Arkadaşım benim mantığım bunu kabul etmiyor. yani pistonlar çalışıyosa ateşleme var demektir ateşleme varsa buda pistonun kafasına yakıt akıyor demektir. dizel citroen c3 te denedik. araç rampa aşağı giderken mazot pompasının elektriğini kesince araba stop etti. yani mazot akışı kesilince motor sustu. dolayısıyla ekrandaki sıfır değeri hikaye. sadece şunu biliyorum vitesi boşa atınca arabanın devri rölantiye düştüğü için çok çok az yakıyo. fakatr bu seferde şöle bi sıkıntı oluyor. arabayı boşa çektin ibre 120-130 u vurdu artık rampanın dibinde viraja girecen yani vitese takacan . bu araba 4. vitese geçmez yada çok zor geçer . çünki o hızda 4500 devir var motorda. mecburen 5. vitese çakacan. rölantideki aracı yani boştaki arabanında direk 5. viteste 5000 devire ulaşması çok zor olduğu için araba yığılır sarsılır ama genelde kurtarır kurtaramazsa motor gümler fakat ata sanayide şaşmazda çok araba gördüm boştan 5 e çaktığı için motor patlatan konu biraz alakasız oldu ama başlamışken bitireyim dedim.
motor yürüyene bağlıysa yani araba vitesteyse belli bi devrin üstündeyse benzini kesiyor enjektörlü arabalar (şahinde bile var bu) mantığı şu o esnada pistonları hareket ettirecek güç benzin+hava karışımının ateşlenip patlamasından değil de halihazırda dönen tekerleklerin dönme hareketi şanzımana, ordan kranga ordan pistonlara gidiyor. 2. mesajdaki arkadaşın anlattığı doğru yani.
boşta 130 da 5 e atmadan önce devir eşitleme yaparsınız, ara gaz verirsiniz debriyaja basarken, gazla 5 bine getirip vitesi 5 e takarsanız yığılmaz devam edersiniz