Gönderen Konu: Golf 4 Otomatik Şanzuman Yağı (Sorun halledildi)  (Okunma sayısı 78458 defa)

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #28 : 27 Mart 2012, 00:40:35 »
şanzıman beyni resetlemsidr. kontağın 5 dakkika açık kalması neye zarar verecek anlamadım. bunları nerden mi biliyorum. son 6 yılımı vw elektroniğine ve vw otomatik şanzımanlarına verdim bide günde en az 3-4 saat vw nin orjinal yayınlarını ve diğer buşabildiğim teknik dökümanları yabancı kaynaklardan okuyorum. tamirciler bunları bilmez çünkü bizde tamirci okumaz araştırmaz. bi yerde haklıdır kaynağın tamamına yakını ingilizcedir.
Çok sağol, bişey daha sormak istiyorum, tam otomatik golf 4 araç şanzuman yağı değişimi için ne düşünüyorsun, değiştirmeli mi?  Bir de selenoid dedikleri sanırım vites geçişleri sağlayan kısımlar, bunlar bir nevi baskı balata görevinde mi oluyor, selenoid değişimi için şanzıman tamamen inmesi ve dolaysı ile yağın değişmesi mi anlamına gelir?

Logged

Çevrimdışı firebir30

  • İleti: 173
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #29 : 27 Mart 2012, 00:51:27 »
otomatik şanzıman yağı her 60.000 de değişmeli. selenoidin türkçe karşılığı elektrovanadır. 4 ilerilerde kullanıla selenoidler on-off selenoidleridir. yani açılırlar yağ gider kapanır yağ gitmez. her ne kadar elektrikle açılıp kapansalarda mekanik yapılarıda olduğundan elektriksel olarak bozulabildkleri gibi mekanik olarakta arızalanabilirler. yani omajları doğru olsada açıp kapamayı yapan mekanik ksımlarıda bozuk olabilir. bunların değişimi için hidrolik ünitenin şanzıman üzerinden sökülmesi yeterlidir. şanzımanın inmesine gerek yoktur. bunu sökmek için yağın boşaltılması gerekir fakat yağın yeni değiştiyse bir kenara alınır ve tekrar konur. yani yeni yağı yeniden değiştirmeye gerek yoktur.

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #30 : 27 Mart 2012, 01:02:14 »
otomatik şanzıman yağı her 60.000 de değişmeli. selenoidin türkçe karşılığı elektrovanadır. 4 ilerilerde kullanıla selenoidler on-off selenoidleridir. yani açılırlar yağ gider kapanır yağ gitmez. her ne kadar elektrikle açılıp kapansalarda mekanik yapılarıda olduğundan elektriksel olarak bozulabildkleri gibi mekanik olarakta arızalanabilirler. yani omajları doğru olsada açıp kapamayı yapan mekanik ksımlarıda bozuk olabilir. bunların değişimi için hidrolik ünitenin şanzıman üzerinden sökülmesi yeterlidir. şanzımanın inmesine gerek yoktur. bunu sökmek için yağın boşaltılması gerekir fakat yağın yeni değiştiyse bir kenara alınır ve tekrar konur. yani yeni yağı yeniden değiştirmeye gerek yoktur.
Çok teşekkürler bu bilgileri paylaştığın ve sorularıma cevap yazdığın için...

Çevrimdışı metalteo

  • İleti: 1104
  • ilker
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #31 : 27 Mart 2012, 09:36:36 »
Peki bogaz kelebeği adaptasyonu yapılmadıysa yada çok önceden yapılmışsa bu resetlemenin zararı olurmu? 6 ay önce boğaz kelebeği temizlendi adaptasyon yapılmıştı. yapılıp yapılmadığını anlayabilirmiyiz?

Çevrimdışı frht

  • İleti: 108
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #32 : 12 Nisan 2012, 13:24:14 »
bu resetlemeyi 99 model polo otomatik için de uygulayabilirmiyiz?

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #33 : 12 Nisan 2012, 13:46:07 »
Her zaman yapabilirsiniz.
Adaptasyonun amac motora bir şeylerin dğeiştiğini haber vermek aslında.
O da değişikliğe göre sensörleri kontrol edip çalışma aralığını bulur.

Geçen Emre'nin arabasında şansuman için de adaptasyon yaptık ama çok bir değişiklik olmadı Emre'nin dediğine göre.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #34 : 15 Nisan 2012, 12:22:16 »
Her zaman yapabilirsiniz.
Adaptasyonun amac motora bir şeylerin dğeiştiğini haber vermek aslında.
O da değişikliğe göre sensörleri kontrol edip çalışma aralığını bulur.

Geçen Emre'nin arabasında şansuman için de adaptasyon yaptık ama çok bir değişiklik olmadı Emre'nin dediğine göre.

Her yağ seviyesi kontrolünde şanzımandan birkaç damla yağ kaybı yaşanıyor. 5 defa falan bu kontrol yapıldığında toplamda 12-15 damlalık bir yağ eksilme adına önemli midir?

Çevrimdışı frht

  • İleti: 108
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #35 : 15 Nisan 2012, 22:04:25 »
resetleme yaptım ancak hala vuruntu devam ediyor, sadece 1 den 2 ye geçerken, araç çalıştıktan yaklaşık 20 dk sonra normale dönüyor, sizce bunun sebebi ne olabilir, selenoid arızası mı, yağ değişme zamanı mı geldi?

Çevrimdışı sukrubey

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #36 : 17 Nisan 2012, 10:21:41 »
iyi günler aracımda 4 ileri AG4 Getriebe 01M otomatik vites var.İlk başlarda vuruntu problemi olmaya başlamıştı. Vag-com programı ile vuruntuyu aradan kaldırdım. Benim sorunum panelde motor arıza ışığı yandığı zaman araçım vitesleri yüksek devirde atıyor. Aracımı çalıştırdığım zaman sanki 2. vitesde başlıyor ve hızım 50 ye gelince vites atıyor. Vag-com ile baktığım zaman g68 hatası veriyor. Siliyorum düzeliyor vitesleri düzgün atıyor ama hatayı sonra tekrardan 15 dakika sonra tekrardan motor arıza ışığı yanıyor ve yine aynı sorun oluyor. Şanzumanın yağına baktırdım kırmızı ve kokmuyor. Yağın seviyesini ve filitrenin durumunu bilmiyorum. Bu sorun

1-) Şanzumanın beyninden midir?
2-) hız sensörünü (g68) i değiştirsem düzelir mi?
3-) Yağını ve filitresini değiştireyim mi?

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #37 : 17 Nisan 2012, 10:26:24 »
Sanki forumda g68 bozulunca bu şekilde davrandığını okumuştum.
İnternetten arattınız mı g68 hatası verilen durumlarda genelde ne çıkıyormuş diye?
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı sukrubey

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #38 : 17 Nisan 2012, 11:07:16 »
ya bu vw lerde otomatik vites hatası insanı filozof yapar  :D araştıra araştıra bayağı bir arşiv yaptım kendime vag-com programı satın aldım. Adaptasyonu öğrendim. Şimdi benim problemim de  arada kaldım beyin mi kablo mu yoksa yağının eksikliği mi ? bilen birisi varsa yardımcı olabilir mi ?

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #39 : 17 Nisan 2012, 11:40:22 »
Nette araştırdım biraz g68'deki problemler vites geçişlerinde belirttiğin durumu oluşturuyormuş.
İşe g68 sensörünü değiştirmekle başlayabilirsin.
Kablosunu da kontrol etmeyi unutma.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı sukrubey

  • İleti: 56
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #40 : 20 Nisan 2012, 07:08:01 »
mekatronik sorunu nasıl halledilir? mekatronik hakkında bilgisi olan var mı ?

Çevrimdışı ogretmen_ankara

  • İleti: 948
  • 2001 Golf Comfortline Red
    • Profili Görüntüle
Ynt: Golf 4 otomatik şanzuman yağı
« Yanıtla #41 : 08 Mayıs 2012, 14:17:52 »
Otomatik şanzımanlar için yağ değiştirme sistemi Daimler AG'nin Mercedes ÖWS-ATM-M


http://www.youtube.com/watch?v=8dsVp9xi3S8