o linkteki yazı sadece bir örnek. LPG'nin araca zararlı olduğunu söyleyen bir tane motor üreticisi biliyormusunuz? motor ustası değil bakın tekrar söylüyorum motor üreticisi
bizim en büyük sıkıntımız araçlarımızın benzinli üretilmiş olması ve ateşleme parçalarının buna göre kullanılmış olması bu yüzden lpg'de yetersiz kalması. birde lpg'nin benzine göre en büyük dezavantajı fazla ısınmasıdır,bu yüzden performanslı arabalarda lpg kullanılmaz. yoksa sizinde dediğiniz gibi fabrika çıkışı lpg'li araçlar zaten mevcut. lpg sübapları yağsız bıraktığı için kurutuyormuş diyorlar ona bakarsanız benzinde yağı bozuyor. kuruyan sübaplar zararlıda bozulan yağ zararsız mı?
lpg'li motorlar bozuluyorda benzinliler bozulmuyor mu
Montajı düzgün yapılan ve düzgün kullanılan motorda bir lpg'nin çok fazla zararı olacağını sanmıyorum ama yine altını çizerek söylüyorum performanslı kullanılan motorlarda lpg pek mantıklı değil,ya da en azından basacağınız zaman benzine almanız gerekir ki bu da sadece ısıdan dolayıdır. Örneğin bakınız Mercedes serilerine,pek çoğunda Prins LPG vardır ve montajı iyi yerlerde yapılmıştır. Araçlar 300-400bin km'de onlara neden bişey olmuyor
Bir önceki aracım C180 Mercedes'ti 300 küsür binde satıldı,şu an kullandığım araç 93 model swift 273bin km'de ve LPG'li. Bırakın arızayı bütün kış bir kere çalışmamazlık etmedi (maşallah diyim de nazar değmesin
) Bizim halkımızda şu bilinç var "lpg takayım az yaksın,ekonomik olsun en ucuzunu takayım der. ondan sonra az yakıyor diye 1. 2. 3. viteste devir bitirerek kullanır sonra alır kucağına motoru" eee o motor bozulmasında ben mi bozulayım? her neyse konu dağıldı gitti
şahsen ben doğru kullanıldığı sürece lpg'ye karşı değilim karşı olana da saygı duyarım keşke benzin bu kadar pahalı olmasa da bu seçime gitmek zorunda bırakılmasaydık...