İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Konular - enesandic

Sayfa: [1] 2
1
arkadaşlar uzun zamandır çok nadiren olduğundan üzerine düşmediğim bir problemden bahsetmek istiyorum, golf5 2004 sportline aracım bazen sunroof u kendiliğinden 1-2 kademe kaldırıyor sonra kapatıyor

bu problemi biraz araştırdım bazıları hava kalitesi ölçümü var hava kalitesi düştüğünde yapabilir diyor bu bana saçma geldi, bazılarıda çevirmeli tuş pislenmiştir temizlenmesi gerekir söküp temizleyin düzelir diyor başına gelen varmı birde bu tuşu nasıl sökücem dökümanı veya tecrübesi olan varmı.

2
Golf V / Klima problemi
« : 15 Haziran 2012, 18:14:22 »
beyler golf5 2004 aracım klimasının iç kapaklarından birinde sorun var  klima açıkken iç sirkülasyonu açarsanız dışa soğuk üflemiyor  açmasanızda klimayı açtıktan 30-40 saniyte sonra kendi kendine dış sıcaklık yüksek olduğu zamanlarda içeriden almak için tahminin iç sirkülasyon kapağını açıyor ve sine soğuk hava iptal oluyor ben econ tuşuna bastığım anda içeri biriken buz gibi havayı üflüyor econu kapatınca  30-40 saniye sonra tekrar kesiyor soğuk havayı kestiği zamanda klima durmuyor ama torpidonun altından biyerlerden duyuyorum hava sesini oralara üflüyor galiba  bu arıza için kapak değişecek 900 tl dedi servis başına gelen varmıdır bu işe daha ucuza nasıl çözerim  ha bide bu dediklerimi bazen yapıyor  bazen hiç sorunsuz buz gibi üflüyor nedir bu olay?

3

arkadaşlar ızgaranın tırnaklarını çıkartıcam derken sağolsun kibar bir arkadaşım kırdıda servis komple satıldığını söylüyor oda iyi para , ankara ve istanbulda oturan arkadaşlar acaba çıkmacılarda varmıdır (yedek parçacılarda aradım şimdilik bulamadım  )  sizce nerde bulurum   sadece kapak lazım




4
Golf V / Aracınız lpg ye kaç derecede Geçiyor
« : 11 Şubat 2012, 01:21:06 »
Arkadaşlar geçenlerde kış soğukları sebebi ile gaz ayarımı biraz açtırdım o ara usta galiba geçiş ısısı ilede oynadı sordum sonra yoo öyleydi önceden galiba dedi kendiside hatırlamadı herhalde

arabanın gizli menüden gördüğüm sıcalığa göre eskiden tam 40 derecede geçerdi şimdi 50 derecede geçiyor 

sizin bu konuda tecrübeniz varmı veya kaç dereceye ayarlı olduğunu bilyormusunuz?

6
Golf V / Klimatronikte gizli verileri Görmek
« : 02 Aralık 2011, 16:43:38 »
Arkadaşlar golf 5 klimatronikteki  gizli  kodları yazmayı ve kullanmayı bilmiyorsanız   golf 5 için olanı  aynen  şöyle

klimatronik açıkken ekon tuşuna basılı tutun sonra ön yani üstteki yüzünüze üflemek iiçin bastığınız havalandırma tuşuna basın ekran gelecek   soldaki sıcaklık ayar tuşundan   ilk 2 haney ortadaki yuvarlak yani fan hızı tuşundanda son haneyi yazıyoruzzi(bu soldaki sıcaklık göstergesinde oluyor kodu gösteriyor) göreceğiniz bilgilerde sağdaki sıcaklık gösteren ekrada gösteriyor  aşşağıdada golf 5 için  olan kodllar var    




  en çok merak edeceğinizi tahmin ettiklerim kırmızı olanlar  kolay gelsin



   0. System Data    Type
0 – 0    Program number    Digital
0 – 1    ERL Left    Digital
0 – 2    ERL Right    Digital
0 – 3    Point being used    Digital
0 – 4    Recirculating Automatic    Digital
0 – 5    Stationary Heating Active    Digital
0 – 6    Air Quality (7 = Fresh Air)    Digital
0 – 7    Derived    Digital
0 – 8    Country Acronym    Digital
0 – 9    Sensor Zone Head    °C
      
   1. UIF    
1 – 0    Internal Temperature    °C
1 – 1    External Temperature    °C
1 – 2    Temperatura? Piastrine? In? Platino?    °C
1 – 3    Correttore? Piastrine? In? Platino?    °C
1 – 4    Uif-Sonnenint?    Digital
1 – 5    Sun Intensity Corrected    °C
1 – 6    Correttore? Dinamico?    °C
1 – 7    Correttore? ricircolo?    °C
1 – 8    correttore? termico?    °C
1 – 9    Compensazione accensione UIF?    °C
      
   2. Sun Intensity Sensor Left    
2 – 0    Sun Intensity Not Corrected    W/m2
2 – 1    Sun Intensity Corrected    W/m2
2 – 2    Fan Correction    W/m2
2 – 3    Value    Digital
      
   3. Sun Intensity Sensor Right    
3 – 0    Sun Intensity Not Corrected    W/m2
3 – 1    Sun Intensity Corrected    W/m2
3 – 2    Fan Correction    W/m2
3 – 3    Value    Digital
      
   4 . External Temperature    
4 – 0    Temperature External    °C
4 – 1    Temperature External CANBUS    °C
4 – 2    Temperature Intake    °C
      
   5. Temperature Left Setpoint    
5 – 0    Temperature Output    °C
5 – 1    Difference between temp and temp setpoint    °C
5 – 2    Regulator Setting    (½%)
5 – 3    Pi-Stell-Max?    (½%)
5 – 4    Defrost    Digital
      
   6. Temperature Left Actual    
6 – 0    Temperature    °C
6 – 1    Footwell    °C
6 – 2    Vents    °C
      
   7. Temperature Right Setpoint    
7 – 0    Temperature Output    °C
7 – 1    Difference between temp and temp setpoint    °C
7 – 2    Regulator Setting    (½%)
7 – 3    Pi-Stell-Max?    (½%)
7 – 4    Defrost    Digital
      
   8. Temperature Right Actual    
8 – 0    Temperature    °C
8 – 1    Footwell    °C
8 – 2    Vents    °C
      
   9. Evaporator Temperature Setpoint
9 – 0    Evaporator temperature    °C
9 – 1    Difference between temp actual and temp Setpoint    °C
9 – 2    Evaporator value settings    5mA/Dig
9 – 3    Sensor    Sight
      
   10. Evaporator Temperature Actual
10 – 0    Evaporator Temperature    °C
10 – 1    Liquid refigerant pressure    bar
10 – 2    Liquid refigerant temperature    °C
      
   11. AC Compressor    
11 – 0    Power setpoint    mA
11 – 1    Power actual    mA
11 – 2    Power maximum    mA
11 – 3    Compressor PWM    Digital (0-200)
11 – 4    Power offset compressor    
11 – 5    Power value    Digital
11 – 6    Compressor code    
      
   12. Climate Control Fan    
12 – 0    Fan Setpoint Voltage    V
12 – 1    Manual regulation    
12 – 2    Code anomaly    
12 – 3    Reduction impeller    V
12 – 4    Impeller offset    0.1V
      
   13. Temperature Air Vent Left    
13 – 0    Setpoint value    %
13 – 1    Setpoint temperature    Digital
13 – 2    Actual Temperature    Digital
13 – 3    Maximum Temperature    Digital
13 – 4    Minimum Temperature    Digital
      
   14. Temperature Air Vent Right    
14 – 0    Setpoint value    %
14 – 1    Setpoint temperature    Digital
14 – 2    Actual Temperature    Digital
14 – 3    Maximum Temperature    Digital
14 – 4    Minimum Temperature    Digital
      
   15. Temperature Air Vent Diffuser
15 – 0    Setpoint value    %
15 – 1    Setpoint temperature    Digital
15 – 2    Actual Temperature    Digital
15 – 3    Maximum Temperature    Digital
15 – 4    Minimum Temperature    Digital
      
   16. Temperature Air Vent Defrost
16 – 0    Setpoint Value    %
16 – 1    Setpoint temperature    Digital
16 – 2    Actual Temperature    Digital
16 – 3    Maximum Temperature    Digital
16 – 4    Minimum Temperature    Digital
      
   17. Temperature Internal Recirculation
17 – 0    Setpoint Value    %
17 – 1    Setpoint temperature    Digital
17 – 2    Actual Temperature    Digital
17 – 3    Maximum Temperature    Digital
17 – 4    Minimum Temperature    Digital
      
   18. Temperature External Air    
18 – 0    Setpoint Value    %
18 – 1    Setpoint temperature    Digital
18 – 2    Actual Temperature    Digital
18 – 3    Maximum Temperature    Digital
18 – 4    Minimum Temperature    Digital
      
   19. Engine Data    
19 – 0    Vehicle Speed (kph)    kph
19 – 1    Vehicle Speed (mph)    mph
19 – 2    Engine Temperature    °C
19 – 3    Engine speed    RPM
19 – 4    AC compress speed    RPM

      
   20. CANBUS Data    
20 – 0    Additional Heating    1=on
20 – 1    PTC Confirmation    1=on
20 – 2    Effective Power PTC    A
20 – 3    Air requested from external    %
20 – 4    External air percentage cooler    %
20 – 5    Performance heating    1=no external provision
      
   21. Air Distribution    
21 – 0    Defrost    %
21 – 1    Face    %
21 – 2    Feet    %
21 – 3    Air Vent Diffuser    %
21 – 4    Recirculated    %
21 – 5    Air Sensor    %
      
   22. Time    
22 – 0    Engine Off Time    minutes
22 – 1    Engine Operating Time    seconds
22 – 2    Operating Time with Ignition On    seconds
22 – 3    ?    
22 – 4    ?    
22 – 5    ?    
      
   23. Special. Channel    
23 – 0    Inner Lighting Sensor    Digital
23 – 1    Air Quality Sensor    
      
   24. Software Version    
24 – 0    Development State    
24 – 1    Software Version    
24 – 2    Type of Software    
24 – 3    Keep Frozen    0/1 – Diagnosis
24 – 4    Version K Matrix    
24 – 5    EEP – Testflags    
24 – 6    Encryption Vag (2)    
      
   25. Test Channels    
25 – 0    Channel 0    
25 – 1    Channel 1    
25 – 2    Channel 2    
25 – 3    Channel 3    
25 – 4    Channel 4    
25 – 5    Channel 5    
25 – 6    Channel 6    
25 – 7    Channel 7    
25 – 8    Channel 8    
25 – 9    Channel 9    
      
   26. Parameters for inventory on crystals
26 – 0    Delay    seconds
26 – 1    Step/udm? (Digital)    Digital
26 – 2    Minimal Limit (Digital)    Digital
26 – 3    Maximum Limit (Digital)    Digital
26 – 4    Step/udm? HellaKit?    1=connected
      
   27. Direct Ventalation    
27 – 0    Setpoint Value    %
27 – 1    Setpoint temperature    Digital
27 – 2    Actual Temperature    Digital
27 – 3    Maximum Temperature    Digital
27 – 4    Minimum Temperature    Digital
      
   28. Humdity    
28 – 0    Setpoint Humdity    %
28 – 1    Relative Humdity    %
28 – 2    Temperatur Crystal WSS    °C
28 – 3    Dewpoint temperature    °C
28 – 4    Melting point    °C
      
   29. Raw Humdity    
29 – 0    Tempertaure crystals corrected    °C
29 – 1    Tempertaure crystals uncorrected    °C
29 – 2    Humdity Sensor    %
29 – 3    Temperature sensor    °C
29 – 4    Dewpoint temperature (measurement test)    °C
29 – 5    Code anomaly    
      
   30. Humdity Values    
30 – 0    Thermophilic sensor value    Digital
30 – 1    Thermophilic sensor reference    Digital
30 – 2    Moisture duration    10 to the power of -4 sec
30 – 3    Humdity reference temperature    Digital
30 – 4    Humdity sensor    %
30 – 5    Temperature sensor    °C
30 – 6    Temperature sensor (uncorrected)    °C

7
Golf V / Bagaj Kapagından Zırıltı -Cızırtı
« : 29 Kasım 2011, 22:18:19 »
Vay arkadaş bu seslerde hep beni buluyor galiba 2 gündür bagaj kapağımdan bozuk yollarda acayip zırıltı geliyor bagaja bindim başkasına kullandırıp dinledim kapağın iç tarafındaki yan plastiklerinden geliyor sanki ama tam çözemiyorum acayip bi ses varmı benimde olmuştu şundan oluyor diyebilecek :)

8
Bu AYGAZ otogazın sorunlu bir lpg olduğunu duydum bende kullanıyorum ama  pek emin değilim devam etme konusunda  bu konuda tecrübesi olan varmı

9
Golf V / Klimatronik gizli kodları audi vw seat grubu
« : 12 Kasım 2011, 23:35:38 »
Klimatronikteki gizli özellkler olduğunu hemen hepimiz biliyoruz kodları bulamayan varsa buradan alabilir

işte tüm liste :

1 Fallo in the system - visualized like Diagnostic Trouble Code (DTC)
2 digital Value of the sensor of inner temperature, in headliner
3 digital Value of the sensor of inner temperature, in the instrument panel
4 digital Value of the sensor of temperature of the conduit of the cold air generator
5 digital Value of the sensor of temperature (atmosphere) outer of the air, forward
6 digital Value of the sensor of temperature (atmosphere) outer of the air
7 Digital Value of the sensor of room temperature in the ventilator of the cold air
8 digital Value of the potentiometer of the motor of the regulator of the temperature (grid)
9 Value delta of the regulator of the temperature (grid)
10 specified Value not corrected of the regulator of the temperature (grid)
11 digital Value of the potentiometer of the motor of the central grid
12 specified Value of the central grid
13 Digital Value of the potentiometer of the motor of the fin of Footwell/Defroster
14 specified Value of the grid of the pies/descongelador
15 digital Value of the potentiometer of the motor of the grid of the air flow
16 specified Value of the grid of the air flow
17 Speed of the vehicle (km/h)
18 real Voltage of the ventilator (volts)
19 specified Voltage of the ventilator of the cold air (volts)
20 Voltage of the compressor of the air acondicionado("embrague "of the A.A.) (volts)
21 Number of occurrences of low tension, not-transitory
22 Condition of the cycle of the switch of high pressure of the coolant of the A.A.
23 Cycles of the switch of high pressure of the coolant of A/c
24 Cycles of the switches, absolute not-fluctuated
25 A/D Value, of the switch of the "reduction ratio"
26 A/D Value, of the pilot of the temperature of the cooling liquid of the motor (ECT)
27 Speed Of Motor (RPM)
28 nonavailable
29 Speed of the compressor of the A.A. in RPM (equal at the engine speed x 1.28)
30 Version of software
31 nonavailable
32 Accountant of failures of the potentiometer, the regulator (grid) of the temperature
33 Accountant of failures of the potentiometer, central grid
34 inferior Accountant of failures of the potentiometer, grids (pies/descongelador)
35 Accountant of failures of the potentiometer, grids of air flow
36 the value of the return, for the aim of maximum cold, of the potentiometer of the motor of the regulator (grid) of the temperature
37 the value of the return, for the aim of maximum heat, of the potentiometer of the motor of the regulator (grid) of the temperature )
38 the value of the return, for the aim of maximum cold, of the potentiometer of the motor of the regulator of the temperature of the grid central
39 the value of the return, for the aim of maximum heat, of the potentiometer of the motor of the regulator of the temperature of the grid central
40 the value of the return, for the aim of maximum cold, of the potentiometer of the motor of the regulator of the temperature of the inferior grid (foot-de-icer)
41 the value of the return, for the aim of maximum heat, of the potentiometer of the motor of the regulator of the temperature of the inferior grid (foot-de-icer)
42 the value of the return, for the aim of maximum cold, of the potentiometer of the motor of the regulator of the temperature of the grid of the air flow (G 113) 43 the value of the return, for the aim of maximum heat, of the potentiometer of the motor of the regulator of the temperature of the grid
44 Accountant of cycle of operation of vehicle 45 calculated inner Temperature (internal software, in digits)
46 outer Temperature (atmosphere), leaked, for the regulation (internal software)
47 outer Temperature (atmosphere), without filter, (internal software, degrees Celsius)
48 outer Temperature (atmosphere), without filter, (in digits)
49 Accountant of failures for the signal of the speedometer (speed of the vehicle)
50 Time working (in minutes)
51 Temperature of the cooling liquid of the motor (ECT) in degrees Celsius
52 Channel 1 of the graphs - the conditions of the switch of extinguished of the compressor of the A.A. are identified by illuminated segments of screen "88.8". To see the picture of Audi

53   Graphics channel 2 - Climate system electrical outputs are identified by illuminated segments of the "88.8" display. See chart below.

54   Control characteristics
55   Outside (ambient) temperature, in deg C or deg F depending on setting on A/C control head
56   Temperature in deg C, from Interior Temperature Sensor, in Headliner (G 86)
57   Temperature in deg C, from Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel (G 56)
58   Temperature in deg C, from Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor (G 89)
59   Temperature in deg C, from Outside Air (Ambient) Temperature Sensor (G 17), front
60   Temperature in deg C, from Ambient Temperature Sensor At Fresh Air Blower (G 109)
61   Software version (latest)
Diagnostic Trouble Code Meanings
Diagnostic Trouble
Code (Sensor)   Malfunction Description
00.0   No malfunction present
02.1 (G86)   Interior Temperature Sensor, in Headliner, static open, *02.1 (see below)

02.2   Interior Temperature Sensor, in Headliner, static short, see 02.1
02.3   Interior Temperature Sensor, in Headliner, sporadic open
02.4   Interior Temperature Sensor, in Headliner, sporadic short
03.1 (G56)   Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, static open, see 02.1
03.2   Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, static short, see 02.1
03.3   Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, sporadic open
03.4   Interior Temperature Sensor, in Instrument Panel, sporadic short
04.1 (G89)   Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, static open, *04.1 (see below)

04.2   Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, static short, see 04.1
04.3   Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, sporadic open
04.4   Fresh Air Intake Duct Temperature Sensor, sporadic short
05.1 (G17)   Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static open, *05.1 (see below)

05.2   Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, static short, see 05.1, *05.2 (see below)
05.3   Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic open
05.4   Outside Air (Ambient) Temperature Sensor, front, sporadic short
06.1 (G110)   Engine Coolant Temperature (ECT), A/C static open, *06.1 (see below)

06.2   Engine Coolant Temperature (ECT), A/C static short, see 06.1
06.3   Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic open
06.4   Engine Coolant Temperature (ECT), A/C sporadic short
07.1 (G109)   Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, static open, *07.1 (see below)

07.2   Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, static short, see 07.1
07.3   Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, sporadic open
07.4   Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower, sporadic short
08.1 (G92)   Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, static open, *08.1 (see below)

08.2   Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, static short, see 08.1
08.3   Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic open
08.4   Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, sporadic short
08.5   Temperature Regulator Flap, static block, *08.5 (see below)

08.6   Temperature Regulator Flap Motor Potentiometer, malfunction
08.7   Temperature Regulator Flap, sporadic block
11.1 (G112)   Central Flap Motor Potentiometer, static open, *11.1 (see below)

11.2   Central Flap Motor Potentiometer, static short, see 11.1
11.3   Central Flap Motor Potentiometer, sporadic open
11.4   Central Flap Motor Potentiometer, sporadic short
11.5   Central Flap, static block, *11.5 (see below)

11.6   Central Flap Motor Potentiometer, malfunction
11.7   Central Flap, sporadic block
13.1 (G114)   Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, static open, *13.1 (see below)

13.2   Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, static short, see 13.1
13.3   Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, sporadic open
13.4   Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, sporadic short
13.5   Footwell/Defroster Flap, static block, *13.5 (see below)

13.6   Footwell/Defroster Flap Motor Potentiometer, malfunction
13.7   Footwell/Defroster Flap, sporadic block
15.1 (G113)   Air Flow Flap Motor Potentiometer, static open, *15.1 (see below)

15.2   Air Flow Flap Motor Potentiometer, static short, see 15.1
15.3   Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic open
15.4   Air Flow Flap Motor Potentiometer, sporadic short
15.5   Air Flow Flap, static block, see *15.5 (see below)

15.6   Air Flow Flap Motor Potentiometer, malfunction
15.7   Air Flow Flap, sporadic block
17.0   Vehicle Speed Signal faulty
18.1   Fresh air blower voltage, static
18.3   Fresh air blower voltage, sporadic
20.1   A/C compressor voltage not OK - static, *20.1 (see below)

20.3   A/C compressor voltage not OK - sporadic
22.1 (F118)   A/C Refrigerant High Pressure Switch, static open, *22.1 (see below)

22.3   A/C Refrigerant High Pressure Switch, sporadic open
22.5   A/C Refrigerant High Pressure Switch, 120X open, *22.5 (see below)

29.1   Belt slip detection "soft", static
29.2   Belt slip detection "hard", static
29.3   Belt slip detection "soft", sporadic
29.4   Belt slip detection "hard", sporadic
Diagnostic Trouble Code Notes:
*02.1   Digital default value of 128 is programmed if sensor fails
*04.1   Value supplied by Temp. Sensor is used if sensor fails
*05.1   Value supplied by Temp. Sensor is used if sensor fails
*05.2   Digital default value of 128 is programmed if sensors G89 & G17 both fail
*06.1   Engine Coolant Temperature is calculated is sensor should fail or is not installed; diagnosis occurs only above 0 degrees Celsius
*07.1   Programmed corrective value = 0
*08.1   Temperature Regulator Flap Motor will no longer be controlled automatically; manual adjustment only
*08.5   Motor is cycled; software attempts to eliminate block
*11.1   Central Flap Motor will no longer be controlled automatically; manual adjustment only
*11.5   Motor is cycled; software attempts to eliminate block
*13.1   Footwell/Defroster Flap Motor will no longer be controlled automatically; manual adjustment only
*13.5   Motor is cycled; software attempts to eliminate block
*15.1   Digital value is internally programmed for limp-home mode
*15.5   Motor is cycled; software attempts to eliminate block
*20.1   Compressor remains off until voltage is greater than 10.8V for at least 25 seconds
*22.1   Compressor remains off until switch closes
*22.5   Compressor re-engagement circuit, VAG 1551 Scan Tool function
OBD Channel 52 - A/C Compressor switch-off codes

If an A/C compressor switch-off condition exists, a segment of the "88.8" display, indicated below as an alpha-numeric code, will illuminate.

Segment   Condition
a1   Slippage or blockage, A/C Refrigerant High Pressure Switch, 120x off
b1   Engine Speed (RPM) less than 200 - 500
c1   Engine Speed (RPM) greater than 6000
d1   Engine Speed (RPM) greater than 6000
e1   System function OK
f1   System function OK
a2   A/C manually switched off (A/C standby canceled)
b2   low voltage
c2   Kick-down switch, compressor off for 12secs max.
d2   Engine Coolant Temperature (ECT) warning light switched
e2   A/C Refrigerant Low Pressure Switch (F73)
f2   A/C Refrigerant High Pressure Switch (F118)
a3   ECON mode selected
b3   OFF selected
c3   Outside (ambient) temperature too low
d3   Engine management system (compressor will remain off for 3 -12 seconds)
e3   High pressure occurrences more than 30 times
f3   Ambient Temperature Sensor at Fresh Air Blower (G109) less than 27 degF (-3 degC)
g1,g2,g3   System function OK (g1+g2+g3 must illuminate simultaneously to indicate system is OK)
Decimal Point
Lit   A/C compressor ON
Decimal Point
Unlit   A/C compressor OFF
OBD Channel 53 - Climate system electrical output codes

When a NO system electrical output is activated, a segment of the "88.8" display, indicated below as an alpha-numeric code, will illuminate. The decimal point in the "88.8" display will not illuminate in this channel.
Segment   Condition
a1   Fan for interior temperature sensor
b1   Fresh air/recirculation flap closed (recirculation mode)
c1   Heater valve closed
d1   Bi-directional wiring harness
e1   A/C compressor ON
f1   coolant fan first speed ON
a2   Air flow flap open
b2   Air flow flap open
c2   Air flow flap closed
d2   Footwell/Defroster flap in "Footwell" position
e2   Footwell/Defroster flap in "Footwell" position
f2   Footwell/Defroster flap in "Defroster" position
a3   Central flap in "instrument panel outlet" position
b3   Central flap in "instrument panel outlet" position
c3   Central flap in "footwell outlet/defrost" position
d3   Temperature flap in "cold air" position
e3   Temperature flap in "cold air" position
f3   Temperature flap in "warm air" position
g1,g2,g3   System function OK (g1+g2+g3 must illuminate simultaneously to indicate system is OK)

10
torpidonun üzerindeki havalandırma ızgarasından ses gelenler o sesi çok fazla çekmesinler olay çok basit  üstteki ızgarayı yanlarından  kalın düz tornavida ile torpidoyu çizmeden çıkartın sonra öncama doğru ortada bi tane civata var tork alyan, onuda biyerden 15 dk temin edin sanayide her dükkanda var  pilastiği kaldırın fakat yavaş çıkartın yanlardaki tırnakları kırmamaya özen gösterin sonra   o pilastiğin altına heryerde metresi 1 tl ye bulunan çift taraflı banttan yapıştırın ve tekrar kapatın   olay bukadar  :)

11
Golf V / Lpg İle Güncel Yakıt Değeriniz Nedir?
« : 26 Ekim 2011, 18:33:03 »
31 llitre lpg ile ben (88.60 ytl)  şehir içinde trafik dur-kalk genelde  dik yokuşlar yani gerçek bir  şehir içi  kullanımında 280 kilometre yaptım   310 kr yani

1,6 102 hp 2004  golf 5 sportline (manuel)  peki sizin  yakıt değerleriniz nedir?



12
Golf V / Devir 1000 de Takılı Kalıyor
« : 20 Ekim 2011, 17:52:26 »
Arkadaşlar son zamanlarda canımı sıkan bişey bu belki başına gelen vardır diye yazayım dedim     arabayı vitesten boşa düşürdüğüm zaman bazen devir 1000 devirde takılı kalıyor bunu en çok evin önüne yanaşırken geri geri geldikten sonra debriyaja bastığımda anlıyorum debriyaja basıyorum fakat devir 650 civaruna inmiyor 1000 de takılı kalıyor uzun süre beklesem düşermi bilmiyorum ama  1 dk falan beklediğim oldu düşmedi fakat bi gaza dokunduğum zaman 2000-3000 deviri bir gösteriyorum bırakıyorum devir yerine geliyor   

bunu çözmek için boğaz kelebeği serviste söküldü temiz olduğu söylendi adaptasyonu yapıldı  hararet müşürüde değişti başka ne var bunu yapabilecek başına gelen varmı?

golf 5 1.6 102 bg

13
Golf V / golf 5 simit tüp sorunu
« : 25 Eylül 2011, 07:47:09 »
arkadaşlar dün aracıma lpg taktım adam  tutturdu sizin arabanın altı komple ekzos  simit kesinlikle  ruhsata işletemezsiniz  muayeneden geçemezsiniz  eskiden  yapanlara geçiyor diye bakmayıon siz yeni işleteceksiniz kesinlikle kabul olmaz   bende diğer tüpten taktırdım    golf5  olupta son zamanlarda simit tüp ruhsata işleten varsa  ben gidip bu tankı söktürücem varmı?

14
Golf V / Motor soğykken şıkırtı
« : 18 Eylül 2011, 18:55:39 »
yahu 1 haftadır motor sabahları tam soğukken  arabanın motorundan  şıkırtı geliyor gaza basınca devrin yükselmesiyle doğru orantıl hızlanıyor ama 50-60 metre gidemeden ses kayboluyor tam dinleyemiyorum  varmı bu sesi tam dinleyebilen yada başına gelen?  motor azıcık ısındımı kayboluyor bir türlü yakalayamadım ne sesidir

Sayfa: [1] 2