Gönderen Konu: Golf 4 Otomatik Şanzuman Yağı (Sorun halledildi)  (Okunma sayısı 82069 defa)

Çevrimdışı MANKEN

  • İleti: 34
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #42 : 08 Mayıs 2012, 18:19:05 »
sükrü bey vag com ile vuruntu olayını nasıl kaldırdınız acaba tarif edermisiniz

Logged

Çevrimdışı sukrubey

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #43 : 08 Mayıs 2012, 20:49:36 »
eğer sizde vag-com var ise http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/Diagnostic_Procedures#Volkswagen bu sayfadan tüm diagnostic ayarlarını yapabilirsiniz. ben aşağıda göstereceğim şekilde yaptım sorun kalktı ortadan

Temel Ayar

Önkoşul:
Auto Trans hiçbir hata kodları.
Throttle Body Hizalama (TBA) başarıyla uygulanabildiği takdirde
, Motor kapalı Ateşleme.
Gaz pedalına dokunmayın.

[Seç]
[02 - Auto Trans]
[Temel Ayarlar - 04]
"000" için Set Group [! Git] tuşuna basın. hızlandırıcı yere her şekilde pedal ve 3 ila 5 saniye basılı tutun [Bitti, Geri Dön] bırakın Gaz pedalı.

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #44 : 08 Mayıs 2012, 21:33:38 »
arkadaşlar opel vectra c kasa otomatik şanzuman adaptasyonu için internette şöyle bir yazı buldum, bizim golflere de olur mu ki

Aracınızın otomatik şanzumanında hafif vuruntular varsa aşağıdaki adaptasyon önergelerini izleyerek belki sorunu çözebilirsiniz.
Bazen araçtaki aküyü değiştirirken şanzıman beyni kendini resetleyerek varsayılan değerlerde çalışmaya başlıyor.
Fakat varsayılan değerler şanzumanın durumuna göre uyum sağlamayabilir.
Örneğin kullanılan yağ orjinal yağdan farklı olabilir. Veya kavrama süreleri orjinaline göre değişmiş olabilir.
Bu gibi sebeplerden ötürü şanzımanınız varsayılan değerlere göre uyum sağlamayabilir ve
aracınızda hafif vuruntular başlamış olabilir.
Özellikle eski ve yağı değiştirilmiş olan şanzımanlarda çok sık karşılaşılan bir durumdur.

Adaptasyon işlemlerine başlamadan önce aracı çalıştırın ve şanzuman hidrolik yağının 65 derecenin üzerine çıkana kadar ısınmasını bekleyin.
Motor ısısı 90 dereceye ulaştığında 15 dk beklerseniz yağ ısısı 65 in üzerine çıkacaktır.
Normalde şanzuman 65 ile 110 derece arasında çalışır.
120 dereceyi geçince kendini korumaya alarak 5 viteste takılı kalır.
Araçta çekişin azalmasıyla anlaşılır. Motoru stop edip tekrar çalıştırdığınızda düzelir.

Şimdi adaptasyon işlemlerine geçelim;

N - D geçirme adaptasyonu:
Araç çalışır vaziyette rolantide beklerken el fireni çekili kalsın. Şimdi Vitesi N pozisyonundan D pozisyonuna alın fakat firene basmayın ve en az 3 saniye bekleyin.
Bu işlemi 5 defa tekrarlayın.
Böylece şanzıman beyni yağ basınçlarını okuyarak kendi kendine uygun bir biçimde programlayacaktır.
Artık N den D ye alırken oluşan vuruntular azalmış olacaktır.

N - R geçirme adaptasyonu:
Araç çalışır vaziyette rolantide beklerken el fireni çekili kalsın. Şimdi Vitesi N pozisyonundan R pozisyonuna alın fakat firene basmayın ve en az 3 saniye bekleyin.
Bu işlemi 5 defa tekrarlayın.
Böylece şanzıman beyni yağ basınçlarını okuyarak kendi kendine uygun bir biçimde programlayacaktır.
Artık N den R ye alırken oluşan vuruntular azalmış olacaktır.

Üst ve alt vitese geçirme adaptasyonu:
Araç hareketsiz vaziyette ve vites D pozisyonunda iken hafif gaz vererek (Gaz pedalı 15- 20 % arasında olmalı) 4. vitese kadar çıkın
ve 14 saniyeden az olmamak şartıyla araç hareketsiz kalana kadar hafif frenle yavaşlatın.
Bu işlemi 5 defa tekrarlayın.
Daha sonrada
Araç hareketsiz vaziyette ve vites D pozisyonunda iken gaz pedalını yarıya kadar basılı tutarak 5. vitese kadar hızlanın sonra hafif frenle 1. vitese kadar düşüşünü hissederek yavaşlayın.
Bu işlemi arka arkaya 5 defa tekrarlayın.


Tabi aklınızdan çıkarmamanız gereken bir konu var. Bu işlemler hiç bir hatası bulunmayan şanzımanlar için geçerlidir.
Bu işlemler sonucu düzelme olmazsa tamirciye götürmekte fayda var.

« Son Düzenleme: 08 Mayıs 2012, 21:34:05 Gönderen: ogretmen_ankara »

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #45 : 08 Mayıs 2012, 21:36:02 »
Şükrü Bey sizin aracınız kaç km de? ilk yağ değişimi mi?

Çevrimdışı sukrubey

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #46 : 08 Mayıs 2012, 21:51:40 »
Benden önce yağ değişimi olmuş mu bilmiyorum.Aracım 145 000 de yüksek devirlerde vites geçişi yapıyordu. Hatta 2. vitesteymiş gibi araba harekete başlıyordu. iki hafta evvel yağını değiştim sorun halloldu 150 km yaptıktan sonra yine aynı sorun oldu g68 sensörü hata veriyordu onuda değiştim şimdilik sorun yok gibi ama aracım sadece 1. vitesten 2 ye gecerken biraz zorlanıyor gibi geçiyor devri 3000 e gelmiyor ama 2500 de felen atıyor. Vag-com da baktım 2-3 arası vuruntu yapıyordu o kalktı ama 1-2 arası kaldı nedendir acaba yukarda yazdıklarınızı deniyeceğim bakalım

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #47 : 08 Mayıs 2012, 21:55:02 »
Benden önce yağ değişimi olmuş mu bilmiyorum.Aracım 145 000 de yüksek devirlerde vites geçişi yapıyordu. Hatta 2. vitesteymiş gibi araba harekete başlıyordu. iki hafta evvel yağını değiştim sorun halloldu 150 km yaptıktan sonra yine aynı sorun oldu g68 sensörü hata veriyordu onuda değiştim şimdilik sorun yok gibi ama aracım sadece 1. vitesten 2 ye gecerken biraz zorlanıyor gibi geçiyor devri 3000 e gelmiyor ama 2500 de felen atıyor. Vag-com da baktım 2-3 arası vuruntu yapıyordu o kalktı ama 1-2 arası kaldı nedendir acaba yukarda yazdıklarınızı deniyeceğim bakalım

1,8T motor olduğuna göre triptonik 5 ileri olsa gerek, manuel atınca da var mı vuruntu?

Çevrimdışı sukrubey

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #48 : 08 Mayıs 2012, 21:59:55 »
yok 4 ileri otomatik vites triptonik değil

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #49 : 08 Mayıs 2012, 22:14:05 »
yok 4 ileri otomatik vites triptonik değil

Benim de aynı 4 ileri şanzuman...bende de 1 den 2 ye atarken bazen sarsıyor, bunu nadir yapıyor, özellikle de çok ısınında kalabalık trafikte...Geçen gün şanzımancıya gösterdim, önemsenecek bişey değil dedi, ama yağın değişmesi gerekir dedi, yağ değişirse onu da yapmaz diyor, ama yağ değişimine karar veremiyorum, yetkili servis amam ha değişmez diyor, özeller geç kalmış 60 binde bir değişmeli diyor...internetteki forumlardan da değiştiren bazı kişilerin sıkıntısının daha çok arttığını okudum, o nedenle de çok sorun olmadığından şimdilik dokundurmuyorum...başka bir motor ustası da boğaz kelebeeğindeki bir sıkıntı dahi böyle bir vuruntuya sebep olabilir diyor...

Çevrimdışı sukrubey

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #50 : 08 Mayıs 2012, 22:23:57 »
Bende değiştirmeden evvel senin gibi araştırma yapıyordum ama yüzde 80 değiştir diyor benimkisi birazda mecburiyyetten kaynaklandı yağın değişmesi. Arabanın altı yere yakın bir yerde şanzumanın yağ birikme yerini ezdim usta düzelmesi lazım dedi. Açtık baktık içine bayağı yağ kararmıştı. isterseniz yağı değiştirmeden evvel yağı biraz süzün kokusuna ve rengine bakın rengi koyu kokusuda yanık kokusuysa değişmenin zamanı coktan geçmiştir. açınca gördum içersinde mıknatıs var ve dişlilerden kopan parçacıklar ona yapışıyor ve tekrardan yukarı çıkmıyor. yağ tortusu olmuştu. onları temizledi benim aracnın şanzumanının filitresi değişmeyenlerdenmiş benzinle yıkadı sonra tekrardan taktı yeni yağ ilave etti. Ustanız iyi olsun genellikle şanzumanlardan anlayan pek yok hemde çok narin oluyorlar. 60 binde değişmek lazım bence ama değiştireceğiniz kişi işin ehli olması lazım

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #51 : 08 Mayıs 2012, 22:30:46 »
Ah o isin ehli olan ustayı bı bulsam degistiricem de bulamadım daha. Yetkili serviste yaptırayım dedim malum degisim yapmıyor. 

Çevrimdışı sukrubey

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #52 : 08 Mayıs 2012, 22:35:15 »
Nedendir bilinmez bu şanzuman işine hiç girmiyor servis. Hemen orjinali getirelim diyor oda araba fiyatına :D  siz en iyisi yağın kokusuna ve de rengine bir baktır. ondan sonra karar verseniz bence daha akılcıl olur. birazda bana mantıksız gelıyor ömürlük olmasını ama bir baktır isterseniz şuan sorun yok gibi vag-com dan motorun ayarıda varmış şimdilerde onu araştırıyorum ondan olabilir dediğiniz gibi hayırlısı artık ...

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #53 : 08 Mayıs 2012, 23:13:24 »
Ben aracı 105 binde aldım, şimdi 136 binde...105 bine kadar bir değiştirme oldu mu onu bilemiyorum, neden dersen yağ seviyesi kontrolünü yaptırdığımda altın rengi parlak bir yağ var. yani hiç kararma hali falan da yok...Belki de önceden değiştirmiş olabilirler

Çevrimdışı metalteo

  • İleti: 1104
  • ilker
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #54 : 08 Mayıs 2012, 23:15:34 »
Ben aracı 105 binde aldım, şimdi 136 binde...105 bine kadar bir değiştirme oldu mu onu bilemiyorum, neden dersen yağ seviyesi kontrolünü yaptırdığımda altın rengi parlak bir yağ var. yani hiç kararma hali falan da yok...Belki de önceden değiştirmiş olabilirler

yağ seviyesi kontrolü nasıl yapıorsunuz hocam.

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #55 : 08 Mayıs 2012, 23:26:28 »
yağ seviyesi kontrolü nasıl yapıorsunuz hocam.
Yok ben yapmıyorum, şanzumancıya götürdüğümde lifte kaldırıp alttakı tıpayı açarak baktı, eline gelen yağa baktık, sarı renkte...usta da yağ iyi duruyor demişti...Fabrikasyon yağmıdır dediğimde bilemem dedi...