Gönderen Konu: tartışma konusu aracı yere bastırırsak mı daha hızlı gider, yükseltirsek mi?  (Okunma sayısı 26596 defa)

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
aracımın fabrika olarak vermiş olduğu son sürati şanzımanla oynamadan ya da lastik çapını değiştirmemiz mümkün değil arkadaşım.Eğer aracımın max hızı 200 km ise, bir şekilde  200e ulaşmışsam şayet, tek kişiyken de 200 basarım, standart bir arabadan koltukları da atsan kaputu da söksen, 300 kiloda indirsen son sürat değişmez.

Şayet max 200den 200e ulaşabilmeyi tartışıyorsak aracın sürtünmesiyle ilgili bu tarz çalışmalar yapılabilir.

Logged

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
aracımın fabrika olarak vermiş olduğu son sürati şanzımanla oynamadan ya da lastik çapını değiştirmemiz mümkün değil arkadaşım.Eğer aracımın max hızı 200 km ise, bir şekilde  200e ulaşmışsam şayet, tek kişiyken de 200 basarım, standart bir arabadan koltukları da atsan kaputu da söksen, 300 kiloda indirsen son sürat değişmez.

Şayet max 200den 200e ulaşabilmeyi tartışıyorsak aracın sürtünmesiyle ilgili bu tarz çalışmalar yapılabilir.

yalniz soyle bir durum var..
siz son viteste iken aracin motoruna son devrini gosterebiliyorsaniz yada araciniz bu yapabiliyorsa dediginiz dogru..
aksi durumda dediginiz dogru olmaz ve aerodinamik faktoru bunu etkileyebilir..


Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
bu da tartışılabilir tek kişi ile limitleri zorlayıp 200 yapan bir araç 5 kişi ile 200 e çıkamaz. sürtünme kuvveti aracın max hızını kesinlikle değiştirir. sürtünme kuvvetini aracı başka bir kuvvetin çekmesi diye düşünebilirsin. senin dediğin sadece lif üstünde yada asfalt sürtünmesinin sıfır olduğu yerlerde geçerlidir. öyle bir asfalt da düntada yoktur. benim düşüncem bu yönde...

Çevrimdışı CoX_BoY

  • İleti: 1001
    • Profili Görüntüle
bu da tartışılabilir tek kişi ile limitleri zorlayıp 200 yapan bir araç 5 kişi ile 200 e çıkamaz. sürtünme kuvveti aracın max hızını kesinlikle değiştirir. sürtünme kuvvetini aracı başka bir kuvvetin çekmesi diye düşünebilirsin. senin dediğin sadece lif üstünde yada asfalt sürtünmesinin sıfır olduğu yerlerde geçerlidir. öyle bir asfalt da düntada yoktur. benim düşüncem bu yönde...
dediğine katılıyorum ben yıllarca kürek sporu ile ugraştım bizde de teknelerin agrlıgı önemliydi 8+ katagörisinde fazladan bi kişi dümen tutardu bunun 55 kg agırlıguında olması gerekirdir eksik olursa fazladan agırlık alırdı yanına ki rakiplerinle aynı sartlarda yarışman için üstü bi agırlık cıktıgında bu sizin zararınıza olur rakiplerden fazla yük tasımız olurduk aynı maktık arabada fazldan bi kişi varsa bu agırlık yapıp sürütnmeyi arttıracaktır.

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
dediğine katılıyorum ben yıllarca kürek sporu ile ugraştım bizde de teknelerin agrlıgı önemliydi 8+ katagörisinde fazladan bi kişi dümen tutardu bunun 55 kg agırlıguında olması gerekirdir eksik olursa fazladan agırlık alırdı yanına ki rakiplerinle aynı sartlarda yarışman için üstü bi agırlık cıktıgında bu sizin zararınıza olur rakiplerden fazla yük tasımız olurduk aynı maktık arabada fazldan bi kişi varsa bu agırlık yapıp sürütnmeyi arttıracaktır.
:tamamdir :tamamdir :tamamdir aynen o mantık :tamamdir peki yarışın sonu ne oldu bari onuda söyle :)

Çevrimdışı CoX_BoY

  • İleti: 1001
    • Profili Görüntüle
::D türkiye şampiyonu :D sene 2003 v.b. birincilikler  ;D milli takımlada balkan 3,lüğü

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
UUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU maşallah kardeşim yaaaaa ne cevherler varmış :sevgi: :sevgi: :sevgi: :tamamdir

Çevrimdışı CoX_BoY

  • İleti: 1001
    • Profili Görüntüle
eyvallah kardeşim saolsın şımartama beni ama eski halimden eser kalmadı hazin bi kaza sonucu  :'(

Çevrimdışı braveheart53

  • İleti: 938
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: GOLF 1.4 TSİ 160 HİGLİNE
kardeşim sen zaten şampiyon olup kendini kanıtlamışsın. sağlığın yerinde olsun huzurun sevdiklerin yanında olsun, kaza dediğin o da insanlar için yeterki sağlık olsun... deyim gibi oldu bea :)

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar sorunuzu açık sorarsanız açık bir yorum alırsınız.Yorumum çarpıtılıyor, o yüzden biraz daha açıyorum, fabrika tarafından yapacağı son sürat sınırlandırılmış bir aracı ele alalım, farzen son sürati 230 olsun, bunu rahatlıkla yapabilecek bir motoru olsun, bu araç 5 kişi de olsa tek kişi de olsa son sürate rahatlıkla ulaşabiliyorsa eğer, atıyorum 7000den fazla devir yapamıyorsa ve bu 7000 devire ulaşmışsa isterse yere 0 isterse yerden 40 yukarda olsun aracın azami yapacağı sürat değişmez; lastiklerle, devireceği son devir ve şanzıman değişmediği takdirde. Ben size bunu diyorum siz bundan sonra bana diyorsunuz ki o hıza çıkabilir mi çıkamaz mı, baştan beri tartıştıgınız buysa eğer o farklı bir konu; o konudaki yorumumu da daha önceden yapmıştım: "değişimi farkedemezsiniz bile"  arazi araçlarını yere basanlar bile var; çok kuvvetli araçlar olmasına ve önceden arada baya yükseklik farkı olmasına rağmen değil son sürat, hızlanmasında bile bi değişiklik yok.En azından gözle görülür şekilde

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
arkadaşlar sorunuzu açık sorarsanız açık bir yorum alırsınız.Yorumum çarpıtılıyor, o yüzden biraz daha açıyorum, fabrika tarafından yapacağı son sürat sınırlandırılmış bir aracı ele alalım, farzen son sürati 230 olsun, bunu rahatlıkla yapabilecek bir motoru olsun, bu araç 5 kişi de olsa tek kişi de olsa son sürate rahatlıkla ulaşabiliyorsa eğer, atıyorum 7000den fazla devir yapamıyorsa ve bu 7000 devire ulaşmışsa isterse yere 0 isterse yerden 40 yukarda olsun aracın azami yapacağı sürat değişmez; lastiklerle, devireceği son devir ve şanzıman değişmediği takdirde. Ben size bunu diyorum siz bundan sonra bana diyorsunuz ki o hıza çıkabilir mi çıkamaz mı, baştan beri tartıştıgınız buysa eğer o farklı bir konu; o konudaki yorumumu da daha önceden yapmıştım: "değişimi farkedemezsiniz bile"  arazi araçlarını yere basanlar bile var; çok kuvvetli araçlar olmasına ve önceden arada baya yükseklik farkı olmasına rağmen değil son sürat, hızlanmasında bile bi değişiklik yok.En azından gözle görülür şekilde

maksimum son surat konusunda bu sayfanin basinda belirttigim uzere sizinle ayni fikirdeyim..
motor o devre ulasmaya yetiyorsa ondan daha fazla surate ulasamazsiniz bu dogrudur..
fazlasi bahsettiginiz gibi sanzuman, diferansiyel oranlari yada lastik capi ile yada motora fazla devir cevirtmek sansi ole olur..
bu konuda hemfikiriz..

hizlanmanin daha cabuk olmasi icin ise zaten araci yre basmanin bi esprisi yok, uygun olarak araci yere basmak hizlandikca yola tutunmayi artirmak icin aractan daha fazla guc calacaktir..

benim bahsettigim olay ise yuksek aracin altina giren fazla yada uygun olmayan havadan yada bu havanin uygun yol izlememesinden oturu aracin yere uyguladigi kuvvetin azalip surtunmeden bir miktar yirtacagi konusudur.. bu da hizlanmada fark ettirebilir..
ha bu anlasilir yada anlasilmaz o ayri mevzu ama fark ettirme ihtimali var..

Çevrimdışı GolfMk1Cabrio

  • İleti: 10392
  • My Life Golf GTI :)
    • Profili Görüntüle
maksimum son surat konusunda bu sayfanin basinda belirttigim uzere sizinle ayni fikirdeyim..
motor o devre ulasmaya yetiyorsa ondan daha fazla surate ulasamazsiniz bu dogrudur..
fazlasi bahsettiginiz gibi sanzuman, diferansiyel oranlari yada lastik capi ile yada motora fazla devir cevirtmek sansi ole olur..
bu konuda hemfikiriz..

hizlanmanin daha cabuk olmasi icin ise zaten araci yre basmanin bi esprisi yok, uygun olarak araci yere basmak hizlandikca yola tutunmayi artirmak icin aractan daha fazla guc calacaktir..

benim bahsettigim olay ise yuksek aracin altina giren fazla yada uygun olmayan havadan yada bu havanin uygun yol izlememesinden oturu aracin yere uyguladigi kuvvetin azalip surtunmeden bir miktar yirtacagi konusudur.. bu da hizlanmada fark ettirebilir..
ha bu anlasilir yada anlasilmaz o ayri mevzu ama fark ettirme ihtimali var..
BEnce fark ettirir abi ama kontrolde ciddi anlamda kayıp yaşanır nasıl hızlanınca direksiyon hafifliyo yüksek araçta düşünemiyorum bile  :-X
ob ein leben nach dem cabrio ist ???

Çevrimdışı erdem325

  • İleti: 758
    • Profili Görüntüle
BEnce fark ettirir abi ama kontrolde ciddi anlamda kayıp yaşanır nasıl hızlanınca direksiyon hafifliyo yüksek araçta düşünemiyorum bile  :-X

reno brodveymidir nedir o guzel bi ornek mesela :D

Çevrimdışı ALPER.

  • İleti: 4148
    • Profili Görüntüle
detay ekliyorum:

Aracın son hızı çevirebildiği son devire bağlıdır, son devirinde yapacağı son hız değişmez. Çünkü sabit bir orandır.Sürtünme max hıza etki etmez, niye etmez, benim aracım mesela çevirebildiği max devir 7000 ise ve bu benim devirimdeki hızım benim azami hızımdır.Aracım da kuvvetli bir araç, mesela atıyorum 200 Nm tork üretebiliyorum, ama benim o hıza ulaşabilmem için 150 tork yetiyor ise eğer,sürtünme eklendikten sonra(yükseltme alçaltma, lastik, aerodinamik, ağırlık herşey dahil) bu tork intervalinde kaldığım sürece ben bu hıza çıkarım demektir. Sizinkisi aracın son süratinin değişmesi değil, aracın yapabileceği son süratine "ulaşabilmesi" ya da "daha rahat ulaşabilmesi" ile alakalı. Aracın yapabileceğison sürati aracın dışardan maruz kaldığu sürtünme ile değişmez