vwtr.net

Volkswagen => Polo ve Lupo => Polo 6N => Konuyu başlatan: eroldemir73 - 30 Ekim 2008, 10:18:17

Başlık: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: eroldemir73 - 30 Ekim 2008, 10:18:17
Selam arkadaşlar,
Aracım 133.000 km de. 2-3 bin sonrası bakım yapacağım. Ben Castrol magnatec 10-40 kullanıyorum. Sizin tavsiye edeceğiniz bir yağ varmı?
Asıl merak ettiğim ise bir süredir araştırdığım bir konu, Bor katkısı. Motor silk'in bor katkısını alacağım. bakım yaptığımda yeni yağ ile birlikte motora katacağım. Konuyu araştırdığımda hep olumlu cevaplar alıyorum. Sizlerden kullanan veya bu konu hakkında görüşü olanların fikrine ihtiyacım var.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: polo35 - 30 Ekim 2008, 15:37:19
kesin kullan sormana gerek yok.meal katkisidir.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: ismailtunca81 - 30 Ekim 2008, 20:29:00
ilk  kullanımdan sonra  2. yag  değişiminde  kullanma  3.  yag  değişimnde  yineleyebilirsın

başta  hararetin  yüksek miş  gibi  görünecek  fakat  1  hafta  da  normalin  altına  düşecek 

motora  karıştırmadan  önce  5  10  dk  sallamayıda  unutma 

verim alacaksın 
kazasız  belasız
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: freegane - 30 Ekim 2008, 21:17:15
ya şu bor'dan bendemi kullansam ::) hep iyi şeyler söylüyorlar
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: dangerfield - 30 Ekim 2008, 22:57:36
geçen ATV ye çıkmıştı...güzel bişey demekki :D
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: ozmo - 05 Kasım 2008, 16:48:04
ben motor silk kullandım kesinlikle kullanın derim aracın çekişinde sesinde ve yakıtındaki değişime inanamıyacaksınız.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: dangerfield - 05 Kasım 2008, 16:51:40
bu bor katkılarının bi 15 ytl civarında olanlar var birde ozmonun dediği marka gibi 70-90 lira civarında olanlar var. birinin faydası olacağını sanmıyorum diğeride evlat acısı be kardeşim :)
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: ozmo - 05 Kasım 2008, 16:59:49
marka iyidir iyi ucuz etin tiridi olmaz demiş atalarımız...
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: bahadır - 05 Kasım 2008, 21:38:45
yaa arkadaşlar benim araç 35.000km'de çok sıştırınca subap lastiklerinden yağ silindire kaçıyor ya yakıyor. aca bu bor katkısı benim  işime yarar mı?bu arada motor kompresyonun da bır sıkıntı yok sadece subap lasiklerinde problem var buyüzdende 35.000km de silindir kapağını sötürmek istemiyorum yazık daha :(
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: eroldemir73 - 06 Kasım 2008, 10:08:18
bu bor katkılarının bi 15 ytl civarında olanlar var birde ozmonun dediği marka gibi 70-90 lira civarında olanlar var. birinin faydası olacağını sanmıyorum diğeride evlat acısı be kardeşim :)

15 YTL olanlar nano tech diye benzin katkısı. Bu bahsettiğimiz yağ katkısı ve yağı değiştirsende yağla beraber gitmiyor. Motorun metal yüzeyine yapışan bir şey,

Bu arada ben bu üründen satın aldım. Şimdi bakım zamanını bekliyorum. Yağ ve yeni yağ filtresini değiştirdikden  sonra kullanacağım. Diğer bakım masrafları ve bu üst üste gelmesin diye önceden aldım.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: eroldemir73 - 06 Kasım 2008, 10:12:42
yaa arkadaşlar benim araç 35.000km'de çok sıştırınca subap lastiklerinden yağ silindire kaçıyor ya yakıyor. aca bu bor katkısı benim  işime yarar mı?bu arada motor kompresyonun da bır sıkıntı yok sadece subap lasiklerinde problem var buyüzdende 35.000km de silindir kapağını sötürmek istemiyorum yazık daha :(
Lastik subablar ve bu madde ile ilgili bir yazı okumuştum. Açıkcası bu konu ile ilgili bilgi sahibi değilim ama yazıdan hatırladığım kadarı ile;
Yanlış hatırlamıyorsam belli bir yıldan sonra yapılan araçlarda supap başlarının lastikden yapıldığı ve beklenen etkiyi bu tip araçlarda göstermediği belirtilmişti. Hatta daha fazla yağ eksiltmeye neden olabileceği filan da söylenmişti.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: bahadır - 07 Kasım 2008, 00:26:13
94 tempra motorlu doğan slx lerdede bu sorun varı daha sonr fabrıka onlemını aldı araçlar yağ yakmayı kesmişti.şimdi ben düşüniyim kara kara bu srinin fazla üretimide yok :-[
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: hakan5059 - 30 Kasım 2008, 02:44:25
arkadaşlar bor power nanotech koydurdum arabaya (sırf türk malı diye)...arabanın sesi bile değişti:) eski ürkek kedinin yerini bir kaplan aldı desem biraz abartmış olurum ama artık motorun sesinden zevk almaya başladım doğrusu :)  ayrıca çekişi artırıyor... şiddetle tavsiye ediyorum.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: mcan1981 - 06 Aralık 2008, 11:14:33
merhaba arkadaşlar.bende yeni katıldım aranıza.1998 polo 1.6 'ım var.
bor katkısından yaklaşık 2 ay önce koydum bende ama farkedilir bir faydasını görmedim.aracım yağ eksiltiyor,fayda görmemem bundan olabilirmi acaba?
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: polo466 - 07 Aralık 2008, 10:23:52
tüm arkadaşlar iyi sonuç almış zaten ne zararı olabilirki maddi açıdan başka bende deneyeceğim ama değişimi bekliyorum :tamamdir
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: serkov - 07 Aralık 2008, 21:32:43
Benimde aklıma soktunuz şimdi... yağ değiştirdiğimiz yerde bulabilir miyiz bu bor katkısını yoksa başka yerden mi almak lazım ? ???
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: erdener59 - 08 Aralık 2008, 09:11:50
evet kardeşim kessinlikle kullan derim, ben şahsen arife günü yağ değişimi yaptım kullandığım yağ shell helix 10-40 bor katkı maddesini ilk defa kullandım yağa katmadan 15-20 dakika sallamanız gerek bor parçacıkları iyice karışmalı daha sonra yağa ilava ediyosun ve yarım saat aracı rolantide çalıştırman gerekiyo mutlaka ,bor film tabakası gibi motordaki hareketli parçlara yapışıyor ve 6 yağ değişimine kadar etkisini sürdüyor motor sesi artık içeri girmiyo, ayrıca inanın araca bir kaç beygir katıyo
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: erdener59 - 08 Aralık 2008, 09:13:58
ah bu arada 4 zamanlı, 2 zamanlı ve makinalar için 3 gruba ayırmışlar bu maddeyi, bizde 4 zamanlı madde kullanılıyor ve şişesi 40 YTL ben durduğunuz hata diyorum
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: serkov - 08 Aralık 2008, 09:16:53
çok teşekkür ederim... yine güzel şeyler öğrendim :) yağ değişiminde mutlaka yapıcam ben de..
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: erdener59 - 10 Aralık 2008, 04:18:21
kullsn dostum mutlaka sonucuda bildir lütfen burda
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: serkov - 10 Aralık 2008, 11:32:56
tabiki bildiririm... kısa bir süre kaldı sanırım yağ değiştirmeme... ben de shell den alırım.. madem sen memnunsun :) hem belki sonradan şarköy'e gidersem yolda senin bi köfteni yerim :) :) :)
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: erdener59 - 10 Aralık 2008, 21:03:07
ne demek her zaman her zaman
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: eroldemir73 - 09 Şubat 2009, 10:21:45
Daha önceden almış olduğum Motorsilk Bor katkısını bu hafta sonu araca bakım yaptıkdan sonra koydum. 800-1000 km gittikden sonra tam etkisini gösteriyor diye okumuştum. Şu anda daha 100 km kullandım. aracın çalışma sesi azaldı gibi. Tabi bakımdan sonra kullanıldığıdan tüm filtrelerin değişimi ve yağ değişiminden de kaynaklanıyor olabilir. Olayın birde psikolojik boyutu var. Belkide bana öyle geliyor.  :D
Bakalım biraz yol yapalım Benzindeki tasarruf, yağ durumu ve çekiş anlamında neler katacak. Sizlerle paylaşırım. :tamamdir
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: ismailtunca81 - 09 Şubat 2009, 18:43:12
bor  markalı  bor  nanotek yaglayıcı  nın  şu andaki  piyasa  fiyatı  45  - 50 tl  bunun altındakilerden ve  üstündekilerden uzak  durun  her  markada  nanoteknolojı ayazıyor  ama yemezler  bor  markalı bor  alacaksınız keyfine bakacaksınız

Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: 06onur - 10 Şubat 2009, 23:00:21
Ben de Bor Power var. Sadece türk malı değil içinde kimyasal olmadığı içi zamanla motora zarar vermediği yazıyordu.üstelik Nano Teknoloji ile üretildiğinden muadillerine göre çok daha ince. Motor sesinde aşırı olmasada hissedilir bi azalma oldu. Galiba yakıtta km de 5-10bin düştü. Aşırı bi beklentim yoktu zaten ses yetti. 50ytl ye almıştım 50.000km ömrü var yağ değiştirince değiştirmek gibi bi dert yok. En dikkat edilecek husus üzerindeki kullanma kılavuzuna uymak aksi halde fayda alınamıyacağı yazıyor. Hata opelle ilgili bi subap sarma sorunu okumuştum yanlış kullanımdan kaynaklanıyor herhalde.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: memsib - 12 Şubat 2009, 22:59:59
Değerli arkadaşım.
Bende 2 ay önce Castrol Magnatec motor yağı ile beraber NNT nanotec bor pover marka motor yağ katkısı kullandım ve çok memnun kaldım.Sarsıntı ve ses azaldı ve gerçekten çekişte de az da olsa fark olduğunu gördüm.Tavsiye ederim.Kullananlar arasında şikayet edeni görmedim.:tamamdir
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: futuuu - 26 Mart 2009, 17:05:47
Şimdi arkadaşlar bu katkının alınması gereken marka ve modelini tekrar belirtebilir misiniz, kısa süre sonra yağ bakımı yapacağım, doğru ürün almak istiyorum, herkese şimdiden teşekkürler :)
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: quadro - 26 Mart 2009, 17:55:34
Selam arkadaşlar..
Bende vw diesel golf 1 var (1979) benim araçta kullanabilir miyim bi sorun çıkarır mı sizce?
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: eroldemir73 - 26 Mart 2009, 18:03:45
Ben motorsilk marka ürünü kullandım :tamamdir
İyimi derseniz... motor sesi azaldı.. çekiştede sanki biraz artma oldu ama benzin tasarrufu konusunda ben fayda göremedim.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: futuuu - 26 Mart 2009, 18:09:00
Benim derdim zatem motorun "anırması" ve içindekilere horon ve hoptek kolbastı oynatması :D
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: polo35 - 03 Nisan 2009, 21:08:27
yakıt tasarrufu için değil zaten motorun yıpranmaması için gerekli bir metal katkısı.özellikle eski model araçlarda sesli çalışan motorun daha sessiz çalıştığını göreceksiniz
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: hzmusa - 05 Nisan 2009, 18:15:32
Bende 2 ay kadar önce yağ değişimi yaptım castrol magnatek kullanıyorum. Ancak bu Bor katkısından haberim yoktu şimdi uygulayabilir miyim acaba ve ne tavsiye edersiniz marka olarak?
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: maskelibalo - 05 Nisan 2009, 22:47:49
Bende 2 ay kadar önce yağ değişimi yaptım castrol magnatek kullanıyorum. Ancak bu Bor katkısından haberim yoktu şimdi uygulayabilir miyim acaba ve ne tavsiye edersiniz marka olarak?

çoğu yerde kullanma talimatına göre uygulanmadığında istenilen faydalar görülümez deniliyor. bence bir daha ki yağ değişime kullan...
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: serkan82 - 07 Nisan 2009, 14:09:25
ben buldum 55 tl onu alcam
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: Nightboy - 12 Mayıs 2009, 01:49:15
selamlar,bende 1 ay önce kadar bor nanotech attırdım performans olarak tavsiye edebilirim fakat yağ eksilten bir motora attırmayın derim önce bu yağ sızıntı olayını çözdükden sonra yapın bu işlemi yoksa bir etkisi yok eksilen yağın içinde verdiğiniz para da ayrıca ziyan olup gidecektir saygılarla..
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: mertcakbak - 12 Mayıs 2009, 10:23:12
Ben NNT Bor power kullandım cok ama cok memnun kaldım.106 Quicksilver aracı var 50 Tl lik benzin ile 250 km nin altına düşmedim şehir içinde max 295 km yaptım.Artı motor ses ve performans olarak gercekten etkili fakat kullanma talimatına harfiyen uymak gerekiyor.Motor yagı ısınınca katkı maddesi koyulacak ve koyduktan sonra da mümkünse yapabildiğiniz kadar yol yapın ki karısım iyi olsun
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: Pessimist - 21 Mayıs 2009, 13:05:36
yaws benim arac lpg li sıralı sistem :D bunun yine bi iyi yanı olurmuki :D :t
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: yakkir - 21 Mayıs 2009, 20:04:26
Bende 15 mayısta NNT Bor power koydum,hazır filtre ve yağ değişmişken.Kullanım yorumlarını ilerleyen zamanda paylaşırım
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: mertcakbak - 22 Mayıs 2009, 01:06:46
yaws benim arac lpg li sıralı sistem :D bunun yine bi iyi yanı olurmuki :D :t

Bedavaya gidersin artık ozaman :D.Şaka bir yana tabii ki işe yarar sadece tasarruf için değil motor sağlıgı içinde yararının olması lazım mantıken.En azından ben öyle düşünüyorum.Çevremde Oto tamircisi dahil birçok arkadasım kullanıyor yararını gördük zararını görmedik.Tek zararı motor sesi baya bir azalıyor baska sesler duymaya baslıyosun montordan  ;D
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: 06onur - 24 Mayıs 2009, 14:40:28
Nano dan mıdır bilmiyorum benim araç resmen coştu.Son egsoz boştu onu değiştirdim+buji+hava filtresi bunlar yakıtı düşürüyor. Bide NNT Bor power atmıştım 30.000 km oldu. Egsozla beraber sanki puzzle tamamlandı. Okula gidip geliyorum 16+16=32km. 160ı görüyorum giderken dik yokuşu 3.vitesle 80-90çıkıyorum. 150km şehirdışı(160-180km/h kullandığım yerler var). 41tl ile 400km yapıyor. 102bin lira. Sedece okula gidip gelsem rahat 380km yapıyor.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: düzce67 - 24 Mayıs 2009, 22:05:26
verdiğin rakamlar süper.ben 98 1.6 75 Hp ile ş.içi 230 tl.ş.dışı 170 tl yakıyorum hemde fazla hız yapmadan.Benimki iyi diyordum ama senin ki süper Allah bozmasın.....Bende yağ değişiminde Bor Power nanotech koyucam kesin...
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: ozmo - 24 Mayıs 2009, 23:14:40
Nano dan mıdır bilmiyorum benim araç resmen cozuttu.Son egsoz boştu onu değiştirdim+buji+hava filtresi bunlar yakıtı düşürüyor. Bide NNT Bor power atmıştım 30.000 km oldu. Egsozla beraber sanki puzzle tamamlandı. Okula gidip geliyorum 16+16=32km. 160ı görüyorum giderken dik yokuşu 3.vitesle 80-90çıkıyorum. 150km şehirdışı(160-180km/h kullandığım yerler var). 41tl ile 400km yapıyor. 102bin lira. Sedece okula gidip gelsem rahat 380km yapıyor.
lpg ile herhalde hiç bir polo benzin ile bu kadar yakmaz...
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: dangerfield - 25 Mayıs 2009, 04:02:01
satıcılar bile yalan olduğunu idda ediyor fakat siz böyle diyorsunuz çok arada kaldım. arkadaş koymuş ben bi fark göremedim diyor.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: 06onur - 26 Mayıs 2009, 22:28:22
lpg Lİ TABİ ARAÇ 1.4 16V YAKIT KONUSUN DA. 1.6 8V LERDEN BAYAĞI İYİ
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: 06onur - 26 Mayıs 2009, 22:32:25
satıcılar bile yalan olduğunu idda ediyor fakat siz böyle diyorsunuz çok arada kaldım. arkadaş koymuş ben bi fark göremedim diyor.

Bakımlı Lpg li (Lovato easy fast) 1.4 16v. Benzin 2.98 iken şehirler arasında 165-170bin 100km sabit hızla Nano öncesi yapabiliyordum. Motor dersi aldığımdan kullanım tarzım yakıt sarfiyatı düşürmeye uygun yakıt düşürecek parçalarıda beklemeden değiştiriyorum.

Fabrika verisi 90km ile 100kmde ortalama yakıt 5.3lt. 5.3*3tl=159bin benzin Hesap ortada şaşılacak birşey yok. Benzinde kmde 159binin altınada düşürebilirdim ama son egzosumun içinin boş olduğunu hava sıcak olduğu için farketmiyordum.

Kaliteli LPG sistemi LT bazında %30-35civarı artış yapıyor. 5.3+5,3*%35=7.15lt/100km                                7.15*%35=9,65/100km
                                                                                            şehirler arası   Kmde 96bin

%30dan olursa şehirler arsın km de 93bin yani 9kuruşa düşebilirsin.

 Bir kere 100bin yaptım çünkü 120 nin altında pek uzun süre gidemiyorum radar olacak yerde 90-99, Radar yoksa 110-130km ile gidiyorum genelde.

Bizim arabalarda zaten teknoloji yeni, Bor katkısı %5ten fazla katkı sağlamaz . Eski arabalarda karbüratörlülerde %15yapabiliyormuş. Ama bor faydalı %5olsada %2 olsada motoru temizlemsi sürtünmeyi azaltması yeter. Ben sadece bor demedim İYİ BİR ATEŞELEME SİSTEMİ+TEMİZ HAVA FİLTRESİ+SAĞLAM EGZOSLAR+BİTMEMİŞ DEBRİYAJ BALATASI+++BOR İLE DEDİM

Gaz aldığın yerde çok farkettiriyor KALE gaz>Habaş>Aygaz>Shell euro lpg>Lipet gaz>Mogaz/Milangaz sırasıyla alırım. 41tl ile 400km yi sadece Kale gaz ile Habaş yapıyor. Aygaz 15-20km daha az yaptırır. Milangaz 30-40km daha az yaptırır.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: eroldemir73 - 27 Mayıs 2009, 12:01:38
Sanki araba kullanmıyor bilimsel araştırma yapıyor gibisin :D
Gerçi bizde bu hayat pahalılığında ince ince hesap eder olduk ama seninki bilimsel çalışma gibi
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: 06onur - 27 Mayıs 2009, 17:33:25
Sanki araba kullanmıyor bilimsel araştırma yapıyor gibisin :D
Gerçi bizde bu hayat pahalılığında ince ince hesap eder olduk ama seninki bilimsel çalışma gibi

 :) ne yazık ki
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: meraklı - 01 Haziran 2009, 19:59:48
bahadır kardeş bende de 2004 polo l.4 l6 v otomatik var 58000 km yağ eksiltme var ancak ilk defa yetkili servis dışında bor yağ katkı ve 10 40 kullandım 2000 km sonra yağ seviyesini kotrol edeceğim tekrar bilgilendiririm.
  Bazı ustalar 70000 yağ eksiltmesini keser bazıları ise bir seri sboplastiklerinin hatalı üretildiğini ifade ettiler anlamadım
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: freedom - 03 Haziran 2009, 16:02:42
Benim 2 bor kullanışım 20000 den sonra bende arabada ivmelenme hissediyorum ve 2. cisinde bu daha da belirgin oluyor. Normalde 30000 bin km de bir konuyor amam ben erkenden koydurdum :D ben arabanın performansına dikkat ettiğim için koydurdum öyle ahım şahım performans artışı olmuyor tabi 1 - 2 beygir belki diye düşünüyorum.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: serkan82 - 13 Haziran 2009, 11:19:40
sonuç iyi yararı var bende kullanıyorum ama sıkıntısı 10-40 yağ kullananlar için yağı içerde inceltiyor ve bu sebebte motor içindeki fincanlardan yağ aşagıya süzülüyor ve siboblar yağsız kalıyor sabah ilk çalıştırmalarda sibob yağsız kalıyor
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: tolgapolo - 14 Haziran 2009, 20:08:12
Motoru çok yaşlı olmayan ve problemsiz olan arabalarda bu yağ katkılarının kullanılmasının motoru zorlayan bir etkisi olacağı hakkında bazı şeyler duydum, doğru mudur sizce bu? Bu katkılar piston yataklarını bir film tabaka ile kapladığı için problemsiz motorlarda pistonların yatak içindeki hareketini zorlaştıracağını söyleyenler var. Sadece yatak-piston arasında yıpranmadan kaynaklanan problemleri bir nebze gidereceği için yaşlı ve problemli motorlarda bir işe yarayabileceği söyleniyor bu katkıların.

Ben de 2000 model arabama kullanmayı düşünüyordum yağ katkısı ama kafam biraz karıştı açıkçası..
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: freegane - 14 Haziran 2009, 20:43:37
Güzel bir katkı malzemesi olduğu bir gerçek ama ben son yağ değişiminde Mobil 1 0-40 kullandım,tam sentetik bu yüzden gerek kalmıyor. Yağ değişiminden sonra arabamın çalışması daha düzenli geldi bana,yolda ise çekişinde iyileşme hissettim.Kısacası yağ parasının üzerine 50 lira vermeye gerek bence.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: umit1946 - 21 Haziran 2009, 12:02:04
arkadaşlar hepinize mrb,
bende 2004 tdi polo var,bu bor yag katkısını aldım 45 tl ye,ve 6 ay arabada gezdirdim,motor tamircileri ile görüştüm büyük çogunlugu sakın koyma dediler,en iyimser açıklama paranı sokaga atarsın dediler,en kötü açıklamada,bu yeni nesil mororlarda yaglama ile ilgili ince borular varmış,bor yagda motor içini sıvama ile kapladıgından bu yaglama boru çapları kçülüyor ve yaglama işide tehlikeye girer dedi,yinede istiyorsan yagın içine koyalım dedi,,,,,ve ben vazgeçtim,,,,BUNUN YERİNE YAG KATKILARI İYİ OLAN BİRAZ PAHALI YAG ALIP KOYMAYA,VE RİZİKOYA GİRMEMEYE KARAR VERDİM ,,,,,,karar sizin hepinize kazasız belasız problemsiz sürüşler dilerim
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: CeM öZeR - 21 Haziran 2009, 15:26:22
Benim aracımdada benden önceki sahibi internetten en iyi bor katkısını alıp yağın içine kattığını söylemişti.İlk zamanlar hararetin çok çabuk yükseldiği dikkatimi çekiyodu özellikle ilk aldığım gün dinamometrede aracın yağ hararetinin çok aşırı yükseliği dikkatimi çekmişti.O sıralar bakımı yeni yapılmıştı o yüzden sanırım.Daha sonrasında bazı arkadaşlar motorun bu duruma alıştığını söylemiş fakat ben şöyle söyleyim bilmiyorum alakası var mıdır yok mudur ama motoru çok sıkıştırdığımdan sonraki denemelerimde araçta bariz belli peformans düşüşü meydana geliyor.Bu durum sanırım borla alakalı.Çünkü bakımın yapıldığından 100-200 km üstünden sonra ben aracı aldım ve ilk gün tamamen stock haliyle arabam dynoya çıktığında ilk ölçümde 145 ikinci ölçümde 143 üçüncü ölçümde 142 hp çıktı. en iyisi en temizi bor mor değil bence eğer gerçekten sağlıklı bi motorunuz olmasını istiyorsanız normal fabrika değerinin yarısı sürede veya en azından 2/3 ' ü bir sürede yağ-yağ filtresi değişmek.Fikrimi sorarsanız budur..
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: ozmo - 22 Haziran 2009, 10:29:37
2 sene önce motor silk koymuştum zamanla aracın çekişinin arttığını sesinin azaldığını farkettim ayrıca yağ değişimlerinde yağ eskiye nazarana daha temiz çıktığını farketti ustam kimi faydasını görür kimi göremez kullandığınız katkıdan ve kullanma talimatlarına uyarak maksimum performansı almanız mümkün.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: maccoder - 22 Haziran 2009, 17:25:03
60.000 km'de 2001 model polom var 65.000 km'de yağ değişimi olacak. Geçenlerde servise götürdüm balatalarını değiştirmek için oradaki tamircilere sordum hiç birisi tavsiye etmedi 60.000 km'deki bir motora koyulmayacağını söylediler motorun cilli gibi herhangi bir hastalığı yok bunun için tavsiye etmediler hasta motorlara koyuluyor onlar dediler bir kaz yere daha sordum hep aynı cevabı aldım benimde kafam karıştı bende koydurmak istiyordum ama bu gdişle vazgeçeceğim galiba.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: sossi - 25 Haziran 2009, 17:00:12
bor power  kullanıyorum ve gayet memnunum fazla söze gerek yok   :)
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: tolgapolo - 25 Haziran 2009, 18:16:38
Fazla söze gerek var gibi görünüyor aslında, bazı ustaların bu ürünün her araca  faydalı olmayacağını söylemesi duymazdan gelinecek birşey değil. Genç ve yıpranmamış motorlarda bu ürünün faydalı mı zararlı mı olacağı konusunda teknik ayrıntılar verebilecek, akıl yürütebilecek birilerinin fikirlerini duymak lazım.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: sossi - 25 Haziran 2009, 22:22:27
valla benim aracım 170 binde mutlaka faydası olur artık  ;)
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: 06onur - 25 Ağustos 2009, 13:30:33
*BORPOWER E ARTIK BENDE KESİN İNANDIM. 3KİŞİ BAGAJ DOLU TATİLE GİTTİK 100ÜN ÜSTÜNE RADAR YOKSA ÇIKTIM OTOBANDA 170YAPTIM. 47TLYE 465KM MÜKEMMEL(lpg).
*ASIL BOMBA ARACIM 9YAŞINDA 115.000DE. BOSH CAR DA DYNO TEST YAPTIRDIM 74.8HP ÇIKTI. ARACIM ZATEN 75HP. 70HP ÇIKARSA GÖBEK ATACAKTIM. BOR POWERİN ETKİSİ OLDUĞUNA EMİNİM. ÇÜNKÜ 3YAŞINDAKİ POLOMUZDA BOR YOK O 73HP ÇIKTI.


BU YAZI ESKİDİ BORUN TAKLİTİ ÇOK ÇIKMIŞ TAVSİYEM ÇOK ÇOK TEMKİNLİ YAKLAŞMAK BELKİ DE  KOYDURMAMAK
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: mustklc - 25 Ağustos 2009, 14:23:48
arkadaşlar,benim de motor yağı değişecek. bu işi ilk kez yapacağım. hangi yağı tavsiye edersiniz?  bor kullanmayacam
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: düzce67 - 25 Ağustos 2009, 21:11:49
Tabiiki Castrol 10/40 :tamamdir
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: 06onur - 26 Ağustos 2009, 22:40:26
delphi 10/40 35tl
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: coriolanus - 27 Ağustos 2009, 03:15:10
polo classic 100hp kullanan arkadaşlar da varmı bilmiyorum ama araba bi bidon yağ ile dolmayıp 2 litre daha katılıyor.biraz fazla yağ almıyomu sizce bunlar?2001 arabam.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: 06onur - 31 Ağustos 2009, 12:57:50
???? 1.4 75hp 3lt 1ltdeartıyor
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: hellfire39 - 04 Mayıs 2014, 22:30:47
yağ ve filtre değişiminden sonra kullandım bor powerı 20dk rolantıde calışmadan sonra arbanın çekişi on numara oldu ve sankı motora bır duzen geldı. kesınlıkle kullanın
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: KAAN60 - 05 Mayıs 2014, 03:06:37
arkadaşımla beraber motosilk aldım, onun motor yağını değiştik ve motosilk uyguladık motorun sesi yarı yarıya azaldı en iyi değişimi 1000km den sonra görürsünüz diyorlar ben daha uygulamadım yağ değişince onuda uygulayacağım yağıda 5-40 tam sentetik uygulayacağım.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: speedystop - 05 Mayıs 2014, 10:06:01
Bu tür katkıları arabaya koymayın yağı incelttiğinden sesi azaltıyor. Psikilojik olarakta size iyi geliyor gibi geliyor fakat bu katkılar hem yağın içeriğini bozuyor hemde uzun vadede sorun çıkarıyor. Ona vereceğiniz para ile tam sentetik yağ alın bakın değişimi o zaman görün. :tamamdir
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: gkhan35 - 05 Mayıs 2014, 20:49:03
tam sentetik bizim pololar için ne önerirsiniz peki
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: speedystop - 05 Mayıs 2014, 21:26:06
tam sentetik bizim pololar için ne önerirsiniz peki

Mobil 5-40
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: KAAN60 - 06 Mayıs 2014, 02:26:21
Bu tür katkıları arabaya koymayın yağı incelttiğinden sesi azaltıyor. Psikilojik olarakta size iyi geliyor gibi geliyor fakat bu katkılar hem yağın içeriğini bozuyor hemde uzun vadede sorun çıkarıyor. Ona vereceğiniz para ile tam sentetik yağ alın bakın değişimi o zaman görün. :tamamdir
saygı duyarım kardeşim...
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: KAAN60 - 06 Mayıs 2014, 02:28:58
Mobil 5-40
+1.....  ben castrol de kaymaklanma olayını yaşadıktan sonra 3 yıldır mobil kullanıyorum vazgeçmeyide düşünmüyorum belki shell helix ultra olabilir bilemiyorum onunda yorumları baya iyi çünkü haa ancak ikisindede 5-40 olacak tabiki.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: edincol - 06 Mayıs 2014, 18:46:16
+1.....  ben castrol de kaymaklanma olayını yaşadıktan sonra 3 yıldır mobil kullanıyorum vazgeçmeyide düşünmüyorum belki shell helix ultra olabilir bilemiyorum onunda yorumları baya iyi çünkü haa ancak ikisindede 5-40 olacak tabiki.

Mobil 1 ESP 0W-40'a geçmenizi tavsiye ederim. Kullandığınız yağdan daha kaliteli bir yağdır.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: speedystop - 06 Mayıs 2014, 19:20:37
Mobil 1 ESP 0W-40'a geçmenizi tavsiye ederim. Kullandığınız yağdan daha kaliteli bir yağdır.

o yağ eski arabalara ince gelir sağdan soldan eksilme yapar.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: edincol - 06 Mayıs 2014, 22:28:37
o yağ eski arabalara ince gelir sağdan soldan eksilme yapar.

xW-40 yağların hepsinin sıcakken kalınlığı aynıdır. Yani 0W-40, 5W-40, 10W-40 aynı kalınlıkta yağlar.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: erdem325 - 06 Mayıs 2014, 22:45:27
xW-40 yağların hepsinin sıcakken kalınlığı aynıdır. Yani 0W-40, 5W-40, 10W-40 aynı kalınlıkta yağlar.

dogru.
40 dediginiz yagin sicak vizkolitesi, bastaki rakam ise soguk vizkolitesi.
full sentetik yag candir.
eski mineral yaglara gore daha gec bozulurlar, isil dayanimlari daha iyidir vs vs..

yaginizi gec degistirmeyin ve her yag degisiminde mutlaka filtrenizi degistirin yeter.
bor vs gerekli bir katki degil motor icin.
zaten uygun yag kullandiginiz halde motorunuz yag yakiyorsa, o motora en saglikli olarak yapilacak sey acip rektefe etmektir.
bor vs sadece gecici cozumler, sorun gitmiyor yani onlarla. agriyan disinizi uyusturmak gibi birsey..

not:
ille de iyi diye 0 kullanmaniza da gerek yok.
bastaki vizkolite degerini iklime gore secmek yeterli. ille de 0 almak israf oluyor, ihtiyac oldugu kadar soguk vizkolitesini dusurmek yeterli.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: edincol - 06 Mayıs 2014, 23:19:36
xW ile başlayan değer soğuk çalıştırma viskozitesini gösterir. Bu değer ne kadar düşük olursa ilk çalıştırmada motorun yağlaması o kadar hızlı olur. Bildiğiniz gibi araç park halindeyken bütün yağ kartere toplanıyor. Aracı uzun beklemeden sonra ilk çalıştırma esnasında, motor yağının karterden yağ pompasıyla pistonlara ulaştırılana kadar geçen sürede motor yağsız çalışır(çok kısa bir süre). Geçen bu süre boyunca motor bir önceki yağlama sonucunda kalmış olan yağ filmi ile korunur. Şimdi ilk değeri ne kadar düşük olursa bu yağsız çalışma süresi o kadar azalacaktır çünkü yağ daha akışkan olduğu için yağ pompası tam basınca daha çabuk şekilde ulaşacaktır. Aynı zamanda yağ çalışma sıcaklığına(100 derece) ulaşana kadar motor daha kalın bir yağa karşı çalışır ve yakıt tüketimi artar. Peki yağ kalınlığı soğuk değeri ile sıcak değeri ile ne kadar viskozite farkı var? Diyebilirsiniz, ortalama 6 kat fark vardır, yani yağ soğukken 6 kat daha kalındır. Bu arada motor aşınmalarının %70-80'i bu yağsız çalışma esnasında geçen sürede olur. Aynı zamanda kaliteli bir tam sentetik yağ kullanımı, yağ filmininde koruyucu yağ filminin de kaliteli olması demektir.

Yağ numaralarındaki ikinci değer de yağın sıcakken ki viskozitesini gösterir. Bu değerin belirlenmesi motorun tolerans değerlerine göre belirlenir veya motor aşınma seviyesine göre. Bu değerinde düşük olması yakıt tüketimi için daha iyidir çünkü motor daha az yağ kuvvetine karşı rahat çalışır, bu yüzden VW araçlar için 30 değerinden başlamak güncel standartlarda doğru olandır. Eğer motor aşınma fazlaysa, yani yağ eksiltme miktarı bin kilometrede 1-1,5 litre düzeyine geldiyse bir üst viskozite olan 40 değerine geçmek doğru olur, yani xW-40 olan bir yağ.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: KAAN60 - 07 Mayıs 2014, 02:56:14
Mobil 1 ESP 0W-40'a geçmenizi tavsiye ederim. Kullandığınız yağdan daha kaliteli bir yağdır.
o yağı bizzat arkadaşımın tiguan'ına aldım ve değiştirdim çok çok kaliteli ve iyi bir yağ sadece ben10-40 tan 0-40 a kademeli olarak geçmek istedim önce 5-40 yapayım, diğer yağ değişimi 7000-8000 km sonra 0-40 yağayım diye düşündüm ama bakayım eser aklım belki direk 0-40 yaparım bilemiyorum....? benim aracımda çok şükür yağ yakma yada eksiltme gibi bir sorunum yok o konuda saat gibi maşallah :sevgi: sadece karterde terleme mevcut 1 aya kalmaz yağ değişimde komple karter sökülüp sızdırmazlık ve bakımı yapılınca oda kalmayacak inşallah... benim  motosilk kullanmamın sabebi tamamen fantazi... ayrıca şahsı görüşüm bizim araçlarda özelliklede aracınız lpgli ise yağ sıcaklık vizkosite değeri "30" lara geçmeyi uygun bulmuyorum çünkü; aracın çalışma prensibi olarak zaten motor sabit 90 derecede çalışmakta, artı lpg nin kullanımı ile motorda oluşan sıcaklık benzine nazaran daha sıcak, artı yazın sıcaklığını üstüne koyarsak şehir içi trafiğinde dur kalk yapa yapa dolaşıp eve geldiğinizde kabutu açıp motordaki sıcaklığı hiç hissetiniz mi? resmen kavruluyor makina! hal böyle olunca bence sıcaklık vizkozitesi 40 tercih edilmelidir. zaten ben sadece soğukluk vizkozitesini düşürmek istiyorum burada size katılıyorum 0-40 mobil 1 en iyi tercih olacaktır ancak değiştirmeden önce kesinlikle eski yağ tabakası würt yada berner ın motor temizliyicisi ile motordan arındırılıp öyle yeni yağ eklenmelidir :tamamdir
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: edincol - 08 Mayıs 2014, 15:41:54
Atmosferik bir motorda yanma sırasında motor yağı segman çevresinde 200-300°C sıcaklığında çalışır. Havanın 10°C  veya 40°C olması yanma sıcaklığını değiştirmez.

Dediğiniz gibi motor içi tezmizleyiciler kurum şüphesi var ise kullanılması yararlı olabilir. Burada dikkat etmeniz gereken eski yağ ile birlikte bu ürünlerin karterden tamamen akmasını sağlamak. Eğer kalıntı bırakırsa yeni koyacağınız motor yağının içeriğini bozacaktır.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: dirgin - 08 Mayıs 2014, 17:27:18
Atmosferik bir motorda yanma sırasında motor yağı segman çevresinde 200-300°C sıcaklığında çalışır. Havanın 10°C  veya 40°C olması yanma sıcaklığını değiştirmez.

Dediğiniz gibi motor içi tezmizleyiciler kurum şüphesi var ise kullanılması yararlı olabilir. Burada dikkat etmeniz gereken eski yağ ile birlikte bu ürünlerin karterden tamamen akmasını sağlamak. Eğer kalıntı bırakırsa yeni koyacağınız motor yağının içeriğini bozacaktır.
10 numara anlatım olmuş tbr ederim
 :tamamdir
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: edincol - 08 Mayıs 2014, 18:03:09
10 numara anlatım olmuş tbr ederim
 :tamamdir

Rica ederim.
Başlık: Ynt:
Gönderen: aquantis007 - 11 Mayıs 2014, 23:41:16
Bende 10 40 kullanicisyim. Castrol bi kutusunda yine 10:40 yuksek kilometreli araclar icin diodu ondan aldim baya etkisi oldu katkilimi bilemiom

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: edincol - 12 Mayıs 2014, 01:04:05
Bende 10 40 kullanicisyim. Castrol bi kutusunda yine 10:40 yuksek kilometreli araclar icin diodu ondan aldim baya etkisi oldu katkilimi bilemiom

GT-I9190 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

Hocam önceki mesajlarda yarı sentetik yağlar tartışıldı bir bak istersen.
Başlık: Ynt: Ynt: Ynt:
Gönderen: Prokizya - 12 Mayıs 2014, 08:28:28
Gtx serisi. Arkadasin yonlendirmesine kandim birazda yag tablosunda golf 4 icin 10/40 yazdigindan koymustum ama bir sonrakinde kismetse 5/40 deneyecegim.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: KAAN60 - 31 Mayıs 2014, 18:39:19
bugün sabah randevu aldığım ustama gittim, berner motor temizleyicisini motora aktardım 15 dk çalıştıktan sonra açtık tapayı boşalltık eski yağı,

başladık karteri sökmeye off o volant tarafındaki 2 adet alyan yokmu mahvetti yine beni (2 yıl önce kendim söküp temizlemiştim 5 saat sürmüştü bitmiştim) karteri söktük contalar temizlendi karter benzinle yıkandı...

Ustamın bir yer daha dikkatini çekti yağ buhar hortumun çıktığı motor bloğuna bağlı olan plastik kutu (separatör) buradanda terleme vardı oda söküldü 2 lt benzin almıştım bunuda temizlemeye başladık buraya dikkat arkadaşlar bu separatörün içerisinden bir avuç kurum aktı benzinle tam çıkmadı aldım yıkamacı arkadaşa götürdüm içerisine ilaç doldurup tazzikli su bastı ancak öyle tamamen temizlendi! (müsait zamanda kontrol edin yada açtırıp temizletin arkadaşlar) 2 adet oring var üzerinde bunlar ısıdan sertleşmiş ve çatlamış onlar değişti yerine takıldı...

motor bloğuna karterin kapandığı yer temizlendi hafif zımparalandı hatta usta rahat etmedi tazzikli benzin ile blok içerisi ve etrafını komple yıkadı o bölgelede kalan kurumlarda temizlenmiş oldu...

kartere amerikan malı bir sıvı conta sürüldü yerine takıldı...

aracı indirdik filtremizi taktık 5-40 mobil tam sentetik yağımızı koyduk start ettik belki buzamana kadar duyduğum en güzel çalışma sesiydi :sevgi:
yolda akıyor resmen, fincan sesi diye bir şey söz konusu bile değil çok ama çok memnun kaldım ve yine diyorum keşke şu tam sentetik olayını daha önce öğrenmiş olsaydım 2 defa 10-40 koymazdım ama ne yapalım zararın neresinden dönersen kardır :tamamdir

biraz böyle 50 km civarı deneyeyim terleme falan sanmıyorum ama olacakmı  takip edeyim ondan sonra evde motosilk duruyor onu ekleyeceğim, resimleride ek kısa zamanda atarım,
kazasız sürüşler dilerim.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: hellfire39 - 31 Mayıs 2014, 19:05:39
ohh miss ellerine sağlık kaan hocam...
bu temizliği genel amaçlımı yaptınız yoksa arıza nedeni ile mi?
resimleri bekliyoruz...

genel bakım içinmi yaptın hocam yoksa yağı değişmek içinmi bu işe kalkıştın
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: hellfire39 - 31 Mayıs 2014, 19:07:23
herkes böyle ilgilense aracıyla dünyada bozuk araç kalmaz :P
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: KAAN60 - 31 Mayıs 2014, 19:19:00
herkes böyle ilgilense aracıyla dünyada bozuk araç kalmaz :P
eyvallah bahadır, arıza yoktu karter etrafında bir miktar terleme vardı görüntü sinirimi bozuyordu ee yağda 8000 km olmuştu fazla bekletmeyi sevmem. ayrıca tam sentetik yağa geçmek için bahanem oldu iyikide yapmışım çok memnunum resimler gelecek...
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: hellfire39 - 31 Mayıs 2014, 19:29:12
resimleri at bakalım karşılaştıralım...
gerçi önce şu titreme işiyle sağ arka tekeri çözmem gerek...
bende senin gibiyim birşey görmeyeyim canım sıkılıyor helledene kadar kafamda takılı kalıyor... :)
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: edincol - 31 Mayıs 2014, 21:33:20
bugün sabah randevu aldığım ustama gittim, berner motor temizleyicisini motora aktardım 15 dk çalıştıktan sonra açtık tapayı boşalltık eski yağı,

başladık karteri sökmeye off o volant tarafındaki 2 adet alyan yokmu mahvetti yine beni (2 yıl önce kendim söküp temizlemiştim 5 saat sürmüştü bitmiştim) karteri söktük contalar temizlendi karter benzinle yıkandı...

Ustamın bir yer daha dikkatini çekti yağ buhar hortumun çıktığı motor bloğuna bağlı olan plastik kutu (separatör) buradanda terleme vardı oda söküldü 2 lt benzin almıştım bunuda temizlemeye başladık buraya dikkat arkadaşlar bu separatörün içerisinden bir avuç kurum aktı benzinle tam çıkmadı aldım yıkamacı arkadaşa götürdüm içerisine ilaç doldurup tazzikli su bastı ancak öyle tamamen temizlendi! (müsait zamanda kontrol edin yada açtırıp temizletin arkadaşlar) 2 adet oring var üzerinde bunlar ısıdan sertleşmiş ve çatlamış onlar değişti yerine takıldı...

motor bloğuna karterin kapandığı yer temizlendi hafif zımparalandı hatta usta rahat etmedi tazzikli benzin ile blok içerisi ve etrafını komple yıkadı o bölgelede kalan kurumlarda temizlenmiş oldu...

kartere amerikan malı bir sıvı conta sürüldü yerine takıldı...

aracı indirdik filtremizi taktık 5-40 mobil tam sentetik yağımızı koyduk start ettik belki buzamana kadar duyduğum en güzel çalışma sesiydi :sevgi:
yolda akıyor resmen, fincan sesi diye bir şey söz konusu bile değil çok ama çok memnun kaldım ve yine diyorum keşke şu tam sentetik olayını daha önce öğrenmiş olsaydım 2 defa 10-40 koymazdım ama ne yapalım zararın neresinden dönersen kardır :tamamdir

biraz böyle 50 km civarı deneyeyim terleme falan sanmıyorum ama olacakmı  takip edeyim ondan sonra evde motosilk duruyor onu ekleyeceğim, resimleride ek kısa zamanda atarım,
kazasız sürüşler dilerim.

Eline sağlık. Keşke herkes sizin gibi arabasına özenli baksa. Keşke daha önce konuştuğumuz gibi Mobil 1 serisine geçseydiniz, arabanız bunu hak ediyor  :tamamdir
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: bluerose1 - 31 Mayıs 2014, 22:45:19
Kaan yine döktürmüşsün geçen yıl bende karteri söküp sağlam bir bakım yapmıştım.Aynı o 2 alyan için özel anahtar yaptırmıştık sanayide.1 gün uğraştık yeniden montajladık.Ama bu yıl aynı yağlanma yine karterin etrafında var yine sökmeye üşeniyorum vallahi. :D
Başlık: Ynt: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: west_55 - 31 Mayıs 2014, 23:10:50
Gule gule kullan kaan abi

GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: KAAN60 - 01 Haziran 2014, 19:13:56
Eline sağlık. Keşke herkes sizin gibi arabasına özenli baksa. Keşke daha önce konuştuğumuz gibi Mobil 1 serisine geçseydiniz, arabanız bunu hak ediyor  :tamamdir
teşekkürler, bakarsan bağ olur demişler... izlenimlerime göre yarı sentetikten tam sentetiğe geçişte 5-40 en ideal en az 2-3 değişim 5-40 olur  araç alışsın ozmna bende kalırsa 0-40 yaparız.
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: hellfire39 - 01 Haziran 2014, 19:15:20
teşekkürler, bakarsan bağ olur demişler... izlenimlerime göre yarı sentetikten tam sentetiğe geçişte 5-40 en ideal en az 2-3 değişim 5-40 olur  araç alışsın ozmna bende kalırsa 0-40 yaparız.
KAAN HOCAM RESİMLERİ UNUTMA BEKLİYORUZ...
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: KAAN60 - 01 Haziran 2014, 19:18:22
Kaan yine döktürmüşsün geçen yıl bende karteri söküp sağlam bir bakım yapmıştım.Aynı o 2 alyan için özel anahtar yaptırmıştık sanayide.1 gün uğraştık yeniden montajladık.Ama bu yıl aynı yağlanma yine karterin etrafında var yine sökmeye üşeniyorum vallahi. :D
eyvallah kardeşim napalım ne zmandır içimi kemirip duruyordu iyi oldu yaa, sorma o alyanları benim usta çıldırdı kenara çekilip sövmesini dinleyeceksin gülmekten karnıma ağrılar girdi,  bizim 6n karter tasarımını yapan alman mühendislerle hısım akraba oldu adam ;D "yarın ilk iş bu kertere göre lokma yapacam anasını satayım" dedi bizim "kel ibraam" usta
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: KAAN60 - 01 Haziran 2014, 19:19:21
Gule gule kullan kaan abi

GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
saol kardeşim
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: KAAN60 - 01 Haziran 2014, 19:27:40
arkadaşlar resim ekleyemiyorum yine bişey olmuş bu siteye >:(
Başlık: Ynt: Bor katıkısı ve yağ
Gönderen: bluerose1 - 02 Haziran 2014, 12:13:35
eyvallah kardeşim napalım ne zmandır içimi kemirip duruyordu iyi oldu yaa, sorma o alyanları benim usta çıldırdı kenara çekilip sövmesini dinleyeceksin gülmekten karnıma ağrılar girdi,  bizim 6n karter tasarımını yapan alman mühendislerle hısım akraba oldu adam ;D "yarın ilk iş bu kertere göre lokma yapacam anasını satayım" dedi bizim "kel ibraam" usta
O küfürü benim usta da edecekti ama gitti özel alyen anahtar yaptırdı demir çubukla kaynakçıya...  tutuşturdu elime hadi sen sök ben çay ocağındayım dedi ;D .günaha ben girdim yani. :D