Gönderen Konu: LASTİK EBATLARI  (Okunma sayısı 7865 defa)

Çevrimdışı levent inceman

  • İleti: 3
    • Profili Görüntüle
LASTİK EBATLARI
« : 22 Aralık 2010, 12:04:32 »
ARKADAŞLAR GOLF4 LER BİLDİĞİNİZ GİBİ 175/80/R14  ANCAK BEN PİYASADA BULAMADIĞIMDAN YANAK KISMI DAR OLAN 175/70/R14 LASTİK ALDIM BU EBATLARIN YERE YAKIN OLAN ARACI DAHA DA YERE YAKLAŞTIRMASI HARİCİNDE ZARARLARI VARMIDIR? MESELA YAKIT TÜKETİMİ YIPRANMA VS?
« Son Düzenleme: 22 Aralık 2010, 12:05:12 Gönderen: levent inceman »

Logged

Çevrimdışı blackboyss

  • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK EBATLARI
« Yanıtla #1 : 22 Aralık 2010, 13:28:15 »
benim golf 195/65/r15 senin ki nasil 175 ? ve 14 jant  ::)

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: LASTİK EBATLARI
« Yanıtla #2 : 22 Aralık 2010, 13:50:51 »
Benimki 225x45x17  :D
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)

Çevrimdışı blackboyss

  • İleti: 446
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK EBATLARI
« Yanıtla #3 : 22 Aralık 2010, 15:18:33 »
Benimki 225x45x17  :D
seninkiler cakma  :t bizimkiler orjinal  ;D

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK EBATLARI
« Yanıtla #4 : 22 Aralık 2010, 15:31:39 »
 benim 225/40/18 jant+ lastiklerim vardi yakit olayi pek etkilemiyordu beni cok buyuk bir fark degil. AMA en onemlisi yoldlardaki butun takir tukurtuyu ta$i cukuru kafanda hissediyorsun, zira lastik sert  yere basani geni$ en onemlisi yanaklari ince olu$u dolayisiyla  darbeleri hissediyorsun?. konfor cok cok azaliyor yani.

  $imdi 215/55/16 kullaniyorum resmen esniyor arac yani konfora ula$tim. spor olsun yine guzel gorunsun dedigim icin jantin yanaklarini di$a acik olanini sectim 18likten daha spor oldugu tartimasiz acik ve net ortada.ama sanki 18lik jant daha cabuk hizlaniyormu$ gibime geldi :)cok buyuk bi fark degil bu eger oyleyse bile...


senin lastik 14 luk yanak 70 almi$sin 14 luk lastige olmasi gereken 80 ise 70likten cok rahatsiz edici sonuc almazsin.

eger konfor istiyorsan lastigin yere basani az ise yuksekligi mumkun oldugunca buyuk rakamda tutmalisin kapasite dahilinde ama! sen 80ligi 70e du$urmu$sun cok buyuk fark degil. birazda bu goreceli bir$ey. sen yakit farketmez konfor isterim konfora gerek yok yaklit onemli dersen veyyahutta ikiside olmali dersen benim gibi yapmalisin jant degi$melisin :)

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK EBATLARI
« Yanıtla #5 : 22 Aralık 2010, 15:40:56 »
 senin verdigin $u ebatlardaki degi$imler sonucu zerre yakit farki olmaz. inc olarak yani 14 degilde 16 kullansan yada 18e yukseltsen yakit farki yapardi cunki lastik buyuyor ve arac daha zorlanacak ama bu zorlanma inan bana yeni nesil araclkarda  golf 4de buna dahil hissedilir bi durum degil yakit olayida depoda 50 km fark eder yada etmez net rakamim yok . ayni sekilde klima icinde laf edenler var. kullansamda kullanmasamda benim gibi gazla cok oynayan birisi icin mesela her depoda 20 50 km arasi fark olmuyor. bir depoyla 800 km gidiyorum ortalama. surekli vites yukselt kucult klima geni$ lastik vs bu sekilde.850kmyi gecmez ama.

uzun lafin kisasi sen yanaktan 10 profil oynama yapmi$sin bu sorun degil. eger çapiyla oynasaydin cok cok azda olsa yakit farkedebilirdi evet.harici ba$ka bi durum soz konusu bile olmaz senin aracinda.

Çevrimdışı R-Line

  • İleti: 2208
  • Golfsburg Edition
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK EBATLARI
« Yanıtla #6 : 22 Aralık 2010, 15:49:14 »
lastik çapında bir değişiklik yapmışsın.
söylediğin gibi aracın yere dahada yaklaşacak
aracının km saatinde sapma olabilir.
yanaktan 10 düşürüp tabandan 10 artırsan bu sapma daha az olurdu. 185/70/R14 gibi
bununla ilgili lastik hesaplama programları var.

Çevrimdışı Serhat4Motion

  • İleti: 237
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK EBATLARI
« Yanıtla #7 : 22 Aralık 2010, 15:57:57 »
evet yanak kuculurse yere basani geni$letecek yere basani daralirsa yanak yukselicek .senin sportif gorunumle ilgilenmediign ortada bu ebetlarla yani konfor ön planda olmali bu durumda.

yani 175/80/R14 olan lastigi   175/70/R14 bu cok buyuk sorun degil ama normalde 80 70 olup 10 profil du$mu$se yere basanininda175 ise tamemen atiyorum 185 vs olmali varsa oyle ebat...

ve eger aracta yuk e$ya tasiniyorsa uzun yol veya uzun sureli kullanimda agirlik bildiren simgeler var lastiklerde onlarida göz önünde bulundurmalisin. yani 10 profil du$urdun ama  maksimum ta$iyacagi agirlik normalinden az olabilir bununda farkinda olman onemli sagligin acisindan.kazayi goz onunde bulundurma acisindan.Allah korusun.

Çevrimdışı OZy

  • İleti: 12
    • Profili Görüntüle
Ynt: LASTİK EBATLARI
« Yanıtla #8 : 22 Aralık 2010, 23:23:56 »
lastiklerin genişliği yani yerle temas ettiği alan değişmediği için (lastik başına 17,5cm) yakıt tüketiminde nerdeyse  hiçbir değişiklik olmaz..

Çevrimdışı OffLineR

  • Volkswagen Türkiye
  • İleti: 5767
  • İtinayla, sabırla, keyifle modifiye edeceksin ! :)
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: 2001 Range Rover & 2016 C180
Ynt: LASTİK EBATLARI
« Yanıtla #9 : 22 Aralık 2010, 23:53:50 »

Lastik çapı küçüldüğü için 120 ile gittiğinizi ibreden görürken 110 ile gidersiniz.
Lastik yanağı ufaldığı için çukurları daha çok hissedersiniz.
Lastik yüksekliği düştüğü için araç yere yaklaşır, altını daha çok vurursunuz.
Air Ride \ Havalı Süspansiyon ;)