Gönderen Konu: Golf 4 Otomatik Şanzuman Yağı (Sorun halledildi)  (Okunma sayısı 78435 defa)

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Merhaba arkadaşlar, benim merak ettiğim otomatik kullanan arkadaşlar, şanzuman yağı değişimi yapan var mı, yağ değişiminden sonraki durum nedir?

        1. vitesten 2 ye atarken bazen vuruntu oluyor, fakat bu çok nadir, özellikle de şehiriçinde çok kalıp şanzuman ısındığında meydana geliyor.çoğu zaman da sıkıntısız geçiş yapıyor...Tavsiye üzerine şaşmazda otomatik şanzumancıya gittim, yağı kontrol ettiler, seviyesi iyi, eksik yok dediler, yağ değişimi oldu mu diye sordu, olmadı diye söyledim, mutlaka değişmesi gerektiğini ifade etti...

        Sonra yekili servisi doğuşu aradım, oradaki servis ustasıyla konuştum, aynen söylediği şu, tam otomatik şanzumanlı araçlarda yağ değişimi ünitelerini kaldırdık, hangi aracın değiştirdiksek sorunlar çıktı, o nedenle 3-4 senedir değişim yapmıyoruz dedi, triptoniklerde ise 60 binde bir değişir dedi...

Bir başka servise sordum, illede yağdan olmaz dedi, bogaz kelebeğinde de bir ayarsızlık vuruntu meydana getirebilir, araç beyni yanlış sinyal yollar ve vites değişimini ayarlayamaz dedi...yada selenoidlerden olabilir dedi, açar bakarız ama garanti eremem düzelecek diye, daha kötü de olabilir dedi, ben de elletmedim

       Aracımda çok dik bir rampada bile geri kaçırması yok, vitesi doldurmada gecikmede yok, ara ara dediğim gibi vuruntu yapıyor, bilgisi ve bu durumu yaşamış tecrübesi olan arkadaşlar yardımcı olabilirse sevinirim,  yetkili servis ile özel servis tam zıt söylüyor

Forumda konuyla alakalı araştırmalar yaptım fakat orada da net bişey çıkmamış,
« Son Düzenleme: 15 Mayıs 2012, 19:45:13 Gönderen: ogretmen_ankara »

Logged

Çevrimdışı serhan61

  • İleti: 204
  • Yolu bilmekle yolda yürümek farklı şeylerdir...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #1 : 22 Mart 2012, 16:49:45 »
vuruntu yaptığı zamanlarda aracın devri çok düşükse yapabiliyor.yani sıkışık trafiktesiniz örneğin ışık yandı öndeki araç ilerliyor sizde kalkış yapıyorsunuz araç tam ivmeleniyor 2.vitese atacak öndeki trafik yavaşlayınca refleksif olarak ayağınızı gazdan çekiyorsunuz buda aracın sarsılmasına neden oluyor.bunu bütün otomatiklerde görmüşümdür.bence vuruntu yapıp yapmadığnı önünüzün boş olduğu bir yolda deneyin bakalım o zaman durum ney?

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #2 : 22 Mart 2012, 16:57:18 »
vuruntu yaptığı zamanlarda aracın devri çok düşükse yapabiliyor.yani sıkışık trafiktesiniz örneğin ışık yandı öndeki araç ilerliyor sizde kalkış yapıyorsunuz araç tam ivmeleniyor 2.vitese atacak öndeki trafik yavaşlayınca refleksif olarak ayağınızı gazdan çekiyorsunuz buda aracın sarsılmasına neden oluyor.bunu bütün otomatiklerde görmüşümdür.bence vuruntu yapıp yapmadığnı önünüzün boş olduğu bir yolda deneyin bakalım o zaman durum ney?

yol boşken de bazen yapıyor, 1 den 2 ye atarken özellikle de havalar sıcakken, selenoidlerden olabilir demişti bir de özel servisteki usta, selenoidler ne işe yarar, selenoidler belli süreyle değişmesi gereken parçalar mı?

Çevrimdışı serhan61

  • İleti: 204
  • Yolu bilmekle yolda yürümek farklı şeylerdir...
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #3 : 22 Mart 2012, 17:16:19 »
direk şundan olabilir diyemeyiz selenoidlerdende olabilir,elektronik yada mekanik aksamdanda kaynaklanabilir. bu parça selenoid itici olarak geçiyor sanırım vites geçişlerini sağlayan parça.belli aralıklarla falan değişmez arıza olursa değişir. benim tavsiyem öyle her ustayım diyene elletmeyin şanzımanı.birde sorunu basitten -zora  doğru aratın

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #4 : 22 Mart 2012, 17:29:17 »
direk şundan olabilir diyemeyiz selenoidlerdende olabilir,elektronik yada mekanik aksamdanda kaynaklanabilir. bu parça selenoid itici olarak geçiyor sanırım vites geçişlerini sağlayan parça.belli aralıklarla falan değişmez arıza olursa değişir. benim tavsiyem öyle her ustayım diyene elletmeyin şanzımanı.birde sorunu basitten -zora  doğru aratın

Çok teşekkürler verdiğiniz bilgiler için...

Çevrimdışı metalteo

  • İleti: 1104
  • ilker
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #5 : 22 Mart 2012, 21:52:00 »
hocam bende de 2 den 3 e geçerken arada vuruntu oluyor. Bakıma girdiğimde usta yağı değiştirelim mi dedim seviyesine bakıldı hiç gerek yok  dedi istese değiştirip parasını alırdı bir güzel. Bence de büyük sıkıntı olmadığı sürece elletmemek de fayda var yoksa bir düzeni kaçdımı zevkden çok eziyete dönüşür otomatik vites  ;)

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #6 : 22 Mart 2012, 23:24:12 »
adaptasyon yaptırdınız mı şanzumana?
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı frht

  • İleti: 108
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #8 : 22 Mart 2012, 23:31:50 »
99 otomatik polo kullanıyorum, modeller farklı olmasına rağmen şanzuman siztemleri aynıdır diye düşünüyorum, tamamen aynısı olmasa bile sonuçta ikiside vw olduğu için konuya cevap vermek istedim, bahsettiğiniz 1 den 2 ye geçişteki vuruntu arada bir bendede oluyor ama çok nadir, bunun sebebinin aracın tam hızını almadan 1 den 2 ye geçmesi olduğunu düşünüyorum, yani araç 2. vitesle gidecek kadar hızlanamadan sistem vitesi 2 ye geçiriyor ve vuruntu yapıyor diye düşünüyorum, bu genelde gaza hızlı bastığımda oluyor, dediğim gibi bu esnada devir aniden yükseliyor ancak ivmelenme yavaş olduğu için yeterli hıza geçilmeden birden 2 ye geçince vuruntu oluyor diye düşünüyorum, aracı yeni aldım ve yetkili servise daha göstermedim, sanayideki ustalarda aynen bu şekilde bunun önemli bir sorun olmadığını söyledi.

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #9 : 22 Mart 2012, 23:35:17 »
Çok biliyor o ustalar :)

Golf IV serisinde İki farklı otomatik vites yaklaşık 70-80 bin km kullandım.
Hiç vuruntu görmedim.
Varsa vuruntu çok az ise belki göz ardı edilebilir ama bu bir sorun olmadığını göstermez.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı frht

  • İleti: 108
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #10 : 22 Mart 2012, 23:44:06 »
arkadaş yetkili servise gösterdim sonuç alamaddım demiş yada ben öyle mi anladım, siz adaptasyon yapılması gerektiğini söylüyorsunuz, bu adaptasyonu servis yapmıyorsa nerede yaptırabilirz?
« Son Düzenleme: 22 Mart 2012, 23:45:31 Gönderen: frht »

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #11 : 22 Mart 2012, 23:53:12 »
adaptasyon yaptırdınız mı şanzumana?

Hayır hiç adaptasyon yapılmadı, ustalardan hiçbiri de yapalım diyen de olmadı malesef...adaptasyonda sıkıntı varsa herzaman mı yapar yoksa arasıra mı acaba?

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #12 : 22 Mart 2012, 23:54:07 »
99 otomatik polo kullanıyorum, modeller farklı olmasına rağmen şanzuman siztemleri aynıdır diye düşünüyorum, tamamen aynısı olmasa bile sonuçta ikiside vw olduğu için konuya cevap vermek istedim, bahsettiğiniz 1 den 2 ye geçişteki vuruntu arada bir bendede oluyor ama çok nadir, bunun sebebinin aracın tam hızını almadan 1 den 2 ye geçmesi olduğunu düşünüyorum, yani araç 2. vitesle gidecek kadar hızlanamadan sistem vitesi 2 ye geçiriyor ve vuruntu yapıyor diye düşünüyorum, bu genelde gaza hızlı bastığımda oluyor, dediğim gibi bu esnada devir aniden yükseliyor ancak ivmelenme yavaş olduğu için yeterli hıza geçilmeden birden 2 ye geçince vuruntu oluyor diye düşünüyorum, aracı yeni aldım ve yetkili servise daha göstermedim, sanayideki ustalarda aynen bu şekilde bunun önemli bir sorun olmadığını söyledi.

Dediğiniz durumu biliyorum, arkadaşımda da bora higline var otomatik, denemek için onu da çok kullandım, devirli olmasa bile viteste herhangi bir vuruntu yok kesinlikle...Evet, yağ değişecekse bile doğuş servis yapsın istedim fakat onlar da değiştirmediklerini söylediler, yağ ömrü, motor ömrü kadardır diye belirttiler
« Son Düzenleme: 23 Mart 2012, 00:08:46 Gönderen: ogretmen_ankara »

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #13 : 23 Mart 2012, 00:05:36 »
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?847221

yazının googledan çevirisi aşağıdaki gibi, fakat çok iyi çevirmiyor haliyle, tam ne diyor arkadaşlar, iyi ingilizcesi olan arkadaşlar;

I put the summary first to make this a quick read…
If you have an automatic transmission car, when doing a TBA (block 060), don’t forget to do engine block 063, and transmission block 000.
Just wanted to post a bit of information, which does not seem to be discussed too much around here. I’m sure many are aware of the TBA (throttle body adaptation) which is performed with a ross-tech VAG-COM. For those of us with an automatic or tiptronic transmission, we should also be performing two additional adaptations. Block 063 in the engine, and block 000 in the automatic transmission also need to have basic settings initiated. After performing all of these adaptations together (particularly the transmission adaptation) I have noticed my car runs much smoother at part throttle. No longer is there a pronounced hesitation during downshifts, the car does less gear hunting/shifting, and overall drives much smoother. Without the adaptation, the car seems to either pick too tall of a gear, or if I give it more gas, it accelerates too quickly. I have had my car for over a year, and just finally realized how much an automatic transmission adaptation helps. So hopefully this benefits some of you, especially those of us who do not deal with this stuff full time.

Remember, a TBA and other adaptations should be performed after you clear codes (something I also did not know), among other things listed in the Bentley. The Bentley manual is vague in this respect.

One other note on the automatic transmission adaptation, you must go straight to basic settings in the vag-com software, and type in 000 there. There will be no indication of any activity also, while you are in basic settings, block 000 of the automatic transmission, unlike doing basic settings for 060 and 063 in the engine. Keep that in mind when you follow the procedures. Ross-tech has a nice page on doing the adaptations:


Bir TBA (blok 060) yaparken size, bir otomatik şanzıman araba varsa, motor blok 063, ve iletim blok 000 yapmak unutmayın.


 Sadece buralarda çok tartışılacak gibi görünmüyor bilgi, bir parça göndermek istedim. Eminim birçok ross teknoloji VAG-COM ile yapılır TBA (throttle body adaptasyon) farkında değilim. Otomatik veya tiptronic şanzıman ile birlikte bizler için, biz de iki ek uyarlamalar yapmak gerekir.Motor 063 Blok ve otomatik şanzıman 000 blok da temel ayarları başlatılan olması gerekir. Birlikte bu uyarlamalar tüm gerçekleştirdikten sonra (özellikle iletim adaptasyon) arabama gaz parçası daha düzgün çalışır fark etmişsinizdir. Artık downshifts sırasında belirgin bir tereddüt var, araba daha düzgün daha az av / vites değiştirme ve genel sürücüler yapar.Uyum olmasa, arabanın bir dişli çok uzun almak için ya görünüyor, ya da ben daha fazla gaz verirseniz, çok hızlı hızlandırır. Ben bir yıl boyunca benim araba vardı ve sadece bir otomatik şanzıman adaptasyon olur ne kadar artık fark etmiş. Yani umarım bu özellikle bazı, bu malzeme ile tam zamanlı anlaşma yok bize kim yararlanır.

 Unutmayın, bir TBA ve diğer uyarlamalar Bentley listelenen diğer şeyler arasında size açık kodları (ben de bilmiyordum şey), sonra yapılmalıdır.Bentley kılavuzu bu konuda muğlak.
Otomatik şanzıman adaptasyonu Bir diğer not, sen düz orada 000 vag-com yazılım ve tip temel ayarlara gitmek gerekir. Eğer temel ayarları, motor 060 ve 063 temel ayarları yaparak aksine otomatik vites 000 bloke ederken, aynı zamanda herhangi bir aktivite bir gösterge olacaktır. Sizi düşünerek prosedürleri takip zaman olduğu tutun. Ross-tech uyarlamalar yaparak güzel bir sayfası vardır:
« Son Düzenleme: 23 Mart 2012, 00:09:27 Gönderen: ogretmen_ankara »