1
Golf IV / Ynt: fren pedalı ayağa vuruyor
« : 21 Aralık 2012, 12:32:05 »kedidir kedi.
ABS'dir ABS
Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz
2 yıl normal garantisi var ancak motor garantisinde 5 yaş veya 60 bin km olacak.ben 1,5 yıl önce taktırdım. 2002 model 103 bin km de idi. demekki sistemlerini değişmişler.
Hocam tavani nasil actiniz kOlay biyerdemi ek yeri canina okumayalim bİde tavanin:/
umarım pısman olmam evo karar verecem galıbabende 2 yılda motor garantisi vardı. devam ediyormu evo da.
çok teşekkür ederim. güzel açıklama, demekki sıkıntı yok. aracıma gözüm gibi bakıyorum o yüzden bi yerinden ses gelse ustanın yanındayım. usta sıkıntı yok demişti ama rahat etmemiştim. aydınlattığın için tekrar teşekkürler.
Kesinlikle baskı balatanda sorun yok. Şöyledirki; Debriyaja basıpta çalıştırmak iyidir. Ama Basmamak da rahatdır.
AŞAĞIDAKİLER BİR ALINTIDIR.............
vites boşta ve debriyaj basılı değilse marş motoru fazladan şunları da çevirmek zorundadır:
1. Kavrama diski
2. Baskı balatası
3. Debriyaj mili
4. transfer şaftı
5. transfer şaftı üzerinde 5 adet transfer dişlisi
6. ana şaft
7. ana şaft üzerindeki 5 senkromeç dişlisi
Eskiden manuel vitesler senkromeçli ve kayar dişli tipindeydi yani bütün dişliler birbiriyle temas halind değildi.. Günümüzdeki modern manuel viteslerin çoğu sabit meçlidir ama senkromeç mekanizması yerine senkronizer kullanılır. Bu nedenle ana şaft üzerindeki tüm dişliler şaftla birlikte boşta döner. Bunları birbirine kilitleyerek transfer şaftından ana şafta gücü aktaran kayan dişliler değil kayan bileziklerdir. Bu nedenle modern şanzumanlarda şanzuman içindeki mil ve dişlilerin tamamı döner.
Dolayısıyla, debriyaj pedalına basmazsanız, marş motoru tüm bu ekstra ağırlığı da döndürmek zorunda ve dolayısıyla aküden daha fazla akım çekecek. Hele kış aylarında yağ viskozitesi ilk çalıştırma anında iyice düşeceği için marş motoru ve haliyle akü daha da zorlanacak.
Ama debriyaja basarsanız baskı balatası geri çekileceği için kavrama diski volan yüzeyinden ayrılacağından, marş motoru tüm bu gereksiz ağırlıktan kurtularak motoru daha rahat çalıştıracak, aküden daha az akım çekecek.
Bunu anlamın en kolay yolu araç boştayken debriyaj pedalına basın ve basarken de devir göstergesinin hareketlerini izleyin. Aradaki fark, şanzumanın yarattığı dirençten kaynaklanıyor.