Gönderen Konu: golf mk2 silindir kapagi hakkinda..! (yalvariyorum bi cevap gelsin artik)  (Okunma sayısı 7332 defa)

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
abilerim kardeslerim dostlarim..
ben artik acayip bunaldim bu arabamdaki motordan..
ulan nasi bi araba aldim bir allahin kulu ugrasmiyor bu bendeki motorla..
agzima s....yim gti niye almadim diye kopekler gibi pismanim..
bi kac kez daha sordum forumda bu mevzuyu tik yok..
konular biraz dagildi diye derli toplu tekrar sormak istiyorum..
bu sefer cevap alabilirim ins..

aracimdaki motor 1.6 litre pierburg 2e karburatorlu ez kodlu bildiginiz standart bi golf motoru..

sorum su :

benim motora kr nin silindir kapagi uyar mi?
yada herhangi baska 16v bir silindir kapagi uyar mi?


eger uymuyorsa lanet olsun bu motordan ben biktim artik ugrasmiyacagim boylece kalsin..!!

Logged

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Olmayacak diye bişey yok arkadaşım ama sadece kapağı takmakla bitmiyor.. KR nin kapağını alıp direk uygularsın ama bunu krank kol pistonlarınıda takarak yapman lazım.. Direk takarsan piston compresyonun tutmaz ve ne avans ne sente tutar..

 Yurt dışında birçok vw severi bu uygulamayı yaptı ve hala yapan var.. Ama dediğim gibi sadece kapak takmakla olmuyor..  Yapılan uygulamaların çoğunda enjeksiyon sistemini iptal edip weber karb sistem ile daha fazla güç ve verim alıyorlar...
« Son Düzenleme: 21 Ocak 2012, 11:03:34 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Olmayacak diye bişey yok arkadaşım ama sadece kapağı takmakla bitmiyor.. KR nin kapağını alıp direk uygularsın ama bunu krank kol pistonlarınıda takarak yapman lazım.. Direk takarsan piston compresyonun tutmaz ve ne avans ne sente tutar..

 Yurt dışında birçok vw severi bu uygulamayı yaptı ve hala yapan var.. Ama dediğim gibi sadece kapak takmakla olmuyor..  Yapılan uygulamaların çoğunda enjeksiyon sistemini iptal edip weber karb sistem ile daha fazla güç ve verim alıyorlar...

bununla ilgili bir link vs alabilirmiyim acaba?
bendeki motorun baska turlu adam olup yuruyecegi yok cunki..
eger bu kapak uyuyorsa tamirsiz tadilatsiz direkt koyup injeksiyona gecicem ben..

direkt koydugumda kompresyon olarak sknti neden ciksin?
benim motorum 9:1 skstirmali kr ler ise 10:1 skstirmali..
kr kapagindan sonra skstirmanin ben yine 9 civarlarinda olacagini tahmin ediyorum..
emin degilim sadee tahminim bu yonde sadece..

bunun disinda krank kol ve piston neden?
eger kr nin krank kol ve pistonlarini koyarsam makinem 1.8 hacme ulasir zaten, bu benim su an istedigim birsey degil, maddi olarak cok artiyor o zaman mesele..
ben yine 1.6 hacimde kalip sadee kapak degistirmek istiyorum..

weber falan kesinlikle istedigim seyler degil, onu bulmasi dert, takmasi dert, yakiti dert ayari dert..
ben pierburg dan bikmisken weberle hic ugrasamam gercekten..

istedigim tek sey kr kapagini ve emme manifoldunu benim bloga oturtup uzerine megasquirt kurmak..
megasquirtten sonra zaten avansim benim kontrolumde olucak, ateslemeyide ms kontrol edicek cunki..

sente olayini bilmiyorum ama, sanirim kr kapagiyla birlikte trigerin krank kasnaginida kr ninkiyle degistirmek gerekebilir cunki caplari farkli olabilir..
eger farkli cikarsa tornaci halledebilir bunu da..
hatta ayarli kasnak bulunabilirse belki egzantrik ve krank kasnagi arasindaki mesafe farkli olursa bundan dogan az da olsa sente farkini ayarli kasnakla halledebilirim..

Çevrimdışı cyber34

  • İleti: 918
    • Profili Görüntüle
1.6 gl kapak var hiç ellenmemis.

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
1.6 gl kapak var hiç ellenmemis.

1.6 gl kapak derken?
8v kapak degil mi o?

Çevrimdışı cyber34

  • İleti: 918
    • Profili Görüntüle
Evet  8v

Çevrimdışı cyber34

  • İleti: 918
    • Profili Görüntüle
Sibob kayitlari sibob lastikleri yenilenmistir elden geçmiştir alip takacaksın

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Evet  8v

abicim dalga mi geciyorsun?
konuyu hic mi okumadin??
benim aracim zaten 8v, 8v araca neden yeniden 8v kapak modifiyesi yapayim??
buyuk, kalin ve kirmizi harlerle yazdim oraya 16v diye..

ne diyim baska bilmiyorumki..

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Düz mantıkla gidersen herşeyi takarsın yaparsın sorun değil ama eline geçen daha çok masraflı bir iş ve düşük performans olur...  Senin motorun 9.0 comp değeri var.. KR de 10,0 bar... Kapağı alıp cuk diye koyamassın zaten tornada işlem gerekecek.. SU ve yağlama kanalları gibi ayriyeten Saplamalardada sorun çıkıyor onlarıda tornacı yeniden ölçüp kesip biçicek...  Bunları yaptın diyelim geriye ince işler kalıyor.. Senin pistonların tepe noktası ile kapak arasında oluşan mesafe (+ yada - ) uymayacak buda sana kompresör kaçağına yada çok fazla sıkıştırmaya sebeb olacak..  Amerikada birçok kişi uygulama yapıyor ama dediğim gibi çok pro hesaplamalar ve sınırsız parça ile ama sen kalkıp bunu tr de yapmaya kalktığında sıkıntı çok daha büyük. O yüzdende komple GTI motorlara adamlar 5-6 bin tl çekiyorlar.

 Senin sorunun karburatör ise bunun çözümü yeni bir karbüratör takmak. İlla pierburg olmasına gerek yok daha yeni nesil stabil performanslı bir modeli takabilirsin motoruna.. Araya tornacı bir flanş yapar kullanırsın başka marka karbüratörü..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Düz mantıkla gidersen herşeyi takarsın yaparsın sorun değil ama eline geçen daha çok masraflı bir iş ve düşük performans olur...  Senin motorun 9.0 comp değeri var.. KR de 10,0 bar... Kapağı alıp cuk diye koyamassın zaten tornada işlem gerekecek.. SU ve yağlama kanalları gibi ayriyeten Saplamalardada sorun çıkıyor onlarıda tornacı yeniden ölçüp kesip biçicek...  Bunları yaptın diyelim geriye ince işler kalıyor.. Senin pistonların tepe noktası ile kapak arasında oluşan mesafe (+ yada - ) uymayacak buda sana kompresör kaçağına yada çok fazla sıkıştırmaya sebeb olacak..  Amerikada birçok kişi uygulama yapıyor ama dediğim gibi çok pro hesaplamalar ve sınırsız parça ile ama sen kalkıp bunu tr de yapmaya kalktığında sıkıntı çok daha büyük. O yüzdende komple GTI motorlara adamlar 5-6 bin tl çekiyorlar.

 Senin sorunun karburatör ise bunun çözümü yeni bir karbüratör takmak. İlla pierburg olmasına gerek yok daha yeni nesil stabil performanslı bir modeli takabilirsin motoruna.. Araya tornacı bir flanş yapar kullanırsın başka marka karbüratörü..

o zaman soyle desk nasil olur?
kr kapagini benim motora koysak, bununla birlikte de pistonlarimi degistirsem kr ninkilerle..
bu sayede piston kapak uyumu saglanir..
ust olu noktalarda fark olacagini sanmiyorum..
sibop degmesi, skstirma azligi yada asiri fazlaligininda onune gecilir..
benim kollar kr pistonuna oturur sanirim, pimleri falan aynidir sanirim..
ustunede ms kurarim atesleme dahil..

sorun sadece karburator degil aslinda, karburatore mudahale sansi cok az, alinan gucler belli yani karburatorlerle..
en baba jetleriyle oynaniyor, o zamanda performansa karsilik hayvani yakit tuketimleri cikiyor piyasaya..
mesele aslinda bu..

istedigim sey bu motor blogu ile daha fazla flow, ve ustune ms ile hem ayarlara istedigim gibi mudahale hemde daha fazla guc..

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Şimdi bir ingiliz forumunda denenen olay şu.. 1.8 8v motor a 1.8 16v kapak uygulamışlar herşey aynı sadece kapak değişimi..

 8v olan 8,5.1 bar
16v kr 10,1 bar

 Değişimden sonra ölçümde çıkan sonuç çok kötü 7,1 bar..

 bunu gene daha yüksek sıkıştırması olan g60 8v motorda deniyorlar standartında 10,1 çıkarken 16v kapaktan sonra sonuç 8,5:1

 Yani kapakta istediğin ayarlamayı yap. motora göre taşlama yada araya 2 conta kalınlığında spacer blok yap sonuç hüsran.. Krank sana zamanlama değişimi kol ve pistonda hacim farkı çıkaracak bunlar olmadan iş olmuyor..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Benim tavsiyem Yakıt besleme sistemi üzerine yoğunlaşman olucak 8v kapağına KE-JET sistem yada DIGIFANT sisteme geçiş yapmaya bak..
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Şimdi bir ingiliz forumunda denenen olay şu.. 1.8 8v motor a 1.8 16v kapak uygulamışlar herşey aynı sadece kapak değişimi..

 8v olan 8,5.1 bar
16v kr 10,1 bar

 Değişimden sonra ölçümde çıkan sonuç çok kötü 7,1 bar..

 bunu gene daha yüksek sıkıştırması olan g60 8v motorda deniyorlar standartında 10,1 çıkarken 16v kapaktan sonra sonuç 8,5:1

 Yani kapakta istediğin ayarlamayı yap. motora göre taşlama yada araya 2 conta kalınlığında spacer blok yap sonuç hüsran.. Krank sana zamanlama değişimi kol ve pistonda hacim farkı çıkaracak bunlar olmadan iş olmuyor..

stroktan kaybediyorum yani skstirmayi hep himmmm...
bu durumda krank ve kol da sart oluyor..
himmm...
bu hos olmadi iste..
bunlarla ilgili linkler paylasabilirmisiniz bende incelemek isterim..
eger sonucta krank kol piston kapak degisimi gerekecekse komple kr makine fiyatina gelir yine..
vay arkadas ne motormus yaa vallahi deli etti beni..

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
Benim tavsiyem Yakıt besleme sistemi üzerine yoğunlaşman olucak 8v kapağına KE-JET sistem yada DIGIFANT sisteme geçiş yapmaya bak..

peki benim silindir kapagina oturan flowu biraz daha iyi bir emme manifoldu varmi?
pb emme manifoldunu onerdi bi gevur arkadasimiz..
pb neyse artik..