Anket

VW'nin golf özelinde bu kadar sık kasa değiştirmesi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Normal, olması gereken bu
7 (36.8%)
Önceki kasalara zarar veriliyor. Kasa uzun süreli olmalı..
12 (63.2%)

Toplam Oy Verenler: 1

Gönderen Konu: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz  (Okunma sayısı 7230 defa)

Çevrimdışı jackhal

  • İleti: 342
  • gri olmasın da...
    • Profili Görüntüle
Geçenlerde golf tutkunu arkadaşlarla sohbet ederken aklımıza şu takıldı.
2004 yılına kadar sadece 4 tane kasa çıkaran (golf için) volkswagen'in son 7 yılda üstüne 3 tane daha kasa çıkarmasını nasıl buluyorsunuz? Hele Golf 6 olayı tam bir rezalet oldu diyebilirim şahsen..

Sizde bu kadar sık kasa değişimi doğru mu? Araçların rayiç bedellerine olumsuz etki yapmıyor mu? Görüşlerinizi merak ediyorum...

Logged

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
« Yanıtla #1 : 06 Ocak 2013, 13:01:14 »
golf 6 golf 5 platformu üstünde oynanması sonucu elde edilmiş bir kasa. bir anlamda golf 5.5. vw buna mecburdu. mk5 yüzünden golf hayranlarından çok tepki gördü. başka marka ve modellere tepki ile geçen çok müşterisi oldu. 6 yı çıkarmaya mecburdu. kısaca mk7 mk5 üstüne çıkan bir güncelleme. mk6 sadece makyaj.
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2013, 13:02:44 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
« Yanıtla #2 : 06 Ocak 2013, 13:14:02 »
golf 6 golf 5 platformu üstünde oynanması sonucu elde edilmiş bir kasa. bir anlamda golf 5.5. vw buna mecburdu. mk5 yüzünden golf hayranlarından çok tepki gördü. başka marka ve modellere tepki ile geçen çok müşterisi oldu. 6 yı çıkarmaya mecburdu. kısaca mk7 mk5 üstüne çıkan bir güncelleme. mk6 sadece makyaj.
:tamamdir

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
« Yanıtla #3 : 06 Ocak 2013, 13:16:48 »
ayrıca uzun surelı aynı kasa uretmek alıcı tarafından tepkı gorur on yıl once alanda aynı kasa on yıl sonrada alan aynı kasaya bınıyo bu yüzden sıfır degılde ıkıncı elıne yonelır ınsanlar o yüzden kasa degısıklıgı her zaman fırmanın satısını arttırır degısıklık ınsanları cezbeder merakını arttırır ve zamana ayak uydurması acısından mecburı bı degısıklıktır her sene hatta her ay neredeyse tum fırmalar yenı ozellıklerle musterılerının karsısına cıkıyo gerıde kalmamak adına kasa yenılenır :tamamdir

Çevrimdışı jackhal

  • İleti: 342
  • gri olmasın da...
    • Profili Görüntüle
Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
« Yanıtla #4 : 06 Ocak 2013, 13:31:03 »
Peki golf 6 alanlar haksızlığa uğramış olmuyor mu peki. Eğer güncelleme yapılacaksa mevcut kasa üzerinde de güncelleme yapılabilir. Mesela golf 5 yerine golf 4 kasaya güncel elektronik destekler yapılamaz mıydı?

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
« Yanıtla #5 : 06 Ocak 2013, 13:41:03 »
Peki golf 6 alanlar haksızlığa uğramış olmuyor mu peki. Eğer güncelleme yapılacaksa mevcut kasa üzerinde de güncelleme yapılabilir. Mesela golf 5 yerine golf 4 kasaya güncel elektronik destekler yapılamaz mıydı?
makyajlı kasa herkese cazıp gelmez ornegın passat 2001 yılında makyajladı 5 yıl uretebıldı cok sattığı halde herseyı eskı kasayla aynı en kotu on kaportayı degıstırırsen makyajlı kasa oluyo yada audı 80 makyajladı b4 kasa dedı 5 yıl ayakta durabıldı we pıyasada az yada a4 2 sene makyajlı kaldı yada polo 2 yıl uretımde kalabıldı yada 93 96 model passatlar ınsanlar yenılıgı sewer basıt bı ornek wereyım neden buyuk fırmalar dewamlı yuzunu degıstırır yada bı cafe 4 5 yılda bı yenılıge gıder bunun gıbı dusunebılırsın olayı ınsanız sende bende kolay sıkılırız yaratılışımızdan dolayı :tamamdir

Çevrimdışı jackhal

  • İleti: 342
  • gri olmasın da...
    • Profili Görüntüle
Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
« Yanıtla #6 : 06 Ocak 2013, 13:46:37 »
Tabi haklısın. O konuda sana katılıyorum. Ama araç sektörü bu noktada biraz farklı diye düşünüyorum..
Şimdi şöyle düşün. Golf 4 ilk defa 2000 yılında üretildi diyelim ve sen aldın. Daha bir iki yıl kullandın ve üstüne yeni bir kasa çıkarıldı. Şimdi araç dünyasında sistem şöyle yürüyor.. Sen satmak istesen; yeni kasasını o fiyata veriyorlar kardeşim gider sıfır alırım olayıyla karşılaşırsın. Bu da ikinci ele büyük darbe vurur. ben bunu anlatmaya çalışıyorum. yoksa yenilemek iyidir. Ama genel müşteri durumunu ve ikinci el piyasanı da düşünmek zorundasın..

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
« Yanıtla #7 : 06 Ocak 2013, 13:55:30 »
aslında vw cok hızlı kasa degıstıren bı marka degıldı bırıncısı dıger fırmalar dewamlı degıstırınce mecbur kalınabılıyo ama vw kendı ıcınde de sorunlar yasadı bana gore konumuz golfse eger mesela 2 kasalar hala ayakta we hala sorunsuz sekılde yollarda bunu bılıyoruz 3 kasaya gectıgınde teknolojiyle ıyıce yoğruldu we sorunsuz araç olmaya devam ettı 4 kasada teknolojı arttı we bazı sorunlar çıkmaya başladı ama 5 kasa ıcın rezaletten başka hıcbır yorumum yok farkındaysan 5 kasayla 4 kasa aynı fıyatta denebılır hatta 4 kasanın ıyısı 5 kasadan pahalı 6 yla bunu bıraz topladı cok sorunlu degıl bence 7 kasaylada bu pıslıgı uzerınden atmak ıstedı vw 5 kasada cıdddı bı musterı kaybı oldu o yıllarda her modelın kasasını degıstırdı ama daha 2 sene once makyajlandı passat jetta gıbı modeller golfte bı hata oldu bana sorarsan

Çevrimdışı metinmb407

  • İleti: 1924
    • Profili Görüntüle
Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
« Yanıtla #8 : 06 Ocak 2013, 14:25:52 »
Valla kasaları bilmem ama kaliteden ödün verildiği aşikar. MKIV araçlar aynı kalitede ekstra donanım olarak çıksa bu kullanıcılar gider aynısından alır.

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
« Yanıtla #9 : 06 Ocak 2013, 14:28:24 »
Valla kasaları bilmem ama kaliteden ödün verildiği aşikar. MKIV araçlar aynı kalitede ekstra donanım olarak çıksa bu kullanıcılar gider aynısından alır.
mesela senınkı 16v golf 4 un benzınlı en ıyı motorudur arıza bılmez bıde tdı ler :tamamdir

Çevrimdışı Buhar

  • İleti: 182
    • Profili Görüntüle
Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
« Yanıtla #10 : 06 Ocak 2013, 15:06:33 »
Şu an tek tepki çeken 7 kasanın erken gelmesi sanırım :)
BU arada golf 5 niye sevilmeyen kasa ilan edildi alamıyorum ,golf 4 ten daha hoş bir görüntüsü var
Ve golf 7deki yenilikler kayda değer bence .Eğer sıfır alma gücüm olsaydı direkt golf 7 alırdım ama nerde  :(

Çevrimdışı TEYOLOGY

  • İleti: 2626
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: (fırsatı bulur bulmaz tekrar Vag'dayım)
  • Şehir: Manisa
Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
« Yanıtla #11 : 06 Ocak 2013, 15:12:04 »
mesela senınkı 16v golf 4 un benzınlı en ıyı motorudur arıza bılmez bıde tdı ler :tamamdir

ama işte commonrail değil tdi ler de. hem gürültülü hem tüketim değerleri yüksek. bunları iyileştirmek için common rail teknolojisine geçildi. aslına bakılırsa sorun yine common rail de değil. kullanılan elektronik parçalar. motorun mekanik kısmı yine sorunsuz.  bir de ülkemizde kullanılan yakıt kötü olunca sorun katlanıyor.

ama ülkemizdeki en büyük sorun Doğuş. çok ilgisiz bazen de bilgisiz yaklaşımı arıza sonrası telafi edilebilecek müşteri bakış açısını daha da olumsuza çeviriyor. e zaten getirdiği araçların donanımları kuşa çevrilmişken müşteri homur homur aldıkları araçlarıyla sorun yaşayıp üstüne bir de servis kapısında bir dayak yemedikleri kalınca sana da arabana da deyip benzin döküp yakacak raddeye geliyor.


bir diğer konu olan 2. el fiyatları... bence ülkemizde ikinci el fiyatları mantıksız şekilde yüksek. cari açığı kapatmak için ithalatı kısabilmek adına olmaz vergiler getirilmesine rağmen otomobil ithalatı hat safhada. baksanıza vw 4-5 ay sıra veriyor. sıfır otomobil bu kadar satılıyorken ikinci el fiyatlarının sıfır otomobilin 2-3 kuruş aşağısında hatta bazen daha da yüksek olması kabul edilemez. saçmalık. herkes 10'a aldığını kullanıp üstüne 3 lira daha koyup 13'e satmanın peşinde. hani 10 sene önce %70 enflasyon ortamlarında olsaydı, aldığı fiyatı korumak adına 3-5 yukarı satardı millet. ama artık o da yok. para değer kaybetmiyor.

2. el piyasası düşerse düşsün. mantıklı olan da o zaten. kullandıkça eskiyor. e antika değerinde de değil. değerinin düşmesi kaçınılmaz bir şey.

Şu an tek tepki çeken 7 kasanın erken gelmesi sanırım :)
BU arada golf 5 niye sevilmeyen kasa ilan edildi alamıyorum ,golf 4 ten daha hoş bir görüntüsü var
Ve golf 7deki yenilikler kayda değer bence .Eğer sıfır alma gücüm olsaydı direkt golf 7 alırdım ama nerde  :(

golf 5in görüntüsünü 4ten daha çok beğendiğinizi söylemişsiniz. sizin bakış açınızdır. saygı duyarım. fakat golf, dünya çapında köklü bir hayran kitlesine sahip bir model. belli çizgileri olan bir otomobil. sektörde benzerlerine yön veren bir otomobil olmak yerine bunun dışına çıkıp, yuvarlak hatlar verip,  sektördeki otomobillerin akıntısına kapılır giderse tepki toplar. golfe yuvarlak hat yakışmıyor. şahsım adına golf 5 için düşüncem şu. vw tarafından üretilmiş son derece şık, üstün konforlu, güvenliği yüksek bir hatchback otomobil. bir ara mk5 alacak oldum. o zaman da aynısını söyledim. mk5'e golf olarak bakamadım hiç.

nitekim avrupadaki hakim görüş de bu oldu. satışları düştü. sonuç? mk5 platformu makyajlanıp mk6 çıktı. çizgilerine dikkat edin. mk5 platformu üstüne kurulmuş olmasına rağmen köşeli hatlarıyla mk5 ten çok mk4e benziyor. mk7 de öyle.
« Son Düzenleme: 06 Ocak 2013, 15:21:06 Gönderen: TEYOLOGY »
Kamış ses verince ney oldum sanır, İplik gerilince yay oldum sanır.
Sarayda oturmakla padişah olmaz kişi,
Abdal ata binince bey oldum sanır.

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
« Yanıtla #12 : 06 Ocak 2013, 15:19:26 »
ama işte commonrail değil tdi ler de. hem gürültülü hem tüketim değerleri yüksek. bunları iyileştirmek için common rail teknolojisine geçildi. aslına bakılırsa sorun yine common rail de değil. kullanılan elektronik parçalar. motorun mekanik kısmı yine sorunsuz.  bir de ülkemizde kullanılan yakıt kötü olunca sorun katlanıyor.

ama ülkemizdeki en büyük sorun Doğuş. çok ilgisiz bazen de bilgisiz yaklaşımı arıza sonrası telafi edilebilecek müşteri bakış açısını daha da olumsuza çeviriyor. e zaten getirdiği araçların donanımları kuşa çevrilmişken müşteri homur homur aldıkları araçlarıyla sorun yaşayıp üstüne bir de servis kapısında bir dayak yemedikleri kalınca sana da arabana da deyip benzin döküp yakacak raddeye geliyor.


bir diğer konu olan 2. el fiyatları... bence ülkemizde ikinci el fiyatları mantıksız şekilde yüksek. cari açığı kapatmak için ithalatı kısabilmek adına olmaz vergiler getirilmesine rağmen otomobil ithalatı hat safhada. baksanıza vw 4-5 ay sıra veriyor. sıfır otomobil bu kadar satılıyorken ikinci el fiyatlarının sıfır otomobilin 2-3 kuruş aşağısında hatta bazen daha da yüksek olması kabul edilemez. saçmalık. herkes 10'a aldığını kullanıp üstüne 3 lira daha koyup 13'e satmanın peşinde. hani 10 sene önce %70 enflasyon ortamlarında olsaydı, aldığı fiyatı korumak adına 3-5 yukarı satardı millet. ama artık o da yok. para değer kaybetmiyor.

2. el piyasası düşerse düşsün. mantıklı olan da o zaten. kullandıkça eskiyor. e antika değerinde de değil. değerinin düşmesi kaçınılmaz bir şey.
ulkemıze gelmedı 4 kasalarda yoksa awrupada cok var commonrail motor ama dedıgın gıbı dogus canının ıstedıgını getırıyo ulkemıze pazara gore hareket edıyo com olanlarında neredeyse hepsı gümrükten çıkma araçlar bu yüzden elımızdekı ımkanlarla araç seçmek zorunda kalıyoruz awrupadakı cesıtler ulkemızde olsa cok güzel motorlar var sağlıklı we sorunsuz.aslında ulkemızdekı bınıcılerınde tecrubesız olmasındanda kaynaklanan sorunlar yasanıyo yag degısımınden bıle tasarruf etmek ınsanlar oldukça yapılan ıyı we kalıtelı malzemeler bıle erken bozulmaya baslıyo

Çevrimdışı alpers3

  • İleti: 2144
    • Profili Görüntüle
Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
« Yanıtla #13 : 06 Ocak 2013, 15:22:14 »
Şu an tek tepki çeken 7 kasanın erken gelmesi sanırım :)
BU arada golf 5 niye sevilmeyen kasa ilan edildi alamıyorum ,golf 4 ten daha hoş bir görüntüsü var
Ve golf 7deki yenilikler kayda değer bence .Eğer sıfır alma gücüm olsaydı direkt golf 7 alırdım ama nerde  :(
golf 5 belkı bazıları ıcın on numara kasa bazıları ıcın tıpsız bı kasa mesela ben 5 kasaya asla bınmem hem goruntusu bnm ıcın kotu hemde mekanık olarak arızası bol bı model ozellıkle bu fsı denen motor vw ın yuz karasıdır resmen hangı akla hızmet uretılıp ınsanlara sunuldu anlam weremıyorum yada bu motor nasıl bı tesstten gecıp araçlara takıldı anlayamadım sorunsuz neredeyse hıcbır mazlemesı yok 1 2 kasa golflerın hala satılmayan cok seyı olmasına rağmen fsı motorun cıvatası bıle kalmıyor umarım ılerıkı dönemlerde sağlıklı motorlarla çıkar vw 5 kasayı we fsı yı telafı eder