İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - keklikci

Sayfa: [1]
1
Golf I / Ynt: pompa değişicek yardım
« : 17 Kasım 2011, 23:38:11 »
Ciddi anlamda güç artışı için intercooler takıp turbonun basıncını yükseltmen yeterli tabi buna ek olarak mazot pompasınında ona göre ayarlanması lazım. güç artışı için 1.6 motorun mazot pompasıda yeterli olur. ekstradan motorun sessiz çalışmasını istersen;

1.9 motorların mazot pompaları 1.6'lara bağlantı yerleri sebebiyle uyum sağlamaz. 1.9 gtd pompasını alıp olduğu gibi 1.6 gtd'ye takamazsın ancak 1.9 mazot pompasının içi, 1.6 pompasının gövdesine takılarak kullanılabilir. bu işlem oldukça maliyetli ve biraz karmaşıktır.

Şahsi kanaatim: 1.6 turbo motorun orjinal mazot pompası (1.9'a göre ayarlı), enjektörleri (meme numarası DN 0 SD 273 ayarı 155 bar), soğutucu fanlı  intercooler (1.9 JTD fiat doblo olabilir) kullanıp turbonun basıncınıda by pass ayarından 1 bar yaparsan aracın inanılmaz şekilde güçlenir. Tüm bunların yanında güçle beraber hararette artacağı için 72 derecelik termostat ve uzun tip radyatör takman gerekecektir. 

2
Golf I / Ynt: pompa değişicek yardım
« : 08 Kasım 2011, 22:57:26 »
Selamlar golf1 ve 2lerin mazot pompa yapıları hemen hemen aynıdır. Aracınız turbosuz ise VW grubunun 1.9 turbosuz motorların mazot pompalarının iç aksamını kendi pompanızın gövdesine taktırarak sessiz çalışmasını ve güç artışını sağlamış olursunuz. Aracınız turbolu ise yine vw grubunun 1.9 turbolu motorun (ENJEKTÖRLERİ ÇİFT KADEME AYARLI OLMAYAN) pompasının iç aksamını kendi pompa gövdenize taktırarak kullanabilirsiniz. Bu işlem biraz masraflıdır fakat iyi sonuç alırsınız.

bende geçen sene hiç ellenmemiş 1988 model 1.6 turbo dizel passat station wagon vardı. motorunu pompasını ilk defa biz söktük komple her şeyi ile regtefiye oldu pompasına söylediğim uygulamayı yaptım ayarını da üst limitte tuttum. turbonun by pass ayarından basıncını 1.1e yükselttim sonuç müthişti kalkışlarda yeni model kuvvetli araçlara kafa tutuyorduk  intercooler olmamasına rağmen kilometre saati 200ü çok rahat geçiyordu  ;)

3
Golf I / Ynt: dizel kaç km de ne kadar yakar
« : 24 Temmuz 2009, 16:35:06 »
 Arkadaşlar 20/50 motor yağı mazottan çok kalın olduğu için dibe çöküp kalıyor. gitgide dipte birikerek seviyesi yükseliyor ve bir süre sonra araç sadece yağ ile çalışıyor buda pompa enjektörlere ciddi hasar veriyor. En güzeli her depoda yarım litre 10 numara yağ koymak. 10 numara yağın yoğunluğu neredeyse mazot kıvamında, mazotla tam olarak karışarak sorun çıkarmıyor. pet şişede deneyebilirsiniz  ;)
  
 Mazot pompalarının içerisindeki küçük çelik parçalar mazotla yağlama yapıyor. özellikle kış aylarında donmasın diye rafineride mazotun içine "parafin" denilen bir madde katıyolar. bu madde mazotu incelterek yağlama özelliğini azaltıyor.

 Bu arada volkswagen 1.6 litre dizel binek araç serisi (Türkiye şartlarında) 100km'de ortalama 6 litre yakıt tüketir. bilginize  :)

4
Golf III / Ynt: golf cl turbo sorunu
« : 20 Eylül 2008, 16:08:05 »
Arkadaşım turbonda arıza varsa tamiriyle hiç uğraşma randıman vermiyor. Adamlar kendi ağızıyla söylüyor montajda kullanılan malzemeyle, piyasaya verilen tamir takımlarının malzeme kalitesi aynı değil diye. Tamir olayı çok kısa vadede çalışır eğer turbo birden yağ verirse motor gelen yağı yakarak çalışır ve aşırı devire kalkar stop edemezsin kesin bir yerlerini kırar.

Yenisini takacaksanda 2.5 olanın değil orjinalini tak. VW mühendisleri söylediğin ustadan kesinlikle daha tecrübelidir. Takacak olsa zaten VW mühendisleri takardı. adamlar dizeli güçlendirmek için gece gündüz çalışıyor.

5
Satılık / Ynt: Golf MK1 Angel Far (FK) Artılı - Sıfır
« : 20 Eylül 2008, 15:49:13 »
bu fiyatlar bir tek far içinmi geçerli. yoksa çifti içinmi?

6
Aranıyor / Ynt: MK1 tek kapı dizel golf arıyorum
« : 15 Eylül 2008, 16:03:44 »
teorik olarak, ateşleme hücresindeki hava yakıt karışımını ne kadar arttırırsak motorun kuvveti o derece artar. Nos motora giran havayı 4 kat soğutuyor yani kabaca motor 1.6 ise oluyor 3.0 ona göre mazot pompasınıda ayarlatırsak neden olmasın.  Acaba nasıl olur oluşacak torku çok merak ediyorum

7
Aranıyor / Ynt: MK1 tek kapı dizel golf arıyorum
« : 14 Eylül 2008, 13:10:42 »
VW dizele alışan bi daha bırakamıyo gördüklerime soruyorm en az beş senedir bende diyo. adamlar yapmış abicim taş gibi mal. 

mk1 1.6 turbo dizele intercool takıp nos uygulasak nasıl olur acaba? çok merak ediyorum alacağım aracı performans öncelikli yapmayı düşünüyorum. standart modelin 0-100 km hızlanması 13.6 saniye yapılan eklemelerle en aşşağı kaça düşürebiliriz. bu tip dizellerle uğraşan arkadaşlar yardımcı olursa çok sevinirim.

8
Aranıyor / Ynt: MK1 tek kapı dizel golf arıyorum
« : 13 Eylül 2008, 15:34:20 »
İlginiz için teşekkür ederim.

Özgür.k Arkadaşım aracının 89 td golf olduğunu euro mazot kullandığını belirtmişsin. Sana ısrarla tavsiyem belli yerlerden normal mazot kullan çünkü euro mazot yeni nesil yüksek basınçlı dizel sistemleri için üretilmiş ve viskozitesi düşüktür yani oldukça incedir, aracının çekişini artırır duman attırmaz biraz fazla yaktırır ama en önemlisi Mazot pompasının içerisinde 100e yakın hareketli parça vardır ve tüm bu materyaller mazotun içindeki yağ ile yağlanır. yağzsız kalınca ne olacağı malum benim kendi aracımda diesel klasik dizel normal mazot kullanıyorum ve her depoyu dolduruşumda (ortalama 60 litre alıyo) belli markalardan 2 litre 10 NUMARA motor yağı koyuyorum. Hem pompa ve enjektörlerin ömrü uzar hemde az yakar

15-40 veya 20-50 yada diğer yağlar değil özellikle 10 numara çünkü mazotla neredeyse aynı kıvamda diğer yağlar depoda ilk anda karşabilir fakat bekleyince dibe çöküp kalıyor araçta yakıtı deponun dibinden çetiği için dipteki yağı bitirene kadar sade kalın yağla çalışıyor (aynı kamyon gibi çalışır) buda aracın aşırı duman atmasına, yakıt filtrelerinin şişmesine,vuruntulu çalışmasına, motorun ve turbonun aşırı egsoz kurumu bağlamasına neden oluyor.

bi dene istersen memnun beğenmezsen yine euro kullanırsın ama memnun kalacağından eminim   :)

9
Aranıyor / Ynt: MK1 tek kapı dizel golf arıyorum
« : 12 Eylül 2008, 18:38:15 »
Selamlar mk1 turbo dizeller 03.1982 ve 07.1983 yılları arası üretilmiş bendeki teknik veriler öyle diyo  ???. 2500 ytl ye çok zor ama yinede belli olmaz bu arabaların kıymetini bilmeyen çok insan var.

Tüplü araba beni çok korkutuyor Allah esirgesin en ufak bir kıvılcımda elini kapı koluna atacak kadar bile zamanın yok ondan sonra  :melek: boşver abicim dizel olsun çamurdan olsun kolay kolay yanma tehlikesi yok, motoru suya batır çıkar yinede çalışır v.s. v.s. dizel iyidir  ;)

Dizel motorun pompa enjektör ayarları yerinde olsun benzinli motordan en az %25 az yakar kullanmaya bağlı olarak %50yi bulur tabi bu işin ekonomi tarafı performans işin içine girerse değerler yükselir ama yinede benzinli emsallerine göre dizel az yakar MK2 1.6 GTD modelin 100 km'de ortalama 6 litre tüketimi var 0-100 km'yi 13.5 saniyede görüyor son sürat 160km/h bu değerlerde benzinli emsali azımsanmayacak bi tüketim yapar.

Teknik değerler için   http://www.motorsporlari.net adresine bakabilirsiniz.   Saygılar

10
Aranıyor / MK1 tek kapı dizel golf arıyorum
« : 11 Eylül 2008, 17:13:24 »
selamlar toplamak için en fazla 2500ytl civarında tek kapı dizel golf arıyorum. motor şanzuman durumu hiç önemli değil ama kasası biraz düzgün olursa iyi olur.Bildiğiniz satılık 1.6 veya 1.9 GTD serisi orjinal turbolu dizel motor varmı? ilginize teşekkürler
msn:  [email protected]   tel: 0 (539) 340 71 72

11
Satılık / Ynt: Satılık Golf Mk1 Spoiler ve Sinyal Takımı
« : 10 Eylül 2008, 12:31:11 »
spoiler için görüşelim

12
Satılık / Ynt: bbs 16ınç 7,5-8,5 16ınc
« : 10 Eylül 2008, 12:26:21 »
selamlar hocam jantlar hala güncelmi? lastiksiz fiyatı nakit son kaça olur?

13
Golf I / Ynt: 1,6 diesel kızdırma bujisi mi bozuk
« : 14 Şubat 2008, 20:09:16 »
Motor çalıştıktan sonra kızdırma lambasının yanmasını kızdırma rölesinden yapar bu durum hiç normal değil ve bujilerin ömrünü kısaltır bu durumu hemen elektrikçine gösterirsen iyi olur rölenin değişmesi gerekiyorsa fiyatına bak çok pahalıysa peugeot j9 minibüslerinkini takıyorlar 35 ytl civarlarında olması lazım. buji sorunundan uzun süre kurtulmak istiyorsan kızdırma bujilerini bosch'un duraterm marka özelliklede krom (chromium) serisinden takarsan bujileri unutursun iki kat daha fazla kullanım garantisi veriyor. saygılar.

14
Golf I / Ynt: 1,6 diesel kızdırma bujisi mi bozuk
« : 10 Şubat 2008, 18:43:23 »
selamlar hocam sabahları veya motor soğukken araç çalışmıyorsa bakılacak tek yer ve iki durum vardır egsoz oluyor o bakılacak mübarek yer. birincisi egsozdan duman atıyorsa: ki mazot geliyor pompa bu gelen mazotu basıyor enjektör püskürtüyor demektir egsozdan çıkan duman mazotun tam yanmamış halidir mazot tam yansa zaten araç çalışır bu durumda kızdırma bujileri yada kızdırma rölesi bozuk demektir eğer bujinin sadece birisi bozulmuşsa araç tekleyerek anormal biçimde çalışır az bişey ısınınca keser. ikincisi: Duman atmıyorsa ya mazotu geri salmıştır yada mazot pompasında bi sorun var  (çok masraflı oluyo genelde) demektir. :tamamdir  SAYGILAR.

Sayfa: [1]