4
« : 23 Mayıs 2009, 21:51:37 »
98 polo stop la ilgili arıza çözüm yeni başlıkta toplamak istedim...
araçta yavalşadıgımda durmak istediğimde dururken stop problemi vardı..
buji-kablolar-ateşleme bobini-boğaz kelebeği ... akla gelebilen tüm bakım temizlik tamirat değiştirme yapıldı ama çözülemedi ve..
arkadaşlar bugun yine gittim vw servise izmir de özel s.nezir volkswagen servisi usta saolsun baya ilgilendi.. arabanın teknik dökümlerinin fotokopisini verdi ayrı ayrı vag-com ve vw orjinal arıza yazılımına bağladı motor blok okumaya girdik tek tek değerleri okuduk servis dökümanlarında otomatik vitesli aracın devri 750-850rpm olmalıdır diyor benim araçta 640-670rpm gözüküyor.. benim araca ait:
ekran grubu 1
660rpm sogutucu sıvı sıcaklığı 100derece lambda voltajı 0-0.1 dalgalı ayar koşulları 00000000
ekran grubu 2
640 rpm enjeksiyon suresi 3,5-4,2 akü 13,5V emme hava sıcaklığı 64derece
ekran grubu 3
670rpm motor yükü 29% kelebek valf açısı 6derece valf konumu 18%civarı
ekran grubu 4
660rpm motor yükü 29 %
burda benim araçta devir 640-670rpm seyrediyor olması gereken 750-850rpm miş ekran grubu 3 teki kelebek valf açısı 9-20 arası olmalıymış devir düşük oldugundan 6dereceymiş diğer blok degerleri aynı olması gerektiği gibiymiş...
sorun ECU olarak söylediler..
bu ECU canavarı tamir olurmu? tamirden kastım yazılımla devir yükseltilebilirmi? 750-850rpm.. yada kazalı araçlardan sökülen ECU nerden buluruz..
bu pololarda fabrikasyon hatasıymış.. vw buna bir çözüm bulabilirmi
aracım:
98polo 1.6 otomatik
AEE motor
Parça seri no: 032 906 030S
tamir edebilen yada sağlam bir çıkma önerilerinizi bekliyorum diğer stop eden poloların nedenide buymuş
saolsun özel izmir s.nezir vw servis ustaları
bide lpg de sorun sık yaşandıgı için bir lpg ustası manifolt a bir hava girişi ekleriz yanma oranını artırıp devri 750-850 değerine çıkarırız sorun giderilir dedi..