Arkadaşlar bugün bir başka otomatik şanzumancıya gittim sabahtan. Ev ile şaşmaz arası ortalama 25 km mesafede. Evden şaşmaza gidinceye kadar araç son derece harika, vuruntu olmadan vites geçişleri sağladı, ne zamanki şaşmaza girip dükkanı aramaya başlarken başladı viteler yine vurmaya, şanzuman yine ısındı yani,,,neyse ustayı buldum, durumu izah ettim, sağolsunlar iyi ilgilendiler...
----önce aracı bilgisayara bağladılar, şanzuman ya da başka herhangi bişey arıza vermedi,
---Sonra test sürüşüne çıktı usta, tabi şanzuman ısındı bi kere her viteste vuruntu var, soğukken çok iyi olduğunu belirttim, şanzuman adaptasyonu ile bu durum düzelir dedi...
----Şanzumana dün adaptasyon yapıldığını belirttim, düzgün yapılmamış görünüyor dedi ve yeniden adaptasyon yaptı, fakat bir düzelme olmadı, adaptasyon tutmuyor dedi...
---Dün yağ kontrolü anında 200 ml kadar yağ kaybettiğini anlattım, yağ eksik olsa dedi, şanzuman geç doldurur, doldurması gayet iyi dedi şanzumanın, rampada geri kaçırması da yok...
---Sonra dükkanda lifte kaldırıp yağ seviyesini kontrol etti, yağ seviyesi gayet iyi dedi, yağın vizkositesi de iyi, yanık kokusu da yok dedi, bu durumun şanzıman beyninden kaynaklanabileceğini ifade etti, mekanik bir beyinmiş, zamanla içindeki aksam aşınıyor, çıkma bi beyinle denemek gerekir dedi, fakat ellerinde çıkma beyin yokmuş, deneyemedik...
---Çıkma bir şanzuman filtresi gösterdi, metal bir tabla şeklinde ve ortasında kağıt gibi bir süzgeci var, zamanla bu şişiyor, yağ ve yağ filtresi 40 bin km de bir mutlaka değişmeli diye belirtti....
---Şanzuman beyninden düzelmez ise şanzumanı tamamen açıp bakmak lazım diye ifade ediyor ustamız...
Benim kafama takılanlar ise şu konular...
----Daha düne kadar, araçta sadece arasıra yapan 1 den 2 ye geçerken meydana gelen bir vuruntu mevcuttu, adaptasyon ve yağ kontrolü esnasında 200 ml kadar yağ eksilmesi sonucu mevcut durum şanzuman soğukken son derece harika vites geçişleri her kademede, fakat ısındıktan sonra her viteste meydana gelen bir vuruntu...
--- 1 günde bu araca ne olmuş olabilir...
---Her usta mutlaka şanzumanı indirip dağıtmak istiyor, fakat araç 135 binde ve içerde mekanik sıkıntıların olabileceğini düşünmüyorum, aracı agresif zorlayarak kullandığım yok...
---Selenoidlerde bir sıkıntı olsa neden soğukken yok, demek ki görev yapıyor, ne oluyorsa ısınında oluyor...
---Isınınca aracın böyle davranmasına yorum getirebilecek arkadaşlar, fikirlerinizi paylaşırsanız sevinirim...