Gönderen Konu: lpg  (Okunma sayısı 39736 defa)

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: lpg
« Yanıtla #56 : 13 Kasım 2010, 01:36:29 »
Ben yeterince deneyim elde edemedim, Erşan Abi eğitimimin ortasında pes etti. :D :D Ama elimden gelen yardımı yapmaya çalışırım.

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Logged

Çevrimdışı adogan

  • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Ynt: lpg
« Yanıtla #57 : 13 Kasım 2010, 09:20:12 »
motor bi düzgün çalışıyo bi artıp azalmalarla deviri çalışıyo  çalışmam demiyo ama iyi araba bence bende öğrenirim belkiuğraşa uğraşa sağolun

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: lpg
« Yanıtla #58 : 13 Kasım 2010, 10:18:37 »
Erşan abinin forumdaki yazdıklarının hepsini bulup okursan, k-jet profesörü olursun  :tamamdir

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı VolBull

  • İleti: 1018
  • -35 KRL 53-
    • Profili Görüntüle
Ynt: lpg
« Yanıtla #59 : 13 Kasım 2010, 10:26:24 »
motor bi düzgün çalışıyo bi artıp azalmalarla deviri çalışıyo  çalışmam demiyo ama iyi araba bence bende öğrenirim belkiuğraşa uğraşa sağolun


Dikkat et bakayım bu rölanti değişikliği motor sıcaklığına göre mi oluyo?

-35 KRL 53- -16 AV 332-
81 Scirocco Mk1 1.6 GL 87 Scirocco Mk2 1.8 GTi 92 BMW 318i

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: lpg
« Yanıtla #60 : 13 Kasım 2010, 10:58:53 »
Volkan ben pes etmedim beni pes ettiren LPG olayı kendi aracıma uygulamadım sadece yabancı forumlarda konuşulanlar ve varsayımlar ile hareket ediyoruz oda nekadar doğru olur bilemiyorum o yüzden teoride gidiyoruz pratik olmayınca LPG girdimi ben istifa ediyorum :D :D  Zaten GTI makinada ben LPG ye karşıyım. Ekonomi istiyorsan aracı oknomik yapmaktansa değiştirmeyi tercih etmek lazım..  K-Jetronik komplex bir sistem o sistemi harap etmek istemiyorum birde K-jet te LPG uygulaması motorun ömrü açısından bence hiçte verimli değil... Enjektörler aynı anda subab odalarına püskürtüyor ve buna görede emme manifoldu var bu sayede kapalı odadaki benzin diğer odalara taşınıyor. Hatta 1 ve 4 enjektör 2 ve 3 enjektörden daha fazla püskürtme yaparak denge oluşturuyor. Üst kapak ve emme manifoldu bu sisteme göre dizayn edilmiş kalkıp buna LPG uygulandığında tem verim sıkıntısı mutlaka olucaktır.

 Forumda hep demişimdir K-Jet li araca LPG takmak yerine bunu karb. çevirin öyle takın.
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2010, 11:04:29 Gönderen: Mk1GTI »
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı adogan

  • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Ynt: lpg
« Yanıtla #61 : 13 Kasım 2010, 13:36:20 »
evet sıcakken yükseliyo evin önüne getirip o motorda hava hortumları var şu karbiratörlülerde kelebek olan yere benzer ordan hava ayarı SANIRIM ordan hava ayarını iyice kısınca rolanti 80--90 düşüyo motorun çalışması nispeten düzeliyo sonra bazen düzgün gidiyo bazen bozuluyo işte tam devamlı bir düzen sağlayamadım

Çevrimdışı adogan

  • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Ynt: lpg
« Yanıtla #62 : 13 Kasım 2010, 13:38:14 »
bayramda  kütahyaya gidecem bu arabayla gidermi acaba deniycem şansımı bu arada esas memleketim eskişehir.

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: lpg
« Yanıtla #63 : 13 Kasım 2010, 15:42:17 »
bayramda  kütahyaya gidecem bu arabayla gidermi acaba deniycem şansımı bu arada esas memleketim eskişehir.
o arabayla o şekilde yola çıkma bence
Volkan ben pes etmedim beni pes ettiren LPG olayı kendi aracıma uygulamadım sadece yabancı forumlarda konuşulanlar ve varsayımlar ile hareket ediyoruz oda nekadar doğru olur bilemiyorum o yüzden teoride gidiyoruz pratik olmayınca LPG girdimi ben istifa ediyorum :D :D  Zaten GTI makinada ben LPG ye karşıyım. Ekonomi istiyorsan aracı oknomik yapmaktansa değiştirmeyi tercih etmek lazım..  K-Jetronik komplex bir sistem o sistemi harap etmek istemiyorum birde K-jet te LPG uygulaması motorun ömrü açısından bence hiçte verimli değil... Enjektörler aynı anda subab odalarına püskürtüyor ve buna görede emme manifoldu var bu sayede kapalı odadaki benzin diğer odalara taşınıyor. Hatta 1 ve 4 enjektör 2 ve 3 enjektörden daha fazla püskürtme yaparak denge oluşturuyor. Üst kapak ve emme manifoldu bu sisteme göre dizayn edilmiş kalkıp buna LPG uygulandığında tem verim sıkıntısı mutlaka olucaktır.

 Forumda hep demişimdir K-Jet li araca LPG takmak yerine bunu karb. çevirin öyle takın.

Erşan ağa bende senin gibi düşünüyordum kendi aramda lpg yoktu neden taktırmadın diye soranlara "fırınmı sandın la bunu gazla çalışsın araba oğlum benzinle yürüyor" diyordum ama ekonominin bu istikrarlı gidişi (!) benzin fiyatlarının evereste ulaşması insanı lpg'ye yöneltiyor. Diğer bir ayrıntı motoru gıdıklamaya başlayınca yazılımın yetmediği yerde standalone beyin gerekiyor o da biliyorsun alması ayrı bir dert aldıktan sonra yazılım yüklemesi bam başka bir dert... LPG'nin beyni maşallah piggy back gibi arabanın yakıt sistemine istediğin gibi müdahale edebiliyorsun.İstediğin gibi ver gazı vur avansı fakire düşme  :D

Çevrimdışı Mk1GTI

  • İleti: 5819
    • Profili Görüntüle
  • Otomobil: VW Golf mk1 GL
  • Şehir: Çanakkale
Ynt: lpg
« Yanıtla #64 : 13 Kasım 2010, 15:57:03 »
Sen mk3 ten bağsediyorsun Mk1 GTI da durumlar karışık. Mekanik olduğu için ya benzinde randıman alıcaksın yada LPG de, LPG ye göre ayarladığın zaman benzinde ne randıman kalıyor nede performans.. 
"Çalışmadan, öğrenmeden, yorulmadan rahat yaşamanın yollarını alışkanlık haline getirmiş milletler, evvela haysiyetlerini, sonra hürriyetlerini ve daha sonra da istikballerini kaybetmeye mahkumdurlar"

Çevrimdışı freegane

  • İleti: 2417
    • Profili Görüntüle
Ynt: lpg
« Yanıtla #65 : 13 Kasım 2010, 16:02:06 »
ona da çözüm var abi,tak weber'i üzerine klasik sistem lpg aynı yakıta daha çok performans  :D hemde k-jet'ten daha sorunsuz  ::)

Çevrimdışı adogan

  • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Ynt: lpg
« Yanıtla #66 : 13 Kasım 2010, 17:34:11 »
Arkadaşlar bi soru daha soruyum kusura bakmazsanız Manifolt sanırım motor bloğuğunun üstünde orda sağa ve sola bakan 3-4 mm çapında hortum takma yeri bide tam manifolttan 6-7 mm çapında çıkmış ama oraları kapatmışlar tıkamışlar onlar nedir tıkanmaması gerekirmi teşekkürler

Çevrimdışı adogan

  • İleti: 67
    • Profili Görüntüle
Ynt: lpg
« Yanıtla #67 : 13 Kasım 2010, 18:25:25 »
birde k-jet başlıklı yazıda sigorta kutusunun yanında boş kabloyu bulunca  olayı çözdüm diye yazmışlar  benimde var ucu bantlanmış 1 de soketli kahverenkli kalınca nbir kablo boşta duruyo onların ne işe yaradığını nasıl anlarım benim mk1 de çok yakıyo elektirikçiler anlarmı? acaba
« Son Düzenleme: 13 Kasım 2010, 18:27:21 Gönderen: adogan »

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Ynt: lpg
« Yanıtla #68 : 13 Kasım 2010, 18:26:01 »
2000 devirin altına düşünce stop etmesinin sebebi, enjeksiyon beyninde hala benzin olması, Benzin filtresi ile enjeksiyon beyni arasındaki hortumu çıkarırsan rölanti düzelir. Ben benzinden lpg ye geçince hortumu çıkarıp enjeksiyon beynindeki benzini çıkarıyorum ve öyle devam ediyorum. Kısacası çok baş ağırtıyor bu lpg işi.
işine yaramış sanırım söylediklerim

Çevrimdışı mk1gti09

  • İleti: 185
    • Profili Görüntüle
Ynt: lpg
« Yanıtla #69 : 13 Kasım 2010, 18:36:53 »
"mk" sanıyorsam "mark" kelimesinin kısaltması.
K-jetronic sistemi benzinli araçlarda ilk çıkan enjeksiyon sistemidir. Sonrasinda çıkan enjeksiyonlardan farkı, sistemin mekanik olarak çalışmasıdır. 4 enjektör aynı miktarda benzini sürekli püskürtür. Sıralı değildir. Yarı enjeksiyon da denmektedir. 80li yillarda kullanilmıştır. Mercedes, Bmw e21 323, Audi, Porsche 924 944, gibi modellerde de bu sistem vardır.  Anlamayan için çince bulmaca gibi bişeydir, ustalar içinde geçerlidir. Bu sistemle daha önce uğraşmış ustalar kaputu açtığı gibi kapatır. Bazı ustalar işin kolayına kaçıp hiç uğrasma bunla, karbüratör tak veya dizele çevir der. İzmirdeki Bosch servisi bile bana "biz artık bu sistemle uğraşmıyoruz, çok başımızı ağırttı" deyip kaçtı gitti. Mesela ben Erşan Abinin başını şişirerek 2-3 ayda öğrenebildim.
Ama şunuda söylemeden edemiycem. Ustaların bile illallah ettiği bu sistemi kapının önünde tamir etmenin verdiği keyif, "Paha Biçilemez..."  :sevgi:
yarı injeksiyon değildir bizim sistemler full injeksiyon yoksa bu yakıt değerleriyle o güce olama(o zamanlar için) sahip olamaz..Vede sırasız full ineksiyon sistemi olamaz  :-\