1
Caddy, Transporter ve Caravelle / Ynt: VW'nin Tüketiciyle Mücadelesi !
« : 17 Mayıs 2012, 00:40:27 »
bherdush kardeşim, elbette hiç bir firma arızalanınca yenisini vermek istemez ama firma öyle istiyor diye dediğini yapmamız mı lazım. Konuya TEYOLOGY hemşerim güzel cevap vermiş tebrik ediyorum kendisini.
Tamir konusuna gelince, birinci arızada tamir yolunu seçmiş ve kabul etmişsen geçerli dediklerin. Ama tamiri kabul etmiyorsan geriye 3 hakkın daha var. 1- Yenisini (Ayıpsız misli) isteyebilirsin 2- Ayıp oranında indirim isteyebilirsin 3- Verdiğin parayı geri isteyebilirsin 4 yada tamirini istersin. bunlar tüketicinin seçme hakkıdır istediğini seçer ve satıcı tüketicinin tercihine müdahale edemez talebi karşılamak zorundadır. Yanlış anlaşılmasın dediklerim ama 4077 sayılı kanun ve ilgili yönetmelikleri diyor bunları. Yeterki ayıp ortaya çıktıktan sonra 30 gün içerisinde noter yada iadeli mektupla talepte bulunalım.
Elbette satıcı doğrudan değiştirmek istemeyecektir. Ama Kanunlar ve mahkemeler niye varki. Konu başlığı buna güzel bir örnek değilmidir ? Buyurun işte açılan konu başlığındaki CADDY motor kitledi satıcı motoru değiştirip geri verdi aracı değiştirmem dedi. Ben motoru tamir etmedim yenisini taktım 15.000 TL ye dedi. Dedi de ne oldu 6-7 yılda sürse mahkeme sonuçlandı ve kesinleşti yaklaşık 6.000 TL mahkeme masrafı bindi satıcıya şimdi birde kuzu kuzu o km araç verecek. Vermekte istemiyor ama icra kanalıyla bu alınacak varmı başka yolu.
Lütfen yanlış anlaşılmasın ama tüketicileri yanlış yönlendirmeyelim...Zira tüketiciyi koruyan bir kanun var aynen işçiyi koruyan kanun gibi (Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun). Bu haklarımızı heba etmeyelim.
Burdan şunu tavsiye ederim tüm arkadaşlara. Aracınız basit arızalar dışında ciddi bir arıza yaptıysa arızayı servise tespit ettirip aracı teslim edin tamir ettirmeyin.Almasza noterden ihtar çekin bağlayın arabayı bir yere. Verdiğiniz parayıda yasal faiziyle birlikte dava açıp isteyin ve birde araçsız kaldığınız için tazminat davası açın. Bu yapılırsa satıcı büyük ihtimal değiştirir aracı aksi halde dava sonunda 2-3 araba parası vermek zorunda kalırlar ki bunu göze alamazlar.
Tamir konusuna gelince, birinci arızada tamir yolunu seçmiş ve kabul etmişsen geçerli dediklerin. Ama tamiri kabul etmiyorsan geriye 3 hakkın daha var. 1- Yenisini (Ayıpsız misli) isteyebilirsin 2- Ayıp oranında indirim isteyebilirsin 3- Verdiğin parayı geri isteyebilirsin 4 yada tamirini istersin. bunlar tüketicinin seçme hakkıdır istediğini seçer ve satıcı tüketicinin tercihine müdahale edemez talebi karşılamak zorundadır. Yanlış anlaşılmasın dediklerim ama 4077 sayılı kanun ve ilgili yönetmelikleri diyor bunları. Yeterki ayıp ortaya çıktıktan sonra 30 gün içerisinde noter yada iadeli mektupla talepte bulunalım.
Elbette satıcı doğrudan değiştirmek istemeyecektir. Ama Kanunlar ve mahkemeler niye varki. Konu başlığı buna güzel bir örnek değilmidir ? Buyurun işte açılan konu başlığındaki CADDY motor kitledi satıcı motoru değiştirip geri verdi aracı değiştirmem dedi. Ben motoru tamir etmedim yenisini taktım 15.000 TL ye dedi. Dedi de ne oldu 6-7 yılda sürse mahkeme sonuçlandı ve kesinleşti yaklaşık 6.000 TL mahkeme masrafı bindi satıcıya şimdi birde kuzu kuzu o km araç verecek. Vermekte istemiyor ama icra kanalıyla bu alınacak varmı başka yolu.
Lütfen yanlış anlaşılmasın ama tüketicileri yanlış yönlendirmeyelim...Zira tüketiciyi koruyan bir kanun var aynen işçiyi koruyan kanun gibi (Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun). Bu haklarımızı heba etmeyelim.
Burdan şunu tavsiye ederim tüm arkadaşlara. Aracınız basit arızalar dışında ciddi bir arıza yaptıysa arızayı servise tespit ettirip aracı teslim edin tamir ettirmeyin.Almasza noterden ihtar çekin bağlayın arabayı bir yere. Verdiğiniz parayıda yasal faiziyle birlikte dava açıp isteyin ve birde araçsız kaldığınız için tazminat davası açın. Bu yapılırsa satıcı büyük ihtimal değiştirir aracı aksi halde dava sonunda 2-3 araba parası vermek zorunda kalırlar ki bunu göze alamazlar.