vwtr.net

Volkswagen => Golf => Golf I => Konuyu başlatan: adogan - 10 Kasım 2010, 22:21:55

Başlık: lpg
Gönderen: adogan - 10 Kasım 2010, 22:21:55
merhaba arkadaşlar golf 1 benzinli 1600 mekanik enjeksiyon diyolar lpg taktırdım olmadı bu araca lpg takacak yer varmı ankarada düzenek diğerlerinden farklı oluyomuş galiba bilgisi olan paylaşırsa sevinirim
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 10 Kasım 2010, 22:25:00
merhaba arkadaşlar golf 1 benzinli 1600 mekanik enjeksiyon diyolar lpg taktırdım olmadı bu araca lpg takacak yer varmı ankarada düzenek diğerlerinden farklı oluyomuş galiba bilgisi olan paylaşırsa sevinirim
Aracın K-Jet sistemli sanırsam Mekanik Enjeksiyon dediğine göre ya GTI yada GLI kanımca yanılıyor muyum? LPG'yi her usta uyduramaz forumda arkadaşlar sana yardımcı olucaktır ama önce kendini ve aracını tanıtırsan hem daha iyi olur hemde biz bir Mk1 daha görüp gözümüz açılmış oluruz  :sevgi:
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: VolBull - 10 Kasım 2010, 22:41:59
Bu forumda LPG işinde en çok başı ağıran arkadaş olarak sana elimden geldiğince yardımcı olayım. Bu sisteme LPG takmak her yiğidin harcı değil. Bende de var mekanik enjeksiyonlu 1.8 gti. Ankara'dan almıştım fakat iyi uyduramamışlar LPG yi. Çok sorun yaşadım fakat sona yaklaştım.
Sana bildiklerimi söyleyeyim, daha uzman arkadaşlar yardımcı olurlar.
Normal Karbüratör LPG si takacaksın. LPG'ye geçince benzin motorunun elektriğini kesen bir emülatör takacaklar. Benzin filtresi ile enjeksiyon beyni arasındaki hortuma bezin kesici takacaksın, çünkü sonda oynadıkça benzin basıyor. Gazı  gaz kelebeğinin önünden vereceksin. İster direk boruyu koy istersen bi mixer uydur. Ostim'de 2m engineering var, orada bu sisteme özel lpg yapıyolar diye biliyorum. Ek hava regülatörü LPG de iken de çalışmalı, çünkü çalışmazsa rölanti motorun sıcaklığına göre değişmekte.
K-Jetronic sistemine özel mixer ve kapatılması gerekenlerin şeması aşağıda. Kırmızı işaretli yerlere kesici takılacak. Hava borusunun yarısı bantlanacak. Sarı çizginin oraya da mixer takılacak. Umarım gayet net anlatmışımdır.  :tamamdir

(http://www.vanmeenen.com/LPG-autogas-Vlaanderen/catalogus/mixers/img/Audi%20K-Jetronic.jpg)

(http://i382.photobucket.com/albums/oo262/erci77/k-jetronicemaslpg.jpg)
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 10 Kasım 2010, 22:51:58
teşekkürler arkadaşlar.çok iyi bilmiyorum ama golf 1 gti 1600 ,70.5 beygir mekanik enjeksiyon güzel araç seviyorum bu vw birazda masraflı yardımlarınız için teşekkürler.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 10 Kasım 2010, 22:56:18
 ben yeni katıldım .
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 10 Kasım 2010, 23:00:40
sağol çok iyi anlattın teşekkürler o dediklerinin ne kadarını yaptılar bilmiyorum ama normal karbiratörlü ye takılandan uğraştılar olmadı neyse bulurum herhalde
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: SNCKTR - 10 Kasım 2010, 23:45:38
abıcım bence taktırma zaten ne kadar bınıyosunkı  :)
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 10 Kasım 2010, 23:51:38
Sana kim söyledi 1.6 GTI 70.5 BG olduğunu  >:D 1600cc GTI lar 110 BG 1800cc DX GTI lar 112 BG   :sevgi:
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: VolBull - 11 Kasım 2010, 00:01:16
sağol çok iyi anlattın teşekkürler o dediklerinin ne kadarını yaptılar bilmiyorum ama normal karbiratörlü ye takılandan uğraştılar olmadı neyse bulurum herhalde

Arabayı hiç mi çalıştıramadılar yoksa motor sarsıntılı mı çalıştı?
Motor kodunu söylersen sana motor gücünü söyleriz.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 11 Kasım 2010, 10:11:23
2000 devirin altına düşünce stop ediyor. rolanti ayarlanamadı bende söktürdüm hepsini şimdi iyi bir yer arıyorum arcım ruhsatında golf m1 yazıyo aldığım şahıs 110 beygir olduğunu söyledi fakat ruhsatta 70.5 yazıyo
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: xcape06 - 11 Kasım 2010, 10:37:18
ruhsatta yazan motor numaranın bası nedir yazarsan yardımcı olabilirim
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 11 Kasım 2010, 11:03:11
2000 devirin altına düşünce stop ediyor. rolanti ayarlanamadı bende söktürdüm hepsini şimdi iyi bir yer arıyorum arcım ruhsatında golf m1 yazıyo aldığım şahıs 110 beygir olduğunu söyledi fakat ruhsatta 70.5 yazıyo
Ruhsata bi bakar mısın motor kodunun ilk 2-3 harfi nedir ? EG yazıyosa 110 BG GTI  :sevgi:
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 11 Kasım 2010, 15:57:58
eg
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 11 Kasım 2010, 16:02:36
Motorun ayarları düzgünse şehir içi 30krş şehir dışı 20krş a kadar yakar EG GTI makina.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 11 Kasım 2010, 16:14:37
kilometre saati çalışmıyo onun için ölçemedim ama sanki çok yakıyo motorunüst tarafını yaptırdım tamirci tekliyo dedi  mtor kapağı taşlandı ama araba soğukken rolanti düşük oluyo ısınınca yükseliyo bi düzensizlik var ama benim tamirci  anlamıyo galiba iyi bi vw bulmam lazım
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: SCORPIONMAN2005 - 11 Kasım 2010, 16:23:39
Kusura bakma ama lpg taktırıpta öldürme aracı.yakarsa yaksın o makina.gtı makinaya sahipsin değerini kıymetini bil derim.Lpg taktırsanda verim alabileceğini sanmıyorum.Erşan arkadaşımız gtı profesörüdür yakacağı yakıtı yazmış zaten k jet ayarlarını yaptır yakıtı 30 kuruştan fazla olmaz o aracın onuda yaksın zaten.Lpg ye hiç bulaşma derim.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 11 Kasım 2010, 16:29:43
tamam sağolun
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 11 Kasım 2010, 16:34:04
kilometre saati çalışmıyo onun için ölçemedim ama sanki çok yakıyo motorunüst tarafını yaptırdım tamirci tekliyo dedi  mtor kapağı taşlandı ama araba soğukken rolanti düşük oluyo ısınınca yükseliyo bi düzensizlik var ama benim tamirci  anlamıyo galiba iyi bi vw bulmam lazım

 Evet sorunların var K-Jetronik sitemde arızalı yada bağlantısı yapılmamış bir parçan var. Soğukken düşük ısınınca yüksek devir ilk başta Benzin regulatörünün görevini yerine getiremediğini gösteriyor.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 11 Kasım 2010, 20:21:25
Bence sen hiç LPG işine girişme güzelim K-Jetli GTI makinayı yeme al bi tane 1.5 yada 1.3 Mk1'le devam  :tamamdir
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: SNCKTR - 11 Kasım 2010, 20:51:27
bosver lpg yi sen aracın fotolarını koy bı gorelım GTI yı  ;)
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: VolBull - 11 Kasım 2010, 20:55:41
2000 devirin altına düşünce stop ediyor. rolanti ayarlanamadı bende söktürdüm hepsini şimdi iyi bir yer arıyorum arcım ruhsatında golf m1 yazıyo aldığım şahıs 110 beygir olduğunu söyledi fakat ruhsatta 70.5 yazıyo

2000 devirin altına düşünce stop etmesinin sebebi, enjeksiyon beyninde hala benzin olması, Benzin filtresi ile enjeksiyon beyni arasındaki hortumu çıkarırsan rölanti düzelir. Ben benzinden lpg ye geçince hortumu çıkarıp enjeksiyon beynindeki benzini çıkarıyorum ve öyle devam ediyorum. Kısacası çok baş ağırtıyor bu lpg işi.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 02:06:40
benzin regülatörü dediğiniz deponun altında benzin pompası diyolar orasımı yoksa motorun ordamı benzin pompası sesli çalışıyo bazen kesiklik yapıyo sorun o mu acaba
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 02:47:27
vw
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: VolBull - 12 Kasım 2010, 10:40:02
benzin regülatörü motor gövdesinin ùzerinde bir parça. Enjeksiyon beyninin ortasından giden hortumun bağlandığı parça. Motora 5-10 dk kadar fazladan yakıt verir.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 10:49:30
hava filtresinin üstünde 5 tane galiba hortum çıkıp motora gidiyo motora sıra ile takılmış o galiba  ondan bulup almam lazım yenisini o zaman teşekkürler çok kafama takılıyo arabanın düzensiz olması canımı sıkıyo bir an önce düzeltmem lazım teşekkür ederim paylaşımlarınız için
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 10:56:36
resim göndermeye uğraşıyorum ama gitmiyo
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: nizam - 12 Kasım 2010, 11:01:21
Resim Yükleme (Imageshack) - Dosya İndirme (Rapidshare) - Güncel (http://www.vwtr.net/forum/sohbet/resim-yukleme-imageshack-dosya-indirme-rapidshare-guncel-t95.0.html)
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 12 Kasım 2010, 12:20:20
ImageShack® - Online Media Hosting (http://www.imageshack.us)  a gir browse imlecine tıkla fotonu seç ve yükle sayfa yenilenicek sol tarafında sıyalya yazılar ve linkler açılacak ordan FORUM KODU olması lazım onu seçip mesaj yazdığın bölüme kopyala yapıştır yap ve Gönder imlecine tıkla bu kadar basit :)
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: VolBull - 12 Kasım 2010, 15:32:01
hava filtresinin üstünde 5 tane galiba hortum çıkıp motora gidiyo motora sıra ile takılmış o galiba  ondan bulup almam lazım yenisini o zaman teşekkürler çok kafama takılıyo arabanın düzensiz olması canımı sıkıyo bir an önce düzeltmem lazım teşekkür ederim paylaşımlarınız için


Ustan mı söyledi sana o parçanın arızalı olduğunu?
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 16:42:04
hayır ben tahmin yürütüyorom benim usta anlamıyo pek baskı balatayı bile takamadı 0 aldı yine olmadı şimdi iyi bir vw ustas arıyorum sil baştan yeniden yaptıracam bunları belki o regülatörden falan da anlar belki benim usta vw değilmiş sonradan öğrendim beni zarara soktuboşu boşuna
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 16:48:38
020920100201092010021.jpg460 KB 8.jpg402092010029.jpg477 KB 18 KB
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 16:56:23
http://img573.imageshttp://img573.imageshack.us/img573/2139/02092010029.jpg
http://img404.imageshack.us/img404/5495/01092010021.jpg
hack.us/ghttp://img573.yfrog.com/fx02092010029jx
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 12 Kasım 2010, 17:03:02
Bu araba bana hiç yabancı gelmedi. Yanılıyorda olabilirim tabi.. Daha önceki belki 1-2 sahip öncesi rengi metalik yeşilmiydi bilgin varmı.

(http://img573.imageshack.us/img573/2139/02092010029.jpg)
(http://img404.imageshack.us/img404/5495/01092010021.jpg)
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 17:08:13
yok kapı lardan baktım hep kırmızı bu araba başka renk olsa kıyıda köşede kalı rengi
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 17:14:06
http://yfrog.com/mh19092010038jhttp://img809.imageshack.us/img809/4315/19092010038.jpg
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: xcape06 - 12 Kasım 2010, 17:15:46
güle güle güzel günlerde kullan dostum allah kaza bela vermesin ağız tadıyla bin
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: xcape06 - 12 Kasım 2010, 17:16:13
ankaranın neresindesin
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 17:19:37
(http://img809.imageshack)
(http://img168.imageshack)
(http://yfrog.com/4o02092010028ajxttp://img168.imageshack.us/g/02092010028ack)
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 17:20:01
batıkent
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 17:24:10
sağol amin
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 17:37:14
(http://img529.imageshack.us/img529/7947/19092010037.jpg)
(http://img442.imageshack.us/img442/4315/19092010038.jpg)
(http://img529.imageshack.us/img529/6297/19092010039.jpg)
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 17:41:07
xcape06 senin bildiğin tamirci varmı iyi bi usta
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 12 Kasım 2010, 20:22:51
Hah plakayı görünce tanıdım bu aracı 6 sene önce almak için gelmiştim ankaraya. Yollar kar buz bandırmadan ankaraya gitiim bu araç için sabahın 7 sinde indim terminalde 1 gün önceden msn ve telden haberleştik geliyorum diye satan kişi ile ama nedense ankaraya geldim telefonlarıma cevap vermedi bende adresine gittim araba dışarda duruyordu ama tam 4 saat ulaşmaya çalıştım çocuğa ama nafile..
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 12 Kasım 2010, 20:23:41
Maşallah çok güzel bir GTI daha çıktı biyasaya ben resto olduğunu sanmıyorum Erşan abi olduysada düzgün işi bilen biririn elinden geçtiği belli panjurda GTI logosu dahi var  arka camda Wolfsburg Edition yazısı dahi duruyo  :sevgi:
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 12 Kasım 2010, 20:29:21
 Metalik yeşildi bu baya macun vardı arabada bide motorunda sorun vardı 3000 tl ye anlaşmıştık.. Alıp ilk önce motoru yaptıracaktım yazada restoya. Ama dediğim gibi sahibi ertesi gün kaçak ve birdahada telefonlarıma çıkmadı. 6-7 ay sonra sahibindende satılığa çıktı kırmızı şekilde komple elden geçirilmişti.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 12 Kasım 2010, 20:31:20
Metalik yeşildi bu baya macun vardı arabada bide motorunda sorun vardı 3000 tl ye anlaşmıştık.. Alıp ilk önce motoru yaptıracaktım yazada restoya. Ama dediğim gibi sahibi ertesi gün kaçak ve birdahada telefonlarıma çıkmadı. 6-7 ay sonra sahibindende satılığa çıktı kırmızı şekilde komple elden geçirilmişti.
Benim gözüme düzgün geldi ama fotolarda herşey güzel gözükür canlı canlı görmeden bilemeyiz  :tamamdir
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 12 Kasım 2010, 20:33:41
 Yav ben arabaya kötümü diyorum 6 sene önceki durumu anlatıyorum sen tutturmuşun araba güzel araba güzel benmi yanlış yazıyom senmi yanlış anlıyon gökhan kafa nerlerde olm :) :) Geliyo valla sopa şimdi  :bekleriz: :D :D
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 12 Kasım 2010, 20:37:36
Yav ben arabaya kötümü diyorum 6 sene önceki durumu anlatıyorum sen tutturmuşun araba güzel araba güzel benmi yanlış yazıyom senmi yanlış anlıyon gökhan kafa nerlerde olm :) :) Geliyo valla sopa şimdi  :bekleriz: :D :D
Ne biliyim valla abi stajdan yeni geldim kargo yapmaktan başım döndü dönerken beynim biyere düştü heralde  :D
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 22:10:29
sorunu neydi acaba biliyomusun kardeş
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 22:16:12
bir de arkadaşlar rica etsem bu araba k jet falan yazdınız ben tamirciye gidince yada soran olduğu zaman  söyleım buaraç için gti mekanik enjeksiyon falan diyolar siz maşallah biliyosunuz bunları bana bi yazında bende öğreniyim şunları  teşekkürler
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 12 Kasım 2010, 22:33:32
Mekanik enjeksiyon sistemi var adıda K-Jetronik tir.. Çok nokta püskürtmedir sıralı sistem değildir.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 22:43:54
motor no:eg başlıyo M1 yazıyo ruhsatta  bazı yerlerde mk1 falan yazıyo bu araç ne golf m1 diycez başınızı ağrıtıyorum kusura bakmayın
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 12 Kasım 2010, 22:48:24
 Aracın golf mk1 yani ilk kasa golf..  Motorun EG 1600cc 110PS 140Nm tork GTI makina orjinali dediğim gibi k-jetronik mekanik enjeksiyon.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 12 Kasım 2010, 23:14:11
sağol
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: VolBull - 13 Kasım 2010, 01:15:52
"mk" sanıyorsam "mark" kelimesinin kısaltması.
K-jetronic sistemi benzinli araçlarda ilk çıkan enjeksiyon sistemidir. Sonrasinda çıkan enjeksiyonlardan farkı, sistemin mekanik olarak çalışmasıdır. 4 enjektör aynı miktarda benzini sürekli püskürtür. Sıralı değildir. Yarı enjeksiyon da denmektedir. 80li yillarda kullanilmıştır. Mercedes, Bmw e21 323, Audi, Porsche 924 944, gibi modellerde de bu sistem vardır.  Anlamayan için çince bulmaca gibi bişeydir, ustalar içinde geçerlidir. Bu sistemle daha önce uğraşmış ustalar kaputu açtığı gibi kapatır. Bazı ustalar işin kolayına kaçıp hiç uğrasma bunla, karbüratör tak veya dizele çevir der. İzmirdeki Bosch servisi bile bana "biz artık bu sistemle uğraşmıyoruz, çok başımızı ağırttı" deyip kaçtı gitti. Mesela ben Erşan Abinin başını şişirerek 2-3 ayda öğrenebildim.
Ama şunuda söylemeden edemiycem. Ustaların bile illallah ettiği bu sistemi kapının önünde tamir etmenin verdiği keyif, "Paha Biçilemez..."  :sevgi:
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Han - 13 Kasım 2010, 01:23:02
vollbull başının şişme sırası sana geliyor ozaman :P  :tavkiss:
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: VolBull - 13 Kasım 2010, 01:36:29
Ben yeterince deneyim elde edemedim, Erşan Abi eğitimimin ortasında pes etti. :D :D Ama elimden gelen yardımı yapmaya çalışırım.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 13 Kasım 2010, 09:20:12
motor bi düzgün çalışıyo bi artıp azalmalarla deviri çalışıyo  çalışmam demiyo ama iyi araba bence bende öğrenirim belkiuğraşa uğraşa sağolun
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: VolBull - 13 Kasım 2010, 10:18:37
Erşan abinin forumdaki yazdıklarının hepsini bulup okursan, k-jet profesörü olursun  :tamamdir
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: VolBull - 13 Kasım 2010, 10:26:24
motor bi düzgün çalışıyo bi artıp azalmalarla deviri çalışıyo  çalışmam demiyo ama iyi araba bence bende öğrenirim belkiuğraşa uğraşa sağolun


Dikkat et bakayım bu rölanti değişikliği motor sıcaklığına göre mi oluyo?
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 13 Kasım 2010, 10:58:53
Volkan ben pes etmedim beni pes ettiren LPG olayı kendi aracıma uygulamadım sadece yabancı forumlarda konuşulanlar ve varsayımlar ile hareket ediyoruz oda nekadar doğru olur bilemiyorum o yüzden teoride gidiyoruz pratik olmayınca LPG girdimi ben istifa ediyorum :D :D  Zaten GTI makinada ben LPG ye karşıyım. Ekonomi istiyorsan aracı oknomik yapmaktansa değiştirmeyi tercih etmek lazım..  K-Jetronik komplex bir sistem o sistemi harap etmek istemiyorum birde K-jet te LPG uygulaması motorun ömrü açısından bence hiçte verimli değil... Enjektörler aynı anda subab odalarına püskürtüyor ve buna görede emme manifoldu var bu sayede kapalı odadaki benzin diğer odalara taşınıyor. Hatta 1 ve 4 enjektör 2 ve 3 enjektörden daha fazla püskürtme yaparak denge oluşturuyor. Üst kapak ve emme manifoldu bu sisteme göre dizayn edilmiş kalkıp buna LPG uygulandığında tem verim sıkıntısı mutlaka olucaktır.

 Forumda hep demişimdir K-Jet li araca LPG takmak yerine bunu karb. çevirin öyle takın.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 13 Kasım 2010, 13:36:20
evet sıcakken yükseliyo evin önüne getirip o motorda hava hortumları var şu karbiratörlülerde kelebek olan yere benzer ordan hava ayarı SANIRIM ordan hava ayarını iyice kısınca rolanti 80--90 düşüyo motorun çalışması nispeten düzeliyo sonra bazen düzgün gidiyo bazen bozuluyo işte tam devamlı bir düzen sağlayamadım
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 13 Kasım 2010, 13:38:14
bayramda  kütahyaya gidecem bu arabayla gidermi acaba deniycem şansımı bu arada esas memleketim eskişehir.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: freegane - 13 Kasım 2010, 15:42:17
bayramda  kütahyaya gidecem bu arabayla gidermi acaba deniycem şansımı bu arada esas memleketim eskişehir.
o arabayla o şekilde yola çıkma bence
Volkan ben pes etmedim beni pes ettiren LPG olayı kendi aracıma uygulamadım sadece yabancı forumlarda konuşulanlar ve varsayımlar ile hareket ediyoruz oda nekadar doğru olur bilemiyorum o yüzden teoride gidiyoruz pratik olmayınca LPG girdimi ben istifa ediyorum :D :D  Zaten GTI makinada ben LPG ye karşıyım. Ekonomi istiyorsan aracı oknomik yapmaktansa değiştirmeyi tercih etmek lazım..  K-Jetronik komplex bir sistem o sistemi harap etmek istemiyorum birde K-jet te LPG uygulaması motorun ömrü açısından bence hiçte verimli değil... Enjektörler aynı anda subab odalarına püskürtüyor ve buna görede emme manifoldu var bu sayede kapalı odadaki benzin diğer odalara taşınıyor. Hatta 1 ve 4 enjektör 2 ve 3 enjektörden daha fazla püskürtme yaparak denge oluşturuyor. Üst kapak ve emme manifoldu bu sisteme göre dizayn edilmiş kalkıp buna LPG uygulandığında tem verim sıkıntısı mutlaka olucaktır.

 Forumda hep demişimdir K-Jet li araca LPG takmak yerine bunu karb. çevirin öyle takın.

Erşan ağa bende senin gibi düşünüyordum kendi aramda lpg yoktu neden taktırmadın diye soranlara "fırınmı sandın la bunu gazla çalışsın araba oğlum benzinle yürüyor" diyordum ama ekonominin bu istikrarlı gidişi (!) benzin fiyatlarının evereste ulaşması insanı lpg'ye yöneltiyor. Diğer bir ayrıntı motoru gıdıklamaya başlayınca yazılımın yetmediği yerde standalone beyin gerekiyor o da biliyorsun alması ayrı bir dert aldıktan sonra yazılım yüklemesi bam başka bir dert... LPG'nin beyni maşallah piggy back gibi arabanın yakıt sistemine istediğin gibi müdahale edebiliyorsun.İstediğin gibi ver gazı vur avansı fakire düşme  :D
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 13 Kasım 2010, 15:57:03
Sen mk3 ten bağsediyorsun Mk1 GTI da durumlar karışık. Mekanik olduğu için ya benzinde randıman alıcaksın yada LPG de, LPG ye göre ayarladığın zaman benzinde ne randıman kalıyor nede performans.. 
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: freegane - 13 Kasım 2010, 16:02:06
ona da çözüm var abi,tak weber'i üzerine klasik sistem lpg aynı yakıta daha çok performans  :D hemde k-jet'ten daha sorunsuz  ::)
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 13 Kasım 2010, 17:34:11
Arkadaşlar bi soru daha soruyum kusura bakmazsanız Manifolt sanırım motor bloğuğunun üstünde orda sağa ve sola bakan 3-4 mm çapında hortum takma yeri bide tam manifolttan 6-7 mm çapında çıkmış ama oraları kapatmışlar tıkamışlar onlar nedir tıkanmaması gerekirmi teşekkürler
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 13 Kasım 2010, 18:25:25
birde k-jet başlıklı yazıda sigorta kutusunun yanında boş kabloyu bulunca  olayı çözdüm diye yazmışlar  benimde var ucu bantlanmış 1 de soketli kahverenkli kalınca nbir kablo boşta duruyo onların ne işe yaradığını nasıl anlarım benim mk1 de çok yakıyo elektirikçiler anlarmı? acaba
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: mk1gti09 - 13 Kasım 2010, 18:26:01
2000 devirin altına düşünce stop etmesinin sebebi, enjeksiyon beyninde hala benzin olması, Benzin filtresi ile enjeksiyon beyni arasındaki hortumu çıkarırsan rölanti düzelir. Ben benzinden lpg ye geçince hortumu çıkarıp enjeksiyon beynindeki benzini çıkarıyorum ve öyle devam ediyorum. Kısacası çok baş ağırtıyor bu lpg işi.
işine yaramış sanırım söylediklerim
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: mk1gti09 - 13 Kasım 2010, 18:36:53
"mk" sanıyorsam "mark" kelimesinin kısaltması.
K-jetronic sistemi benzinli araçlarda ilk çıkan enjeksiyon sistemidir. Sonrasinda çıkan enjeksiyonlardan farkı, sistemin mekanik olarak çalışmasıdır. 4 enjektör aynı miktarda benzini sürekli püskürtür. Sıralı değildir. Yarı enjeksiyon da denmektedir. 80li yillarda kullanilmıştır. Mercedes, Bmw e21 323, Audi, Porsche 924 944, gibi modellerde de bu sistem vardır.  Anlamayan için çince bulmaca gibi bişeydir, ustalar içinde geçerlidir. Bu sistemle daha önce uğraşmış ustalar kaputu açtığı gibi kapatır. Bazı ustalar işin kolayına kaçıp hiç uğrasma bunla, karbüratör tak veya dizele çevir der. İzmirdeki Bosch servisi bile bana "biz artık bu sistemle uğraşmıyoruz, çok başımızı ağırttı" deyip kaçtı gitti. Mesela ben Erşan Abinin başını şişirerek 2-3 ayda öğrenebildim.
Ama şunuda söylemeden edemiycem. Ustaların bile illallah ettiği bu sistemi kapının önünde tamir etmenin verdiği keyif, "Paha Biçilemez..."  :sevgi:
yarı injeksiyon değildir bizim sistemler full injeksiyon yoksa bu yakıt değerleriyle o güce olama(o zamanlar için) sahip olamaz..Vede sırasız full ineksiyon sistemi olamaz  :-\
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 13 Kasım 2010, 19:08:23
Adogan arkadaşım bu söylediklerini fotoğraflarla desteklersen hem bizim açımızdan daha kolay olur hem işaretleyerek sana daha çabuk cevap verebiliriz biraz ayrıntıya gir konuya uzak kalma K-Jet gerçekten çok mükemmel bir sistem düzgün çalıştırmasını bilirsen tamircilerin ağzını açık bırakabilirsin emin ol kaputu kaldırınca karb. arayıpta K-Jet görünce ağzı açık kalan usta çok gördüm ben  :)
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 13 Kasım 2010, 21:53:53
http://img[IMG=http://img151.imageshack.us/img151/2481/technomoteurg11.jpg][/IMG] (http://img151.imageshack.us/i/technomoteurg11.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)151.imageshack.us/img151          Yukardaki mavi işaretli yer
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: VolBull - 14 Kasım 2010, 01:19:31
işine yaramış sanırım söylediklerim

Söylediğin gibi benzin kesici taktırdım, fakat problem düzelmedi. Gene 2000 devirin altında titreme yapıyo ve stop ediyo. Mengenteilerdeki benzinin geldigi vidayı söküp içindeki benzini boşaltıp geri takıyom düzeliyo. Bide ek hava regülatörüne kontaktan elektrik verdim rölanti bozukluğu biraz düzeldi. 2500devirle başlıyo, 10 dk sonra 1000 devir oluyo fakat 15 dk sonra rölantide durmayıp stop ediyo, gazı kısıp gene ayarlıyom, gene 15 dk sonra rölantide durmayıp stop ediyo.

Öğrenci adamım ben, yeri gelince tasarruf, yeri gelince adrenalin isterim.

Erşan abı bu enjektörlerin 2sinin daha fazla püskürtme olayını daha sonra sana soracam.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: halilom - 14 Kasım 2010, 10:59:57
(http://img151.imageshack.us/img151/2481/technomoteurg11.jpg)
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 14 Kasım 2010, 18:57:09
 merhaba arkadaşlar şu yukardaki resimde benzin regilatörü ve yukardaki mavi kareyle işaretlen miş yerin adını bana yazabilirmisiniz birde benzin pompası çok ses çıkarıyo nedendir yazabilirmisiniz teşekkürler
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 14 Kasım 2010, 20:02:40
Kırmızı okun gösterdiği yerin hemen altında bak aliminyum kasalı bi parça var 2 tane benzin borusu giriyor ona o regulatör..  Açık mavi ile işaretli olanda Çek valf motordan frenvestinghose ı için hava yollar ama geri besleme olmaması için içinde bi valf vardır o engeller.  Koyu mavi ile işaretli olanda termotime switch, 5. enjektörle birbirine bağlıdır marş rölesinden elektirik alır motor sıcak ise 5. rnjektör çalışmasın diye termotime devreyi kestirir.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 14 Kasım 2010, 21:36:17
sağol
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 14 Kasım 2010, 21:56:57
benzin regilatörünü söküp temizlemek işe yararmı arabayı ilk çalıştırdığımdamotor soğukken yani stop ediyo rolanti çok düşük oluyo ısınıncs 10  a geliyo devir soğukken birde sesi bi azalıyo bi çoğalıyo sanki hafif hafif gaz verip bırakmak gibi teşekkürler
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 14 Kasım 2010, 22:12:50
açık mavi ile gösterilen yerde 2 çıkış var bende biri boşta doğrumu
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 14 Kasım 2010, 22:19:48
 Evet 2 çıkış vardır. Bir' i distiribitöre gider diğeri orta konsolda vacumm (ekonomi) göstergesine gider..  Regulatörün temizlik ile işi yok. İçinde Bobin sarılı bimetal vardır ya bozulur yada benzini kesmesi için incecik bir çelik metal ve onun üstünde conta vardır bunlar bozulduysa tamir olmuyor komple değişmen lazım..  Bu parça sorunluysa aracın rolentisini düzene sokamassınız.

 Bu parçayı ve emme manifoldunun arkasında ek hava valfini kontrol edin bunlara kontak açıkken 12v gelecek benzin pompasının rolesi ile aynı bağlantıdan ama istersen 10 amper çıkan biyerdende verebilirsin. yani bu 2 parçaya kontak açıkken nasıl benzin pompan çalışıyorsa bunlarda çalışacak.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 14 Kasım 2010, 22:42:24
tek yön  vakum adaptörünün takılı olduğu yer emme manifoldumu? onun sol ucunda takılı olan soket gibi birde arkada var ama boşta duruyo o biyere mi takıllacak yoksa onu iptal edip yenisinimi yapmışlar bilemedim n1 de bi regilatör alıp takayım belki düzelir
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 14 Kasım 2010, 22:55:43
http://img139.imageshack.us/img139  Resimde kırmızıyla işaretledim göndere bilecemmi bilmiyorum ama orda bi müşür gibi bi şet var bende oraya takılı kablo yok resimde var o ne acaba
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 14 Kasım 2010, 22:56:54
http://img139.imageshack.us/img139
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 14 Kasım 2010, 22:59:34
Yfrog Photo : yfrog.com/3vtechnomoteurg11j  (http://yfrog.com/3vtechnomoteurg11j)
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 14 Kasım 2010, 23:14:05
Resimde gösterdiğin yerde Hararet müşürü ve üstünde yağ basınç müşürü var.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 14 Kasım 2010, 23:14:51
(http://i382.photobucket.com/albums/oo262/erci77/adsz-2.jpg)
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 14 Kasım 2010, 23:19:21
hay sağolasın erşan kardeş bu resim iyi oldu merak ettiğim yerler burada var  ben bu aracı çocuklar için düzeltmeye çalışıyorum sağolasın
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 14 Kasım 2010, 23:24:43
onlarda takip ediyo burayı benim  aslında kaplumbağalar vardı onlar iyiydi bu kadar teferruatlı değildi
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 15 Kasım 2010, 14:31:28
Herkese hayırlı bayramlar
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 15 Kasım 2010, 14:48:25
Jetronik sistem aslında çok basit bir olay anlayan için ama hiç bilmiyene hakkaten çok zor geliyor. Aynı durum motor ustalarını düşünün, motoru A dan Z ye bilir yapar ama iş karburatör bakımı ayarı dedimi her ustanın yapacağı iş değildir. Bunun için Hassas mekanik bilgisi olan ve buna yoğunlaşmış ustaların işi. K-Jet karb. göre daha basittir aslında karb. gibi küçücük bir kasanın içine sıkıştırılmış birdünya malzeme yerine belirli kategorilere ayrılarak araca serpiştirilmiş bir sistem..  Arızayı tespit etmek tamami ile mantık kullanarak bulunacak kadar kolay ama dediğim gibi elinizde bir şema ve neyin ne olduğunu yazan bir döküman ile arıza takibi yapılıp sorunları bulunabiliyor..
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 15 Kasım 2010, 16:02:21
erşan kardeş şimdi arabayla uğraşmaktan geliyorumrolanti 12  nin üstüne çıkmıyo ama yeni çalıştırdığım zaman düşük oluyo ısınınca yükseliyo dediğim devre kadar
 bide hala yokuşlarda tam kavrama yapmıyo devir yükseliyo araba gitmiyo hafif gazdan ayağını çekip gaza basınca yine çekmeye başlıyo
 debriyaj telini değiştirdim onun ayarındanda yapabilirmi acaba hayırlı bayramlar
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 15 Kasım 2010, 16:03:34
debriyaz baskı balata yeni tamirci volanttan olabilir diyo sen ne dersin
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: GolfMk1Cabrio - 15 Kasım 2010, 16:59:57
debriyaz baskı balata yeni tamirci volanttan olabilir diyo sen ne dersin
Baskı balatanda bitmiş olabilir devir yüksek ama gitmiyosa sorun baskı balatadanda olabilir  :-[
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 17 Kasım 2010, 22:53:15
arkadaşlar benim mk1 şehirler arası 300 yakmış
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 17 Kasım 2010, 23:48:47
Şimdi benzin fiyatları ile hesaplamak yanlış olur tam net litre olarak hesaplamak lazım..  Baskı sisteminde sorun varsa buda zaten direk yakıtını etkileyecektir.. 1600cc EG GTI ın uzun yolda ekonomisini test etmek için ağırbaşlı kullanmak gerek.. 5. vites 2900-3000rpm 100-110km hız ile 100km de 5 Litre tüketimi olması gerek 120-130 gidersen bu değer hemen 6 litreye yaklaşıyor.  Şehir içinde ise tüketim direk 7-8 litreye fırlıyor ama altınızdaki GTI olduğu için çok çabuk devirlenen bir makina o yüzden dikkat etmek gerekiyor gaz pedalını kullnırken...

 Sen baskını bi baştan kontrol ettir kaçırıyorsa tüketimin dediğim gibi artar birdaha ince ayara ve bakıma kalıyor sistem. Usta bulmanız şart. Eski Alman otolarına bakan ustaları bulmanız gerek onun dışındakiler yalan olur. ve bu ustalarda araçlarnızı mutlaka birkaçgün alıkoyacaklardır çünki test edilmesi zaman alıyor ve tam ayarı tutturmakta aynı şekilde meziyetli.. Ben bile her uzun yola gittiğimde ayar denemleri yapmışımdır.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 17 Kasım 2010, 23:57:52
310 km 100 lira öle hesapladık
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Han - 18 Kasım 2010, 00:53:12
baskı gidik bencede  :tamamdir
bnmde oyleydi bir ara
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 18 Kasım 2010, 20:08:06
yeni değişti yanlışmı taktılar acaba
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 18 Kasım 2010, 20:20:51
Acaba aracı senin çocuklar nasıl kullandı buda önemli bayramda. GTI diye bence gazlamışlardır onlar.  Ben km de 50krş yaktığımıda bilirim GTI da. 4000rpm den aşağı inmedi hiç devir ozamanda höpürdetiyor..   
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 18 Kasım 2010, 20:36:42
25 30 arası diyolardıönemli olan bskı balat yeni yapıldığı halde arızanın devam etmesi başka yerden olurmu acaba tamirci volant falan diyoda acaba şuçmu bastırıyo yoksa gidecem kapısına tekrar yap diycem.yanlış yaptığını bi bilsem
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 18 Kasım 2010, 20:40:33
bi soru daha arkadaşlar motor yağ koyma kapağını açınca içindeki o yukarı aşağı hareket eden parçalar gözüküyo orda yağ falan hep gözüküyo onun içindede bi kapak gibi bir şey varmı acaba hiç dikkat etmedim bu zamana kadar.
 
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Mk1GTI - 18 Kasım 2010, 20:56:53
 Bence baktır Volan öyle kolay kolay sorun yapmaz. Ha çok aşınmıştır bunu zaten sökünce görücektir ve başta sölemesi gerekir kalkıpta ben balata değiştim sonra volandır demek adam keklemeye girer.. 

 Kapağı açınca gördüğün eksantirik bu normal hepsi böyledir araçların.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 18 Kasım 2010, 21:14:26
sağolun teşekkürler
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 19 Kasım 2010, 13:47:38
http://img258.imageshack.us/img258/1069/91304139.jpg
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: halilom - 20 Kasım 2010, 23:24:24
(http://img258.imageshack.us/img258/1069/91304139.jpg)
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 27 Kasım 2010, 15:26:26
arkadaşlar manifoltla eksozun birleştiği yerden hava kaçırıyo bunun bi zararı varmı birde eksozdan ilk çalıştırınca biraz su çıkıyo nedendir acaba cevaplarınız için teşekkürler
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Han - 27 Kasım 2010, 16:28:46
hava kaçağının güç kaybı ve yakıt artışı olarak sana döneceğini söyleyebilirim.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: VolBull - 27 Kasım 2010, 18:50:27
Aracın motoru soğukken su gelmesi motorun iyi olduğunu gösterir diye biliyorum ben.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 28 Kasım 2010, 10:34:49
sağolun arkadaşlar.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 04 Aralık 2010, 21:39:56
arkadaşlar iyi günler yine soru devir saati bazen hiç çalışmıyo bazende hızlı yükselip yerine geliyo  çukurlara düşünce hareket ediyor derdi nedir acaba birde arabaya yavaş yavaş gaz verip vites yükseltirsen iyi gidiyo birden hılanmak istediğim zaman daha öncede söylediğim gibi  gazı yito ama gitmiyo cevaplarınızı bekliyorum teşekkürler.
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 09 Aralık 2010, 22:45:33
iyi akşamlar arkadaşlar cevap verecek varmı sağolun
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Han - 09 Aralık 2010, 22:47:16
muhtemelen baskı balata değişmesi gerekiyor
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: mk1gti09 - 10 Aralık 2010, 17:45:26
arkadaşlar iyi günler yine soru devir saati bazen hiç çalışmıyo bazende hızlı yükselip yerine geliyo  çukurlara düşünce hareket ediyor derdi nedir acaba birde arabaya yavaş yavaş gaz verip vites yükseltirsen iyi gidiyo birden hılanmak istediğim zaman daha öncede söylediğim gibi  gazı yito ama gitmiyo cevaplarınızı bekliyorum teşekkürler.
Bu sorunun ne olduğunu kendin bilebilirsin  :-X
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: xeon55 - 11 Aralık 2010, 10:14:42
muhtemelen baskı balata değişmesi gerekiyor
muhtemelen öyledir kaçırıyorsa bu sorunu yapar
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 01 Ocak 2011, 21:36:18
hayırlı yıllar arkadaşlar
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 06 Ocak 2011, 14:23:44
Kendim bulamadım çünkü baskı balata değişti sıfır aldım taktırdımşimdide volandandır diyolar daha gidemedim tamirciye sizlerin başına böyle bişey geldimi acaba diye soruyorum motorda falan olurmo acaba  raştırıyorum işte bilgi sahibi olayım diye hayırlısı bakalım
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: adogan - 10 Şubat 2011, 20:04:59
Arkadaşlar Merhaba bu gün fren lambaları yanmadığı için elektirikçiye gittim westenhaaus yanlış yazmış olabilirim okunuşu gibi yazdım yabancısını bilmiyorum o frenle ilgili olan şey orada bir müşür vardı elektirikçi o müşürle yine onun yanına yaıkın bir müşürü birbirine bağladı ve arabanın çalışması ve rolantisi düzeldi yoksa benmi öle sandım böyle bişi olabilirmi teşekkürler lütfen bilgisi olan cevaplaya bilirmi sağolun
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: CoX_BoY - 06 Haziran 2011, 22:16:17
Arkadaşlar bu aracı tekrardan abantta göreceksiniz yep yeni hali ile arac bahsedildiği gibi tamam orjinal saf kan bi gti ff şanzuma sahim 3. nesil eg motoru var ve aracın orjinal km si 3 haneli rakamları görmemiş ve motorda hiç bir sıkıntı yok bunun yanı sıra arac daha önce yeşile boyanmamış ve baskı balatası yeni değimiş ama değiştiren usta yalan yanlış iş yaptıgı için pürdilek keçesini yırtmış bu yüzden baskı balataya yağ kacıyordu bundan dolayıda sıyırıyordu bende tekrardan değiştirdim baskı balatasını cok yakında fotolarla karşınızda olacak
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: Han - 06 Haziran 2011, 22:39:04
maaşallah :tavkiss:
Başlık: Ynt: lpg
Gönderen: TEYOLOGY - 07 Haziran 2011, 03:15:29
hadi hayırlısı olsun. hayırlı kazasız belasız cezasız kullanmayı nasip etsin.