Gönderen Konu: ABF için Headers ve dereceli?  (Okunma sayısı 12442 defa)

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABF için Headers ve dereceli?
« Yanıtla #14 : 20 Ekim 2007, 23:52:44 »
Benim hızlanamak ve topspeed e ulaşmak probelemim yok...5. viteste kesiciye girebiliyorum rahat şekilde 230 240 arasında...Zaten uzun oranlar değil...uzun oran anlamanın en kolay yolu 5. viteste 3000d/d 'da yaptığı hıza bakcaksın. 120 ve üzeri hızlarda gidiyorsa uzundur oranları. 100-110 civarında ise kısadır. Tabi devir kesicin kaçta devreye giriyor, o da önemli. Chip tuning ile devir bandını uzatman mümkün ya da devir kesici iptali ile.
...

Logged

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: ABF için Headers ve dereceli?
« Yanıtla #15 : 20 Ekim 2007, 23:55:13 »
Oranlarımız farklı, Hakan 255 görüp kestirmediğini söylemişti sanırım. 2. viteste kaç görüyorsun, ben tam bakmadım ama 100 gibi bir rakamda vites atıyorum.
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABF için Headers ve dereceli?
« Yanıtla #16 : 20 Ekim 2007, 23:57:26 »
Bir yerden sonra 5. viteste beyir gücünün maksimm oldğu noktayı geçiyorsun...Orada eğri aşya doğru düşüş gösterir... Aracında sanki çakılıp kalmış gibi yapa ağır ağır hızlanır. Bunlar normal şeyler. Mesela yeni CLİO RS 200HP 6 ileri olmasına rağmen 190 civarında kesilmeye başlıyor 220km/s hıza ulaştığında kesicide. Ancak yeni Honda Civic Type-R201HP ile 240 -245km/s hızlara çok rahat ulaşabiliyorsun çünkü kullanılan geniş devir bandı gücü şanzımana daha verimli kullanma imkanı sağlıyor.
...

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABF için Headers ve dereceli?
« Yanıtla #17 : 20 Ekim 2007, 23:58:38 »
255 mi? gösterge 240 değil mi? Aynı şanzıman varsa mümkün değil...uzun oranlı bir şanzıman kullanılmışsa Golf  te olabilir tab...Ama 150HP lik motorun kolay kolay o hıza çıkacağını sanmam.
...

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: ABF için Headers ve dereceli?
« Yanıtla #18 : 21 Ekim 2007, 00:00:13 »
Yokuş aşşağı tabiki. Olayı ben yapmadığım için, hatırladığım kadarıyla diyorum. :)
4. vites bitiminde kaç km/h görüyosun, 6600 devirde falan?
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABF için Headers ve dereceli?
« Yanıtla #19 : 21 Ekim 2007, 00:03:12 »
Emin değilim o yüüzde bişi diyemeyeceğim...Zaten konumuzda Headres ve egzn mili...illaki vardır birilerinde bekleyelim bakalım. Golf 2 lerindeki de uyuyormuş bak...Bulma şanzımıza daha çok :)

...

Çevrimdışı G60

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 3743
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Audi A5 TFSI - Allroad 2.7T
  • Şehir: Ankara
Ynt: ABF için Headers ve dereceli?
« Yanıtla #20 : 21 Ekim 2007, 00:04:47 »
Konunu biraz işgal ettim kusura bakma, hazır konu performansken, başka neler yapılabilir tam olarak, onlarada girelim demiştim. ;)
Alıntı yapılan: M. Kemal ATATÜRK
"Türk milletindenim diyen insanlar her şeyden önce ve mutlaka Türkçe konuşmalıdır."

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABF için Headers ve dereceli?
« Yanıtla #21 : 21 Ekim 2007, 00:07:27 »
Şanzıman oranları ile oynamak yerine...işte o oranları dolduyrabilecek güçlere ulaşmak daha verimli... Başka uygun bir modelin Şanzımanı takılarak o iş halledilir ama tek olarak dişli ya da tek olarak difr. değişmesi kesin ve verimli uygulama sağlamaz. BU sefer ya belli viteslerin çok kısa ya da uzun olur...Ya da hepsi uzun ya da kısa olur. Buda motor için yorucu ya da sürekli düşük devirden alma sorunu yaratabiliyor.
...

Çevrimdışı VWci

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1758
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABF için Headers ve dereceli?
« Yanıtla #22 : 21 Ekim 2007, 08:07:58 »
her devir bandini atmosferik motorda dolduramazsin ki golf gti uzun degil cok uzun sanzimani ile zor....kisa oranlar performans almaktaki en anahtar roldur.

Honda CTR lerin ara hizlanmalarda bu kadar basarili olmasi ve yuksek suratlere cikabilmesinin sebebi de gene kisa oranlardir. Yeni CTR nin 2.0 201 beygir oldugunu goz onune aldigimiz kisa oranlara sahip olarak bilinen normal 1.4 100 bglik polo 16v dan daha uzun oranlara sahip olmasi beklenirken CTRnin her vites orani polo 16v'dan kisa. 

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABF için Headers ve dereceli?
« Yanıtla #23 : 21 Ekim 2007, 11:44:50 »
her devir bandini atmosferik motorda dolduramazsin ki golf gti uzun degil cok uzun sanzimani ile zor....kisa oranlar performans almaktaki en anahtar roldur.

Honda CTR lerin ara hizlanmalarda bu kadar basarili olmasi ve yuksek suratlere cikabilmesinin sebebi de gene kisa oranlardir. Yeni CTR nin 2.0 201 beygir oldugunu goz onune aldigimiz kisa oranlara sahip olarak bilinen normal 1.4 100 bglik polo 16v dan daha uzun oranlara sahip olmasi beklenirken CTRnin her vites orani polo 16v'dan kisa. 

BUrada yapılan fix yanlış....CTR'ın kısa oranları var ama bizim otomobillerimizde çok daha geniş devir bandı var. CTR senin araban ile aynı oranlara sahip olsa çok daha fazla devir çevirdiği için son hızında gene seni geçecektir.

Uygun Headers ya da Egzantrik milin varsa görüşelim yoksa burada kapandı bu mevzu  :tamamdir
...

Çevrimdışı VWci

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 1758
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABF için Headers ve dereceli?
« Yanıtla #24 : 21 Ekim 2007, 23:07:45 »
hocam senin devir bandin 7000 max adamin devir bandi 9000 sen hangi genislikten bahsediyorsun.... :saygılar adam 1400 cclik tork fakiri arabadan daha kisa oranlar kullanmis 2.0 makinesinde ustune ustluk bunu devirlede desteklemis...

vw ise ne yapmis daha gucsuz makinaye massallah bir sanziman koymus ben 4 atiyorum devirleniyorum golf 3 daha ucte gitmeye devam ediyor...
« Son Düzenleme: 21 Ekim 2007, 23:11:35 Gönderen: VWci »

Çevrimdışı Sile-R

  • İleti: 193
  • ABF
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABF için Headers ve dereceli?
« Yanıtla #25 : 21 Ekim 2007, 23:18:55 »
BUrada yapılan fix yanlış....CTR'ın kısa oranları var ama bizim otomobillerimizde çok daha geniş devir bandı var. CTR senin araban ile aynı oranlara sahip olsa çok daha fazla devir çevirdiği için son hızında gene seni geçecektir.

Uygun Headers ya da Egzantrik milin varsa görüşelim yoksa burada kapandı bu mevzu  :tamamdir

BUrada yapılan fix yanlış....CTR'ın kısa oranları var ama bizim otomobillerimizde çok daha ....otomobillerimizden olacakmış bu kısım?

Ayrıca şimid neden artislik yapma gereği hissettin...elinde parça var mı yok mu?...sana bişide sormadım anlatıosun!...önce 2.0 bişi alda oturup deneye deneye konuşalım? Type-R Clio RS....1.4 le neyi neye attında pek umurumda değil...
...

Çevrimdışı Suti

  • İleti: 249
  • VW Tech
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABF için Headers ve dereceli?
« Yanıtla #26 : 22 Ekim 2007, 09:10:41 »
insanların motor hacmine gore mi bilgilerini dikkate almak gerekiyor?

ki o insan sana az yukarda KR PL ve ABF egzantriklerinin aynı olduğunu, headerslerin ise kasaya bağlı olmakla aynı olduğunu --ki bende şimdi tamamliyim hepsinin headersi aynı-- soyluyor.

Senin yaptığın yoruma katılmak zorunda vede fikirlerini beyan etmemek zorunda değil hiç kimse, hiçbir ters cumle kullanmadan VW fanatiği olarak konuya yorumunu yapmış,

Artislik yok yani...

Çevrimdışı Suti

  • İleti: 249
  • VW Tech
    • Profili Görüntüle
Ynt: ABF için Headers ve dereceli?
« Yanıtla #27 : 22 Ekim 2007, 09:12:26 »
bu arada ibiza Cupra2 ile Mk3 Golf GTI ın şanzıman oranları farklı, 6K ibiza cupra2 daha kısa, buarada aynamahrutiden değil grup dişli oranları kısa, ikisindede 3.67 küsür sanırım finaldrive var.