Gönderen Konu: BCB bora ma bakım yaptırdım  (Okunma sayısı 34638 defa)

Çevrimdışı y1l2c3n4

  • İleti: 44
    • Profili Görüntüle
BCB bora ma bakım yaptırdım
« : 23 Nisan 2014, 22:34:10 »
Sevgili forumdaşlar hem google da arandığı takdirde bulunması  hem de sizlere yardımcı olması amacıyla bu konuyu açtım.Bugün Kırıkkale ilinde 138.000 km de ki 1.6 16V BCB motor kodlu manuel borama  ağır bakım yaptırdım.
Triger seti Ruville marka                                      200 TL
Vantilatör kayışına 2 gergi bilyası                         80 TL
Castrol Magnatec 10-40 yağ 4 lt                         60 TL
Hava Filtresi                                                        15 TL
Lpg Filtresi Atiker                                                10 TL
Sağ çamurluk iç davlumbazı                                 25 TL
2 adet halojen h4 osram far                               20 TL
Park ampul,stop ampulleri                                  10 TL
Lpg ayarı                                                             bedelsiz
Araç hata kaydı sorgulama(kontrol için)              bedelsiz
180 TL işçilik ile toplamda                                    600 TL ye bakım yaptırdım :D :D :D :D :D :D :D
 ve daha sonra küheylana iç,dış,motor yıkama yaptırdım  :saygılar :saygılar :saygılar
 

NOT: fiyatların bazıları bana özel fakat genel bir kanı oluşturması amacıyla yazdım inşallah yardımcı olabilmişimdir hayırlı paylaşımlar  ::) ::) ::)
Ne mutlu TÜRK' üm diyene, diyebilene!!!

Logged

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: BCB bora ma bakım yaptırdım
« Yanıtla #1 : 23 Nisan 2014, 23:26:10 »
Yağ filtresi değişmedi mi ?
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı y1l2c3n4

  • İleti: 44
    • Profili Görüntüle
Ynt: BCB bora ma bakım yaptırdım
« Yanıtla #2 : 24 Nisan 2014, 07:44:59 »
Filtre 6ay önce değişmişti, gerek  görmedi usta
Ne mutlu TÜRK' üm diyene, diyebilene!!!

Çevrimdışı Prokizya

  • İleti: 228
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 1999 Golf 4
  • Şehir: Ankara
Ynt: Ynt: BCB bora ma bakım yaptırdım
« Yanıtla #3 : 24 Nisan 2014, 08:20:10 »
E filtre icinde eski yag kalacak o da yeni koydugunuz yaga karisacak. Filtreyi degistirmeye gerek duymayan usta komple yagi neden degistirdi ki ?

GT-I8160 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Çevrimdışı west_55

  • İleti: 980
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Ford Focus C-Max TDCİ
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: Ynt: Ynt: BCB bora ma bakım yaptırdım
« Yanıtla #4 : 24 Nisan 2014, 08:27:13 »
Filtre 6ay önce değişmişti, gerek  görmedi usta

Usta yag filtresi ustanin uygun gormesine gore degil, her yag degisiminde filtrede degismeli

GT-S5830i cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi

Çevrimdışı Frequency

  • İleti: 585
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Skoda Fabia HTP
  • Şehir: Ankara
Ynt: BCB bora ma bakım yaptırdım
« Yanıtla #5 : 24 Nisan 2014, 09:01:44 »
6 ayda filtre kirlenmiyormuymuş? büyük hata...Hemen değiştirin bence...zaten içindeki eski yağ da yenisine karışmış, berbat etmiştir...bu ustaları enseden kör testereyle keseceksin, başka bişey demiyorum...
D Ü N Y A L I L A R D A N  TİSKİNİYORUM  (g.o.r.a)

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: BCB bora ma bakım yaptırdım
« Yanıtla #6 : 24 Nisan 2014, 09:51:59 »
Magnatec 10W-40 gibi çok düşük kalite bir yağ kullanılması da kötü olmuş, verdiğiniz paraya da yazık. Castrol EDGE 5W-40 80 liraya internette satılıyor.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt: BCB bora ma bakım yaptırdım
« Yanıtla #7 : 24 Nisan 2014, 10:24:27 »
Magnatec 10W-40 gibi çok düşük kalite bir yağ kullanılması da kötü olmuş, verdiğiniz paraya da yazık. Castrol EDGE 5W-40 80 liraya internette satılıyor.

Emre kardeşim yazılarını okuya okuya bende 10-40 ı bıraktım 0-40 new life aldım evet daha pahalı ama aracın çalışması değişti ilk çalıştırmadaki vibrasyon bitti şuan çok memnunum.değiştirttiğim usta 30 bin kullan bunu sadece eksilirse tamamla dedi ama 30 binde çok uzun geldi bana sen ne dersin ?

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: BCB bora ma bakım yaptırdım
« Yanıtla #8 : 24 Nisan 2014, 12:53:31 »
5/30 yada 5/40 makul bizim araçlara.ayrıca filtre değişseydi 10-15 tl lik bişey daha iyi olurdu.işçilik 180 tl de çok geldi bana fiyat olarak.devidaim sağlammıymış değişmedi?

Çevrimdışı y1l2c3n4

  • İleti: 44
    • Profili Görüntüle
Ynt: BCB bora ma bakım yaptırdım
« Yanıtla #9 : 24 Nisan 2014, 12:54:26 »
Magnatec 10W-40 gibi çok düşük kalite bir yağ kullanılması da kötü olmuş, verdiğiniz paraya da yazık. Castrol EDGE 5W-40 80 liraya internette satılıyor.

Kardeş bir dahakine denerim önerin için sağol.  Ayrıca araç 6 aydır yatıyordu,  önceki bakımda zaten 6 ay önce yapılmıştı,  ben ne olur ne olmaz diye triger ile beraber yağ da değiştirdim
Ne mutlu TÜRK' üm diyene, diyebilene!!!

Çevrimdışı dirgin

  • İleti: 914
    • Profili Görüntüle
Ynt: BCB bora ma bakım yaptırdım
« Yanıtla #10 : 24 Nisan 2014, 13:18:46 »
Kardeş bir dahakine denerim önerin için sağol.  Ayrıca araç 6 aydır yatıyordu,  önceki bakımda zaten 6 ay önce yapılmıştı,  ben ne olur ne olmaz diye triger ile beraber yağ da değiştirdim
iyi yapmışsın 50 liraya 100 liraya değmez.işini garantiye alman güzel

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: BCB bora ma bakım yaptırdım
« Yanıtla #11 : 24 Nisan 2014, 14:46:53 »
Emre kardeşim yazılarını okuya okuya bende 10-40 ı bıraktım 0-40 new life aldım evet daha pahalı ama aracın çalışması değişti ilk çalıştırmadaki vibrasyon bitti şuan çok memnunum.değiştirttiğim usta 30 bin kullan bunu sadece eksilirse tamamla dedi ama 30 binde çok uzun geldi bana sen ne dersin ?

İyi yapmışsın kardeşim, bunları duymak benim için çok sevindirici oluyor. Ne yazık ki ustan yağ kilometresi olarak yanlış bilgi vermiş. Bu yağların değişim aralığı, üretici farklı şekilde belirtmediği takdirde, 12 ay veya 15bin kilometredir.

Bundan sonra ki yağ değişiminde Mobil 1 ESP 0W-40'a geçmeni tavsiye ederim. New Life'ın gelişmiş versiyonudur.
Eğer arabanda yağ eksiltme yoksa ESP 5W-30'a da geçebilirsin, VW motorlarında kullanılabilecek en iyi yağ budur.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: BCB bora ma bakım yaptırdım
« Yanıtla #12 : 24 Nisan 2014, 14:51:50 »
5/30 yada 5/40 makul bizim araçlara.ayrıca filtre değişseydi 10-15 tl lik bişey daha iyi olurdu.işçilik 180 tl de çok geldi bana fiyat olarak.devidaim sağlammıymış değişmedi?

Aman hocam 5W-30 ya da 5W-40 uygundur demeyelim çünkü yağ seçimi yaparken sadece yağın viskozitesine göre seçilmez.

İlk olarak, aracınız için doğru yağ seçimi, üreticinin istediği şartname ve viskozite sınıfını aynı anda karşılayan ürünü bulmanız ile olur. Üreticinin tanımladığı şartnameler, motorun tasarım felsefesi ve üreticinin motordan beklentileri (güvenilirlik seviyesi ve tasarımın hurdaya gidene kadar göstermesi gereken faydalı ömür) ve hukuki düzenlemelere (emisyon hadleri ve vergi) bağlı olarak, motor yağından istenen asgari performansı tanımlar.

Ancak ürünün şartnameyi karşılıyor olması, o performansın tüm kullanım boyunca görüleceği anlamına gelmez. Çünkü yağ kullanıldıkça katık paketi (çeşitli parçalarda karşılaştığı yüksek ısı ve yüksek basıncın sonucu olarak) yavaş yavaş çökelmeye başlar, yani bazyağdan ayrılır. Halbuki katık paketinin amacı seçilen baz yağın zayıf yönlerini güçlendirmektir. Katık çökelmesi ilerleyen kilometrelerde bu zayıflıkların görülmeye başlanmasına neden olur. Kullanıcılar olarak bizler ise kullandığımız motor yağından, 15-20 bin km aynı performansı bekleriz. Bunu sağlamanın yolu ise zayıflıkları son derece az olan yüksek kaliteli baz yağların seçildiği ürünleri kullanmaktır. Görece eski teknoloji araçlarda da, en yeni teknolojileri taşıyan, zorlanmaların daha yüksek olduğu, dolayısı ile motor yağı performansının önemli olduğu araçlara göre tasarlanmış kaliteli ve performansı sürekli olan motor yağlarının kullanılması, motorların aşınmaya karşı korunması açısından çok faydalıdır. Bu yeni teknoloji motor yağları, yüksek kaliteli baz yağ seçimleri nedeni ile daha az katığa ihtiyaç duyarlar.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: BCB bora ma bakım yaptırdım
« Yanıtla #13 : 24 Nisan 2014, 15:01:09 »
Örneğin yukarıda arkadaşımıza New Life yerine ESP serisine geçmesini tavsiye ettim çünkü yeni emisyon hadlerine bağlı olarak geliştirilen bu yağların yanma sonucu daha az kül bırakması ve DPF veya 3 way catalyt gibi egzoz gazı yakan sistemleri tıkamamasıdır. Yağın daha az kül oluşturmasını sağlamak için ise yüksek kaliteli baz yağlar kullanılımakta ve zayıf yönleri az olan baz yağlar kullanıldığı için de yağ daha az katığa ihtiyaç duyuyorlar. Bu yağlar low SAPS olarak adlandırılıyor, yani düşük sülfat külü, fosfor-sülfür.

Sözün özü, low SAPS ürünler formulasyonları daha istikrarlı olduğu için motorun aşınmaya karşı korumasında (daha uzun süre kullanılsalar dahi) öne çıkarlar. Bu nedenle, DPF veya katalitik könvertör gibi donanımlar araçta olmasa dahi, Low SAPS formulasyona sahip motor yağlarının kullanımını tavsiye ederim. Ayrıca şartnameler açısından bakarsak, hemen tüm low SAPS ürünler üreticilerin Low SAPS şartnamelerinin yanı sıra mid SAPS şartnamelerini de karşılarlar.
Akıl yaşta değil baştadır.