadan temizlenip öylece baskı balata monte edilirse 300 tl volansız hali.
işçilikle 450 500 tl yi bulur. uzun süre binmeye niyetliysen volanıyla değişmeni tavsiye ederim. aslında benim durumda pek luzum yoktu , sakin kullanıyorum, ilk sahibi de öyle, volan yüzeyide, eminim içindeki yaylarda iyi durumdaydı ama 12 senedir değişmiyor diye riske giremedim. sonradan volan sorun çıkarırsa diye. kendi kararınız. şansınıza kalmış sonradan sorun çıkarmı çıkmazmı.


hareketli volanı sabite çevirmeye sakın teşebbüs etmeyin o daha beter sorunlar açabilirmiş başınıza.
dizelin titreşim derdine çözüm bu hareketli volan. çoğu modelde var galiba dizel olan.


11
Golf IV / Ynt: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« : 10 Mart 2012, 05:14:08 »
sen de tam kaygısızmıssın kardeşim:) ben tam tersi yolda değişik bi sesmi geliyor, lastik patlakmı, terslik varmı diye bazen teybi kapatıp dinleyen, olmadı durup arabanın etrafında 3 5 tur atıp tekrar binen bi tipim:)  arasını bulmak lazım aslında, bakımını yapıp çok pinpirik olmamalı.
biraz rahatladım tabi ama ne olacağı belli olmaz hala içim tam rahat değil:) bana 5 sene garantili araba lazım öyle rahat binerim anca :-\
yolda kalma fobim var, bi kere lastik patlamıştı stepneyi takıp devam, bi kere de 3 kollu su flanşı kuhlmitten prufen dedi, ömrü dolmuş o değişti, onda da yolda kalmazmışım servise öylece gitti antifiriz olmadan. ben stop diyince durdum :)

ustalar gerçekten çok hızlıydı, hatta şöyle söyliim, servisin asıl tescilli ustaları değil çok deneyimli kalfaları girişti 2 kişi birlikte. ama zaten hergün yaptıkları bişey sanırım fena alışmışlar, bi ara dedim yavaş yapın kardeşim böyle üstünkörü gibi olmasın:) şanzımanı indirmesi, volan baskı balata set montesi, triger rulmanlar vs montajı, ampül montajları, bagaj amortisörleri, bi dolu parçayı da bölgelere ulaşmak için sök tak, yağ değişimi, antifiriz, aslında toplasan hepsini 3 saatte yaptılar, arada ampüller falan biraz uğraştırdı, süreyi arttırdı.
izleye izleye aracın mekaniğine aşina oldum, bu çağda hala bu kadar karman çorman mekanik araçların olması hoş değil bence. elektirkli araçlar yaygınlaşmalı bir an evvel. düşünsenize her tekerde elektirik motoru, bi tane jenaratör, gerisi angarya parçalar. ne baskı balata kullanımı, ne motor problemleri, gücün eksiksiz iletimi, frenden enerji geri kazanımı, ekonomik yakıt sarfiyatı, sessiz konforlu sürüş.
chavrolet opel grubu bi model çıkarmış volt diye, opel de adı farklı. ona benzer menzil problemi olmadan yol kateden, benzinle çalışan )jenaretör için)ama sadece elektirik motorlu araçlar çok tutulur. diğer pil manyağı sadece şarj edilenler sittin sene yer bulamaz piyasada.

bundan sonra kısmetse öyle bir araca binmeyi çok isterim. :sevgi:

12
Golf IV / Ynt: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« : 09 Mart 2012, 23:32:39 »
satma işi zaten gündemde değil şu an , ama sonsuza kadar kullanamam da, bu yıl 25 i verene üzülerek veririm:) seneye düşer fiyatı ;D

bu arada dün e5 te gece boşken biraz denedim, arabanın sesi çok bariz rahatlamış geldi, ne bileyim sanki gücünü daha çok hissettiriyor, eski baskı balatayla sanki gücü boşa gidiyormuş bir miktar bağırır gibiymiş. saat gibi çalışma deyimini yeni anladım:) sesi çok hoşuma gitti, umarım uzun sürer bu hali, 4.viteste normalde 80 90 gibiyken  hız vites değişip 5e alıyordum, dün gece devirli kullanmak tatlı geldi dikkat ettim 110 120 gibi 5. vitese atılabiliyormuş meğer...
aslında devirli kullanmam lazım biliyorum kurum tutmasın diye ama eski halinde çok güç geliyordu devirli, yakıt sarfiyatı artıyordu, bu haliyle daha iyi tepki alınca zevkli bile oluyor deviri arttırmak.

maşallah diyelim nazar değmesin tosunuma.




13
Golf IV / Ynt: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« : 08 Mart 2012, 19:50:50 »
ilk izlenimlerim;

yeni baskı balata debriyajı böyle abartılacak kadar aşırı yumuşak yapmadı, ama eskidende çok sert değildi ondan belki çok anlamadım, biraz yukardan kavrıyordu sadece, o çok farketti, dibinden azıcık kaldırınca hopluyor şimdi.alıştım hızla, zevkli oluyor hızlı tepki almak.
performansı    hem hava filtresi, hem baskı balata falan komple değişince oldukça arttı gibi geldi. aslında yalvarıyorlar ustalar gel çip atalım diye ama parası fazla geliyor biraz, süper olur aslında yepyeni volan baskı balatayla 118 beygir olsa. 90 beygir bana yetiyor açıkçası. gaza tepkisi ve ilk 2 vitesteki hızlanmalar oldukça  farketti.

aracın sesi genel olarak daha rahat gibi geldi. v kayışı bi miktar ses yapıyordu o gitti tabi. rulmanlar biraz alışınca dahada değişir sanırım.

bu arada trigeri değişirken gerginliğini elle ayarladıktan sonra vag com cihazı bağlayıp aracı çalıştırıp gerginliğini kotrol ettiler. ordan nasıl gerginliği gösteriyor aklım almadı.
çıkan devirdaim rahat dönüyordu, bi kere değişmiş zaten eski sahibinde ama yine de komple değiştireyim diye ben de değiştirdim.

bagaj amortisörleri bi kere yokuşta kendiliğinden indirdi kapağı  hanımın kafaya, onların sonu o oldu, ikisi de tuff marka değişti .baya ağırmış bu arada bagaj kapağı onlar olmadan elle tartınca.

Osram NB Plus rengi daha beyaz olur diye bekliyordum, bizim mercekten mi bilmem böyle oha süper dedirtmiyor. arabayı satmazsam xenon paklar anca kısaları.

en sürpriz Photon led park lambaları oldu. kısalar beyaz olur diye onları da aldıydım, ikindi vakti resmen mora yakın mavimsi gibi yanıyor :) ama gece farkedilmiyor rengi. gece olunca far da daha beyaz geliyor göze zaten. ömrü uzun olsunda gündüz park ile gezeyim diye aldık aslında led parkları. ama ustalar dizelin lambaları çabuk patlar titreşimden ötürü dediler.
velhasıl xenon takmayacaksanız standart osram ampül alın takın uzun ömürlü olsun.  uğraşmayın performanslı lambalarla çok aşırı farkı yok.

El freni biraz üstten tutuyordu. eskiden daha alttaydı sanki, geçen yokuşta az çekince kaçırdı. sıkılmıyormuş bu modeller, bişeyler varmış fren balatalarının orası aynı değilmiş falan, velhasıl fazla çek dediler. balatalar henüz çok kalın gerek yok dediler.

işte böyle

sorunuz varsa yantılayabilirim.

bu arada biraz tadını alayım belki yılsonuna belki temmuza satabilirim keyfen. tabi istediğim fiyatı kolay kolay veren çıkmayacağından ben  buna bi 3 sene daha binerim:)
sıfır oldu zaten:)

14
Golf IV / Ynt: 1.9 tdi golf ağır bakım yaptırdım.
« : 08 Mart 2012, 18:56:25 »
oh oh hayırlı olsun darısı benim basıma ama total fiyat beni ürküttü :D indirimli halde bu kadar tuttuysa ben naparım bilmiyorum :D benimde triger zamanım geldi 300 lira fln diyor servis. siz bi 2 yıl rahat edersiniz artık

senin parçalar benzinliyse daha ucuzdur. 300den az bile olur belki işçiliğe bağlı. çok ucuzuna kaçma yinede.

2 yıl beklermiyim bilmiyorum. kaşınıyorum sürekli. hayırlısı bakalım, bunlara kafayı taktıydım. mazallah yolda bırakırlar diye. baskı balatası gercektende azalmıs, 140bin km iyi dayanmış yinede 12 senedir. volan yüzeyi neredeyse kusursuzdu.(ilki sahibi de bende çok sakin kullanan insanlarız, bi kere pati çektirmeye kalkmadım daha, hep debriyaj ve rölanti gazı ile kalkarım.bu kullanım şeklinin volanın zedelenmesini önlediğini düşünüyorum)  ama içindeki yaylardan ötürü ses - sorun çıkarabilir zamanla diye komple değişime gittik. zaten taşlama olmaz diye söyledi ordaki usta. taşlama olmadan takıyorlarmıs hareketliye ama zaten volanda uzun süre değişmediyse( bende 12 sene 140 bin km) komple değişse daha iyi oluyor. volanı alıp fotosunu falan çekecektim işine yarayan olursa veririm diye ama üşendim açıkçası(ölü gibi ağır), hurdaya gider ordan artık.

çıkan orjinal volan baskı balata luk marka çıktı 220 çapındaydı eski set, yeni set 228 çapında sachs marka hiç açmadan bölmeden öylece takıldı şanzımana volanıyla. bu arada eskisinde dikkatimi çekti balatası çift yönlü idi, iki yüzeyide biyerlere sürtünen yaysız bir balataydı.

triger v kayışı kısmından çıkan çoğu bilya ina marka idi, gergi bilyası ve v gergi kolu orjinaldi ve litens marka idi. takılanda da litens yazıyordu. takılan bilyalar ise skf, ina ve litens marka idi.

bu ARADA;
bir sene evvel üst kapak revizyonu ve sübapların değişimi falan yapılmıştı motora ,kurum bağlama(sabah zor çalışma) ve yağ sızdırma problemi için,  hazır elleri değmişken bu kez egr valfine motorun üst kapağından giden yerdeki bi conta var o çatlamış ordan terleme yapmış, o da değişti, üst kapak açılıp tekrar contalanıp monte oldu.
baya bi elden geçti, dokunmadıkları yer kalmadı:)
biz o kadar ellemedik be kardeşim dedim.:P

bu arada ben şanzımanı aracın önünden arkaya doğru uzanan kocaman bi parça gibi düşünmüştüm. motorun yanıbaşında 3te biri kadar bi parçaymış, komple yere indi. bu ne lan dedim.
işçilik hakkaten önemli ama, motorun kulakları sökülüyor, üstten askıya alınıyor. allttan şanzıman ayrılıyor, triger tarafında bi dolu şey  ulaşmak için sökülüp takılıyor vs zor iş, iki deneyimli kalfa usta birlikte girişti, bütün bu saydıklarımı 3 4 saatte yaptılar. iş çoktu biraz serviste, hızlı yaptılar oldukça.

bu arada arkadaş aracın bütün kıymetli parçaları önünde, kaza yapsan hepsi mok oluyor. motoru, çekişi arkada otomobile sıcak bakıyorum artık:)

yeni vw beetle da motor öndemi?

Sayfa: [1] 2 3 4