İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - 61TS061

Sayfa: [1]
1
Bora / Dizelciler hangi yakıtı kullanıyor?
« : 29 Ağustos 2014, 23:48:18 »
arkadaşlar merhaba.dizelciler araçlarına hangi şirketin hangi türden yakıtını(ultra force-eco force,shelle fuel save-nitro+ gibi) kullanıyorlar acaba?bizim eski nesil TDI lere en uygun mazot sizce hangisi?yorumları bekliyorum.

2
Genel / Kırşehir'de VW ustası tavsiye??
« : 02 Mart 2014, 23:25:30 »
kırşehir'de bulunan arkadaşlar; önümüz hafta sonu Kırşehir'e gideceğim.normalde kayseri'deyim ama ancak hafta sonu müsait olduğumdan soruyorum.aracımın emme manifoldunu söktürüp temizleteceğim.bana önerebileceğiniz bir vw ustası var mı işten anlayan işini temiz yapan?tavsiyelerinizi bekliyorum.teşekkürler...

3
Genel / Shell HX7 10w 40 dizel motor yağı?
« : 11 Ekim 2012, 00:53:56 »
arkadaşlar merhaba.şimdiye kadar castrol magnatec 10w40 yağ kullandım.ancak bir arkadaşım shellin yağının yağ tüketimini azalttığından bahsetti.yağ tüketimim olması gerektiği kadar aslında.yani bir sorun yok ama shell daha mı iyidir acaba diye düşünüyorum?bu yağı kullanan var mı acaba?ya da sizce eski nesil TDİ motorumda hangi yağı kullanmalıyım?fikirlerinizi bekliyorum.Teşekkürler...

4
Genel / TDİ performans düzensizliği???
« : 21 Eylül 2012, 18:07:51 »
Arkadaşlar hepinize hayırlı günler diliyorum.aracım Bora TDİ agr motor 90BG.210nm tork.Özetle şöyle bir durum;aracım zaman zaman çok iyi gaz tepkileri veriyor ve ara hızlanma konusunda çok iyi olurken bazen de o atikliğini kaybettiğini hissediyorum.bu aynı gün içinde de olabiliyor bazen.akışmetrem yeni. turboda sorun yok.değerler normal.yakıtı shell v power kullanıyorum daima.bir aralar kötü bir yakıta denk gelmiştim.araç bir süre arıza lambası yaktı pompa arızası diye ama yakıtı değiştiğimden bu yana arıza kodu vermedi sorun kalmadı.bu konudaki tek düşüncem hava akışmetresinin hava yoğunluğunu ölçerken anlık değişimlerin olabilmesi.yani bazen atmosferin yoğun olduğu zamanlarda motor daha mı sağlıklı çalışıyor acaba diye düşünüyorum.Arabamın hep o atik haliyle kalmasını çok istiyorum.Sizce nedir bu durumun nedeni?her türlü deneyim ve tavsiyelerinizi bekliyorum.iyi muhabbetler...

5
Genel / Lukoil Ecto Dizel!
« : 15 Mart 2012, 19:46:58 »
arkadaşlar bu yakıtı kullanmadıysanız mutlaka deneyin.gidin bir lukoil istasyonuna Lukoil card alarak her seferinde %3 indirimle yani opete göre en az 15 kuruş indirimle aynı kalite hatta daha kaliteli yakıt alın.petrol şirketleri ve devlet 3-5 kuruşu ayarlama olarak görüyorsa biz neden yapmayalım 3'ün 5'in hesabını?nerede ucuz varsa oradan alın.Lukoil dünyanın en büyük petrol şirketlerinden bir Rus firması.öyle moille fulle alpetle falan bir görmeyin.en az shell bp opet kadar kaliteli yakıt satıyor ve ülke pazarına girme politikası sonucunda indirimli veriyor.ben dizel yakıtını denedim.gerek performans,gerek titreşim ve menzil olarak çok iyi olduğunu gördüm.boştan yere 15 kuruş farkla gidip shellden bp den totalde opetten falan almayın.almayın ki onlar da böyle indirimler yapmak zorunda kalsınlar rekabet ortamı doğsun >:( deneyin ve izlenimleri buradan paylaşalım :tamamdir.motoru temizleyici özellikli bir yakıt performans artırıcı katıklar da aynı diğer firmalarda olduğu gibi bu yakıtta da mevcut.inceleyin :tamamdir
http://www.lukoil.com.tr/Contents/ECTO_Dizel/157/default.aspx

6
Genel / Pas Sökücü Sprey İle Turbo Temizliği
« : 10 Mart 2012, 21:35:09 »
iki ayrı usta bu yöntemle araçların turbosunun temizlendiğini çekişte artış olduğunu belirttiler.ben de dün aracımın havalandırma borusunu sökerek boğaz kısmından sprey sıkmak suretiyle uyguladım bu yöntemi.aracın düşük devirlerdeki çekişinin arttığını söylemeliyim .böyle bir yöntemi duyan ya da uygulayan arkadaşlar varsa yorumlarınızı beklerim.

7
Genel / gösterge paneli arızası!!(Kayseri)
« : 27 Şubat 2012, 21:01:21 »
arkadaşlar benim Bora'nın hararet ve mazot göstergeleri kafayı yedi.İkisi de yanlış gösteriyor.Hararet birden sıfıra iniyor sonra düzeliyor.Mazot sürekli yanlış gösteriyor.Sebebi nedir acaba?nerede ve kaça tamir ettirebilirim.Kayseride bu işi yapan neresi vardır acaba?iyi muhabbetler...

8
Genel / Dizel yakıt kullanımında dikkat edilmesi gerekenler!
« : 20 Şubat 2012, 23:34:47 »
Katkısız eurodizel mi katkılı mı diyen arkadaşlara edindiğim bilgi birikimim sonucu aktarabileceklerim şunlar;
mekanik pompa ile çalışan eski nesil pd motorlar mazotun yağlama özelliğiyle yağlandığı için yağlama özelliği yüksek yakıtlar motor için daha sağlıklı olacaktır.Eurodiesel kullanma zorunluluğu ise düşük kükürtlü olmasıyla alakalıdır.Şu an piyasada pro dizel fuel save ve diğer firmaların az katkılı yakıtları için söylenen"abi o kamyon yakıtı senin araca kalın gelir" lafı tamamen pazarlama politikasıdır.Çünkü bu yakıtlar da pahalı satılan katkılı eurodieseller ile aynı yakıttır yani max.10ppm kükürt düzeyine sahiptir.Kükürt oranını ayarlama işi rafinerilerden yapılacak teknik bir meseledir.Bu iş benzinlikte konulan katkı ile olacak iş değildir.Alınan karara göre 1 Nisan 2010 tarihinden bu yana ülkemizin tüm rafinerilerinde 10 ppm kükürt oranına sahip olan yani bizim adına eurodiesel dediğimiz mazot üretilmektedir.Yağlama özelliği fazla olan mazot diğerlerine göre daha kalındır fakat kükürt oranı aynıdır.Kükürt oranı düşük yakıtların yağlama sorunu(kükürtün doğal bir özelliği olan yağlama özelliği) yeni bir takım kimyasallar ile telafi edilmektedir.İşin özü eğer yüksek performansla işiniz yoksa katkılı mazot diye pahalı ürünlere sarılmanın hiçbir mantığı yoktur.Önemli olan kükürt oranıdır.Kükürt oranı 10 ppm ise aracınız kurum falan yapmaz ve herhangi bir sakıncası olmaz.Hatta eski nesil mekanik pompa sistemine sahip motorların yoğunluğu daha fazla olan mazotla daha iyi çalışacağını düşünüyorum.Yalnız yeni tip common rail pompa sistemine sahip Euro 4-5-6 motorlar için(CDI-multijet-hdi-tdci-dci d4d son model TDİ motorlar) yağlama özelliği fazla olan nispeten kalın dizeller(pro dizel fuel save gibi) performans düşüklüğü yaşatabilir.Çünkü common rail sistemli enjektörler çok ince deliklerle donatılmıştır.Ayrıca bu sistemle çalışan motorlar çok yüksek basınçla(euro 6 motorlar 1800 bar'a kadar) çalıştığından mazotun ince ve akışkan olması temel kuraldır.Common Rail Mazot pompası elektronik kumandalı olduğundan yağlanma gibi durumu da yoktur.umarım yazım faydalı olmuştur.Muhabbete devam  :tamamdir

9
Genel / Shell Fuel Save Diesel??
« : 10 Şubat 2012, 23:33:57 »
arkadaşlar opetin dizelini kullanıyorum ama daha tasarruflu olur düşüncesiyle fuel save diesel'e geçeyim diyorum.Kullanan arkadaşlardan performans ve ekonomi yönüyle nasıl bir yakıt olduğu konusunda gözlemlerini istiyorum.Teşekkürler...

10
fikirlerimizi paylaşalım arkadaşlar.malum bizim araçlar pompa meme teknolojili yakıta çok da duyarlı olmayan sağlam motorlardır.bu mantığa göre v-power,ultimate diesel,excellium eurodiesel gibi fazla katkılı ve daha ince olduğu söylenen dizelleri kullanmak yakıt tüketimini artırır ve bu tip motorlara uygun olmaz gibi geliyor bana.acaba az katkılı ya da katkısız dizel mi kullanmalı?ben şu an lukoilin dizelini kullanıyorum.katkılı ecto eurodizel.memnunum genelde ama shell fuel save ye geçsem acaba daha az mı yakar diye de düşünmüyor değilim.siz hangisini kullanıyorsunuz?

11
Bora / Bora TDİ Kullanıcıları
« : 27 Aralık 2011, 21:08:56 »
arkadaşlar amacım bölünme yaratmak değil tabiki.ama genelde hep benzinli boralarımızın olduğunu görüyorum.Acaba kaç tane TDİ miz var?Kendimi yalnız hissettim. :)dizel boralarımızın durumlarını burada paylaşabiliriz.Benzinli arkadaşlar da davetlidir. :)

12
Bora / Herkese Merhabalar.
« : 25 Aralık 2011, 21:14:16 »
arkadaşlar aranıza yeni katılıyorum.1.9TDİ bordo fırtınam ve bendeniz İlker SEZER ;).hepinize iyi forumlar...umarım faydalı paylaşımlarımız olur :tamamdir

Sayfa: [1]