İletileri Göster

Bu özellik size üyenin attığı tüm iletileri gösterme olanağı sağlayacaktır . Not sadece size izin verilen bölümlerdeki iletilerini görebilirsiniz


Mesajlar - Black_Life

Sayfa: [1]
1
aynısı benim başıma geldi ,
forumdan bir arkadaş dün hararet müşürü arızalıdır demişti.
gerçekten sebep o çıktı. araçta 2 tane hararet müşürü var. biri gösterge için. biride direkt motorun çalışmasıyla alakalı. o motorun çalışmasıyla alakalı olan müşür bozuksa soğukken bu problem meydana geliyor. özetle otomatik jikle arızası gibi birşey.

Onarım Modu

2
Polo 6N / Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« : 17 Ekim 2007, 19:14:44 »
netb , 
aynen dediğin gibi hararet müşürü arızalı çıktı. değiştirdim ve problem halloldu. yardımın için çok çok teşekkür ederim.

3
Polo 6N / Ynt: Polo Boğaz Kelebeği
« : 16 Ekim 2007, 17:29:37 »
merhaba arkadaşlar
yaklaşık 7 aydır 1997  1,4 16V polo sportline kullanmaktayım.
araç 150.000 de olmasına rağmen 5 ay hiç problem yaşamadım. araba 3-4 gün yatsa dahi motor ilk marşta hemen alıyordu.
fakat son 2 aydır sabah çalıştırırken problem çıkıyor.
motor çalışır gibi oluyor istop ediyor , ancak 3. yada 4. de çalışmaya başlıyor.
fakat bir süre daha yerimden hareket edemiyorum.
çünkü motor benzin yemiyor. gaza basıldığı ve hareket etmeye başlandığı anda stop etmeye kalkıyor. ayağımı gazdan çekince rolanti düzeliyor. daha sonra sanki bir anda motoru frenleyen bu şey yok oluyor ve araba güce kavuşuyor.
onda sonrada kesinlikle istop etme olayı olmuyor. ertesi sabaha kadar herşey normal.
birde kontağı çevirince benzin deposundan benzin çekiliyorya , o sırada motorun sesini biliyorsunuz , bu sabahları sadece 1 sn sürüyor , başka zaman 5 - 6 saniye sürüyor ve o bitmeden arabayı çalıştırmıyorum. acaba diyorum sabah benzin mi çekemiyor. bununla alakalı bir sensör arızası mı ?
13 sayfayıda dikkatle okudum. tam benim problemime benzer 3 yorum daha vardı. ama işin içinden çıkamadım.  Genelde sorunlar hep ortak bir noktada da birleşmiş.
şimdi sırayla , hava filtresi , benzin filtresi ve bujileri değiştirip , boğaz kelebeğinide sadece spreyle temizleyip durumun düzelmesini umacağım. bir gelişme olursa sizlerle de konuyu paylaşırım.
saygılarımla

4
Polo 6N / Ynt: VW Polo 1.4 Sportline Yardım
« : 31 Temmuz 2007, 23:27:26 »
merhaba 
bende 1997 bir sportline sahibiyim. almadan önce çok araştırmıştım. bildiklerimi sizinle paylaşayım.
öncelikle 97 - 98 polo sportline'ın piyasası şu anda  9.500-12.000 ytl arasında değişiyor.
bendeki  tek kapı, siyah. alaşım jantlar , sis farı , spoiler , klima ,abs ,sürücü airbag, spor koltuklar , yükseklik ayarlı direksiyon ve koltuklar,merkezi kilit , immobilizer, elektrikli aynalar ,hidrolik direksiyon , 4 hoparlör. bunları standart zannediyordum ama daha önceki mesajlarda bahsedildiği gibi donanım seçeneği farklı olanlar da var demek.
1.4 litre 16v 100 beygirlik motora gelince ;
16V olması motorun rahatça yüksek devirleri çevirebilmesini sağlıyor. motor 100 beygiri 6000 devirde veriyor. aracın max torku 125 NM/dd , bu torkuda 4400 devirde veriyor. yani şehir içinde , düşük devirlerde  bu motordan birşey beklemek anlamsız.
(1.6 litre 75 beygirlik diğer pololar 4800 devirde 75 beygir güç veriyor , 2800 devirde 135 NM/dd tork üretiyor , kıyaslayın artık )
Ben şehir içinde 3000 -3500 arası devirde vites değiştiriyorum(zaten daha azı zorluyor ) ,sanırım bu  gayet ideal. tabi iş sollamaya veya biraz hız yapmaya geldiğinde 4000 - 4500 devirlerde koltuğa yapıştırabiliyor veya ışıklarda milletin tozunu attırıyor. ayrıca araba çok rahat 160 - 170 km hıza ulaşabiliyor ve 200 km görebiliyor.
yakıtı ise bence gayet uygun.şehir içi abartısız bir kullanımında km de  230-250 bin arası yakıyor. 25 ytl lik benzinle 100 km den az yaptığım şimdiye kadar hiç olmadı. ama hava filtresi ve bujiler 3000 km devirdimi yakıt tüketimi biraz artıyor.
daha önce bahsedildiği gibi farlar pek iyi aydınlatmıyor , mesafesi çok kısa. aracın motor sesini içe fazla aldığını düşünmüyorum. hatta 3000 devirden sonraki motor sesi insanın hoşuna bile gidiyor. ama motor harici sesleri içeri çok aldığını düşünüyorum. birde sanırım 10 yıllık bir aracın sağından solunda tıkırtıların gelmeside gayet normal. ayrıca 97 -98 modellerin plastik aksamlarıda zamanın ve güneşin yıpratıcı etkilerinden nasibini almış oluyor. kaportanın iyi olduğunu düşünüyorum. pas ve çürük açısından istanbulun nemli havasını düşünürsek gayet kaliteli olduğunu söyleyebilirim. çok poloya baktım , öyle çürümüş olanına rastlamadım.
ben özellikle direksiyon ve vites topuzu için deri kaplama yaptırdım , güneşten mahfolmuştu. aracı aldığımda 150.000 km idi ve 6 aydır hiç bir sorunda çıkarmadı diyebilirim. vw servisinin çok pahalı olduğu doğru. tanıdığım bir arkadaş 98 passatı için sirkeciden parça alıp sanayide ustaya taktırıyor ve servise göre 1/3 e geldiğini söylüyor.
son olarak pololar için dikkat edilmesi gereken en önemli nokta lastik basıncı. pololar buna karşı çok hassas. özellikle aracın lastik basınçları fazla olduğunda yada arkalar öncen fazla olduğunda düşük hızlarda bile virajlarda arka taraf kaymaya başlıyor. ben ön 31-32 arka 29-30 olarak kullanıyorum
saygılar

Sayfa: [1]