bugün sabah randevu aldığım ustama gittim, berner motor temizleyicisini motora aktardım 15 dk çalıştıktan sonra açtık tapayı boşalltık eski yağı,
başladık karteri sökmeye off o volant tarafındaki 2 adet alyan yokmu mahvetti yine beni (2 yıl önce kendim söküp temizlemiştim 5 saat sürmüştü bitmiştim) karteri söktük contalar temizlendi karter benzinle yıkandı...
Ustamın bir yer daha dikkatini çekti yağ buhar hortumun çıktığı motor bloğuna bağlı olan plastik kutu (separatör) buradanda terleme vardı oda söküldü 2 lt benzin almıştım bunuda temizlemeye başladık buraya dikkat arkadaşlar bu separatörün içerisinden bir avuç kurum aktı benzinle tam çıkmadı aldım yıkamacı arkadaşa götürdüm içerisine ilaç doldurup tazzikli su bastı ancak öyle tamamen temizlendi! (müsait zamanda kontrol edin yada açtırıp temizletin arkadaşlar) 2 adet oring var üzerinde bunlar ısıdan sertleşmiş ve çatlamış onlar değişti yerine takıldı...
motor bloğuna karterin kapandığı yer temizlendi hafif zımparalandı hatta usta rahat etmedi tazzikli benzin ile blok içerisi ve etrafını komple yıkadı o bölgelede kalan kurumlarda temizlenmiş oldu...
kartere amerikan malı bir sıvı conta sürüldü yerine takıldı...
aracı indirdik filtremizi taktık 5-40 mobil tam sentetik yağımızı koyduk start ettik belki buzamana kadar duyduğum en güzel çalışma sesiydi
yolda akıyor resmen, fincan sesi diye bir şey söz konusu bile değil çok ama çok memnun kaldım ve yine diyorum keşke şu tam sentetik olayını daha önce öğrenmiş olsaydım 2 defa 10-40 koymazdım ama ne yapalım zararın neresinden dönersen kardır
biraz böyle 50 km civarı deneyeyim terleme falan sanmıyorum ama olacakmı takip edeyim ondan sonra evde motosilk duruyor onu ekleyeceğim, resimleride ek kısa zamanda atarım,
kazasız sürüşler dilerim.