vwtr.net
Volkswagen => Scirocco ve Corrado => Konuyu başlatan: golf1909 - 27 Şubat 2012, 21:19:55
-
merhabalar değerli vw'ciler son 7 senedir golf4 ve golf 5 kullanıyorum ıkısıde lpg'liydi bir sorun yaşamadım üstelik öğrenci oldugum için çok ekonomikti. şimdi scirocco almak istiyorum ama malüm dünyanın en pahalı benzinini kullanıyoruz üle olarak . lafın özeti scirocco (160 beygırlık) lpg takılıyor mu ve cok bariz bir güc kaybı yaşanıyor muu? saygılarımı sunuyorum .. ???
-
Takılmaz
-
Takılmaz
saol
-
öğrenci - scirocco
vay beeee :)
-
öğrenci - scirocco
vay beeee :)
öğrenciyken golf 5 vardı mezun olduk artık calısıyoruz :)
-
122hp liklere LPG takan var, aman diyeyim zaten çabuk yağ ısıtan motorlar TSI lar, ki LPG ler motoru yağlamıyor, inanılmaz düşürürsünüz motor ömrünü değmez :)
-
bir makina mühendisinden duyduğum kadarıyla da lpg benzin gibi kurum bırakmadığı için motor ömrünü uzatıyormuş ??? aslında bunu iyice araştırmak lazım lpg gerçekten zararlı mı,artıları nedir,eksileri nedir öğrenmek gerek
-
Akaryakıt satan tanıdığım bile önermiyor böyle hassas arabalara; LPG yağlamasız ise her türlüsü zararlı...
-
Aslına bakarsan kulaktan dolma bilgiler bunlar,ben o mesajı yazdıktan sonra biraz araştırdım. FSI,TSI motorlar direk enjeksiyonlu benzin beslemesine sahip olduğu için yağlama yapma gibi bir görevide yok,gelen yakıt direk yanıyor. LPG gelse o da yanıp gidecek,üstelik LPG benzin gibi kurumda bırakmıyor :)
http://www.otomarket.net/Oto-Bilgi/LPG.ASP
-
yapacak bisi yok o zaman. rocco seven yakıtına katlanır ;)
;)
-
Yakıtın içinde yağ var zaten o da yanıyor yakıtla birlikte hem de piston ve silindirin yanma kısmını yağlıyor, lpg tamamen yanıcı madde o yüzden yağlamıyor...
Ayrıca attığınız linktekiler doğru olsaydı tüm üreticiler aracını fabrika çıkışlı LPG yapardı, hazır öyle olanlar var yurtdışında (Golf BiFuel) ama ordaki LPG ona göre ayarlı, ayrıca LPGden çok CNG (doğalgaz) ile çalışanı var yurtdışnda...
-
o linkteki yazı sadece bir örnek. LPG'nin araca zararlı olduğunu söyleyen bir tane motor üreticisi biliyormusunuz? motor ustası değil bakın tekrar söylüyorum motor üreticisi :) bizim en büyük sıkıntımız araçlarımızın benzinli üretilmiş olması ve ateşleme parçalarının buna göre kullanılmış olması bu yüzden lpg'de yetersiz kalması. birde lpg'nin benzine göre en büyük dezavantajı fazla ısınmasıdır,bu yüzden performanslı arabalarda lpg kullanılmaz. yoksa sizinde dediğiniz gibi fabrika çıkışı lpg'li araçlar zaten mevcut. lpg sübapları yağsız bıraktığı için kurutuyormuş diyorlar ona bakarsanız benzinde yağı bozuyor. kuruyan sübaplar zararlıda bozulan yağ zararsız mı? :) lpg'li motorlar bozuluyorda benzinliler bozulmuyor mu :) Montajı düzgün yapılan ve düzgün kullanılan motorda bir lpg'nin çok fazla zararı olacağını sanmıyorum ama yine altını çizerek söylüyorum performanslı kullanılan motorlarda lpg pek mantıklı değil,ya da en azından basacağınız zaman benzine almanız gerekir ki bu da sadece ısıdan dolayıdır. Örneğin bakınız Mercedes serilerine,pek çoğunda Prins LPG vardır ve montajı iyi yerlerde yapılmıştır. Araçlar 300-400bin km'de onlara neden bişey olmuyor :) Bir önceki aracım C180 Mercedes'ti 300 küsür binde satıldı,şu an kullandığım araç 93 model swift 273bin km'de ve LPG'li. Bırakın arızayı bütün kış bir kere çalışmamazlık etmedi (maşallah diyim de nazar değmesin :) ) Bizim halkımızda şu bilinç var "lpg takayım az yaksın,ekonomik olsun en ucuzunu takayım der. ondan sonra az yakıyor diye 1. 2. 3. viteste devir bitirerek kullanır sonra alır kucağına motoru" eee o motor bozulmasında ben mi bozulayım? her neyse konu dağıldı gitti :) şahsen ben doğru kullanıldığı sürece lpg'ye karşı değilim karşı olana da saygı duyarım keşke benzin bu kadar pahalı olmasa da bu seçime gitmek zorunda bırakılmasaydık...
-
o linkteki yazı sadece bir örnek. LPG'nin araca zararlı olduğunu söyleyen bir tane motor üreticisi biliyormusunuz? motor ustası değil bakın tekrar söylüyorum motor üreticisi :) bizim en büyük sıkıntımız araçlarımızın benzinli üretilmiş olması ve ateşleme parçalarının buna göre kullanılmış olması bu yüzden lpg'de yetersiz kalması. birde lpg'nin benzine göre en büyük dezavantajı fazla ısınmasıdır,bu yüzden performanslı arabalarda lpg kullanılmaz. yoksa sizinde dediğiniz gibi fabrika çıkışı lpg'li araçlar zaten mevcut. lpg sübapları yağsız bıraktığı için kurutuyormuş diyorlar ona bakarsanız benzinde yağı bozuyor. kuruyan sübaplar zararlıda bozulan yağ zararsız mı? :) lpg'li motorlar bozuluyorda benzinliler bozulmuyor mu :) Montajı düzgün yapılan ve düzgün kullanılan motorda bir lpg'nin çok fazla zararı olacağını sanmıyorum ama yine altını çizerek söylüyorum performanslı kullanılan motorlarda lpg pek mantıklı değil,ya da en azından basacağınız zaman benzine almanız gerekir ki bu da sadece ısıdan dolayıdır. Örneğin bakınız Mercedes serilerine,pek çoğunda Prins LPG vardır ve montajı iyi yerlerde yapılmıştır. Araçlar 300-400bin km'de onlara neden bişey olmuyor :) Bir önceki aracım C180 Mercedes'ti 300 küsür binde satıldı,şu an kullandığım araç 93 model swift 273bin km'de ve LPG'li. Bırakın arızayı bütün kış bir kere çalışmamazlık etmedi (maşallah diyim de nazar değmesin :) ) Bizim halkımızda şu bilinç var "lpg takayım az yaksın,ekonomik olsun en ucuzunu takayım der. ondan sonra az yakıyor diye 1. 2. 3. viteste devir bitirerek kullanır sonra alır kucağına motoru" eee o motor bozulmasında ben mi bozulayım? her neyse konu dağıldı gitti :) şahsen ben doğru kullanıldığı sürece lpg'ye karşı değilim karşı olana da saygı duyarım keşke benzin bu kadar pahalı olmasa da bu seçime gitmek zorunda bırakılmasaydık...
+ 1 :tamamdir
-
http://www.vialle.com.tr/
Bu adreste sıvı lpg püskürten bir sitem olduğunu söylüyor. Bunun bi faydası olur mu acaba ( :
-
"keşke benzin bu kadar pahalı olmasa da bu seçime gitmek zorunda bırakılmasaydık..."
+999999999 ! :)
Bir de Insignia turbolara takılmıştı lpg önce, 10 bin km sonra arızalar çıktığını duymuştum o yüzden bu tip superchargerlı araçlarda en az 10 kat daha çok korkarım lpg den :)
-
6 silindir 150bg e36 da var lpg ve 1 senedir sorunsuz kullanıyor arkadasım. araç 13 yasında onu da belirteyim. bi zararı olacagını dusunmuyorum acıkcası.
-
Lpg eskisi gibi kuru değil şimdi satılan gazlarda içinde zaten yağ var motoru yağlaması için bu yağı zaten gaz filtresinde görebilirsiniz zamanla bu yağ fiitreyi tıkar subap yakma olayı çift subaplı araçlarda lpg girişini iki subabın tam ortasında değilde sadece tek tarafa vererek diğer subabın kuru çalışmasına ve yanmasına neden oluyor twincam opel motorları bende lpg kullanıyorum 70bin km oldu şükür bi aksilik yok arada benzinle geziyorum ama hepten lpg değil :D
-
"keşke benzin bu kadar pahalı olmasa da bu seçime gitmek zorunda bırakılmasaydık..."
+999999999 ! :)
Bir de Insignia turbolara takılmıştı lpg önce, 10 bin km sonra arızalar çıktığını duymuştum o yüzden bu tip superchargerlı araçlarda en az 10 kat daha çok korkarım lpg den :)
Insignia 1.6 Turboların sübapları dandik,daha önce de söylediğim gibi LPG'nin tek dezavantajı fazla ısınması,sübaplar biraz fazla ısı görünce dağılıyor. LPG'siz olanlar da sorunsuz değil,yine arabayı sıkıştırarak kullanınca sübaplar eğiliyor eğer fark edip erkenden sübapları değiştirmezseniz motora elveda diyorsunuz :). Onunda sorunu çözülmek üzere,arkadaşlar 1.6 Turbo Opel'ler için titanyum sübap getiriyorlar :tamamdir
-
Lpg eskisi gibi kuru değil şimdi satılan gazlarda içinde zaten yağ var motoru yağlaması için bu yağı zaten gaz filtresinde görebilirsiniz zamanla bu yağ fiitreyi tıkar subap yakma olayı çift subaplı araçlarda lpg girişini iki subabın tam ortasında değilde sadece tek tarafa vererek diğer subabın kuru çalışmasına ve yanmasına neden oluyor twincam opel motorları bende lpg kullanıyorum 70bin km oldu şükür bi aksilik yok arada benzinle geziyorum ama hepten lpg değil :D
Dediğiniz kısmen doğru ama yeni nesil "direct injection" motorlarda,yani FSI,TFSI motorlarda zaten benzin de sübaplara değmeden doğrudan yanma odasına gidiyor. Bu durumda katkılı LPG,katkısız LPG veya benzinin sübaplara olumlu ya da olumsuz hiçbir etkisi yok.
-
Bir alıntı yapayım fsi motor için:
FSI(FUEL STRATiFiED INJECTiON)(BENZiNLi DiREKT ENJEKSiYON)
Geleneksel benzinli motorlarda yakıt ve hava silindirin dışında karıştırıldıktan sonra silindire giriyor.FSI motorda ise yakıt doğrudan silindire ve çok hassas bir zamanlama ile püskürtülüyor.Böylece verimlilik artıyor.Ayrıca geleneksel benzinli motorlarda yakıt 3-5 bar gibi püskürtülürken bu FSI motorda 50-100 bar oluyor.Böylece yakıt daha atomize hale geliyor ve hava ile daha iyi karışması amaçlanıyor.Temel olarak FSI iki ayrı modda çalışıyor.Düşük motor devirlerinde kullanılan yakıt/hava karışım sistemi yüksek devirlere geçildiğinde değişiyor.Eğer yüksek performans isteniyorsa ve otomobil yüksek devirlerde kullanılıyorsa FSI motor geleneksel motor gibi çalışıyor.Hava ile yakıt (sırasıyla 14 ile 1 birim)karışım silindir içerisinde homojen (eşit)olarak dağılıyor.Buna karşılık şehir içerisinde kullanımlarda veya konforlu sürüşlerde otomobil düşük devirlerde kullanılıyorsa motor FSI moduna geçiyor.
dolayısıyla fsi motorda sübap yok diyemeyiz.yakıtın yanma odasına giriş şekli farklıdırsadece sübap yakıtın yanma odasına girişi sırasında açılıp kapanan kapaktır ve fsi olsun tfsi olsun bütün içten yanmalı otto motorlarda vardır.Benzinin sübaplara deymeden yanma odasına girmesi gibi bir durum söz konusu değil.sübap açılır fsi motorda benzin hava karışımı yerine yüksek basınçta atomize olmuş benzin yanma odasına girer ve sübap kapanır.
-
Bence değmez çünkü tsi de yaygın olmadığı aynı zamanda tam uyum olmadığı anlamınada gelir bu yüzden aracınıza orjinal hali ile binmenizi öneririm,ayrıca aracınız sanırım garanti kapsamındadır bu yüzdende garanti dışında kalabilirsiniz.Zaten şu yakınlarda çocuklar yandı ya hani lpg li araçta o mesele bayağı canımı sıktı bu benzinliler yanmaz diye bir şey yok fakat lpg orjinal yakıtı olmadığı ve daha çabuk alev aldığı için biraz insanı düşündürüyor.Aracınızın motoru biliyorsunuzki baya pahalı ve fsi leri daha ustalar tam manasıyla çözemedilerki onun evrim geçirmiş hali olan tsi'yi tam keşfedemediler bu yüzdende bi nevi servise bağımlıyız tüm bu sebeplerden ötürü ve ikinci el değeri düşebileceğinden tavsiye etmiyorum,daha önce 2 adet vectramda lpgli olarak kullandım bir sorunla karşılaşmadım 2,5 yıl boyunca fakat aracın performansını düşürüyor bence pekte mantıklı değil lpg.İlerde başka model araç alırsam belki lpg li olabilir fakat ben kullanmış olsam bile ginede mantıksız,sadece ekonomik olarak bakılmadığı zaman.
-
Benim anlamadığım; LPG yağlama yapmaz deniyor. Peki Benzin yağlama mı yapıyor? Yani biz yakıtı gitmek için değil motoru yağlamak için kullanmıyoruz değilmi?
LPG'li araçta yağ değişimi gelediğinde karterden boşalan yağ nerede ise ilk günkü renginde ve kıvamında oluyor. sürekli benzinde çalışan bir araçta ise simsiyah akıyor yağ..
-
http://www.vialle.com.tr/
Bu adreste sıvı lpg püskürten bir sitem olduğunu söylüyor. Bunun bi faydası olur mu acaba ( :
Mantıklı bir sistem. Ama önizlemesi videosu resmi bişeyiolsada güvenerek gidip taktırsak..
-
Lpg tabiki de kullanılır hem çatır çatır :) ama uygun motora bu baglamda 1.6 hitler motor reno motorları toyota ve küçük silindir merso motorları çok uyumlu tsi fsi motorların uyumu konusunda çekinceler çok zaten sistemleri çok az. Lpg takılacak motor var motor var.
Bu sebeple Tsi benzin kardeşliğine devam. :)
-
TSI-FSI motorda henüz lpg yaygınlaşmadı. Bu motorlarda yapılan tasarruf ise %20-30 civarı. Takılan kitler zaten 2000-3000 lira hangi ara telafi edecek. Aman ha taktırayım demeyin. Turbo araçlarda lpg tavsiye edilmiyor.
-
Ya bide afedersiniz de Scirocco ve lpg kulağa komik gelmiyor mu?