Volkswagen Türkiye

Volkswagen => Golf => Golf IV => Konuyu başlatan: jackhal - 06 Ocak 2013, 12:09:48

Başlık: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: jackhal - 06 Ocak 2013, 12:09:48
Geçenlerde golf tutkunu arkadaşlarla sohbet ederken aklımıza şu takıldı.
2004 yılına kadar sadece 4 tane kasa çıkaran (golf için) volkswagen'in son 7 yılda üstüne 3 tane daha kasa çıkarmasını nasıl buluyorsunuz? Hele Golf 6 olayı tam bir rezalet oldu diyebilirim şahsen..

Sizde bu kadar sık kasa değişimi doğru mu? Araçların rayiç bedellerine olumsuz etki yapmıyor mu? Görüşlerinizi merak ediyorum...
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: TEYOLOGY - 06 Ocak 2013, 13:01:14
golf 6 golf 5 platformu üstünde oynanması sonucu elde edilmiş bir kasa. bir anlamda golf 5.5. vw buna mecburdu. mk5 yüzünden golf hayranlarından çok tepki gördü. başka marka ve modellere tepki ile geçen çok müşterisi oldu. 6 yı çıkarmaya mecburdu. kısaca mk7 mk5 üstüne çıkan bir güncelleme. mk6 sadece makyaj.
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: alpers3 - 06 Ocak 2013, 13:14:02
golf 6 golf 5 platformu üstünde oynanması sonucu elde edilmiş bir kasa. bir anlamda golf 5.5. vw buna mecburdu. mk5 yüzünden golf hayranlarından çok tepki gördü. başka marka ve modellere tepki ile geçen çok müşterisi oldu. 6 yı çıkarmaya mecburdu. kısaca mk7 mk5 üstüne çıkan bir güncelleme. mk6 sadece makyaj.
:tamamdir
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: alpers3 - 06 Ocak 2013, 13:16:48
ayrıca uzun surelı aynı kasa uretmek alıcı tarafından tepkı gorur on yıl once alanda aynı kasa on yıl sonrada alan aynı kasaya bınıyo bu yüzden sıfır degılde ıkıncı elıne yonelır ınsanlar o yüzden kasa degısıklıgı her zaman fırmanın satısını arttırır degısıklık ınsanları cezbeder merakını arttırır ve zamana ayak uydurması acısından mecburı bı degısıklıktır her sene hatta her ay neredeyse tum fırmalar yenı ozellıklerle musterılerının karsısına cıkıyo gerıde kalmamak adına kasa yenılenır :tamamdir
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: jackhal - 06 Ocak 2013, 13:31:03
Peki golf 6 alanlar haksızlığa uğramış olmuyor mu peki. Eğer güncelleme yapılacaksa mevcut kasa üzerinde de güncelleme yapılabilir. Mesela golf 5 yerine golf 4 kasaya güncel elektronik destekler yapılamaz mıydı?
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: alpers3 - 06 Ocak 2013, 13:41:03
Peki golf 6 alanlar haksızlığa uğramış olmuyor mu peki. Eğer güncelleme yapılacaksa mevcut kasa üzerinde de güncelleme yapılabilir. Mesela golf 5 yerine golf 4 kasaya güncel elektronik destekler yapılamaz mıydı?
makyajlı kasa herkese cazıp gelmez ornegın passat 2001 yılında makyajladı 5 yıl uretebıldı cok sattığı halde herseyı eskı kasayla aynı en kotu on kaportayı degıstırırsen makyajlı kasa oluyo yada audı 80 makyajladı b4 kasa dedı 5 yıl ayakta durabıldı we pıyasada az yada a4 2 sene makyajlı kaldı yada polo 2 yıl uretımde kalabıldı yada 93 96 model passatlar ınsanlar yenılıgı sewer basıt bı ornek wereyım neden buyuk fırmalar dewamlı yuzunu degıstırır yada bı cafe 4 5 yılda bı yenılıge gıder bunun gıbı dusunebılırsın olayı ınsanız sende bende kolay sıkılırız yaratılışımızdan dolayı :tamamdir
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: jackhal - 06 Ocak 2013, 13:46:37
Tabi haklısın. O konuda sana katılıyorum. Ama araç sektörü bu noktada biraz farklı diye düşünüyorum..
Şimdi şöyle düşün. Golf 4 ilk defa 2000 yılında üretildi diyelim ve sen aldın. Daha bir iki yıl kullandın ve üstüne yeni bir kasa çıkarıldı. Şimdi araç dünyasında sistem şöyle yürüyor.. Sen satmak istesen; yeni kasasını o fiyata veriyorlar kardeşim gider sıfır alırım olayıyla karşılaşırsın. Bu da ikinci ele büyük darbe vurur. ben bunu anlatmaya çalışıyorum. yoksa yenilemek iyidir. Ama genel müşteri durumunu ve ikinci el piyasanı da düşünmek zorundasın..
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: alpers3 - 06 Ocak 2013, 13:55:30
aslında vw cok hızlı kasa degıstıren bı marka degıldı bırıncısı dıger fırmalar dewamlı degıstırınce mecbur kalınabılıyo ama vw kendı ıcınde de sorunlar yasadı bana gore konumuz golfse eger mesela 2 kasalar hala ayakta we hala sorunsuz sekılde yollarda bunu bılıyoruz 3 kasaya gectıgınde teknolojiyle ıyıce yoğruldu we sorunsuz araç olmaya devam ettı 4 kasada teknolojı arttı we bazı sorunlar çıkmaya başladı ama 5 kasa ıcın rezaletten başka hıcbır yorumum yok farkındaysan 5 kasayla 4 kasa aynı fıyatta denebılır hatta 4 kasanın ıyısı 5 kasadan pahalı 6 yla bunu bıraz topladı cok sorunlu degıl bence 7 kasaylada bu pıslıgı uzerınden atmak ıstedı vw 5 kasada cıdddı bı musterı kaybı oldu o yıllarda her modelın kasasını degıstırdı ama daha 2 sene once makyajlandı passat jetta gıbı modeller golfte bı hata oldu bana sorarsan
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: metinmb407 - 06 Ocak 2013, 14:25:52
Valla kasaları bilmem ama kaliteden ödün verildiği aşikar. MKIV araçlar aynı kalitede ekstra donanım olarak çıksa bu kullanıcılar gider aynısından alır.
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: alpers3 - 06 Ocak 2013, 14:28:24
Valla kasaları bilmem ama kaliteden ödün verildiği aşikar. MKIV araçlar aynı kalitede ekstra donanım olarak çıksa bu kullanıcılar gider aynısından alır.
mesela senınkı 16v golf 4 un benzınlı en ıyı motorudur arıza bılmez bıde tdı ler :tamamdir
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: Buhar - 06 Ocak 2013, 15:06:33
Şu an tek tepki çeken 7 kasanın erken gelmesi sanırım :)
BU arada golf 5 niye sevilmeyen kasa ilan edildi alamıyorum ,golf 4 ten daha hoş bir görüntüsü var
Ve golf 7deki yenilikler kayda değer bence .Eğer sıfır alma gücüm olsaydı direkt golf 7 alırdım ama nerde  :(
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: TEYOLOGY - 06 Ocak 2013, 15:12:04
mesela senınkı 16v golf 4 un benzınlı en ıyı motorudur arıza bılmez bıde tdı ler :tamamdir

ama işte commonrail değil tdi ler de. hem gürültülü hem tüketim değerleri yüksek. bunları iyileştirmek için common rail teknolojisine geçildi. aslına bakılırsa sorun yine common rail de değil. kullanılan elektronik parçalar. motorun mekanik kısmı yine sorunsuz.  bir de ülkemizde kullanılan yakıt kötü olunca sorun katlanıyor.

ama ülkemizdeki en büyük sorun Doğuş. çok ilgisiz bazen de bilgisiz yaklaşımı arıza sonrası telafi edilebilecek müşteri bakış açısını daha da olumsuza çeviriyor. e zaten getirdiği araçların donanımları kuşa çevrilmişken müşteri homur homur aldıkları araçlarıyla sorun yaşayıp üstüne bir de servis kapısında bir dayak yemedikleri kalınca sana da arabana da deyip benzin döküp yakacak raddeye geliyor.


bir diğer konu olan 2. el fiyatları... bence ülkemizde ikinci el fiyatları mantıksız şekilde yüksek. cari açığı kapatmak için ithalatı kısabilmek adına olmaz vergiler getirilmesine rağmen otomobil ithalatı hat safhada. baksanıza vw 4-5 ay sıra veriyor. sıfır otomobil bu kadar satılıyorken ikinci el fiyatlarının sıfır otomobilin 2-3 kuruş aşağısında hatta bazen daha da yüksek olması kabul edilemez. saçmalık. herkes 10'a aldığını kullanıp üstüne 3 lira daha koyup 13'e satmanın peşinde. hani 10 sene önce %70 enflasyon ortamlarında olsaydı, aldığı fiyatı korumak adına 3-5 yukarı satardı millet. ama artık o da yok. para değer kaybetmiyor.

2. el piyasası düşerse düşsün. mantıklı olan da o zaten. kullandıkça eskiyor. e antika değerinde de değil. değerinin düşmesi kaçınılmaz bir şey.

Şu an tek tepki çeken 7 kasanın erken gelmesi sanırım :)
BU arada golf 5 niye sevilmeyen kasa ilan edildi alamıyorum ,golf 4 ten daha hoş bir görüntüsü var
Ve golf 7deki yenilikler kayda değer bence .Eğer sıfır alma gücüm olsaydı direkt golf 7 alırdım ama nerde  :(

golf 5in görüntüsünü 4ten daha çok beğendiğinizi söylemişsiniz. sizin bakış açınızdır. saygı duyarım. fakat golf, dünya çapında köklü bir hayran kitlesine sahip bir model. belli çizgileri olan bir otomobil. sektörde benzerlerine yön veren bir otomobil olmak yerine bunun dışına çıkıp, yuvarlak hatlar verip,  sektördeki otomobillerin akıntısına kapılır giderse tepki toplar. golfe yuvarlak hat yakışmıyor. şahsım adına golf 5 için düşüncem şu. vw tarafından üretilmiş son derece şık, üstün konforlu, güvenliği yüksek bir hatchback otomobil. bir ara mk5 alacak oldum. o zaman da aynısını söyledim. mk5'e golf olarak bakamadım hiç.

nitekim avrupadaki hakim görüş de bu oldu. satışları düştü. sonuç? mk5 platformu makyajlanıp mk6 çıktı. çizgilerine dikkat edin. mk5 platformu üstüne kurulmuş olmasına rağmen köşeli hatlarıyla mk5 ten çok mk4e benziyor. mk7 de öyle.
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: alpers3 - 06 Ocak 2013, 15:19:26
ama işte commonrail değil tdi ler de. hem gürültülü hem tüketim değerleri yüksek. bunları iyileştirmek için common rail teknolojisine geçildi. aslına bakılırsa sorun yine common rail de değil. kullanılan elektronik parçalar. motorun mekanik kısmı yine sorunsuz.  bir de ülkemizde kullanılan yakıt kötü olunca sorun katlanıyor.

ama ülkemizdeki en büyük sorun Doğuş. çok ilgisiz bazen de bilgisiz yaklaşımı arıza sonrası telafi edilebilecek müşteri bakış açısını daha da olumsuza çeviriyor. e zaten getirdiği araçların donanımları kuşa çevrilmişken müşteri homur homur aldıkları araçlarıyla sorun yaşayıp üstüne bir de servis kapısında bir dayak yemedikleri kalınca sana da arabana da deyip benzin döküp yakacak raddeye geliyor.


bir diğer konu olan 2. el fiyatları... bence ülkemizde ikinci el fiyatları mantıksız şekilde yüksek. cari açığı kapatmak için ithalatı kısabilmek adına olmaz vergiler getirilmesine rağmen otomobil ithalatı hat safhada. baksanıza vw 4-5 ay sıra veriyor. sıfır otomobil bu kadar satılıyorken ikinci el fiyatlarının sıfır otomobilin 2-3 kuruş aşağısında hatta bazen daha da yüksek olması kabul edilemez. saçmalık. herkes 10'a aldığını kullanıp üstüne 3 lira daha koyup 13'e satmanın peşinde. hani 10 sene önce %70 enflasyon ortamlarında olsaydı, aldığı fiyatı korumak adına 3-5 yukarı satardı millet. ama artık o da yok. para değer kaybetmiyor.

2. el piyasası düşerse düşsün. mantıklı olan da o zaten. kullandıkça eskiyor. e antika değerinde de değil. değerinin düşmesi kaçınılmaz bir şey.
ulkemıze gelmedı 4 kasalarda yoksa awrupada cok var commonrail motor ama dedıgın gıbı dogus canının ıstedıgını getırıyo ulkemıze pazara gore hareket edıyo com olanlarında neredeyse hepsı gümrükten çıkma araçlar bu yüzden elımızdekı ımkanlarla araç seçmek zorunda kalıyoruz awrupadakı cesıtler ulkemızde olsa cok güzel motorlar var sağlıklı we sorunsuz.aslında ulkemızdekı bınıcılerınde tecrubesız olmasındanda kaynaklanan sorunlar yasanıyo yag degısımınden bıle tasarruf etmek ınsanlar oldukça yapılan ıyı we kalıtelı malzemeler bıle erken bozulmaya baslıyo
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: alpers3 - 06 Ocak 2013, 15:22:14
Şu an tek tepki çeken 7 kasanın erken gelmesi sanırım :)
BU arada golf 5 niye sevilmeyen kasa ilan edildi alamıyorum ,golf 4 ten daha hoş bir görüntüsü var
Ve golf 7deki yenilikler kayda değer bence .Eğer sıfır alma gücüm olsaydı direkt golf 7 alırdım ama nerde  :(
golf 5 belkı bazıları ıcın on numara kasa bazıları ıcın tıpsız bı kasa mesela ben 5 kasaya asla bınmem hem goruntusu bnm ıcın kotu hemde mekanık olarak arızası bol bı model ozellıkle bu fsı denen motor vw ın yuz karasıdır resmen hangı akla hızmet uretılıp ınsanlara sunuldu anlam weremıyorum yada bu motor nasıl bı tesstten gecıp araçlara takıldı anlayamadım sorunsuz neredeyse hıcbır mazlemesı yok 1 2 kasa golflerın hala satılmayan cok seyı olmasına rağmen fsı motorun cıvatası bıle kalmıyor umarım ılerıkı dönemlerde sağlıklı motorlarla çıkar vw 5 kasayı we fsı yı telafı eder
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: metinmb407 - 06 Ocak 2013, 19:10:33
mesela senınkı 16v golf 4 un benzınlı en ıyı motorudur arıza bılmez bıde tdı ler :tamamdir

Kul yapısı arizalanmaz diye bir kaide yok :) Ama o dönemki Golf Bora Passat üçlüsü ile Vw Türkiye de kendini göstermedi mi? O dönemin muadil araçlarına bakın nerede ise hiçbiri o donanımlarla gelmedi. Corolla da 2006 modelinde aynalar elektrikli değil. Camları otomatik olmayan araçlar vardı. 2000 öncesine bakın Vw nin nerede ise adı yoktu ortalığı Opel kasıp kavuruyordu. Toyotaya kasko yapacak babayiğit kolay bulunmazdı. 90 ların sonlarına doğru Vw adını duyurmaya başladı. Tepemize çıkardık şimdi de indiremiyoruz :)
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: metinmb407 - 06 Ocak 2013, 19:12:27
Ayrıca Golf V kasa benim gözümde VI dan daha iyidir. VI kasa göze fazla hitap etmediği için VII kasa erken piyasaya sürüldü.
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: TEYOLOGY - 06 Ocak 2013, 20:18:06
Ayrıca Golf V kasa benim gözümde VI dan daha iyidir. VI kasa göze fazla hitap etmediği için VII kasa erken piyasaya sürüldü.

üstad bu söylediğin bilgi olarak bir yerden mi geldi yoksa mantıken yaptığın bir çıkarım mı? çünkü mantıken yaptıysan aynı mantıkla 5 kasa göze hitap etmediği için 6 erken çıktı mı diyeceğiz? dahası mk5 göze hitap ediyorduysa neden mk6 çıktı? hem de sadece makyaj olarak?

hocam kişisel fikirlerinizi lütfen gerçeklerin önüne koymayın. mk6 tutulmayan mk5in makyajlanmasıydı. asıl golf hayran kitlelerine hitap etmeyen model mk5 ti. ki bu satış rakamlarıyla da ortada. o yıllarda golf hayranlarının tartıştığı forum siteleri ortada. (ben o yıllarda okudum o siteleri. şimdi aradım bulamıyorum doğal olarak).

mk7 ise tamamen yeni bir proje. bu kasa teknik olarak mk5ten sonraki model (mk6 makyajı hariç). yani 8 yıl. bence erken de değil.
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: metinmb407 - 06 Ocak 2013, 20:46:46
Benim gözümde demiştim :) Peki siz biliyorsanız söyleyin V kasa neden 5 veya 6 sene VI kasa 3 veya 4 sene üretildi? Satış rakamları nedir? Ben Golf kullanıcısı olmadığımdan bilmiyorum. Birde ben bu yuvarlak hat olayını anlamıyorum aynı hatlar MKIV Golf te de var :)
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: alpers3 - 06 Ocak 2013, 22:26:24
Benim gözümde demiştim :) Peki siz biliyorsanız söyleyin V kasa neden 5 veya 6 sene VI kasa 3 veya 4 sene üretildi? Satış rakamları nedir? Ben Golf kullanıcısı olmadığımdan bilmiyorum. Birde ben bu yuvarlak hat olayını anlamıyorum aynı hatlar MKIV Golf te de var :)
kul yapısından başlayalım once hocam kul yapısı olduğunu herkes bılıyo ıkıncısı sanırım ılk araba deneyımın yada en fazla bıkac aracın oldu yada tekdüze klasık bınıcılerdensın kı henüz bındıgın aracın modellerını kronık arızalarını hangı motorun nasıl olduğunu bılmeden kul yapısına baglamıssın olayı sahıp olduğun araç mk4 kasanın en ıyı motorudur arızası en az modeldır akl yanı 8 sıbopla yakından uzaktan alakası yoktur bnm arıza bılmezden kastım buydu :tamamdir ıkıncısıne gelınce 5 kasa 5 6 sene 6 kasa neden 3 yıl demıssın basıt bı ornek wereyım senın aracındakı motor 2001 den sonra boralarda 2022 den sonra golflerde kullanıldı ama gelgrelelım 2005 yılında bıttı akl ıle karısılastırma yapıldığında kı yapılamaz farkları wardır ama uretımı yok uretım aslında devam ettı fsı denen bı saçmalıkla ama baktı kı olmuyo arıza yapmayan yerı yok motorlar tekrar degıstı zaman zaman deneme yanılma yontemı kullanıyor uretıcı fırmalar 5 kasa gıbı bı rezaletı vw temızleme cabasında kı sahsı fıkrım 7 de temizleyecek bunu 7 hakkında fazla yorumum yok bınmedım sadece bıkac kez gordum bı kerede alıswerıs merkezınde ınceledım ama yapı we malzeme olarak kesınlıkle telafı edeceğe benzıyo.mesela 5 kasanın ıcının hangı santımınde kalıte var bındın mı bılmıyorum ama emın ol kullandığın 4 kasanın herseyıne saygı duyarsın :tamamdir
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: metinmb407 - 06 Ocak 2013, 22:54:32
Doğrudur hocam ilk aracım en uzun süreli kullandığım bu oldu :) Ben zaten bu araçlara şükrediyorum bindiğime. Birçok marka model kullandım kendi aracımdan hariç. MKIV tadını arıyorsunuz. Audi hariç :) Üretim ve tüketim stratejisi her geçen zaman değişiyor sözün özü bu.
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: alpers3 - 06 Ocak 2013, 23:02:49
Doğrudur hocam ilk aracım en uzun süreli kullandığım bu oldu :) Ben zaten bu araçlara şükrediyorum bindiğime. Birçok marka model kullandım kendi aracımdan hariç. MKIV tadını arıyorsunuz. Audi hariç :) Üretim ve tüketim stratejisi her geçen zaman değişiyor sözün özü bu.
:sevgi: :sevgi: :sevgi: :sevgi: :sevgi:
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: TEYOLOGY - 07 Ocak 2013, 00:45:26
Benim gözümde demiştim :) Peki siz biliyorsanız söyleyin V kasa neden 5 veya 6 sene VI kasa 3 veya 4 sene üretildi? Satış rakamları nedir? Ben Golf kullanıcısı olmadığımdan bilmiyorum. Birde ben bu yuvarlak hat olayını anlamıyorum aynı hatlar MKIV Golf te de var :)

hocam üretildiği yıl aralığından ziyade olaya  neden böyle bir ihtiyaç duyulduğu sorusunu atmak lazım. golf hayranı kesim bir anlamda faşisttir. alıştığı çizgilerden bariz farklılıklar istemez. ya da en azından piyasadaki araçlardan farklı olmak ister. mk5 bunu sağlamadı. dizayn anlamında diyorum hani. mk5 in mkl6 ya üstün olduğu tek şey iç mekan genişliği. ondan da başka üstünlüğü yok.

mk6 da da hatların yuvarlak olduğunu söylemişsiniz de mk5 teki hatları keskinleştirdiler bu kadar keskinleştirebildiler işte.

satış rakamlarını üstünkörü arayabiildim. bulamadım. daha geniş bir zamanda arar bulurum.
Başlık: Ynt: VW'nin Üretim Stratejisi hakkında ne düşünüyorsunuz
Gönderen: crombera - 08 Ocak 2013, 12:44:45
bnce mınumum 4 5 sene olmalı hem eskı kasaları koruma hemde farklılık yaratma anlamında kasalar arasında fark olmaması vw yakısmıyor..