Gönderen Konu: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK  (Okunma sayısı 70191 defa)

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #84 : 01 Haziran 2014, 11:33:04 »
8
Ama bu sistemlerin fsi icin argesi bulunmuyor hep tsi için çalışmalar var 5.000 verip yaptirmak kesinlikle mantik dışı ayrica 5.000 verilerek yapilan sistemler bile bizim sirali sistemler kadar sorunsuz değil.




Tapatalk

Uyumlu araç listelerine bakarsanız FSI motor seçenekleride olduğunu görebilirsiniz. =>  http://www.landirenzolpg.com/haber_detay.asp?id=45

Herseyden önce neden bu sisteme ihtiyaç var ona bakmak lazım.

Direkt enjeksiyon sistemleri motorda herhangi bir kesme delme gibi tadilat gerektirmeden montajlandığı ve mevcut motor altyapısını en yüksek oranda kullandığı için sorunsuz oluyor.

Bence sıvı enjeksiyonlu sistemler LPG'nin geleceğidir.
« Son Düzenleme: 01 Haziran 2014, 11:52:22 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.

Logged

Çevrimdışı rene

  • İleti: 1744
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Jetta Tdi
  • Şehir: Sakarya
Ynt:
« Yanıtla #85 : 01 Haziran 2014, 13:14:30 »
Lovato ve landirenzo taktiran henuz görmedim duymadım o yuzden verimliligi konusunda yorum yapamam isin piri olan vialle ve prins fsi ye takamiycaklarini soyledi lpi lpdi elbette gelistirilecek ve bu isin geleceği ama su an 5.000 tl lik verimde değil.ilk calistirmada
 Araclar lpg de cok zor çalışıyor ve gurultulu vakum sesi arabanin icinde bunlar eksikleri.




Tapatalk

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #86 : 03 Haziran 2014, 09:21:30 »
SDi kit 2700tl(FSİ 2300TL) idi ben taktırdığımda şimdi 3000-3500aralığındadır. Genel kullanım da yapılan km arttıkça trafik azaldıkça tasarrufu artıyor. Ortalama 10.000de 1000-1200Tl kar sağlıyor, ayrıca satarken 2000Tlye yakın bir farkla satabilirsiniz. FSİ ve TSİ ye takılabiliyor ama yazılımı ayarlaması zor beni takip edenler bilir, bu başlık 30sayfayı devirmişti site çöktü. Benim ki düzen aldı diye düşünüyorum son 9-10.000dir hiç yazılım hatası yaşamadım.

bu hesapla
kit 3200Tl diyelim, satışta 1800+değer olsun
Amorti edilecek miktar 1400TL. 12.000km km sonra kar yapmaya başlarsınız. Ben 26.000km yi bir ara tadım kaçsa da genelinde keyifle pedala dokunmaktan korkmayarak  yaptım, bu sürüş zevkini atmosferik hiç bir araçtanda almıyorum.
« Son Düzenleme: 03 Haziran 2014, 09:25:03 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #87 : 03 Haziran 2014, 10:58:45 »
Hocam senin sistem arabanın enjektörlerini mi kullanıyor? Yoksa kendi enjektörleri mi var ?
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #88 : 03 Haziran 2014, 12:05:05 »
Bendeki sıralının uyarlanmış hali, son çıkan 6500Tl değerindeki sıvı enjeksiyon değil.
Kış aylarında LT bazında yaktığı LPG nin %31ine kadar benzin tüketiyor. Yazın ise %11-13e kadar ine biliyor.

KABACA şehir içinde
TL olarak kışın 22krş lpg tüketirken 10-1kuruş km başına benzin tüketiyor.
Yazın 20-21 kuruş lpg tüketirken 6-8kuruş benzin tüketiyor.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #89 : 03 Haziran 2014, 12:24:21 »
Hesaplarınızı uzun süredir takip ediyorum, forum silinmeden önce de çok yazmıştınız.

Bendeki sıralının uyarlanmış hali, son çıkan 6500Tl değerindeki sıvı enjeksiyon değil.

Sistemin böyle olması enjektörlere zarar vermeyecek mi ?

Bildiğiniz gibi direkt enjeksiyon motorlarda enjektörler direk yanma odasının içine püskürtme yapıyor ve yüksek sıcaklık ve basınca doğrudan maruz kalıyorlar. Direkt enjeksiyon araçlarda, aracın kendi enjektörleri kullanılarak sıvı enjeksiyon yapılması, enjektörlerin yanma sırasında oluşan yüksek sıcaktan korunmasını sağlıyor.
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #90 : 03 Haziran 2014, 22:41:39 »
Hesaplarınızı uzun süredir takip ediyorum, forum silinmeden önce de çok yazmıştınız.

Sistemin böyle olması enjektörlere zarar vermeyecek mi ?

Bildiğiniz gibi direkt enjeksiyon motorlarda enjektörler direk yanma odasının içine püskürtme yapıyor ve yüksek sıcaklık ve basınca doğrudan maruz kalıyorlar. Direkt enjeksiyon araçlarda, aracın kendi enjektörleri kullanılarak sıvı enjeksiyon yapılması, enjektörlerin yanma sırasında oluşan yüksek sıcaktan korunmasını sağlıyor.

Sistemde beni en çok korkutan oydu zaten sonra E5motorların çoğunun başka markalarda subap yaktığına şahşt oldum. Honda, mitsubishi, opel gibi. Enjektörü ve subapları korumak için sdi kitte sürekli bir benzin tüketimi var. BRC VW grupta bu tarz bir yanma oldığını bir kere yaşadıklarını oda aracın daha önceden problemli olduğunu söylüyor.

Bana göre enjektör ömrü kısa olacaktır tabi motorda. Ama 400.000yerine 200.000 kullnılsa bile arda elde edilen 15-20.000tl karla ikiside görülmez. Tabi daha erken giderlerse iş değişir. Açıkçası düşünmüyorum 97.000de aracım, kısmet olursa 150.000i göreceğim bakalım. düşünüyorum her
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #91 : 09 Haziran 2014, 16:21:50 »
Nisan
260TL LPG+115TL Benzin 1170km  PC:8.0LT

Mayıs
250Tl LPG(2,51/lt)+ 111Tl(5,04tl/lt) benzin 1200km PC:8.2lt
« Son Düzenleme: 09 Haziran 2014, 16:22:02 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #92 : 10 Haziran 2014, 01:45:55 »
100 kilometrede kaç litre LPG tüketiyorsunuz ?
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #93 : 10 Haziran 2014, 09:15:32 »
BRC diyor ki
*Araç her rolantiye indiğinde 5sn benzin püskürtür(bence sürekli) 900d/d da benzin gaz geçişini bariz farkediyorum. Araç rolantide 0.6lt tükettiğinden çok anormal benzin tüketimi olmuyor
*Her pedala baışta 5sn benzin püskürtür(Araç lpg de iken bedala basılı değilse ilk basışta 1-1.5sn geçikmeli kavrıyor)
*33dereceye kadar benzinle devam ediyor sıralıda 30derecedir.

Bu üç etken benzin tüketimini artırırken LPG tüketimini de düşürüyor. Sıralı sistemde tüketilen benzinin %20-30fazlası LPG tüketilirken. S-di da aynı veya bir miktar fazlası tüketiliyor.

2. örnekte 250Tl yaklaşık 100LT lpg ile 1200km yol yapmışım. Yaklaşık 8.3lt/100km ki PC ile hemen hemen aynı demek. Buna karşın bu süreçte sıralı 30-40tl benzin tüketirken S-di 111tl tüketmiş. Esasında sıralı takılmış 102ps ilesdi+ 122Ps arasında tüketim farkı nın çok az 122ps tarafında olduğunu, bunun tek nedeninin aracın canlı sürüşünden dolayı ortalama süratinin yüksek olmasından kaynaklandığını düşüyorum. Bunu satınca(1-2yıl sonra) Tsi den devam etmeyide düşünüyorum.
« Son Düzenleme: 10 Haziran 2014, 09:21:34 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #94 : 20 Haziran 2014, 02:08:05 »
FSI ve TSI motora LPG dönüşümü konusunda tecrübeli olduğunu düşündüğüm bir LPG servisini paylaşıyorum => http://www.atilimotogaz.com/fsi.html
Akıl yaşta değil baştadır.

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #95 : 21 Haziran 2014, 23:31:28 »
maksimum %40 ı görüyor doğru. Ama sistemin çalışma şeklini iyi bilmek lazım. Benzin tüketimi kayda değer ama görmezden gelsen mükkemmel bir tüketimi var. Şehir dışında LPG(benzin hariç) 16-17kuruşa inebiliyor. 140-210 sürersen 26yı buluyor hatta geçiyor.

Tsi motoru sakin sürmek benim açımdan mümkün değil, net tüketimde şehir içi benim için 28kuruş aşağısı hayal. 190Tl LPG ile 900km yaptım. Bir kısmı şehir dışı idi ama yol bilgisayarında aynı yaktım malum ayaş belini en soldan 5kişi dolu bagaj klimalı kaptırarak çıkarsan sonuç doğal.
« Son Düzenleme: 21 Haziran 2014, 23:35:13 Gönderen: 06onur »
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı 06onur

  • İleti: 3515
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: golf tsi 122ps +LPG
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #96 : 12 Temmuz 2014, 04:35:24 »
Aracım LPG de 30.000km yi doldurdu.
haziran şehir içi
LPG=255Tl
benzin: 110TL
Yol:1300km
pc:7,5lt
tük:28krş/km



UZUN YOL
Ankara-Samsun-İstanbul
bagaj-yolcu full+klima22,5derece
1350km
LPG: 225TL
Benzin: 47TL
Yol PC: 5,8lt/100km(bazn böyle düşük gösteriyor ama daha fazla yakıyor tahminen benzinde 32kuruş yakacaktı)
Km başına net tüketim 20,1krş/km

Tüketim bence "mükemmel"  olsada %33-37tasarruf sağlamış. %40 olcağını düşünüyordum.
YAKIT YİNE ARTTI!!!! BENZİN 5.09TL LPG 2,71
2010DA BENZİN:3,30 LPG:1.80 di

Çevrimdışı edincol

  • İleti: 1807
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: Polo 6N2 - AKK - Comfortline
  • Şehir: Kocaeli
Ynt: ARADIM AMA BULAMADIM KONUSUNU. FSI MOTOR'A TÜP TAKTIRMAK
« Yanıtla #97 : 12 Temmuz 2014, 11:59:27 »
Maşallah.
« Son Düzenleme: 12 Temmuz 2014, 12:00:51 Gönderen: edincol »
Akıl yaşta değil baştadır.