İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - dyoban

Sayfa: [1] 2 3
1
Golf IV / Ynt: GOLF IV Şanzıman Tamiri (Resimli Anlatım)
« : 25 Haziran 2008, 22:13:34 »
çok güzel bir sunum olmuş sağ ol benimki otomatik olsada genel bilgi açısından mükemmel oldmuş
geçmiş olsun peki şimdi gidişin ve geçişler nasıl araba ve bilgisayarla bir işlem yaptınmı sonrasında

şanzımanı topladıktan sonra 4 ve 5. viteslerde uğultu vardı grup değiştiğinden dolayı ama daha sonra zamanla yerine alıştığından olsa gerek uğultu kesildi.vites geçişlerinde ise vites çubuklaarını yağlattıktan sonra herhangi bir sorunla karşılaşmadım  arabaya ise bilgisayarla müdahale ettirmedim sadece akü söküldüğünden dolayı sadece abs lambası bir süre syandı daha sonra kendiliğinden söndüü
çok şükür baskı setini de değiştirdikten sonra herhangi bir sorun yok..
sevgiler

2
Golf IV / Ynt: GOLF IV Şanzıman Tamiri (Resimli Anlatım)
« : 25 Haziran 2008, 00:21:33 »
şanzımandan nasıl sesler geliyordu tam olarak ?

metalin metale sürtünme sesi gibi ve sanki metal plakalardan gelen sürtünme ve titreşim sesi gibi başladı daha sonra yağ boşalttı sonra nanay...:D

3
Golf IV / Ynt: GOLF IV Şanzıman Tamiri (Resimli Anlatım)
« : 25 Haziran 2008, 00:19:36 »
şanzıman dağıldıktan sonra indirdim daha önce ses geliyordu sonra da keçelerden ne kadar yağ varsa attı ve sonrası malum  yolda kaldık arkadaşlar :D

4
Golf IV / GOLF IV Şanzıman Tamiri (Resimli Anlatım)
« : 24 Haziran 2008, 22:35:47 »
Merhaba arkadaşlar

Daha önce de söylediğim gibi şanzıman sorunum vardı. Acayip sesler geliyordu şanzımandan.Tabi ki ben de tamir cihetine gittim ve bu tamir olayının perde arkasını sizlerle paylaşacağım.inşallah sizin başınıza da gelmez. Eğer gelirse en azından yazdıklarım size bir fikir verebilir.



Başlıyoruz…….
Önce şanzımanı indiriyoruz..



Daha sonra şanzımanın sökülmesi aşaması var …











işte sorunlu parçamızın (prizdireğin)bilya yuvası dikkat ederseniz içindeki bilya dağılmış...





bu da prizdireğimizin ta kendisi dibindeki ve ucundaki keçeler dağılmış vaziyette..



grup dişlileri sökülmüş vaziyette...



prizdirek üzerindeki bilya yatağı bozulmuş...



bu da prizdirekten çıkan keçenin hali...



burada daha iyi görülüyor...



bu da prizdirek bilyasının dağılmış hali.



keçeden sızan şanzıman yağı baskı balatayı da yağlamış mecburen onları temizleyip yerine tekrar takacağız



bunlar da yeni prizdirek bilyası ve de keçeleri



yeni prizdirek bilyası..



yeni prizdirek keçesi..



artık şanzımanı topluyoruz




evet tamirat olayı bu kadar daha çok foto eklerdim ama ancak bu kadar sığdı..
maliyete gelince.....:
çıkma prizdirek (grupla beraber):220 ytl istanbuldan bir çıkmacıdan...
prizdirek bilya ve keçeleri:110 ytl izmirde bir parcacıdan
akis keçeleri:35 ytl o da izmirden bir parcacıdan
ustaya :150 ytl allah razı olsun ondan...(bitlisli bir şanzıman ustası)
şanzıman yağı:13.5 ytl yağcıdan
bahşiş:20 ytl
muhtelif masraf:10 ytl

ARKADAŞLAR UMARIM ŞANZIMAN TAMİRİ KONUSUNDA FİKİR SAHİBİ OLMANIZI SAĞLAR.HEPİNİZE ARIZASIZ VE KAZASIZ GÜNLER DİLERİM..

5
Skoda / Ynt: Škoda Octavia Allroad
« : 24 Haziran 2008, 22:01:22 »
hayalimdeki otomobil valla he de bir de dizel olursa yeme de yanında yat :D

6
Golf IV / Ynt: vuruntu ve tak tak tak sesleri
« : 04 Mayıs 2008, 12:04:12 »
hava akışmetrenin fişini kontrol et oradan olabilir

7
Golf IV / Ynt: 14-Jant ve Golf yere yakınlık
« : 25 Nisan 2008, 01:21:51 »
        
         aracın fabrika verileri  185/65/14 ve 195/65/15 değil, depo kapağında yazan 175/80/14 ve 195/65/15. bende de 2000 trendline var ve aracı aldığımda orjinal 14 jantlala beraber 185/65/14 lastik vardı. satan arkadaş aracın alçak olduğundan şikayetçiydi ve lastiği yeni değiştirdim diyordu. lastikçi elinde olmadığından 175/80/14 e karşılık aynı janta 185/65/14 takmış, çünkü 175/80/14 sadece lassa ve michelin da var ve de sadece 14 inç jantlı golfler kullandığından, kısaca sürümü olmadığından isteğe bağlı getiriyorlar.
        ben rize lassa merkez bayine sorduğumda adam ben de öle bir lastik yok dedi, bende aç interneti bak dedim ve sparişle 3 günde getirtti fabrikadan.
        anlayacağınız herkes elindeki malı satmak ister
        bu arada benim araçta 2 cm e yakın yükselmiş oldu ki kasislerde dikkatli olunca kurtarıyor. zaten orjinal 15 jantlı hali ile aynı yüksekliğe kavuşmuş oldu. :tamamdir
haklısın ölçüleri yanlış yazmışım kusura bakma düzelttiğin için de saol

8
Golf IV / Ynt: 14-Jant ve Golf yere yakınlık
« : 15 Nisan 2008, 22:19:04 »
Arkadaşlar teşekkürler. Bu durumda 205/55/16 jant çözüm olarak gözüküyor. Ama  bende 185/65/14 jant var yani ben yeni jantta yanak kalınlığını indirecem demektir bu. ozaman 14 jant la 16 nın bi farkı olurmu. Büyük jant takıyoruz ama yanak kalınlını 55'e indiriyoruz. Çözüm şimdi amortisör gibi geldi aklıma ama bendekiler sağlam kontrol ettirdim.
Bu arada e-5 te giderken evet altını bende sürtüyorum. İlginç demi düz yolda araba yerde  gidiyoruz. Golf lerin bu sorunu beni düşündürüyor doğrusu. Ne zaman yola çıksam tedirgin gidiyorum. E-5 te bile.

205/55/16 jant ta çamurluğa sürtme olurmu peki. teker kalınlığı büyük olduğundan. Bide yakıt tüketimim çok artarmı? Şimdiden teşekkürler...




aracın fabrika verileri  185/65/14 ve 195/65/15 dir bu konuda.benim aracımda 205/60/16 takılı idi ama aracı ç.ok yorduğu için vede süspnsiyondan ödün verdiğinden dolayı ben 195/65/15 jant ve lastik tercih ettim çok da memnunum sana da bu ölçüleri tavsiye edrim .ha bu arada karter muhafayı mutlaka taktır hazır bulamazsan çelik sacdan yaptır.
sevgiler

9
Golf IV / Ynt: Orjinal Blaupunkt Teybinize Mp3 çalar
« : 25 Mart 2008, 23:36:22 »
Arkadaşlar merhaba. Yaklaşık bir ay önce aldığım golf mk4 ümün orjinal teybine müdahale etmeden dijital ortamda müzik dinlemek istiyordum ama bunun tek çaresi servisten alacağınız uyumlu cd changer ve ya ara kabloyla uydurulacak cd changer idi.

Ama internette dolanırken bulduğum Üstün bir zekanın ürünü mükemmel bi aletle karşılaştım. Alet üzeirnde bir tane usb port bulunduruyor, ve kendisi orjinal teybin cd changer çıkışına bağlanıyor. Sonrasında ise cihaz üzeirndeki usb portuna takacağınız flash diskin üzeirndeki mp3 leri orjinal teybin üzeirndeki cd control düğmelerinden, cihaz aynı bir cd changer e bağlı gibi mp3 lerinizi dinleyebiliyorsunuz hemde çok hızlı geçişlerle.

cihazın ismi xcarlink pekçok orjinal oto teyibine uygulanabiliyor. link vermek istemiyorum yazım reklam amaçlı değildir. Kullanımı harika bir cihaz. Şiddetle tavsiye.
arkadaşım ben o işi çok pratik bir şekilde hallettim.senin gibi yeni cd çalar falan almaya da gerek yok.bir tane transmitter (radyo frekansından mp3 yayını yapan bir cihaz)aldım 1gb kapasitesi var kendinin  yüklüyorum mp3 leri dinliyorum ayarladığım radya frekensından işlem tamam hem de 25 ytl ye çok partik bir cihaz bende sana bu cihazı tavsiye ederim .yanlış nalaşılmasın reklam değildir...........

10
Golf IV / Ynt: Golf 4 Debriyaj Sorunu
« : 19 Mart 2008, 21:33:22 »
araba çalısırken yada calısmazken farketmıyor cıtırt cıtırt seklınde gelıo ses arabamı asla hockullanmadım pati felan sewmem sanmıyorum  benden kaynaklanıcak bı hata olsun..arkdasım camura saplanmısdı yarım debriyaj ıle cıkmısdı onun balatalar ölüydü bdegıstırdı ama benım kı ona benzemıo..
arkadaşım senin arabanın prizdirek bilyası gitmiş hemen şanzımanı indir ve değiştir ben daha 5 gün önce değiştirdim.eğer değiştirmezsen prizdirek bilya yatağını yer sonra prizdireği komple değişitrmek zorunda kalırsın
geçmişş olsun

11
Golf IV / Ynt: Şanzıman Bakımı
« : 19 Mart 2008, 21:27:32 »
şanzıman yağını değiştirin acele
orjinal yağı : castrol   tafıx 75/90

12
Golf IV / golf4 orjinal şanzıman yağı
« : 19 Mart 2008, 21:23:57 »
 arkadaşlar yetkili servisten öğrendiğim kadarıyla golf4 lerin orjinal şanzıman yağı: CASTROL -tafıx  75/90 imiş.ama bana bu yağı piyasada bulamayacapım söylendi sadece yetkili servislerde varmış.bana yardımcı olur musunuz  lütfen nereden bulurum?

13
Golf IV / Ynt: şanzıman olayı
« : 19 Mart 2008, 21:16:14 »
arkadaşlar şanzımanı indirdim prizdirek bilya yuvası prizdirek bilya yatağı ve de prizdirek keçesi ölmüş. onları değiştirdim resimli anlatımı yükleyeceğim

14
Golf IV / Ynt: volkswagen otolarda eko66 verimliliği
« : 19 Mart 2008, 21:08:06 »
Abim dizel aracına babam da benzinli aracına takdırdı.  Mucit (Talat Mollaoğlu) beyi tanıdığımızdan çok uyguna takdırdık ama inan beş para etmiyor. Tamamen psikolojik bir tasarruf kaygısı yaşıyorsun. Araç tasarruf etsin diye gaza basmaya çekinir olmuştuk. Adamın anlattıkları mantıklı ama reel hayatta hiç bir tasarruf etkisi yok .Hem dizel hem de benzinli araçta denemiş biri olarak paranı çöpe atma derim.Ben LPG kullanıyorum. Gayet de memmunum.
valla ben de talat beyi takdir ediyorum ama dediğiniz gibi bende taktırmakla tektırmamak arasında kaldım. ama söylediğinize göre siz denemişsiniz. ilk defa kullanan birinden bunları duyduktan sonra artık eskisi gibi düşünmüyorum herhalde tercihim lpg olacak
teşekkür ederim....


Sayfa: [1] 2 3